sauvat lyö tyhjää

piikkikö uusi?

eli lähteekö piikki ja kumitulppa pois kerralla? 4v kestänyt... nyt peijakas ole mitään hyötyä piikki on sentin ja tylsä ja puolet energiasta menee ilmaan. melkeein selkäki nyrjähti. vai riittääkö asfaltille kumipää, no miksi siten on piikit?

6

836

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kumitulppa

Omasta kokemuksesta suosittelen jättämään kumitulpat kokonaan pois.
      Piikkejä joutuu teroittamaan n:40km:n välein.
      Osta esim. kalastustarvikeliikkeestä semmoinen timanttiviila.
      Tavan viilat ei pure kovametalliin.
      Kuumalla ilmalla pitäävät paremmin, kun asfaltti on pehmeämpää.

• ei saa

kumeja irti. kumin päässä näkyyse piikki. vaimentaa nääs. jaa vai 40km ja oon luistellu 500km 4v aikana ainaki.

• sauva ja kanki
        ei saa kirjoitti:

kumeja irti. kumin päässä näkyyse piikki. vaimentaa nääs. jaa vai 40km ja oon luistellu 500km 4v aikana ainaki.

Hyviä saavutuksia. Kannattaa jatkaa kunnon vuoksi.

• Kumiton aina
        ei saa kirjoitti:

Itellä Exelin rullaluistinsauva johon voi vaihtaa erilaisia päitä. Kokeilin myös näitä "tassuja" ja en kyllä ite tykänny. Parhaimmalta on tuntunu nää Exelin ns. jousitetut teleskooppi päät. Tosin tää Exelin piikki ei pysy terävänä läheskään yhtä kauan kuin Rex:in hiihtosauvan kärki , jota aikaisemmin käytin.

• DiRulla_x
        ei saa kirjoitti:

Kokeiles lämmittää niitä sauvanpäitä. Todennäkösesti siinä on käytetty jonkinlaista termoliimaa. Toinen vaihtis on ostaa uuvet sauvelit. Paras vaihtoehto on alkaa harrastaa oikeaa rullaluistelua ilman niitä koko tien valtaavia aputikkuja. Se on niin keljua aina huutaa latua sellaiselta ;)

• eki.
        ei saa kirjoitti:

Itse käytän smirgeliä(mallia halppis -Hong Kong tms), noin 40€, K-raudasta saa kalliitakin, esim 300€)
        Teroitusväli itsellä noin 500km. Exelin vaihdettavia päitä käytössä 6 paria, näillä takana yht. noin 30tkm, joten aika monta kertaa voi teroittaa - kohta joutuu ottamaan uusia käyttöön.

ns. joustopiikistä en pidä.
        Kumitassupiikkejä ei enää juuri löydy, mutta onneksi intersport myi 140cm sauvoja hintaan 5€/pari viime syksynä...otin aika monta paria.

...piikkien erillishinta ~20€/pari

ps. jos joku kaipaa 140cm sauvoja ilman piikkejä - louvutan mielelläni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Asianajaja Herman Ljungberg

Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä
      Maailman menoa
      158
      6967
    2. Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??

Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.
      Jyväskylä
      33
      4063
    3. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
      Maailman menoa
      114
      2102
    4. Ja taas kerran

Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
      Nurmijärvi
      62
      1936
    5. Mikä on rakkain fantasiasi kaivatusta?

Ja kertoisitko sen hänelle?
      Ikävä
      82
      1456
    6. Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.

Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la
      Hybridi- ja sähköautot
      194
      1447
    7. Nainen, taidan inhota minua todella

tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll
      Ikävä
      73
      1091
    8. Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen

Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202
      Viihde ja kulttuuri
      14
      986
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi

vuoden 2025 aluksi?
      Ikävä
      48
      979
    10. Rattoisaa lauantai iltaa

Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa
      Ikävä
      225
      947
    Aihe