Eli miksi sisäkumi "ei mahdu" venttiilin kohdalta kunnolla, vaan jää pursottamaan? Näyttää, että menee kunnolla ja kun laittaa ilmaa, niin on ok. Sitten kun on 15 minuuttia, niin sisäkumi työntää ulkokumin "pois" vanteelta eli tulee "pullotus" venttilin kohdalle.
Saman kokoiset renkaat kuin vanhatkin oli.
Päästin jo ilmat pois ja yritin laittaa kunnolla, siis hyvin, mutta ongelma vain toistuu.
Miksi kumi jää pullottamaan venttiilin
4
9591
Vastaukset
- nääs kun
1. Laske ilmat pois renkaasta.
2. Löysää reilusti tai pyöritä kokonaan pois venttiilirungon kiristysmutteri
3a. Työnnä venttiilinrunkoa vanteen sisään.
4. Lisää ilmaa.
5. Jos nyt ok, niin em. mutteri kiinni ja renkaan paineet kohdalleen.
3b Voit vielä tarkastaa ettei sisärengas ole vanteen ja päälirenkaan reunan välissä- ei auttanut
Tämä sama juttu tapahtui minulle toisen kerran. Ekan kerran Nishikilla, ja silloin auttoi ko. asia.
Nyt Crescent (kaupunkipyöräni) - ei auttanut, vaikka kahteenkin kertaan päästin ilmat pois ja yritin laittaa kaiken oikein oikein kunnolla! Nitkutin jopa sitä venttiiliä kevyesti tosiaan sisään ja ulos - mutta ei auttanut.
Vaihdoin sitten toisen sisärenkaan (joka näytti päällisinpuolin samankokoiselta jopa) ja ongelma poistui.
Kysyin piruuttani pyöränkorjaajaltakin tänään, kun tänne ei ollut tullut vastauksia. Eipä sekään osannut sanoa kuin että päällykumi oli huonosti.
Nishikissa oli oikeankokoiset (suositus) renkaat. Crescentissa "liian leveät" eli pitäisi olla 20-622 (suositus) mutta nuukana laitoin toisen pyörän vanhat (ehjät) eli 37-622 ja 42-622. Oli tätä ennenkin tuonkokoiset renkaat, takarengas toi 37 eli se joka pullisteli.
Kai tämä on vain niitä juttuja joita ei järkisyillä voi selittää. - Pomppukeppi
ei auttanut kirjoitti:
Tämä sama juttu tapahtui minulle toisen kerran. Ekan kerran Nishikilla, ja silloin auttoi ko. asia.
Nyt Crescent (kaupunkipyöräni) - ei auttanut, vaikka kahteenkin kertaan päästin ilmat pois ja yritin laittaa kaiken oikein oikein kunnolla! Nitkutin jopa sitä venttiiliä kevyesti tosiaan sisään ja ulos - mutta ei auttanut.
Vaihdoin sitten toisen sisärenkaan (joka näytti päällisinpuolin samankokoiselta jopa) ja ongelma poistui.
Kysyin piruuttani pyöränkorjaajaltakin tänään, kun tänne ei ollut tullut vastauksia. Eipä sekään osannut sanoa kuin että päällykumi oli huonosti.
Nishikissa oli oikeankokoiset (suositus) renkaat. Crescentissa "liian leveät" eli pitäisi olla 20-622 (suositus) mutta nuukana laitoin toisen pyörän vanhat (ehjät) eli 37-622 ja 42-622. Oli tätä ennenkin tuonkokoiset renkaat, takarengas toi 37 eli se joka pullisteli.
Kai tämä on vain niitä juttuja joita ei järkisyillä voi selittää.Ei tuossa ole oikein muuta mahdollisuutta kuin että uusi siäkumi ei ole saman kokoinen vaikka siltä päällisin puolin näyttäisikin. Niiden kokoa on kyllä aika hankala verrata tyhjänä ja täytenäkin ne voivat venyä eri tavalla riippuen siitä minkä levyisille renkaille ne on tarkoitettu. Vain kokomerkintä kertoo varmasti koon.
Jos renkaan asentaa oikeaoppisesti niin sisäkumi menee varmasti renkaan ulkokehälle eikä voi tursuta mistään jos se on oikeaa kokoa. Niksejä asennukseen on kaksi: Sisäkumiin pumpataan jonkin verran ilmaa ennenkuin se laitetaan ulkorenkaan sisään. Tällöin se ei jää ruttuun eikä juutu mihinkään. Toiseksi venttiilin pitää päästä vapaasti liikkumaan reiässä eli siinä ei saa olla aluksi kiristysmutteria tai reikä ei saa olla liian tiukka. Noilla nikseillä ei oikein voi mennä väärin jos vain ulkorengas, vanne ja sisäkumi ovat kaikki yhteensopivaa kokoa. - Anonyymi
Pomppukeppi kirjoitti:
Ei tuossa ole oikein muuta mahdollisuutta kuin että uusi siäkumi ei ole saman kokoinen vaikka siltä päällisin puolin näyttäisikin. Niiden kokoa on kyllä aika hankala verrata tyhjänä ja täytenäkin ne voivat venyä eri tavalla riippuen siitä minkä levyisille renkaille ne on tarkoitettu. Vain kokomerkintä kertoo varmasti koon.
Jos renkaan asentaa oikeaoppisesti niin sisäkumi menee varmasti renkaan ulkokehälle eikä voi tursuta mistään jos se on oikeaa kokoa. Niksejä asennukseen on kaksi: Sisäkumiin pumpataan jonkin verran ilmaa ennenkuin se laitetaan ulkorenkaan sisään. Tällöin se ei jää ruttuun eikä juutu mihinkään. Toiseksi venttiilin pitää päästä vapaasti liikkumaan reiässä eli siinä ei saa olla aluksi kiristysmutteria tai reikä ei saa olla liian tiukka. Noilla nikseillä ei oikein voi mennä väärin jos vain ulkorengas, vanne ja sisäkumi ovat kaikki yhteensopivaa kokoa.Itse sain vain Fairyn avulla venttiilin tyven paikalleen ja pullotuksen pois. Eli Fairyä venttiilin tyvelle ja renkaan reunaan. Katso ettei ehdi kuivua. Menee sitten venttiiliä ylös työntämällä ja kumia painamalla ihan helposti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu635608Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204237Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172916- 1552193
- 171926
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1281760- 951377
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171136Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77988