Kysyin kaveriltani, mitä tarkoittaa "kohomologia". Hän vastasi, että "...kohomologia määrittelee algebrallisen ryhmästruktuurin."
Voiko tätä selostaa niin, että tyhmempikin tajuaa.
Kohomologia
Peikko Pee
1
195
Vastaukset
- algebrikko
Kannattaa varmaankin lukea asiaa käsittelevä teos. Kohomologioitakin on niin paljon, ainakin Etalen-, Čechin-, ryhmä- ja Alexanderin–Spanierin kohomologiaa. Kannattaa lainata jokin algebrallisen topologian oppikirja, jossa asioita käydään läpi. Ideana on muodostaa koketjukompleksi, määrittää näin saadun kompleksin kuvauksista f tekijäryhmä Ker f/Im f.
Intuitiivisesti kohomologian avulla saadaan algebrallisia invariantteja enemmän kuin mitä homologian avulla, eli se kertoo topologisen avaruuden rakenteesta enemmän kuin homologia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938666
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264818- 504278
- 623847
- 513236
- 503030
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262706Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.482519- 432501
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422295