Piimäpiirakkaa, nam!

anttirantalalappajärvi

Piimäpiirakkaa on helppo tehdä. On hyvää ja ei vaadi tekeminenkään kuin reilu puoli tuntia. Taikina uunipellille, marjoja päälle ja paistumaan! Kerran kokoilin laittaa mansikkaa päälle, ei tullut hyvä. Mustikkaa ja puolukkaa vain kuten ennenkin!

Piimäpiirakka

- 5dl piimää
- 5dl sokeria
- 8dl vehnäjauhoja
- 2tl soodaa
- 200g voita sulatettuna


1. Sekoita piimä ja sokeri yhteen
2. Lisää vehnäjauho ja sooda
3. Lisää sulatettu voi
4. Kaada uunipellille ja ripottele päälle marjoja ja sokeria
5. Paista 200c 20min.

6

709

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anttirantalalappajärvi

      Lisään vielä, että voi syödä uunituoreena vaniljajäätelön kanssa ja jäähtyneenä suoraan kädestä käsin...

    • Enpähän muista saaneeni tällaista. Melkoinen määrä sokeria suhteessa muihin aineisiin. Vaatiiko piimän happamuus tuon vai onko sillä jokin muu tarkoitus.

      Oikeassa olet - tämä vaatii vähän hapahkompia marjoja kuin mansikka on. Vaniljasokeri saattaisi tuoda myös eksoottisen lisän.

      • käyttää

        tavallisen sokerin sijasta hedelmäsokeria. Glykeeminen indeksi on tavallisessa sokerissa 65 mutta hedelmäsokerissa eli fruktoosissa 19. Matala GI antaa pidempivaikutteista energiaa ja vähentää näläntunnetta.


    • anttirantalalappajärvi

      Voihan sitä testailla, ei ole tämän kanssa niin hirveän tarkkaa. Vohvelitaikinaankin niin paljon saa laittaa jauhoja kuin itsestä tuntuu.

      Juu ja sokeria on...

    • CrystalCinnamon

      Heippa. Oon itse tehnyt melkein samanlaisella ohjeella, raparperia tai omenaa (sokerin ja kanelin kera) tosin laittanut. Mutta on tosi hyvää, herkkua!

      • anttirantalalappajärvi

        Joo, ei sillä niin ole väliä mitä päälle laittaa... Itse ainakin olen suosinut enemmän tallaisia yksinkertaisia ohjeita, joissa kaikki ei ole niin tarkkaa. Tai siis mitä nyt on tullut tehtyä ajan kuluksi.. tuli muuten noukittua tänään juolukkaa, mitähän jos sitä laittaisi päälle?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      172
      7089
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4152
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2095
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2019
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1859
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1676
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      1624
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1593
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      21
      1588
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1418
    Aihe