suhteesta ja kihlautumisesta

Minä vain

Mitä pitäisi ajatella jos mies ei halua kihloihin vaikka ollaan seurusteltu ja asuttu yhdessä jo pidemmän aikaa? Yhteen muuttaessa kuitenkin tehtiin selväksi mitä molemmat haluaa ja kumpikin oli sitä mieltä että ollaan toisillemme ns. oikeita. Nyt kuitenkin kun kysyin kihlautumisesta niin vastausta ei oikeastaan tullut ja asia jäi siihen...Onkohan mies voinut muuttaa mielensä?
Itse en vain ymmärrä, että jos rakastaa toista ja haluaa jakaa vakavissaan elämänsä toisen kanssa, niin miksi ei voisi mennä kihloihin ja ottaa askeleen eteenpäin..
ollaan kuitenkin oltu yhdessä ja asuttu yhdessä jo pidemmän aikaa.

4

423

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nasutin

Kuulostaapa kovinkin tutulta.. Meillä takana jo vuosia yhdessä, suurin osa niistä asuttu yhdessä ja molemmille selvää että yhdessä tahdotaan elämää taivaltaa eteenpäin. Meille on syntymässä vauvakin minä hetkenä hyvänsä (yliaikaiseksi mennyt jo) jota odotamme kuin kuuta nousevaa. Kihlautumisesta on ollut puhetta parin viimeisen vuoden aikana, mutta keskustelu ei etene suuntaan tai toiseen.. Minä olen se joka siitä ehkä enemmänkin on puhunut, mutta mies on jotenkin kylmä koko ajatukselle. Hän vaan kysyy -"että mitä se muuttaisi vaikka kihloissa oltaisiinkiin?". Huoh.. Olen omaa kantaani yrittänyt hänelle kertoa ja ja mitä se minulle merkitsisi. Siihen aina vastauksena "että kyllä minä uskon mutta siltikin.." Olen yrittänyt kysellä että mikä häntä siinä kauhistuttaa tai mikä "ongelma" asiassa on. Keskustelu asiasta päätyy aina umpikujaan tai hän kiertämällä yrittää asiaa välttää tai vahingossakaan ottamasta sitä puheeksi koskaan. NOh, kai se täytyy hyväksyä että hän ei sitä nyt halua/ ole valmis tai mistä ikinä johtuukaan. Rakastan miestäni, tahdon olla hänen kanssaan nyt ja aina, vaikkapa sitten ilman sormuksia. Ja olen vakuuttunut myös hänen rakkaudestaan minua kohtaan. Ehkä jonain kauniina päivänä voimme vielä pujottaa sormukset toistemme sormiin ja käydä siunaamassa liittomme kirkossa!

• msda

hyvä esimerkki. En ikinä tee lasta miehen kanssa ennen avioliittoa. Mihin mies enää avioliittoa tarvitsee kun lapsiakin tehdään tosta vaan. Ei se mies kihloihin mene vaikka kuinka painostaisitte ja te olette sen sallineet että mies on näin päättänyt.

• vanha sanonta

Kysy itseltäsi mitä miehesi hyötyisi sen askeleen ottamisesta. Hänellähän on kaikki mitä hän tarvitsee.

Miksi muuttaa ja paikata mikä on näin ihan hyvä.

• Yhteen muutettiin vasta viiden vuoden seurustelun jälkeen ja naimisiin mentiin kahdeksan yhdessäolovuoden jälkeen, kihloihin sitten kai jossain siinä välissä mutta ilman sormuksia. Joskus asiat vaativat aikansa. Joskus toisen varmuus epäilyttää vaikka itse olisikin varma. Joskus aika ei ole oikea "tempuille" (=juhlille, sormusostoksille tms.), jos kiirettä ei ole kun asiat ovat nykyiselläänkin hyvin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo: Seuraavalla hallituksella ei ole yhtään enempää rahaa

Valtiovarainministeriön virka-arvion mukaan julkisen talouden sopeutuksen tarve on noin kymmenen miljardia euroa ensi va
      Maailman menoa
      288
      4462
    2. Suomen kieli hiipuu vähitellen Vantaalla

nykytahdilla jo joka kolmas vantaalainen on vieraskielinen 2030-luvun alussa. Maahanmuutto, suomalaisten alhainen synty
      Maailman menoa
      107
      4034
    3. Kun puolustusvoimat on huolissaan nuorison huonosta kunnosta

ajatellen varusmiespalvelusta(kun moni joutuu keskeyttään), niin johan tuli joku yliopiston vasemmistonainen selittään,
      Maailman menoa
      194
      2415
    4. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      78
      1789
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      35
      1697
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      17
      1219
    7. Tiesitkö? Kohutun L/over sarjan Juha eli Jani Volanen on tämän julkkisnaisen ex-mies!

Jani Volanen näyttelee L/over - ikuisesti minun psykologisessa trillerissä Juhaa. Mutta tiesitkö, että hän on tämän julk
      Tv-sarjat
      7
      1159
    8. Ajattelen sinua

Ajattelen sinua joka päivä, joka hetki… Kaikkea, mitä minun olisi pitänyt sanoa sinulle, enkä osannut sanoa, kaikkea nii
      Ikävä
      43
      1112
    9. entäs jos yhtenä päivänä kävisi niin

että miehet vaan yhtäkkiä kollektiivisesti kyllästyisivät ja lopettaisivat naisten palvelemisen ja naiset saisivat pärjä
      Sinkut
      139
      928
    10. Millainen mulle

Sitten sopisi?
      Ikävä
      94
      919
    Aihe