Laakerit huippukuntoon

liukkahasti

Pesin tuossa laakerit rasvanpoistajalla enkä laittanut ollenkaan rasvaa niihin, rullaavat pirun kevyesti.. ei kitkaa eikä mitään. Ehdoton tapa huoltaa laakerit. Turhaa maksaa kaikenlaisista kalliista voiteluaineista. Ovat citimarket kauppiaiden ym muiden metkuja. En käsitä että laakerit voi olla noin hyvät....

4

750

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • melko kallista

      jos laitat tipan tavallista yleisölyä/laakeri niin ompa tooosi kallista, marketista pullollinen ehkä elle 5 euroa jolla voitelet kilon laakereita.

      • teflon-mies;;

        kuivateflon,erittäin liukas myös laakereissa.


    • .................

      Ilman mitään voitelua laakerit hajoaa äkkiä vaikka pyörivätkin aluksi herkästi. Jotain ohutta öljyä kannattaa käyttää jos rasva tekee liikaa vastusta.

      En puhu mitään musta tuntuu - juttua vaan työn puolesta olen perehtynyt monenlaisiin laakereihin, niiden kestävyyteen ja rikkoutumissyihin sun muihin

      Hiekka, vesi ja erityisesti kovakourainen käsittely irrottaessa ja asentaessa tuhoaa laakerit. Älä hakkaa keskikoolia kun irrotat ja kiinnität pyöriin.

    • Kesää odotellessa

      Suosittelen erittäin kovasti, että laitat jotain voiteluainetta laakereihin, ennen kuin ehdit tuhota ne. Kokemuksen äänellä voin sanoa, että laakerit kyllä pyörivät kuin unelma ensimmäiset 50 km, mutta sen jälkeen liuttimesta jäänyt voitelukyky katoaa ja laakeri yksinkertaisesti leikkaa kiinni. Kokemuksen äänellä voin sanoa, nimittäin olen ollut kova luistelija (nykyään ei enää ehdi) ja huoltanut itse laakerit keväällä aina kuntoon. Keväisin aina voitelun jälkeen kirvannut, kun laakerit eivät enää pyöri yhtä hyvin kuin suoraan pesun jälkeen. Päätin eräänä keväänä jättää voitelematta ja laakerit pyörivät kuin unelma kunnes leikkasivat kiinni 30km lenkillä. Lopputulos, laakeri leikannu kiinni ja näin renkaan pyöriminen oli tapahtunut laakerin ja renkaan välillä. Tästä syystä renkaan muovi oli sulanut laakerin ympäriltä ja piti niin renkaat, kuin laakerit uusia. Ei isotikki, mutta mieluusti olisin jonnekin muualle käyttänyt rahat. Jos ei halua ostaa liuotinaineita kaupasta, niin 1,5 € saa litran bensiiniä, joka on riittoisaa ja omalla kokemuksella soveltuu erittäin hyvin puhdistukseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      326
      3672
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1679
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1435
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1260
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      56
      1243
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      192
      1198
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe