Ens kesäks ois tarkotus hankkia uusi pyörä, mitäpä ootte mieltä kannattaako ostaa hybridi vai maastopyörä? nykynen vispilä on carraro 419 halpa ja huono. Pääsääntöisesti tulee ajettua maanteillä mutta sitten toisaalta kun tekee mieli ajella metässä niin hybridi on siihen tarkotukseen huono? ja maastopyörä taas maantie ajoon huono? Eli olen sekakäyttäjä!! :D kahtapyörää en rupea ostamaan.. Eli siinäpä mulle miettimistä.. :)
Hybridi vai maastopyörä?
12
1914
Vastaukset
- alkup. Maantiepyöräilijä
Ei tuo nyt niin vaikea rasti ole. Cyclocrossari kaksilla kiekoilla on valinta noilla kriteereillä. Eihän se mikään maantiepyörä ole, mutta jos siihen hankkii toiset kiekot maantierenkailla, niin menettelee.
Aina, jos teet kompromissin, niin joudut tilanteeseen, jossa pyörä ei ole sittenkään oikein sovelias käyttöösi. Kannattaa miettiä, kuinka paljon oikeasti haluat metsään? Maantielle maantiepyörä on aivan omaa luokkaansa mukavuudessa.- Sama mies
http://www.pyorahuolto.com/show.php?type=maantie&id=30
http://grafot.com/velosport.fi/index.php?main_page=product_info&cPath=557&products_id=247&zenid=bd5f32d5ce2182902e8f4b78974c1ee1
Halvempia on mm Meridalla ja Focuksella. Bike Planetilla on talonmerkillä tehty halpiscrossari, joka näytti päälisin puolin ihan ok:lta.
- oågeoågj
Hybridihän on maastopyörän ja maantiepyörän risteytys! Minkäs takia ei sitten semmoista. :D
Sen takia, ettei se sovi esitettyyn käyttöön. Polkupyörä pitää ostaa käyttötarkoituksen mukaan.
Ei kannata ostaa sitä punaista siitä joka on väärän mallinen, väärän kokoinen ja jossa on osasarjana Shimanon kuraa. Urheilumarketin mitään polkupyöristä ymmärtämätön myyjä tyrkyttää sitä punaista, koska niitä on varastossa enemmän kuin niitä sinisiä. - huvittunut.
alkup. Maantiepyöräilijä kirjoitti:
Sen takia, ettei se sovi esitettyyn käyttöön. Polkupyörä pitää ostaa käyttötarkoituksen mukaan.
Ei kannata ostaa sitä punaista siitä joka on väärän mallinen, väärän kokoinen ja jossa on osasarjana Shimanon kuraa. Urheilumarketin mitään polkupyöristä ymmärtämätön myyjä tyrkyttää sitä punaista, koska niitä on varastossa enemmän kuin niitä sinisiä.Shimanon Sorasta olen kuullut, mutta Kura?
Hiukka ihmettelen täällä jonkun verran esiityvää hybrini vastaisuutta. Itsellä ollut trekin 7200 fx hybrini, käytössä jo kahdeksan vuotta ja täytyy sanoa että olen ollut ostokseeni erittäin tyytyväinen. Pyörällä on kierretty koko suomi melki rajoja pitkin retkeilessä. Samoten kun työmatkani (vielä kun olin mukana työelämässä) oli suuntaansa 22,5 km ,pyöräilin päivittäin aina sulan kelin ajat ja hyvin toimi siinäkin. Nykyään pyöräni toimii niin retkipyöränä, lenkkipyörä kuin kauppa fillarinna. Varusteina pyörässäni on niin lokasuojat kun tarakat edessä ja takana. Lisä mausteena trialthon tanko. Vasta eilen fillaroin sillä 75km mittaisen lenkin, reilusti alle kolmen tunnin ja olin tyytyväinen...... Tosin pakko myöntää, haaveissa olisi kunnon maantiepyörä lenkkipyöräksi. Tahtoo nälkä kasvaa syödessä.
- maantiepyörästäsi
Ihan mielenkiinnosta kysäisen, on triathlon tangossasi toiset jarrukahvat? Aika usein, kun huomataan ettei suora tanko sovikaan omaan käyttöön, laitetaan pika-apuna "triahlontanko" ilman jarrukahvoja. Itse en uskaltaisi sellaisella ajaa.
Jos pyörän pituus on sopiva, niin perhostanko on parempi minusta parempi vaihtoehto paikata virhettä. Tietysti jos alun perin olisi ostanut fillarin normaalilla tangolla, niin olisi päässyt vähemmällä.
Työmatkapyöränä tuo TREK:n malli on ihan hyvä. Ehkä vähän lyhyemmille matkoille tosin tarkoitettu. TREK:n mukaan kyse ei ole hybridistä, vaan suoratankoisesta maantiepyörästä ;) Eli menee samaan gatekoriaan esimerkiksi Bianchi:n fittnespyörien kanssa.
totta on että "trialthon tangossani ole jarruja erikseen. Niinpä en siitä ajakkaan olenkaan taajama-alueilla. Taajamissa tahtoo nuo tilanteet tulla liika äkkiä ja silloin on syytä pitää kädet jarrukahvoilla. Maantiellä tilanne on toisin...siellä voi huoletta päästellä menemään myös "trialton tangolla". Asensin tangon heti kun sain pyörän ja totisesti se on hyvä lisä hommassa. Hiukan maalaisjärkeä kun käyttää niin meno on turvalista. Pitemmillä matkoilla on mukavaa kun voi vaan "maata tangolla" ja antaa jalkojen hoitaa homma.
Mahtuuko tuohon fx:n runkoo nastat pyörimään?
En vielä ole ostellut siihen nastoja, olen päästellyt samoilla kumeilla kesät/talvet. Ensi talveksi meinasin kyllä hommata nastat etukumiin ja katselin just että tiukkaa taitaa tehdä, voi olla että lokasuojat joutuu ottamaan pois. Tosin lokasuojista ei ole kuin riesaa talvella. Tahtoo lumi pakkauttua renkaan ja lokasuojan väliin ja sitten on kyllä raskasta veivata. Itselläni on ollut itse tehty työkalu sitä varten että sillä on nopea välillä pyyhkäistä pakkautunut lumi pois.
- ...
Nyt on päätös tehty ja rupen katselemaan ensikesäksi hybridiä. Maantiepyörät ja cc:t nyt saa jäädä muille. elikkä jos lähtisin ehtimään siitä 400-800e hintaluokasta sitä hybridiä, onko porukalla ehottaa mitään hyvää pyörää?
- oikea pyörä
... kirjoitti:
Nyt on päätös tehty ja rupen katselemaan ensikesäksi hybridiä. Maantiepyörät ja cc:t nyt saa jäädä muille. elikkä jos lähtisin ehtimään siitä 400-800e hintaluokasta sitä hybridiä, onko porukalla ehottaa mitään hyvää pyörää?
"...rupen katselemaan ensikesäksi hybridiä..."
Ja jos innostut pyöräilystä, niin seuraavaksi kesäksi sitten oikea polkupyörä ;) Tuolla hinnalla saisi jo cyclocrossarinkin! Se on kuitenkin huomattavasti parempi yleispyörä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244636- 883724
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483095- 542667
- 512599
- 2052597
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522328
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081529