Hellurei, se pyörii sittenkin!

Vanha kokki

Kuten lupasin, kerron kun saan kanagrillin kondikseen. Nyt se on ja ekat tyypit otettiin ehtoolla.
Tein Andalucialaista valkosipulikanaa vartaassa, ei pahaa.
Valkosipulilla persiljalla laakerinlehdillä ja rosmariinilla täytetyt broiskut pyörivät 8 euron hintaisen moottorin pyörittäminä hiilloksen päällä kolmatta tuntia. Vau mitkä tuoksut!
Katso kuvat http://kuvaplogi.com/ Valitse käyttäjät ja sitten Elmeri1941.
Rasvakaukalo puuttuu vielä pyörivän vartaan alta, muuten homma on OK.

7

705

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korpelo
      • konokokki

        Löysin kuvat kiitos toimivasta linkistä. Mutta toimiko kanojen grillaus, itse en ole aina onnistunut siinä toivotulla tavalla. Kanat ovat päässeet kuivumaan. Vinkkejä?


      • Vanha kokki
        konokokki kirjoitti:

        Löysin kuvat kiitos toimivasta linkistä. Mutta toimiko kanojen grillaus, itse en ole aina onnistunut siinä toivotulla tavalla. Kanat ovat päässeet kuivumaan. Vinkkejä?

        Onkin tärkeätä, että grillauksen aikana pintaa sivellään usein, sillä varsinkin rintalihat ovat täysin rasvattomina kuivia. Kuvassa ei näykippo johon keräsin broiskuista tippuvan nesteen, jolla sitten pintaa siveltiin.
        Aikaa tuo prosessi vaatii, joten se ei ole hosujan hommaa.
        Vulgaarille ja asiasta kiinnostuneille tuosta varrasmoottorista.
        Myyjänä on Caravan tarvike Säkylästä. Katso netistä tarkemmat tiedot.
        Moottorit ovat hyllytavaraa. Olisin halunnut sellaisen joka toimii myösverkkovirralla,mutta ne olivat loppuneeet. Niiden hinta on vain kympin enemmän, eli 18 euroa.
        Vartaan tein itse, mutta tulen uusimaan sen rosterista, sillä tuo sähkösinkitty ei miellytä minua.


      • Konokokki
        Vanha kokki kirjoitti:

        Onkin tärkeätä, että grillauksen aikana pintaa sivellään usein, sillä varsinkin rintalihat ovat täysin rasvattomina kuivia. Kuvassa ei näykippo johon keräsin broiskuista tippuvan nesteen, jolla sitten pintaa siveltiin.
        Aikaa tuo prosessi vaatii, joten se ei ole hosujan hommaa.
        Vulgaarille ja asiasta kiinnostuneille tuosta varrasmoottorista.
        Myyjänä on Caravan tarvike Säkylästä. Katso netistä tarkemmat tiedot.
        Moottorit ovat hyllytavaraa. Olisin halunnut sellaisen joka toimii myösverkkovirralla,mutta ne olivat loppuneeet. Niiden hinta on vain kympin enemmän, eli 18 euroa.
        Vartaan tein itse, mutta tulen uusimaan sen rosterista, sillä tuo sähkösinkitty ei miellytä minua.

        Tuo on aika venyvä käsite, ettei broitskun paistelu ole hosujen hommaa. Olisiko mitään yksinkertaista nyrkkisääntöä että tällainen uusavutonkin selviäisi hommasta sairastuttamatta ystäväpiiriään kaiken maailman ripulitauteihin. On kuulemma joiltain tutuilta sellainenkin onnistunut. Riittääkö esim. tunti tai kaksi että saa kanat mehevän kypsinä grillistä pöytään.


      • Vanha kokki
        Konokokki kirjoitti:

        Tuo on aika venyvä käsite, ettei broitskun paistelu ole hosujen hommaa. Olisiko mitään yksinkertaista nyrkkisääntöä että tällainen uusavutonkin selviäisi hommasta sairastuttamatta ystäväpiiriään kaiken maailman ripulitauteihin. On kuulemma joiltain tutuilta sellainenkin onnistunut. Riittääkö esim. tunti tai kaksi että saa kanat mehevän kypsinä grillistä pöytään.

        Kokonaisena on erilaista kuin koipireisien tai rintalihojen.
        Hyvä ohje on mielestäni se, että ottaa kiinni siipityngästä ja jos se irtoaa helposti
        luineen ja lihoineen kropasta, voidaan pitää lintua kypsänä.
        Kaikkein varminta on kuitenkin tehdä sama testi linnun koivella. Ravistamalla kinttua lihojen pitäisi irrota luista.
        Kuten itsekin sanoit, kuivuminen on ongelma, ellet sudi lintua usein paistoliemellä.

        Minun broiskuni pyörivät vartaassaan reilut kaksi tuntia, olisi ollut ehkä suotavaa vieläpuoli tuntinen lisää, sillä pidin läpöä melko matalana. Huomaa, että kyseinen laite oli eka kertaa testissä, jatkossa osaan antaa tarkempia tietoja.


    • Vulgaari

      Mistä hommasit tuon 8 euron ihmeen? Vartaat tuskin kuuluivat tuohon hintaan?

      Mutta onneksi olkoon ja paljon grillausiloa sekä ilmoja siihen.

      • Vanha kokki

        Huomaan että minua vaiva jo ilmeisesti jonkinasteinen seniiliyskin, sillä laitoin edelliseen viestiini vallan väärän osoitteen grillimoottorista.
        Korjaan sen nyt, löydät mainitun tuotteen osoitteesta www.caravanpalvelu.com
        Paketti alkaa olla todellakin kasassa, mutta hieman siihen vielä nikkaroin lisää.
        Koska olen kalan armoton kuluttaja ja kalaruokien vannoutunut ystävä, niin luonnollisesti kunnon grilliin kuuluu myös loimulauta. Hiilitila toimii nuotio-alustana ja vartaan tukiraudat loimulautojen kiinnikkeinä. Laitan taas kuvat, kunhan jossain vaiheessa toteutan suunnitelmaani.
        Se pyöritysmoottori on muuten merkkiä Gramer ja saksankielisestä tekstistä huolimatta uskoakseni kiinalaista alkuperää, toimii kuitenkin moitteettomasti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2515
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2193
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1877
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1641
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1596
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1595
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1548
    8. 75
      1459
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      105
      1368
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe