makeutusneuvoja???

kiitoskiitos

millä makeutatte esim. rahkan tai maustamattoman jogurtin?? alkaa olla aikas hapanta pitemmänpäälle pelkkien marjojen kans....

7

899

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Silakkakala

      Käytä nestemäistä makeutusainetta, siinä ei ole hiilihydraatteja, jauheet ovat miltei 100% hiilihydraattia. Lidlistä saa edullista nestemäistä makeutusainetta tai jos lähistöllä on Tokmanni tai Robin Hood niin sieltä myös, muualla maksaa pullo vitosen. Esim. Hermesetas vastaa sokeria niin, että 10 tippaa on sama kuin 1 tl sokeria, mutta ilman hiilareita.

      • terveellisyys

        Olisin kovasti kiinnostunut kokeilemaan VHH ruokavaliota, mutta mieleeni tuli näiden keinotekoisten makeutusaineiden terveys.
        Aspartaami on kuulemani mukaan varsinainen myrkky, onko näin myös muiden makeutusaineidein kohdalla?


      • VHH:ta niin
        terveellisyys kirjoitti:

        Olisin kovasti kiinnostunut kokeilemaan VHH ruokavaliota, mutta mieleeni tuli näiden keinotekoisten makeutusaineiden terveys.
        Aspartaami on kuulemani mukaan varsinainen myrkky, onko näin myös muiden makeutusaineidein kohdalla?

        voithan kokeilla sitä ilman makeutusaineita. Huomaat pian ettei niitä tarvita lainkaan. Kotimaisten marjojen oma vähäinen sokerio riittää ja kun olet aikasi ollut VHH:lla niin kuohukermakin maistuu hieman makealta marjojen kanssa. VHH:lla ei suo´sitella keinotekoisia makeutusaineita. Parempi aloittaa ilman.


      • Lady.Bug
        VHH:ta niin kirjoitti:

        voithan kokeilla sitä ilman makeutusaineita. Huomaat pian ettei niitä tarvita lainkaan. Kotimaisten marjojen oma vähäinen sokerio riittää ja kun olet aikasi ollut VHH:lla niin kuohukermakin maistuu hieman makealta marjojen kanssa. VHH:lla ei suo´sitella keinotekoisia makeutusaineita. Parempi aloittaa ilman.

        Itse makeutan jugurtin aina lorauksella kuohukermaa. Keinomakeista pysyttelen kaukana! (No laittisiiderit ovat poikkeus... ;-)

        Tosiaan, se maku muuttuu yllättävänkin helposti, kun on jonkun aikaa ollut VHH:lla. Sokeria ja muuta makeutusta ei tarvitse lainkaan niin paljon, kun on suu tottunut vähäisempään makean määrään.

        Itse olen huomannut, että esimerkiksi kuohukerma maistuu sellaisenaan niin makealle, että en pysty ymmärtämään, miten sitä on joskus esim. kermavaahtoon kaivannut sokeria sekaan. Tumma suklaa maistuu makealle ja tavallinen maitosuklaa suorastaan öklömakealle. Kurkku ja paprika, nekin ovat makeita... jne...


    • ............

      Kuohukermaa, kanelia ja saksanpähkinöitä murskattuna partaäijän sekaan. Tämä resepti uppoaa ainakin allekirjoittaneeseen.

      • Terveydeksi.

        Kaneli riittää. Sitä vaan Ehrmanniin ni johan maittaa ja terveysvaikutukset ovat taatut! :)


    • @kins

      Jos ajatellaan, että vetää turkkilaista jogurttia, niin siinähän on 4g hiilareita per desi. Eli ei ihan lystiä. Jos olet ketoosiin pyrkimässä 20g päiväannoksin, et saa paljon mitään syödä jos vedät normaalipurkillisen eli 2dl jogurttia ::. en paljon maustelisi makeituksilla enkä sokeria sisältävillä marjoillakaan...



      Ei ole oikotietä onneen makeapepuilla :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      429
      4692
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1670
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      91
      1411
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1319
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      17
      1234
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1151
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1055
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      960
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      54
      837
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      829
    Aihe