Kouluruoka maksulliseksi

Entinen oppilas

Minun lapseni tuli aina koulusta ja sanoi "Olipa pahaa ruokaa koulussa". Kerran tuli kysely koululta maksaisivatko vanhemmat jos kouluruoka olisi maksullista. Minä sanoin lapsilleni, ettei kannatta maksaa jos se maksulliseksi menee kun se aina on niin pahaa, ettei voi syödä. Lapset tuli siihen tulokseen, ettei se NIIN pahaa olekaan. Sellaista meillä. Minusta on hyvä kun ilmaiseksi saa, miettikääpä sitä jos ei saisi ollenkaan....

12

1818

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..........

      eihän se mitään ravintolatason ruokaa ole, ja olen monissa kouluissa syönyt, siis sen ikäinen jo olen. Ja myös amk:ssa missä se siis maksaa, niin ei se nyt aina ole niin paljon parempaa, vaikka maksaa. Ilmaiseksi kun saisi, olisin tyytyväinen. Koulussa myös oikeesti käy maha kurnimaan jo yhentoista maissa, ei töissä tai kotona, ihan käsittämätöntä, vaikkei siellä mitään oikein edes tehdä.

      • sdsdsdds

        "Minusta on hyvä kun ilmaiseksi saa, miettikääpä sitä jos ei saisi ollenkaan...."

        Miten niin ilmaiseksi, verorahoista se menee, eli se ei edelleenkään ole ilmaista. Mieluummin maksaisin itse suoraan vähän paremmasta ruuasta kuin paskasta verojen kautta.


      • yleensä
        sdsdsdds kirjoitti:

        "Minusta on hyvä kun ilmaiseksi saa, miettikääpä sitä jos ei saisi ollenkaan...."

        Miten niin ilmaiseksi, verorahoista se menee, eli se ei edelleenkään ole ilmaista. Mieluummin maksaisin itse suoraan vähän paremmasta ruuasta kuin paskasta verojen kautta.

        koululaiset ei maksa minkäänlaisia veroja. Työssä jos sattuvat olemaan saavat nolla verokirjan. Ilmeisesti olet koululainen kun kirjoitat "mieluummin maksaisin itse suoraan vähän paremmasta ruuasta kuin paskasta verojen kautta" joten ole tyytyväinen, että vanhempasi veroina senkin "paskan" maksaa.


      • täysin
        yleensä kirjoitti:

        koululaiset ei maksa minkäänlaisia veroja. Työssä jos sattuvat olemaan saavat nolla verokirjan. Ilmeisesti olet koululainen kun kirjoitat "mieluummin maksaisin itse suoraan vähän paremmasta ruuasta kuin paskasta verojen kautta" joten ole tyytyväinen, että vanhempasi veroina senkin "paskan" maksaa.

        samaa mieltä. Minusta on hyvä, että koulusta saa "ilmaista" ruokaa. Kyllä siitä tulisi meille koululaisille hätä käteen jos koulussa ei olisi ruokailua ollenkaan. Minusta kouluruoka on kaikenlisäksi ihan syötävää, maukkaampaakin voisi olla mutta en valita.


      • kyllähän
        täysin kirjoitti:

        samaa mieltä. Minusta on hyvä, että koulusta saa "ilmaista" ruokaa. Kyllä siitä tulisi meille koululaisille hätä käteen jos koulussa ei olisi ruokailua ollenkaan. Minusta kouluruoka on kaikenlisäksi ihan syötävää, maukkaampaakin voisi olla mutta en valita.

        se olisi ankeaa jos koulussa ei saisi ruokaa ollenkaan. Toinen juttu tietysti jos on sellaiset vanhemmat jotka työntää kouraan viiskymppiä joka aamu. Minulla jäisi syömättä kun en moisia rahoja vanhemmiltani saa, eli ilmainen kouluruoka kunniaan.


      • mieltä
        kyllähän kirjoitti:

        se olisi ankeaa jos koulussa ei saisi ruokaa ollenkaan. Toinen juttu tietysti jos on sellaiset vanhemmat jotka työntää kouraan viiskymppiä joka aamu. Minulla jäisi syömättä kun en moisia rahoja vanhemmiltani saa, eli ilmainen kouluruoka kunniaan.

        olen kanssasi, kouluruoka on täysin syötävää, jopa hyvää. Turhaa nipotusta tällä palstalla, jokainen voi sitten koulun jälkeen syödä mitä haluaa.


      • Kouluruoka
        mieltä kirjoitti:

        olen kanssasi, kouluruoka on täysin syötävää, jopa hyvää. Turhaa nipotusta tällä palstalla, jokainen voi sitten koulun jälkeen syödä mitä haluaa.

        on ihan hyvää. Ei kai kukaan voi vakavissaan olettaa, että aina olisi pizzaa ja muita herkkuja. Mitä otsikkoon tulee niin maksullista se tietysti voisi olla.


      • huohuoh
        Kouluruoka kirjoitti:

        on ihan hyvää. Ei kai kukaan voi vakavissaan olettaa, että aina olisi pizzaa ja muita herkkuja. Mitä otsikkoon tulee niin maksullista se tietysti voisi olla.

        Kyllä kouluruoka on syötävää, jos oikeasti nälkä on. Aamulla jos ei ehdi syödä
        aamupalaa ja koulua on kahdeksasta - neljään niin kyllä ne kumiperunat ja puoli kypsäksi paistettu lihakin alas menee.


      • ?????
        huohuoh kirjoitti:

        Kyllä kouluruoka on syötävää, jos oikeasti nälkä on. Aamulla jos ei ehdi syödä
        aamupalaa ja koulua on kahdeksasta - neljään niin kyllä ne kumiperunat ja puoli kypsäksi paistettu lihakin alas menee.

        aamulla ehdi syödä, heräät liian myöhään. Johtuu tietysti netissä roikkumisesta kaiken yötä? Sukulaispoikani valitti kun koulussa väsyttää, tunnusti, että käy yleensä nukkumaan viiden maissa aamulla ja seitsemältä herätys. Eipä ihme jos väsyttää koulussa.


      • kaikilla ei ole
        ????? kirjoitti:

        aamulla ehdi syödä, heräät liian myöhään. Johtuu tietysti netissä roikkumisesta kaiken yötä? Sukulaispoikani valitti kun koulussa väsyttää, tunnusti, että käy yleensä nukkumaan viiden maissa aamulla ja seitsemältä herätys. Eipä ihme jos väsyttää koulussa.

        Kaikilla ei ole nälkä aamulla, koska hormonituotanto on erilainen. Kaikilla ei erity heti aamulla ruokahaluun vaikuttavia hormoneja (greliini, leptiini yms. mitä-niitä-nyt-on) ja siksi kaikki eivät voi syödä aamulla. On kauhistuttavaa, että Suomessa syyllistämisen kautta pakotetaan ihmiset ahtamaan heti aamulla jotain lesemuroja ja ruisleipää päällisineen, vaikka ei ole nälkä. Jos et syö aamulla, olet jotenkin "huono" tai teet "väärin". Väkisin syöminen tuntuu pahalta.

        Ihan riittävä aamupala töihin tai kouluun lähtiessä on lasi tuoremehua. Sen yleensä saa alas vaikka ei niin nälkä olisikaan. Lisää voi syödä sitten kun elimistö herää ja alkaa tulla nälkä, n. 10 aikoihin. Sitä varten pitää meillä Suomessa olla omat eväät mukana. Eli kyse ei ole illalla netissä roikkumisesta ja viiden aikaan nukkumaan menemisestä, vaan siitä, että joidenkin pitäisi herätä puoli viideltä, jotta pystyisivät syömään ennen kahdeksaa. Jos herää normaalisti seitsemän aikaan, ei ehdi tulla nälkä aamulla.


      • MMMMiaa``
        huohuoh kirjoitti:

        Kyllä kouluruoka on syötävää, jos oikeasti nälkä on. Aamulla jos ei ehdi syödä
        aamupalaa ja koulua on kahdeksasta - neljään niin kyllä ne kumiperunat ja puoli kypsäksi paistettu lihakin alas menee.

        "Sama mieltä olen kanssasi, kouluruoka on täysin syötävää, jopa hyvää. Turhaa nipotusta tällä palstalla, jokainen voi sitten koulun jälkeen syödä mitä haluaa."
        HAIIISTA PASKA, vielä nolaaaaaaaaan sutt!

        "on ihan hyvää. Ei kai kukaan voi vakavissaan olettaa, että aina olisi pizzaa ja muita herkkuja. Mitä otsikkoon tulee niin maksullista se tietysti voisi olla."
        Pizza & pasta on justt PARRRhaiNNtAAAAAAHhhhhhhhHHHHH!!!!!!!!!!!111111111

        "Kyllä kouluruoka on syötävää, jos oikeasti nälkä on. Aamulla jos ei ehdi syödä
        aamupalaa ja koulua on kahdeksasta - neljään niin kyllä ne kumiperunat ja puoli kypsäksi paistettu lihakin alas menee."
        Ei mee mulla alas, vaikka oisin koulus 6 - 20.


    • gssggds

      järkevää olisi jos kaikki saisivat ainakin yläkouluissa päättää itse syövätkö vai eivätkö syö kouluruokaa. Jos syövät voisi maksaa sen pari senttiä siitäkin paskasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      80
      3389
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1992
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1901
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1558
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1405
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1395
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1109
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1048
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      854
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      840
    Aihe