Pidetäänkö kaikkien kouluissa vuosittain marjaretki vai vain pienemmillä paikkakunnilla? Entä mitä pidätte niistä?
Täällä Länsirannan ala-asteella (Lappajärvi) on joka syksy marjaretki ja itse pidän niistä mm. seuraavista syistä:
- ei läksyä
- erilainen koulupäivä
- ei koulua
Olenkin ainoa meidän 7- henkiseltä luokalta, joka noukkii sitä puolukkaa. Kaikki muut vain kuuntelevat kännykällä musiikkia siellä kauempana. Kumma meininki.
Marjaretket
5
804
Vastaukset
- ..........
Hieno juttu. Monet nuoret ovat täysin vieraantuneita luonnosta ja retki metsään voi olla uusi juttu. Mistä kertoo tuokin, että sinun luokallasi muut vain pelaavat kännyköillä. Kaikkien kotona ei lähdetä metsään ja vaikka lähdetään, nuorta ei välttämättä saa mukaan. Metsäretket ovat todella hieno juttu. Tällaista pitäisi olla joka koulussa. Ilmaiseksi ja pienellä vaivalla saa vuodeksi marjat ja sienet, joissa on paljon vitamiineja.
- anttirantalalappajärvi
Juu, eivät ihmiset (etenkään lapset) nykyään paljon luonnossa liikuskele. Itse kuitenkin olen joka syksy mahdollisesti jopa kymmeniä tunteja metsässä mustikkaa tai puolukkaa keräämässä. Niistä saakin reilun hinnan, ja hyvä niin, saa vähän vaivanpalkkaa. =)
- vapaapäivän vastineeksi
Ihan siisti juttu.
Varmasti kasvattaa enemmän, kuin se arkinen koulupäivä koululuokassa. - nakkiperuna
oispa meijänkin koulussa tommosta :)) Oon kyllä vähän turhan isossa koulussa että taitaa jäähä haaveiluksi :D Mut ois kyllä kiva viettää koulupäivä metässä mielummin kun tunkkaisessa matikan luokassa :p
- anttirantalalappajärvi
Voihan sitä aina kysyä, haluaisiko pikku ryhmä lähteä koulun jälkeen marjastamaan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sannan kirja USA:n bestseller!
"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä7410839Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa
Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on13510232- 257981
Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki
Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h1776424Metsäalan rikolliset
Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.425330- 714951
Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"
Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..1364253Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai184163Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas263877Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"
Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris1313534