Herätys.

Ilonpilaaja...

Kun selaa tämän palstan otsikkolistaa, pistää silmään kun kysellään "kevyistä" pizzoista, karkeista, jätskeistä, sipseistä, pikaruoasta...

Vaikka siinä paketin päällä mitä sanottaisiin, niin nuo herkut ei KOSKAAN ole kevyitä. Itsensä huijaamista jos puputtaa niitä ja luulee elävänsä sitten kevyesti ja terveellisesti.

Jos päivittäinen perusruokavalio ja fyysinen aktiivisuus on kunnossa, voi pari kertaa kukaudessa herkutella KOHTUUDELLA ihan niillä normaaleilla, epäterveellisillä versioilla. Jos niitä ahtaa siinä määrin, että tarvii alkaa miettiä kevytversioita, niin silloin on koko ruokavaliopielessä eikä siinä mitkään "kevytsipsit" auta...

4

809

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ton saman jutun

      ihan samaa olen miettinyt! ei hyvää päivää ja voi herran pojat tätä palstaa.

      • olen huomannut

        mutta ei se mua haittaa. Saahan tänne kirjoitella, ei tuon pitäisi ketään häiritä.

        Nimim. Voihan siirtyä pois tältä palstalta =))


    • ymmärtää väärin

      Sana " herkku" ei välttämättä viittaa karkkiin. Aloittelevalle laihduttajalle ei välttämättä tule heti mieleen millä niitä herkkuja lähtisi korvaamaan kun himo oikein iskee. Mielestäni esim pirkan mansikkasorbetin (kevyttä? kyllä. herkkua? kyllä) kaltaiset löydöt on ihan kiva jakaa täällä. Siksihän tämä palsta onkin olemassa, ettei esim makeanhimon iskiessä tarvitsisi kääntyä niiden perinteisten "herkkujen" puoleen.

      • ap

        Paljonkos siinä sorbetissa on 1) hiilihydraatteja ja 2) silkkaa sokeria? Jos on sokerianeenvaihdunta jo sekaisin, kuten monella vyötärölihavalla on, nopeat hiilarit pompsahduttaa verensokereita ja saa aikaan ainenvaihdunnan ketjureaktion jolla se sorbetin sokeri singahtaa suoraan vyötärörasvaksi. Vähän kärjistän, mutta vain vähän. Siksipä jokaisen omaan laihtumiseensa ja terveyteensä vaakavasti suhtautuvan kannattaisi selvittää myös se, miten sokeriaineenvaihdunta omalla kohdalla toimii ja riittääkö pelkkä kaloriemäärän tarkkailu - vai onko oleellista tarkkailla kokonaiskalorimäärän ohella myös nimenomaan nopeiden hiilihydraattien saantia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3644
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2428
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1579
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1410
    Aihe