Piimäpiirakkaa, nam!

anttirantalalappajärvi

Piimäpiirakkaa on helppo tehdä. On hyvää ja ei vaadi tekeminenkään kuin reilu puoli tuntia. Taikina uunipellille, marjoja päälle ja paistumaan! Kerran kokoilin laittaa mansikkaa päälle, ei tullut hyvä. Mustikkaa ja puolukkaa vain kuten ennenkin!

Piimäpiirakka

- 5dl piimää
- 5dl sokeria
- 8dl vehnäjauhoja
- 2tl soodaa
- 200g voita sulatettuna

1. Sekoita piimä ja sokeri yhteen
2. Lisää vehnäjauho ja sooda
3. Lisää sulatettu voi
4. Kaada uunipellille ja ripottele päälle marjoja ja sokeria
5. Paista 200c 20min.

6

757

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anttirantalalappajärvi

Lisään vielä, että voi syödä uunituoreena vaniljajäätelön kanssa ja jäähtyneenä suoraan kädestä käsin...

• Enpähän muista saaneeni tällaista. Melkoinen määrä sokeria suhteessa muihin aineisiin. Vaatiiko piimän happamuus tuon vai onko sillä jokin muu tarkoitus.

Oikeassa olet - tämä vaatii vähän hapahkompia marjoja kuin mansikka on. Vaniljasokeri saattaisi tuoda myös eksoottisen lisän.

• käyttää

tavallisen sokerin sijasta hedelmäsokeria. Glykeeminen indeksi on tavallisessa sokerissa 65 mutta hedelmäsokerissa eli fruktoosissa 19. Matala GI antaa pidempivaikutteista energiaa ja vähentää näläntunnetta.

• anttirantalalappajärvi

Voihan sitä testailla, ei ole tämän kanssa niin hirveän tarkkaa. Vohvelitaikinaankin niin paljon saa laittaa jauhoja kuin itsestä tuntuu.

Juu ja sokeria on...

• CrystalCinnamon

Heippa. Oon itse tehnyt melkein samanlaisella ohjeella, raparperia tai omenaa (sokerin ja kanelin kera) tosin laittanut. Mutta on tosi hyvää, herkkua!

• anttirantalalappajärvi

Joo, ei sillä niin ole väliä mitä päälle laittaa... Itse ainakin olen suosinut enemmän tallaisia yksinkertaisia ohjeita, joissa kaikki ei ole niin tarkkaa. Tai siis mitä nyt on tullut tehtyä ajan kuluksi.. tuli muuten noukittua tänään juolukkaa, mitähän jos sitä laittaisi päälle?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      42
      2812
    2. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      354
      2586
    3. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      56
      2315
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      35
      2194
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      25
      1733
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1639
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1526
    8. Sokea "ystävälle"

Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1449
    9. En ymmärrä käytöstäsi

Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      139
      1395
    10. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1289
    Aihe