Olen pelannut sulkapalloa melko aktiivisesti jo vuosia, käynyt kursseja ja katsellut opetusvideoita, mutta en ole vieläkään täysin käsittänyt oikeaa otetta.
Eli pitääkö kämmenotteessa peukalo olla kaikkein leveimmällä sivulla (mailan lavan suuntainen) vai sillä seuraavalla ("ylöspäin") eli leveimmän ja päällimmäisen välisellä sivulla?
Olen kokeillut molempia, mutta en oikein osaa päättää kumpi olisi parempi. Joskus tuntuu, että lyöntiin saa enemmän voimaa (parempi tuki/ranne enemmän mukana?), kun peukku on leveimmällä sivulla. Mutta joskus taas tuntuu, että sillä otteella lyönti leikkaa. Tottumus/opettelu kysymys?
Oikea ote
3
1720
Vastaukset
- siantuntija
Nosta kätesi suoraan eteesi ranne suorana (eli ilman mitään mutkia). Nyt nimetään mailan poka minuuttiviisariksi. Perusote mailasta on se, missä "kello on tasan 12". Totta kai otteessa on jonkin verran henkilökohtaista vaihtelua, mutta yleensä se on "5 minuuttia" suuntaan jos toiseen.
Harrastajapelaajilla ote on yleensä aika paljon "paistinpannuotteen" puolella eli minuuttiviisari 15-10 vaille 12. Tämä on syy ja seuraus väärästä lyöntitekniikasta, jossa kyynärvartta ei kierretä, vaan lyödään ranteella. Tällä lyöntitekniikalla oikealla otteella ei saa puhdasta osumaa palloon, joten ote luonnollisesti kääntyy "pannarille".
Suosittelen siis otteen lisäksi kiinnittämään huomiota lyöntitekniikkaan!- sulkapalloilija
Kiitos, selvensi taas asiaa, kun sai uuden näkökulman. Ja huomenna taas treenaamaan...
- palloton
sulkapalloilija kirjoitti:
Kiitos, selvensi taas asiaa, kun sai uuden näkökulman. Ja huomenna taas treenaamaan...
tuosta mitään.
Liian vaikeeta. Mee kattoon sulkapalloliiton sivuille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1818407
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264558- 504118
- 543572
- 513136
- 502880
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262586- 362325
- 292046
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382043