Mitä pitäisi ajatella jos mies ei halua kihloihin vaikka ollaan seurusteltu ja asuttu yhdessä jo pidemmän aikaa? Yhteen muuttaessa kuitenkin tehtiin selväksi mitä molemmat haluaa ja kumpikin oli sitä mieltä että ollaan toisillemme ns. oikeita. Nyt kuitenkin kun kysyin kihlautumisesta niin vastausta ei oikeastaan tullut ja asia jäi siihen...Onkohan mies voinut muuttaa mielensä?
Itse en vain ymmärrä, että jos rakastaa toista ja haluaa jakaa vakavissaan elämänsä toisen kanssa, niin miksi ei voisi mennä kihloihin ja ottaa askeleen eteenpäin..
ollaan kuitenkin oltu yhdessä ja asuttu yhdessä jo pidemmän aikaa.
suhteesta ja kihlautumisesta
4
389
Vastaukset
- nasutin
Kuulostaapa kovinkin tutulta.. Meillä takana jo vuosia yhdessä, suurin osa niistä asuttu yhdessä ja molemmille selvää että yhdessä tahdotaan elämää taivaltaa eteenpäin. Meille on syntymässä vauvakin minä hetkenä hyvänsä (yliaikaiseksi mennyt jo) jota odotamme kuin kuuta nousevaa. Kihlautumisesta on ollut puhetta parin viimeisen vuoden aikana, mutta keskustelu ei etene suuntaan tai toiseen.. Minä olen se joka siitä ehkä enemmänkin on puhunut, mutta mies on jotenkin kylmä koko ajatukselle. Hän vaan kysyy -"että mitä se muuttaisi vaikka kihloissa oltaisiinkiin?". Huoh.. Olen omaa kantaani yrittänyt hänelle kertoa ja ja mitä se minulle merkitsisi. Siihen aina vastauksena "että kyllä minä uskon mutta siltikin.." Olen yrittänyt kysellä että mikä häntä siinä kauhistuttaa tai mikä "ongelma" asiassa on. Keskustelu asiasta päätyy aina umpikujaan tai hän kiertämällä yrittää asiaa välttää tai vahingossakaan ottamasta sitä puheeksi koskaan. NOh, kai se täytyy hyväksyä että hän ei sitä nyt halua/ ole valmis tai mistä ikinä johtuukaan. Rakastan miestäni, tahdon olla hänen kanssaan nyt ja aina, vaikkapa sitten ilman sormuksia. Ja olen vakuuttunut myös hänen rakkaudestaan minua kohtaan. Ehkä jonain kauniina päivänä voimme vielä pujottaa sormukset toistemme sormiin ja käydä siunaamassa liittomme kirkossa!
- msda
hyvä esimerkki. En ikinä tee lasta miehen kanssa ennen avioliittoa. Mihin mies enää avioliittoa tarvitsee kun lapsiakin tehdään tosta vaan. Ei se mies kihloihin mene vaikka kuinka painostaisitte ja te olette sen sallineet että mies on näin päättänyt.
- vanha sanonta
Kysy itseltäsi mitä miehesi hyötyisi sen askeleen ottamisesta. Hänellähän on kaikki mitä hän tarvitsee.
Miksi muuttaa ja paikata mikä on näin ihan hyvä. Yhteen muutettiin vasta viiden vuoden seurustelun jälkeen ja naimisiin mentiin kahdeksan yhdessäolovuoden jälkeen, kihloihin sitten kai jossain siinä välissä mutta ilman sormuksia. Joskus asiat vaativat aikansa. Joskus toisen varmuus epäilyttää vaikka itse olisikin varma. Joskus aika ei ole oikea "tempuille" (=juhlille, sormusostoksille tms.), jos kiirettä ei ole kun asiat ovat nykyiselläänkin hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833852
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t332746Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä952174Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian201687Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?261608Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261508- 281481
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71454- 271446
Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu731443