hyvä hybridipyörä n400-500e

pyöräkuume

Minkä merkkinen naisten hybridipyörä olisi hyvä n.400-500 euron hintaluokassa? Vai onko merkeillä suuriakaan eroja jos hintaluokka on sama?

22

4893

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alkup. Maantiepyöräilijä

      Tuossa hintaluokasa juuri onkin suuria eroja. Suurin osa on todella huonoja, mutta jonkun kelvollisen sieltä löytää. Syksyn alennusmyynnit auttavat vielä asiaa.

      Miksi hybridi? Se ei oikein kelpaa mihinkään käyttöön kunnolla. Nyrkkisääntö on:
      - asfaltille maantiepyörä,
      - maastoon maastopyörä ja
      - kaupunkiin citypyörä.

      Termi naistenpyörä vaatii vähän täsmennystä. Jos ei ole jotain elimellistä sairautta tai muuten vain vanhuuttaan ei jalka nouse, niin ns. mummopyörän runko ei koskaan ole yhtä hyvä kuin normaali "miestenpyörän" runko.

      Naisen jalat ovat keskimäärin pidemmät kuin miehen. Tämä tarkoittaa, että naisten pyörän runko on oikeast saman näköinen, kuin miestenkin pyörän, mutta se on hieman lyhyempi.

      Lue tuo, niin pääset jyvälle:

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/7061657

      Selvitä itsellesi, mihin käyttöön pyörä tulee, niin siitä on helppo jatkaa fillarin valintaa.

      • ...

        haen pyörää nimenomaan pidemmille matkoille maantieajoon ja käsittääkseni hybridipyörä on siihen soveltuva.


      • alkup. Maantiepyöräilijä
        ... kirjoitti:

        haen pyörää nimenomaan pidemmille matkoille maantieajoon ja käsittääkseni hybridipyörä on siihen soveltuva.

        Tuota tuota, siis ei ole. Hybrideissä on yleensä maastovälitykset ja ajoasentokaan ei sovi maantielle.

        Ajatko suurella tavaramäärällä? Pitääkö saada nastat alle?


      • ...
        alkup. Maantiepyöräilijä kirjoitti:

        Tuota tuota, siis ei ole. Hybrideissä on yleensä maastovälitykset ja ajoasentokaan ei sovi maantielle.

        Ajatko suurella tavaramäärällä? Pitääkö saada nastat alle?

        ei tavaraa, eikä nastoja...Kummallista kun kävin parissa urheilulliikkeessä jo alustavasti pyöriä katsastamassa, suosittelivat kyllä hybridipyörää... Ajomatkat noin 20-50km...


      • alkup. Maantiepyöräilijä
        ... kirjoitti:

        ei tavaraa, eikä nastoja...Kummallista kun kävin parissa urheilulliikkeessä jo alustavasti pyöriä katsastamassa, suosittelivat kyllä hybridipyörää... Ajomatkat noin 20-50km...

        Siis ihan lenkeille tiellä on maantiepyörä paras vaihtoehto. Myyvät sitä, mitä luulevat sinun haluavan ostaa :D tai vielä todennäköisemmin sitä, mitä sattuu olemaan liikaa varastossa :D :D :D . Harvassa urheiluliikkeessä on osaavia pyörämyyjiä. Muutaman tiedän.

        Miesten maantiepyörien listahinnat ovat usein alkaen 699€, joten ainakin viimetalvena halvimmat putosivat juuri tuohon viiteen sataan. Kannattaako sellaista ostaa vai olisiko fiksua satsata vähän lisää, voi kukin ajatella ja katsoa lompakkoaan.

        Miesten pyörän mitoitus on keskimäärin erilainen. Aika usein miesten pyörä voidaan sovittaa naisellekkin, mutta ei aina. Tarvitset siis osaavan myyjän tai kaverin kauppaan.

        Lue tuo. Siinä on oma lukuns pyörän valinnasta naisille:

        http://readme.fi/product.php?isbn=9789522201058

        Jos mittasi ovat sellaiset, ettei miestenpyörä tule kyseeseen, niin sitten on muutama naistenpyörävaihtoehto:

        http://www.suomenurheilupyora.fi/product.php?loc_id=829

        http://www.trekbikes.com/women/wsd_products/bikes/road/12wsd/

        Jälkimmäistä TREK'iä olen nähnyt messuilla. Se olisi parempi vaihtoehto ensimmäiseksi maantiepyöräksi, eikä hinnaltaan tolkuttoman kallis. Jos käytetty kelpaa, niin Fillarilehden tori on yksi paikka hakea pyörää.

        Jos kerrot, mistä päin maata olet, niin joku voi kertoa mitkä liikkeet myyvät oikeasti maantiepyöriä. Intersportilla esimerkiksi on myynnissä ihan hyviä pyöriä, mutta en ole vielä koskaan tavannut siellä myyjää, joka osaisi myydä polkupyörän. Huhu kertoo, että Tampereella olisi?


      • HJHKJHJ
        alkup. Maantiepyöräilijä kirjoitti:

        Siis ihan lenkeille tiellä on maantiepyörä paras vaihtoehto. Myyvät sitä, mitä luulevat sinun haluavan ostaa :D tai vielä todennäköisemmin sitä, mitä sattuu olemaan liikaa varastossa :D :D :D . Harvassa urheiluliikkeessä on osaavia pyörämyyjiä. Muutaman tiedän.

        Miesten maantiepyörien listahinnat ovat usein alkaen 699€, joten ainakin viimetalvena halvimmat putosivat juuri tuohon viiteen sataan. Kannattaako sellaista ostaa vai olisiko fiksua satsata vähän lisää, voi kukin ajatella ja katsoa lompakkoaan.

        Miesten pyörän mitoitus on keskimäärin erilainen. Aika usein miesten pyörä voidaan sovittaa naisellekkin, mutta ei aina. Tarvitset siis osaavan myyjän tai kaverin kauppaan.

        Lue tuo. Siinä on oma lukuns pyörän valinnasta naisille:

        http://readme.fi/product.php?isbn=9789522201058

        Jos mittasi ovat sellaiset, ettei miestenpyörä tule kyseeseen, niin sitten on muutama naistenpyörävaihtoehto:

        http://www.suomenurheilupyora.fi/product.php?loc_id=829

        http://www.trekbikes.com/women/wsd_products/bikes/road/12wsd/

        Jälkimmäistä TREK'iä olen nähnyt messuilla. Se olisi parempi vaihtoehto ensimmäiseksi maantiepyöräksi, eikä hinnaltaan tolkuttoman kallis. Jos käytetty kelpaa, niin Fillarilehden tori on yksi paikka hakea pyörää.

        Jos kerrot, mistä päin maata olet, niin joku voi kertoa mitkä liikkeet myyvät oikeasti maantiepyöriä. Intersportilla esimerkiksi on myynnissä ihan hyviä pyöriä, mutta en ole vielä koskaan tavannut siellä myyjää, joka osaisi myydä polkupyörän. Huhu kertoo, että Tampereella olisi?

        SIINÄPÄ LÄÄKE, PERKELE, FILLARIN HANKINTAAN!


      • ....
        alkup. Maantiepyöräilijä kirjoitti:

        Siis ihan lenkeille tiellä on maantiepyörä paras vaihtoehto. Myyvät sitä, mitä luulevat sinun haluavan ostaa :D tai vielä todennäköisemmin sitä, mitä sattuu olemaan liikaa varastossa :D :D :D . Harvassa urheiluliikkeessä on osaavia pyörämyyjiä. Muutaman tiedän.

        Miesten maantiepyörien listahinnat ovat usein alkaen 699€, joten ainakin viimetalvena halvimmat putosivat juuri tuohon viiteen sataan. Kannattaako sellaista ostaa vai olisiko fiksua satsata vähän lisää, voi kukin ajatella ja katsoa lompakkoaan.

        Miesten pyörän mitoitus on keskimäärin erilainen. Aika usein miesten pyörä voidaan sovittaa naisellekkin, mutta ei aina. Tarvitset siis osaavan myyjän tai kaverin kauppaan.

        Lue tuo. Siinä on oma lukuns pyörän valinnasta naisille:

        http://readme.fi/product.php?isbn=9789522201058

        Jos mittasi ovat sellaiset, ettei miestenpyörä tule kyseeseen, niin sitten on muutama naistenpyörävaihtoehto:

        http://www.suomenurheilupyora.fi/product.php?loc_id=829

        http://www.trekbikes.com/women/wsd_products/bikes/road/12wsd/

        Jälkimmäistä TREK'iä olen nähnyt messuilla. Se olisi parempi vaihtoehto ensimmäiseksi maantiepyöräksi, eikä hinnaltaan tolkuttoman kallis. Jos käytetty kelpaa, niin Fillarilehden tori on yksi paikka hakea pyörää.

        Jos kerrot, mistä päin maata olet, niin joku voi kertoa mitkä liikkeet myyvät oikeasti maantiepyöriä. Intersportilla esimerkiksi on myynnissä ihan hyviä pyöriä, mutta en ole vielä koskaan tavannut siellä myyjää, joka osaisi myydä polkupyörän. Huhu kertoo, että Tampereella olisi?

        kiitos kovasti jo näistä vastauksista! tampereella asustan ja mielelläni otan tietoa vastaan hyvistä pyöräkaupoista...


      • alkup. Maantiepyöräilijä
        .... kirjoitti:

        kiitos kovasti jo näistä vastauksista! tampereella asustan ja mielelläni otan tietoa vastaan hyvistä pyöräkaupoista...

        Maantiepyöriä tampereella myy ainakin Suomen Urheilupyörä, josta olen ostanut kaikkea pientä ja ollut tyytyväinen palveluun. Katso kuitenkin varmuuden vuoksi jollain mittarilla ensin, mikä noin suurin piirtein on oikea kokosi.


      • alkup. Maantiepyöräilijä
        HJHKJHJ kirjoitti:

        SIINÄPÄ LÄÄKE, PERKELE, FILLARIN HANKINTAAN!

        Tieto lisää tuskaa ja säästää rahaa. Epäsopiva tai väärän kokoinen pyörä on se kaikkein kallein! Silloin kilometrille tulee todella paljon hintaa.

        Todennäköisesti laadukas maantiepyörä on paljon edullisempi ostos kuin marketti hybridi. Pyörän hintaahan tulee verrata sen käyttöön, kilometreihin.


      • alkup. Maantiepyöräilijä kirjoitti:

        Tuota tuota, siis ei ole. Hybrideissä on yleensä maastovälitykset ja ajoasentokaan ei sovi maantielle.

        Ajatko suurella tavaramäärällä? Pitääkö saada nastat alle?

        Arvoisa alkup.maantiepyöräilijä kirjoittaa harva se viikko hybridin välityksistä ja viittaa maastovälityksiin. Kaivoin esiin kevään Tekniikan maailman nro 7. Hybridipyörätesti. Testissä oli 8 pyörää. Isomman eturattaan koot: 50, 48, 48, 48, 44, 52, 48 ja 48. Maantiepyörissä yleinen isomman eturattaan koko on joko 50 tai 52 (joskus myös 53). Jos 48 eturattaan parina käyttää takapakan keskimmäistä ratasta joka on 16-17 piikkinen, niin puhutaan lähes välityksestä kolme (16 piikkisellä). Samaan aikaan puhutaan sopivasta kadenssista, joka on 90 tietämillä. Kadenssi kertaa välitys on 270. Eli takapyörä pyörähtää 270 kertaa minuutin aikana. Pyörän kehän pituus on 2 metrin luokkaa. Siis minuutin aikana mennään 540 metriä ja se tekee 32,4 kilometriä tunnissa. Mielestäni kelpaavat hyvin maantiekäyttöönkin.


      • alkup. Maantiepyöräilijä
        ReiskaS kirjoitti:

        Arvoisa alkup.maantiepyöräilijä kirjoittaa harva se viikko hybridin välityksistä ja viittaa maastovälityksiin. Kaivoin esiin kevään Tekniikan maailman nro 7. Hybridipyörätesti. Testissä oli 8 pyörää. Isomman eturattaan koot: 50, 48, 48, 48, 44, 52, 48 ja 48. Maantiepyörissä yleinen isomman eturattaan koko on joko 50 tai 52 (joskus myös 53). Jos 48 eturattaan parina käyttää takapakan keskimmäistä ratasta joka on 16-17 piikkinen, niin puhutaan lähes välityksestä kolme (16 piikkisellä). Samaan aikaan puhutaan sopivasta kadenssista, joka on 90 tietämillä. Kadenssi kertaa välitys on 270. Eli takapyörä pyörähtää 270 kertaa minuutin aikana. Pyörän kehän pituus on 2 metrin luokkaa. Siis minuutin aikana mennään 540 metriä ja se tekee 32,4 kilometriä tunnissa. Mielestäni kelpaavat hyvin maantiekäyttöönkin.

        ...ei. Maantiepakoissa takarattaiden kokoero on pienempi, kuten varmaan tiedät. Molemmilla saadaan peitettyä tarvittava alue, mutta maantiepakalla pienemmin eroin.

        Jotkut muuten ajavat retkipyörillä mielummin maastopakalla, joten ei se ihan mahdoton yhtälö ole. Silloin tarve on kuitenkin erilainen kuin lenkki tai työmatkapyörässä.


      • Eelis Permanen
        alkup. Maantiepyöräilijä kirjoitti:

        Tieto lisää tuskaa ja säästää rahaa. Epäsopiva tai väärän kokoinen pyörä on se kaikkein kallein! Silloin kilometrille tulee todella paljon hintaa.

        Todennäköisesti laadukas maantiepyörä on paljon edullisempi ostos kuin marketti hybridi. Pyörän hintaahan tulee verrata sen käyttöön, kilometreihin.

        Hybridi tottakai. Se on monikäyttöisin. Sellainen minullekin suositeltiin, kun Kauppaan menin. Ja oli ihan oikea pyöräliike, Bike-Planet.


      • alkup. Maantiepyöräilijä kirjoitti:

        ...ei. Maantiepakoissa takarattaiden kokoero on pienempi, kuten varmaan tiedät. Molemmilla saadaan peitettyä tarvittava alue, mutta maantiepakalla pienemmin eroin.

        Jotkut muuten ajavat retkipyörillä mielummin maastopakalla, joten ei se ihan mahdoton yhtälö ole. Silloin tarve on kuitenkin erilainen kuin lenkki tai työmatkapyörässä.

        Esimerkiksi Campan Velocella taitaa olla 9 rattainen pakka seuraavasti: 13-14-15-17-19-21-23-25-28. Parin piikin välein menee sielläkin keskimmäiset rattaat. Toki löytyy piikin välein tiukin pakka. Hybridin tarvitsija ei kuitenkaan tarvii piikin välein.


      • ReiskaS kirjoitti:

        Esimerkiksi Campan Velocella taitaa olla 9 rattainen pakka seuraavasti: 13-14-15-17-19-21-23-25-28. Parin piikin välein menee sielläkin keskimmäiset rattaat. Toki löytyy piikin välein tiukin pakka. Hybridin tarvitsija ei kuitenkaan tarvii piikin välein.

        eksytään viestin aloittajan kysymyksestä eli hybridi 400-500 euron hintaluokassa. Lähtökohtana olisi jäykkä etuhaarukka. Lenkkikäytössä edessä vähintään 48 piikkinen isoin ratas. 400-500 euron budjettiin kompromisseja täytyy tehdä. Vannejarrut. Runkoon pitäisi satsata enemmän kuin osasarjoihin. TM testissä oli Insera X-cross 695 joustavalla etuhaarukalla, joten mahdollisuuksia 500 euron hybridiin olisi jäykällä etuhaarukalla. Käytetty voisi olla yksi vaihtoehto.

        Jos autokauppaan tulee asiakas ja haluaa ostaa katumaasturin, niin onko kauppiaan tehtävä valistaa, että se on sekasikiö. Ei kelpaa maantielle, kaupungissa ei tarvita maavaraa ja maastoon se on liian heppoinen.


      • c c
        ... kirjoitti:

        haen pyörää nimenomaan pidemmille matkoille maantieajoon ja käsittääkseni hybridipyörä on siihen soveltuva.

        saa sinut luulemaan, että jokin muu kuin maantiepyörä voisi olla paras vaihtoehto maantieajoon? Jos et aja maastossa, miksi pitäisi hankkia pyörä jonka maantieominaisuuksia on heikennetty maasto-ominaisuuksien parantamiseksi?

        Muutama sana pyörämalleista:
        Maantiepyrä on hyvä maantieajossa, huono maastoajossa.
        Maastopyörä on hyvä maastoajossa, huono maantieajossa.
        Hybridipyörä on huono sekä maantieajossa että maastoajossa.
        Jos haluaa pyörän joka on kohtalaisen hyvä maantieajossa, mutta jolla pärjää myös huonokuntoisemmilla teillä, on oikea valinta cyclocrossari.

        Vähän sama kuin että uimiseen sopii parhaiten uimapuku, hienoihin juhliin juhlapuku. Varmasti löytyy asu jolla VOI sekä uida että osallistua juhliin, mutta voiko se sitten olla kummassakaan hyvä..?


      • ....
        c c kirjoitti:

        saa sinut luulemaan, että jokin muu kuin maantiepyörä voisi olla paras vaihtoehto maantieajoon? Jos et aja maastossa, miksi pitäisi hankkia pyörä jonka maantieominaisuuksia on heikennetty maasto-ominaisuuksien parantamiseksi?

        Muutama sana pyörämalleista:
        Maantiepyrä on hyvä maantieajossa, huono maastoajossa.
        Maastopyörä on hyvä maastoajossa, huono maantieajossa.
        Hybridipyörä on huono sekä maantieajossa että maastoajossa.
        Jos haluaa pyörän joka on kohtalaisen hyvä maantieajossa, mutta jolla pärjää myös huonokuntoisemmilla teillä, on oikea valinta cyclocrossari.

        Vähän sama kuin että uimiseen sopii parhaiten uimapuku, hienoihin juhliin juhlapuku. Varmasti löytyy asu jolla VOI sekä uida että osallistua juhliin, mutta voiko se sitten olla kummassakaan hyvä..?

        olen viestiketjun aloittaja...Löysin Tampereelta mielestäni hyvän ja asiantuntevan pyöräkaupan; Sportax. Ostin Kona dew plus -09! Hinta ei ihan pysynyt sunnitelemassani 400-500 e..., mutta uskon tehneeni järkevät kaupat. Asiantunteva pyöräliike kyllä vakuutti verrattuna urheilukauppojen tarjontaan...Huomenna saan pyörän ja pääsen baanalle! :)


      • hohhoijjaa!
        c c kirjoitti:

        saa sinut luulemaan, että jokin muu kuin maantiepyörä voisi olla paras vaihtoehto maantieajoon? Jos et aja maastossa, miksi pitäisi hankkia pyörä jonka maantieominaisuuksia on heikennetty maasto-ominaisuuksien parantamiseksi?

        Muutama sana pyörämalleista:
        Maantiepyrä on hyvä maantieajossa, huono maastoajossa.
        Maastopyörä on hyvä maastoajossa, huono maantieajossa.
        Hybridipyörä on huono sekä maantieajossa että maastoajossa.
        Jos haluaa pyörän joka on kohtalaisen hyvä maantieajossa, mutta jolla pärjää myös huonokuntoisemmilla teillä, on oikea valinta cyclocrossari.

        Vähän sama kuin että uimiseen sopii parhaiten uimapuku, hienoihin juhliin juhlapuku. Varmasti löytyy asu jolla VOI sekä uida että osallistua juhliin, mutta voiko se sitten olla kummassakaan hyvä..?

        Cyclocrossari on hybridin kaltainen turhake. Ei sillä ole hyvä ajaa maantiellä. Käyrätanko ei tee pyörästä hyvää maantieajoon. CC on tarkoitettu röykkyisille metsä/vuoristoteille. Geometria on ihan yhtä kaukana maantieapyörästä kuin hybridissäkin. Välityksetkin soveltuvat enempi maastoon.
        Tätä hybrisin kaltaista mihinkään soveltumatonta paskakasaa myydään kallilla edellisen postaajan kaltaisille uunoille.


      • miksi sitten
        hohhoijjaa! kirjoitti:

        Cyclocrossari on hybridin kaltainen turhake. Ei sillä ole hyvä ajaa maantiellä. Käyrätanko ei tee pyörästä hyvää maantieajoon. CC on tarkoitettu röykkyisille metsä/vuoristoteille. Geometria on ihan yhtä kaukana maantieapyörästä kuin hybridissäkin. Välityksetkin soveltuvat enempi maastoon.
        Tätä hybrisin kaltaista mihinkään soveltumatonta paskakasaa myydään kallilla edellisen postaajan kaltaisille uunoille.

        hybridipyöriä sitten suositellaan niin monelle ihmisille, ihan erikoisliikkeissäkin? Jos ne kerta ovat niin huonoja. Suurin osa meistä normaaleista pyöräilijöistä ajaa kuitenkin useimmiten asfalttiteillä ja satunnaisesti maastossa, jolloin hybridin luulisi olevan paras ratkaisu. Minulle ei ainakaan ole sijoittaa yli 500e polkupyörään...


      • wassu
        miksi sitten kirjoitti:

        hybridipyöriä sitten suositellaan niin monelle ihmisille, ihan erikoisliikkeissäkin? Jos ne kerta ovat niin huonoja. Suurin osa meistä normaaleista pyöräilijöistä ajaa kuitenkin useimmiten asfalttiteillä ja satunnaisesti maastossa, jolloin hybridin luulisi olevan paras ratkaisu. Minulle ei ainakaan ole sijoittaa yli 500e polkupyörään...

        Minulla oli hybridi ja minulla on tällä hetkellä cc pyörä. Ero on dramaattinen. Hybridillä pidempien 2-3h lenkkien tekeminen oli yhtä tuskaa, kun taas cc-pyörällä se on suorastaan ilo. Hypridi ei sovellu kuntoiluun se on kauppaan ja kaljalle pyörä. cc-pyörä hakkaa taas täysverisen maantiepyörän siinä että sillä voi huoletta vedellä sorateillä ja jos sattuu olemaan painoa enemmän niin ne ovat lujempaa rakennetta...


      • alkup. Maantiepyöräilijä
        miksi sitten kirjoitti:

        hybridipyöriä sitten suositellaan niin monelle ihmisille, ihan erikoisliikkeissäkin? Jos ne kerta ovat niin huonoja. Suurin osa meistä normaaleista pyöräilijöistä ajaa kuitenkin useimmiten asfalttiteillä ja satunnaisesti maastossa, jolloin hybridin luulisi olevan paras ratkaisu. Minulle ei ainakaan ole sijoittaa yli 500e polkupyörään...

        "...miksi sitten hybridipyöriä sitten suositellaan niin monelle ihmisille..."

        Myyjälle helppo juttu: "punainen hybridi 599,-". Muoti-ilmiö, eikä myyjän tarvitse käyttää aikaa selvittääkseen mitä asiakas oikeasti tarvitsee. Vielä vähemmän myyjän tarvitsee todistaa, että asiakkaan ajatus on aivan hölmö.

        Näkeehän sen tällä palstallakin, kun ihmiset kyselevät onko se tai tuo hybridi hyvä minun käyttööni. Kun asiaa vähän selvitellään, niin todetaan ettei hybridi sovi ollenkaan kysyjän ajattelemaan käyttöön.

        Kuka tahansa löytää hyvän pyörän, kun on laittaa ostokseen 1500,-. Alle viidensadan onkin todellinen haaste! Noilla tarpeilla tulee mieleen lähinnä sinkula talven poistomyynneistä. Vaihdepyörät voi melkein unohtaa.

        http://www.konaworld.com/09_paddywagon_en.cfm


      • rewfdsfsdrewrwe
        alkup. Maantiepyöräilijä kirjoitti:

        "...miksi sitten hybridipyöriä sitten suositellaan niin monelle ihmisille..."

        Myyjälle helppo juttu: "punainen hybridi 599,-". Muoti-ilmiö, eikä myyjän tarvitse käyttää aikaa selvittääkseen mitä asiakas oikeasti tarvitsee. Vielä vähemmän myyjän tarvitsee todistaa, että asiakkaan ajatus on aivan hölmö.

        Näkeehän sen tällä palstallakin, kun ihmiset kyselevät onko se tai tuo hybridi hyvä minun käyttööni. Kun asiaa vähän selvitellään, niin todetaan ettei hybridi sovi ollenkaan kysyjän ajattelemaan käyttöön.

        Kuka tahansa löytää hyvän pyörän, kun on laittaa ostokseen 1500,-. Alle viidensadan onkin todellinen haaste! Noilla tarpeilla tulee mieleen lähinnä sinkula talven poistomyynneistä. Vaihdepyörät voi melkein unohtaa.

        http://www.konaworld.com/09_paddywagon_en.cfm

        Taas niin kuninkaallista ajattelua, että melkein itkettää. Minulla on ollut muutama mummopyörä ja muutama vaihdepyörä ja hyvin ovat kestäneet vähintään kymmenen vuotta jokainen ilman sen ihmeempää huoltoa renkaiden vaihtoa lukuun ottamatta. Silti olen pyöräillyt niillä "jopa" yli 100km ilman mitään ongelmia.

        Ovat siis täysin toimivia kapistuksia tavalliselle pyöräilijälle jopa kuntoiluun. Jos halutaan maksimoida nautintoa pyöräilyssä niin silloin olet varmasti oikeassa tuon hintaluokan kanssa, mutta vain surkeakuntoiset koheltajat TARVITSEVAT huippupyörän lyhyille matkoille.


      • Juuso -77
        rewfdsfsdrewrwe kirjoitti:

        Taas niin kuninkaallista ajattelua, että melkein itkettää. Minulla on ollut muutama mummopyörä ja muutama vaihdepyörä ja hyvin ovat kestäneet vähintään kymmenen vuotta jokainen ilman sen ihmeempää huoltoa renkaiden vaihtoa lukuun ottamatta. Silti olen pyöräillyt niillä "jopa" yli 100km ilman mitään ongelmia.

        Ovat siis täysin toimivia kapistuksia tavalliselle pyöräilijälle jopa kuntoiluun. Jos halutaan maksimoida nautintoa pyöräilyssä niin silloin olet varmasti oikeassa tuon hintaluokan kanssa, mutta vain surkeakuntoiset koheltajat TARVITSEVAT huippupyörän lyhyille matkoille.

        Kommentoit tätä keskustelua sitten ihan tuoreeltaan :=)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaivattusi

      Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      190
      8637
    2. En löydä sinua

      En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4808
    3. Ketä julkkista

      kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4268
    4. Tunniste

      Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3837
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

      ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3236
    6. Miten, milloin

      Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3020
    7. Ne oli ne hymyt

      Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2696
    8. Haluan huomiota sulta

      nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2501
    9. Miten mä olisin

      Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      45
      2419
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

      niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2233
    Aihe