Hyvät kuulijat tämä tarina on tosi.
tein räväkän päätökse ja meinasi osta auto vanhoil päivilläni.
En sit ostanu siit kaupast ja arvakkaas miks?just nii ,kukka myyjä ei ollu kiinostunu meist,ol liian huono vaatteet pääl.
Aikani siin ihmetteli ja meni sit henkailema yhren myyjä ja pukumiehe viereen,vaimo jäi syömä eväi autosse,siihe uutte.
josta rahotuksest puhutti ja mul olis ollu valmiin rahotus.
sen verra rupes närästämä se myyjien ohikävely et pakkasin reppuni ja läksin.
Voi olla et ajele vähä kauemmaks ostoksil,koskas viimeks te olette kärsiny ennakkoluulost joka tulee vaatteiren perustel.
Vaatteet on mun aatteet
34
396
Vastaukset
- henri|
onkin huonot liikennejärjestelyt, ei sielä meinaa päästä ees eikä taas.
Vene taitais olla parempi vaihtoehto, sielä Turuus.Koit ny oppia et se on Turus ja turkku,ei mittä muut venutust.
kyl mä taira hankkii sen mopon tai moottori polkupyörän alle neljänsaran irtoo.- henri|
koti-kiusattu kirjoitti:
Koit ny oppia et se on Turus ja turkku,ei mittä muut venutust.
kyl mä taira hankkii sen mopon tai moottori polkupyörän alle neljänsaran irtoo.tarinan opetus.
Pukupäällä ei saa kuin harmia itselleen.
- Enkeli-trio
Tääki o tosi.
Nuari sukulaispoika meni ostamaa maasturii.
Vaatteillas ikin kursaillu.Viihtynyv vaa.
Rahotus oli kans valmiin.Ei kassis,mut iha omal tilil,niinku varmaa sulki.
Minkää näköst palveluu ei saanu.Ylimalkassii katsei vaa.
Kukkaa tullu palvelemaa.
Auto ostettiinki sit Raumalt.Hualtoo vei tiätty kyseisee liikkeesee tänne Turkuu.
Oli ollu automyyjä huuli pyäriäl,ku huallon tilaust ei tehtykkä puhelimel,
vaa siäl kaupas.Pirin näit tarinoita semmosina urbaani legendoina mut tosi näyttää olevan.
Mulla ei sentään ollu niit saapashousuja ja risasta reppua eres ,ei näytä vielä olevan lama suomes.
- sano että ostan
auton, millaista suosittelet, mulla on xxxeuroa käyttää siihen.
Sitten se myyjä lipevin kielin kauppaa sulle sitä...ja kun se sopii sitä aikaa milloin voit mennä tekemään kaupat, sanot että...jaa...eilen jo oisin ostanu mutta kun kukaan ei mulle tullut myymään.
Olen kokeillut vastaavaa...arvaappa saako hyvää palvelua sen jälkeen....saa!
( esim. eräässä Iillä alkavassa silmälasikaupassa en enää käy...kukaan ei ole koskaan myynyt mulle mittään...mutta oottakaapa kun soitan sinne ja kysyn paljonko maksaa verenpainemittarija sitten että miks ette sitten myyny mulle sellaista...kiikkhkhihkk)... - Meriläinen
on niin että vielä tänäkin päivänä ne vaatteet merkkaa jos menee kauppoihin.
Tai sitten pitää mennä setelitukko kädessä ja heiluttaa sitä että: hei hei täällä olis rahaa saiskos palveluu kiiiittttoooos. - paapuuri
kun lähden kaupantekoon, koskaan en ole kärsinyt huonosta
kohtelusta vaatteiden takia.
Viimeisestä auton ostosta on kyllä jo aikaa, taisi olla vuonna 1979.
Isäni oli hirveän tarkka mies, siistit kamppeet piti aina olla,
kun johonkin lähti. Neuvoi äitiänikin ja kommentoi olemusta :))Rippipuvun naftaliinit ja koi pallot on jo siivottu.
Meinasin ihan vakavissani mennä puku päällä sinne liikkeeseen takasin.
En mä nyt mitää ostais mut hehkuttaisin niit myyjiä,ajokiks mä ottasin firman rupisimman auraauton,sinne kulman taa laittasin parkkiin.
Mentäis sit yhres kattomaa vaihrokkia.
Mul oli sentään puhras t-paita ja farkut,sukatkin oli jalas.- Enkeli-trio
tääki poika.Mut nuari ja tavalliset vaatteet yllä.Mittää puku pääl.
Maasturillas ajelee tänä päivän. - paapuuri
Enkeli-trio kirjoitti:
tääki poika.Mut nuari ja tavalliset vaatteet yllä.Mittää puku pääl.
Maasturillas ajelee tänä päivän.on parhaat, kunhan on siistit, eikä pöksyjen haarat roiku polvitaipeissa.
Harva mies sitä arkisin puku päällä kuljeskelee kauppareissuillaan.
Minun mieheni ei laita pukua päälleen kuin pakon edessä, hautajaisiin ja
muihin tärkeisiin menoihin. paapuuri kirjoitti:
on parhaat, kunhan on siistit, eikä pöksyjen haarat roiku polvitaipeissa.
Harva mies sitä arkisin puku päällä kuljeskelee kauppareissuillaan.
Minun mieheni ei laita pukua päälleen kuin pakon edessä, hautajaisiin ja
muihin tärkeisiin menoihin.kunnon periaatteet,jos me luonnonkauniit alettais viel vaatteilla koreilemaan se aiheuttas täyren kaaoksen.
- paapuuri
koti-kiusattu kirjoitti:
kunnon periaatteet,jos me luonnonkauniit alettais viel vaatteilla koreilemaan se aiheuttas täyren kaaoksen.
parempi, kun rumat koreilee, että on edes jotain näyttämistä:))
Joskus kieltämättä hiukka hävettää, kun mies kulkee työkamppeissaan,
kerran oli yhtä nuttua paikattu paalinarulla.
Sen sain kyllä tuhottua, kun malttoi hetkeksi jättää vartioimatta. paapuuri kirjoitti:
parempi, kun rumat koreilee, että on edes jotain näyttämistä:))
Joskus kieltämättä hiukka hävettää, kun mies kulkee työkamppeissaan,
kerran oli yhtä nuttua paikattu paalinarulla.
Sen sain kyllä tuhottua, kun malttoi hetkeksi jättää vartioimatta.kun kosket esineisiin mis on tunnearvoa,siin voi nousta tunteet pintaan.
- paapuuri
koti-kiusattu kirjoitti:
kun kosket esineisiin mis on tunnearvoa,siin voi nousta tunteet pintaan.
lupaan olla jatkossa varovaisempi tai ainakin ovelampi.
- olen huomannut
samaan tällä palstalla, vain jauniit ja rohkeat kelpaavat.
- Enkeli-trio
Aikast vaikia täält o erotella
kaunei ja rohkei :)
Mum miälest toi verpaalisuus o kaike A ja O
Mimmottis se käykä ?
täkäläiseen autoliikkeeseen meni hieman nukkavieru mies. Rauhassa sai hänkin hallia kiertää, ei tullut vapaana ollut myyjä häiritsemään. No mies poistui vähin äänin ja meni seuraavaan liikkeeseen, jossa hänkin sai palvelua. Osti sitten kerralla käteisellä kaksi autoa pojilleen. Ohimennen tuli vielä kertoneeksi kohtelusta edellisessä liikkeessä. Kuinka ollakaan tarina kulkeutui nuivasti asiakkaaseen suhtautuneen myyjän pomon korviin ja alainen sai saman tein kenkää.
suomen as.palvelu kulttuuria ollenkaan, pitäisihän se olla ihan järkeen käypä asia, että siitä myynnistä se myyjänkin pallkka tulee..
Ei ne meinaa kyllä uskoa naistakaan..- kyllä suuresti,
että vielä on voimassa tuo aataminaikuinen asenne.
Eikö myyjäkoulutuksessa, jos sitä on, ole yhtään oppituntia siitä, ettei asiakasta ole nuttuun katsominen.
Toinen koreilee lainarahalla ostetussa minkkiturkissa, jonka taskussa on pelkkä reikä.
Joku käy työmatkallaan asioimassa, pipo päässä, polkupyöräasussa.
Tiedän kokemuksesta, kumpaa ensin palvellaan. kyllä suuresti, kirjoitti:
että vielä on voimassa tuo aataminaikuinen asenne.
Eikö myyjäkoulutuksessa, jos sitä on, ole yhtään oppituntia siitä, ettei asiakasta ole nuttuun katsominen.
Toinen koreilee lainarahalla ostetussa minkkiturkissa, jonka taskussa on pelkkä reikä.
Joku käy työmatkallaan asioimassa, pipo päässä, polkupyöräasussa.
Tiedän kokemuksesta, kumpaa ensin palvellaan.jäänne, ehkä vain sen myyjän pään sisällä.
Mutta onhan tutkittu juttukin, että kaunis- ja hyvin puettu ihminen saa parempaa palvelua..- ja hyvin-
Pirrejuupas kirjoitti:
jäänne, ehkä vain sen myyjän pään sisällä.
Mutta onhan tutkittu juttukin, että kaunis- ja hyvin puettu ihminen saa parempaa palvelua..puetun rihkamakoruja luullaan aidoiksi, ja päinvastoin. :/
- Yxitypy
tuttu juttu tuo automyyjien käyttäytyminen. Olin nuorean tyttönä yhdessä autoliikkeessä töissä, ja siellä näin ja kuulin kaikenlaista.,
Automyyjät esiintyi puku päällä, ja olivat olevinaan niin tärkeitä. Ite asiassa olivat aika pienipalkkaisia duunareita.
Kyllä siellä katsottiin pukeutumisen perusteella ketä palveltiin, ja taitaa olla totta vielä tänäkin päivänä.
Olen kuullut kuin täältä meiltäpäin olis kerran mennyt eräs maajussi ostamaan autoa vähän likaiset työvaatteet ja saappaat päällä, eikä hän ollut saanut palvelua. Hän oli yrittänyt myyjää, mutta myyjät olivat pakoilleet häntä. Hän sitten oli mennyt erään myyjän luokse, ja ottanut setelinipun taskustaan ja sanonut, että eipä sitten kun ei teitlä palvelua saa, ja lähtenyt pois.
En sitten tiedä tarinan paikkansa pitävyydestä, mutta näin kerrotaan :=)) - A.A.
Osta uussi verhoi ittellens. Ei palveltu. Kyl kaikki naisse paleveliva. Olkko sitte, ajatteli. En osta uussi verhoi, ostan uuve autto. Auttomyyjä palvelee miestä kui ihmist.
- Autonverhot
siis "suutari pysyköön lestissään" vaikuttaa olevan vieläkin ajankohtainen lausahdus. Nainen on näkymätön autokaupassa, sen olen itse kokenut. Kangaskaupassa kyllä on saanut apua.
- hennri|
ei ole meikämannilta vielä koskaan kielletty, vaikka millaisissa rysyissä ole ostanut.
- tuijotettu!
Siellä saatiin niin hienoa palvelua jotta!
Suomalainen mies ois haukkunu ne myyjät homoiksi, koska olivat ystävällisiä ja kohteliaita.
Oli kuulkaa hieno kauppa! Ei ole Keskinen mitään sen rinnalla...vaikken ole käynyt, mutta silti uskon niin! - siellä ..
tuijotettu! kirjoitti:
Suomalainen mies ois haukkunu ne myyjät homoiksi, koska olivat ystävällisiä ja kohteliaita.
Oli kuulkaa hieno kauppa! Ei ole Keskinen mitään sen rinnalla...vaikken ole käynyt, mutta silti uskon niin!suomalaisia palvellaan, omistajan vaimohan on suomalainen missi. :)
- Yxitypy
tuijotettu! kirjoitti:
Oli kuulkaa hieno kauppa! Ei ole Keskinen mitään sen rinnalla...vaikken ole käynyt, mutta silti uskon niin!huomannut, että olisivat mitenkään erikoisesti palvelleet. Tosin siitä on vuosia kun siellä olen käynyt. Saatta olla tilanne muuttunut :=))
- RIMMIR
oli varmaan tarkoituskin ettet heiltä sitä autoa ostanutkaan. Kohtalolla oli taas sormet pelissä.
Tulee joskus tunne, että yritetään innokkaasti kaupata sellaisia huonekaluja tai kankaita, jotka ei muillekkaa tahdo kelvata. Asia kyllä korjaantuu, kun sanoo, ettei tuo ole silmiä hivelevän kaunis, tai että on se kyllä kauhean ruma.
Sen olen kuullut, että autokaupassa liikkeelle tulee parempi kate, jos asiakas tarvitsee liikkeen rahoituksen. Että ei se sellainen asiakas ole paras, jolla on rahat takataskussa, näin se maailma muuttuu.- ihan tuliterään
kauppiasvetoiseen ruokakauppaan. Seisoin tiskillä odottamassa vuoroa....kauppias paineli ohitseni ja huuteli täällä on vapaa kassa...myyjätyttö paineli ovellepäin jossa seisoi jooku ihan muuten vaan, ei ollut edes lähellä tiskiä. Meinasi kuravta takahuoneeseen, mutta sitten suvaitsi huomata mut.
Ei ollut siinä tiskillä ruuhkaa...ei mitään...täti otti ja suuttui kohtelustaan ja
laittoi ketjulle palautetta samantien.
Jos ei köyhän raha kerran kelpaa...viedään takaisin osulaan eikä enää mennä kauppiaskauppaan...ja kerrotaan koko suvullekki asiasta!
Luulis että upouuden kaupanpitä'jälle kepaaa euro kuin euro...ei vissiin!
Olin ihan n äkymätön!
:C
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.172424Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0162061829Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt1021481Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno491396Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu571377Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas1901231- 941140
Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.1511025Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks14951Kaupunginjohtaja ja kehitysjohtaja erotettava !
Mokia tulee mokien perään. Nyt viimeksi tämä valtavaa mainehaittaa aiheuttanut päätös häätää Mikkeliläiset asukkaat pako134840