Non niin... niinhän siinä kävi kun keväällä ostin kunnon pyörän pääsi tuo pyöräily kärpänen puraisemaan. Nyt ois tarkoitus "tunata" pyörää hiukan... Kengät olis saatava ja ne kiinni. Aika-ajo tankoa kokeilin tuossa, oli toimiva. Sitä hintaa mitä kauppias pyysi, yli 200e, en kumminkaan niistä maksa. Kysymys kuuluukin mistä (halvalla) ja minkä merkkinen kengät, polkimet, klossit ja aika-ajotanko kannattais tälläisen aktiivi harrastajan ostaa. Pyörähän on Rossanon cross.
Aika-ajo tanko
15
2116
Vastaukset
- clemeent
Paljon aika-ajotankoa käyttäneenä sanon mielipiteeni: Sitä tarvitaan nykysäännöillä ajettaessa KILPAA aika-ajoa. Normaaliajossa se on vaarallinen, eikä sen kanssa opi ikinä oikeaa tekniikkaa. En siis suosittele lainkaan sellaisen hankkimista, kuin vasta sitten, kun on numerolappu persuksissa.
- defhh
höpö,höpö.eihän se mikään vaarallinen ole,sehän olis kielletty joka ajossa jos niin olis.
- cyklomaani
Miten se on vaarallinen? Noh jos ei osaa niin ei sitten. Onhan pyöräily itsessään jo vaarallista! Kyllä ainakin minä sain polkemiseen vastatuuleen ja ylämäkiin aivan eri tavalla voimaa aika-ajotangolla.... Olen kai sitten tekniikka mestari pyöräilyn suhteen ;-)
- clement
defhh kirjoitti:
höpö,höpö.eihän se mikään vaarallinen ole,sehän olis kielletty joka ajossa jos niin olis.
Kaikenlaiset lisäviritykset ovatkin kiellettyjen listoilla yhteislähtö-kilpapyörissä, turvallisuuden vuoksi.
- aikuisten
cyklomaani kirjoitti:
Miten se on vaarallinen? Noh jos ei osaa niin ei sitten. Onhan pyöräily itsessään jo vaarallista! Kyllä ainakin minä sain polkemiseen vastatuuleen ja ylämäkiin aivan eri tavalla voimaa aika-ajotangolla.... Olen kai sitten tekniikka mestari pyöräilyn suhteen ;-)
oikeasti-ns. aika-ajotangot ovat vaarallisia etenkin itselle sekä muille tiellä liikkujille. Kilpapyöräilyn aika-ajo on ihan eri asia. Olen nähnyt kun kokenut kilpapyöräilijä kokeillessaan aika-ajoasentoa lähti kallistumaan vasemmalle puolelle nojatessaan tankoihinsa-kaatuen tietysti vasemmalle kyljelleen katkaisten neljä kylkiluuta ja asfalttisyöpää riittävästi muualle. En suosittele ainakaan tavalliselle kuntoilijalle, joka ajaa muun liikenteen seassa.
aikuisten kirjoitti:
oikeasti-ns. aika-ajotangot ovat vaarallisia etenkin itselle sekä muille tiellä liikkujille. Kilpapyöräilyn aika-ajo on ihan eri asia. Olen nähnyt kun kokenut kilpapyöräilijä kokeillessaan aika-ajoasentoa lähti kallistumaan vasemmalle puolelle nojatessaan tankoihinsa-kaatuen tietysti vasemmalle kyljelleen katkaisten neljä kylkiluuta ja asfalttisyöpää riittävästi muualle. En suosittele ainakaan tavalliselle kuntoilijalle, joka ajaa muun liikenteen seassa.
on aika-ajotanko ollut käytössä jo kahdeksan vuotta ja olen todennut sen hyväksi. Totta on että taajama ajoon se ei sovi. Siellä on viisaampaa pitää kädet jarrukahvoilla...mutta maantiellä on jo toinen juttu. Tietty jos on huono tasapaino niin....
- Takavasemmalta
kun en tiedä. Olen nimittäin miettinyt kuntofillarin ostoa ja ihmetellyt että miksi triathlon pyörissä on erilainen tanko. Periaatteessa olen ihan miettinyt suoratankosta ja siihen semmonen eteenpäin menevä u-tanko keskelle.
- alkup. Maantiepyöräilijä
Nuo triathlon- ja aika-ajotangot ovat yleensä kiellettyjä mm. kuntoajoissa, koska ne ova vaarallisia ajettaessa porukassa. Aika-ajossa ja triathlonissa ajetaan suljetulla radalla yksin, jolloin riskit ovat pienempiä.
Triathlon- ja aika-ajotangolla päästään optimaalisempaan ajoasentoon, kuin normaalilla käyrällä tangolla. Tämä tapahtuu kuitenkin pyörän hallittavuuden kustannuksella.
Ensimmäiseen kunnolliseen lenkkipyörä kannattaa hankkia ihan normaalilla käyrällä tangolla. Vakio maantiepyörä on eurooppalaisittain erittäin kilpailtu luokka, joten niissä saa paljon pyörää eurolla. Jos joskus alkaa kilpailemaan, on asia erikseen.
http://www.nishiki.fi/mallisto/kilpa/criterium/ - kyllä tuosta
alkup. Maantiepyöräilijä kirjoitti:
Nuo triathlon- ja aika-ajotangot ovat yleensä kiellettyjä mm. kuntoajoissa, koska ne ova vaarallisia ajettaessa porukassa. Aika-ajossa ja triathlonissa ajetaan suljetulla radalla yksin, jolloin riskit ovat pienempiä.
Triathlon- ja aika-ajotangolla päästään optimaalisempaan ajoasentoon, kuin normaalilla käyrällä tangolla. Tämä tapahtuu kuitenkin pyörän hallittavuuden kustannuksella.
Ensimmäiseen kunnolliseen lenkkipyörä kannattaa hankkia ihan normaalilla käyrällä tangolla. Vakio maantiepyörä on eurooppalaisittain erittäin kilpailtu luokka, joten niissä saa paljon pyörää eurolla. Jos joskus alkaa kilpailemaan, on asia erikseen.
http://www.nishiki.fi/mallisto/kilpa/criterium/Normaalin käyrän tangon avulla pystyy aikaansaamaan hyvinkin aerodynaamisen, vieläpä turvallisen ajoasennon. No, jotkut ruuvaavat pyöriinsä aika-ajotankoja lähes pystyasentoon, jotta voidaan ajaa vartaloa juurikaan eteenpäin kallistamatta...
- kilpailuissa
alkup. Maantiepyöräilijä kirjoitti:
Nuo triathlon- ja aika-ajotangot ovat yleensä kiellettyjä mm. kuntoajoissa, koska ne ova vaarallisia ajettaessa porukassa. Aika-ajossa ja triathlonissa ajetaan suljetulla radalla yksin, jolloin riskit ovat pienempiä.
Triathlon- ja aika-ajotangolla päästään optimaalisempaan ajoasentoon, kuin normaalilla käyrällä tangolla. Tämä tapahtuu kuitenkin pyörän hallittavuuden kustannuksella.
Ensimmäiseen kunnolliseen lenkkipyörä kannattaa hankkia ihan normaalilla käyrällä tangolla. Vakio maantiepyörä on eurooppalaisittain erittäin kilpailtu luokka, joten niissä saa paljon pyörää eurolla. Jos joskus alkaa kilpailemaan, on asia erikseen.
http://www.nishiki.fi/mallisto/kilpa/criterium/suomessa ei todellakaan ajeta suljetulla radalla,sano yksikin kisa.satoja kisoja olen käynyt,aina on ajettu normaalin liikenteen seassa.
- ainakin
kilpailuissa kirjoitti:
suomessa ei todellakaan ajeta suljetulla radalla,sano yksikin kisa.satoja kisoja olen käynyt,aina on ajettu normaalin liikenteen seassa.
kortteliajot ajetaan suljetulla radalla !!!
- dfghhggf
ainakin kirjoitti:
kortteliajot ajetaan suljetulla radalla !!!
ja niitähän suomessa peräti 3-4 vuodessa,kysehän oli aika-ajosta.
- clement
kilpailuissa kirjoitti:
suomessa ei todellakaan ajeta suljetulla radalla,sano yksikin kisa.satoja kisoja olen käynyt,aina on ajettu normaalin liikenteen seassa.
Kilpailut ovat normaaliliikenteen seassa, paitsi kääntöpaikoillla, joissa on yleensä henkilö pysäyttämässä liikennettä kilpailijan käännöksen aikana. Aika-ajo on yleensä aikamoista riskipeliä; ajoasento on mahdollisimman matala, kädet ovat kiinni lisätangossa, kypärän alta näkee juuri ja juuri minimimäärän, että pysyy tiellä. Useita läheltäpiti tilanteita on sattunut, kun sivutieltä tulee joku eteen tai tiellä on samaan suuntaan meneviä kulkijoita, jotka havaitaan viime hetkillä. Niin..ja tiedossani on jopa kuolemantapaus kilpailutilanteessa tapahtuneesta onnettomuudesta, jossa kilpailija ajoi pysäköityneen kuorma-auton lavan alle.
- on niin
clement kirjoitti:
Kilpailut ovat normaaliliikenteen seassa, paitsi kääntöpaikoillla, joissa on yleensä henkilö pysäyttämässä liikennettä kilpailijan käännöksen aikana. Aika-ajo on yleensä aikamoista riskipeliä; ajoasento on mahdollisimman matala, kädet ovat kiinni lisätangossa, kypärän alta näkee juuri ja juuri minimimäärän, että pysyy tiellä. Useita läheltäpiti tilanteita on sattunut, kun sivutieltä tulee joku eteen tai tiellä on samaan suuntaan meneviä kulkijoita, jotka havaitaan viime hetkillä. Niin..ja tiedossani on jopa kuolemantapaus kilpailutilanteessa tapahtuneesta onnettomuudesta, jossa kilpailija ajoi pysäköityneen kuorma-auton lavan alle.
että aika-ajo on paljon turvallisempaa kuin yhteislähtökisat,yhden vakavan onnettomuuden tiedän aika-aossa viimeisen 15v aikana,sekin tapahtui kun autoilija oli humalassa ja tuli sivutieltä päälle.yhteislähtokisassa on kuollut,kun humalainen ajoi autolla porukan päälle.
- neljä tapausta
on niin kirjoitti:
että aika-ajo on paljon turvallisempaa kuin yhteislähtökisat,yhden vakavan onnettomuuden tiedän aika-aossa viimeisen 15v aikana,sekin tapahtui kun autoilija oli humalassa ja tuli sivutieltä päälle.yhteislähtokisassa on kuollut,kun humalainen ajoi autolla porukan päälle.
jossa aika-ajossa loukkaannuttu vakavasti. Ajettu itse pysähtyneen auton takaluulukusta sisään tai auto yhtäkkiä pysähtynyt liikenteessä pyöräilijän eteen ja taas on kolaroitu sekä yksi rattijuoppotapaus. Varmasti on muitakin mitä ei ole teidossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073225GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831162
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531102Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351032- 47899
- 67878
- 53867
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn25864Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862