Sääntökysymys: Lavan käyristys

---

Siis lapaa saa käyristää 3,0 cm. Mistä se mitataan? Mitataanko se lavan reunoista (korkein kohta)?

16

6399

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HIFK

      Laitetaan lapa vaakasuoraan lattiaa kohden ja mitataan korkein kohta reunoista.

      • se ole

        niin että varren alaosassa oleva aloitusmerkki pitää olla pöydän reunan tasalla ja mittaus otetaan lavan reunasta alapuolelta!!! Ja asia nimittäin on näin!!!


      • Kyllästynyt
        se ole kirjoitti:

        niin että varren alaosassa oleva aloitusmerkki pitää olla pöydän reunan tasalla ja mittaus otetaan lavan reunasta alapuolelta!!! Ja asia nimittäin on näin!!!

        Lopettakaa jo toi lavan käyristys kysely.Jos ootte noin pässejä että pitää jatkuvasti kysellä niin vaihtakaa lajia


      • jepjep
        se ole kirjoitti:

        niin että varren alaosassa oleva aloitusmerkki pitää olla pöydän reunan tasalla ja mittaus otetaan lavan reunasta alapuolelta!!! Ja asia nimittäin on näin!!!

        Tämä on ainoa oikea vaihtoehto!!
        Menkää pässit lukemaan säätökirjaa vaikkapa salibandy.net:stä


      • Tietäjä
        se ole kirjoitti:

        niin että varren alaosassa oleva aloitusmerkki pitää olla pöydän reunan tasalla ja mittaus otetaan lavan reunasta alapuolelta!!! Ja asia nimittäin on näin!!!

        Aika pässejä ootte, mitataan lavan korkeimmasta kohdasta, kun lapa on pöydällä aloitumerkistä lähtien; EI lavan reunasta! (Jos esim. on kuppia, niin korkein kohta on keskellä lapaa, eikä reunassa)


      • O.S
        Tietäjä kirjoitti:

        Aika pässejä ootte, mitataan lavan korkeimmasta kohdasta, kun lapa on pöydällä aloitumerkistä lähtien; EI lavan reunasta! (Jos esim. on kuppia, niin korkein kohta on keskellä lapaa, eikä reunassa)

        Niin ei ne ilmaveivit tee oikeesti teistä ainakaan hirveen paljon entistä parempia, joten voitte munkin mielestä unohtaa noi kyssärit. Mäkin ennen kysyin aika monesti niistä asioista, mutta nyt oon viisastunut, ja tiedän että pelitaito on siitä kiinni, et pitää osata katsoa pelisilmällä hyvin, pitää osata suojata palloa ja yms, muttei se tee oikeestaan teistä paljon parempia, jos osaatte veivat. Menkää himaanne mielummin häsläämään ku kentälle veivailemaan!!!


      • WHAHAHHA
        O.S kirjoitti:

        Niin ei ne ilmaveivit tee oikeesti teistä ainakaan hirveen paljon entistä parempia, joten voitte munkin mielestä unohtaa noi kyssärit. Mäkin ennen kysyin aika monesti niistä asioista, mutta nyt oon viisastunut, ja tiedän että pelitaito on siitä kiinni, et pitää osata katsoa pelisilmällä hyvin, pitää osata suojata palloa ja yms, muttei se tee oikeestaan teistä paljon parempia, jos osaatte veivat. Menkää himaanne mielummin häsläämään ku kentälle veivailemaan!!!

        Menkää kaikki koneen kirjotus kouluun iha hirveesti virheitä on teiä kirjotuksissa varmaan 5 vuotiaita ootte paitsi jotkut........!!!!!! Ja ei sitä kuppia tarvita pelissä jos ootte hyviä ette te kesken pelin rupee yksin nurkassa veivaamaan......!!!!!!! (VAIKKA SE VEIVAAMINEN ON KIVAA NII ETTE TE SITÄ EES PALJON PELISSÄ TARVII)


      • kfkff
        Kyllästynyt kirjoitti:

        Lopettakaa jo toi lavan käyristys kysely.Jos ootte noin pässejä että pitää jatkuvasti kysellä niin vaihtakaa lajia

        Salibandy on varsin hyvä harrastus jos ei ole hyvä ajattelemaan.


      • Koulutettu Juomari

        Lavan käyryys mitataan niin että koko maila laitetaan tasaiselle alusta ja sitten otetaan mitta käteen ja katsotaan onko jokin lavan kohta yli 3 cm korkeudella.


    • J-O

      ...hitossa sitä lapaa pitää käyristää edes lähelle sitä kolmea senttiä? Pienelläkin käyristyksellä pääsee pitkälle, ja ne ilmaveivit kannattaa unohtaa...ei mun mielestä kuulu tähän lajiin.

      • maestro

        jos ei ne ilmaveivit tähän lajiin kuulu nii mihinkäs sitten??

        Jääkiekkoonko??


      • Pexi-
        maestro kirjoitti:

        jos ei ne ilmaveivit tähän lajiin kuulu nii mihinkäs sitten??

        Jääkiekkoonko??

        olen muuten nähnyt Yhdysvaltojen college-liigassa ilmaveivi maalin


      • kyllä
        Pexi- kirjoitti:

        olen muuten nähnyt Yhdysvaltojen college-liigassa ilmaveivi maalin

        Puhut varmankin tuosta jääkiekosta? Se minnesotan ottelu, missä äijä nostaa kiekon lavan päälle ja heittää maalin takaa sen maaliin.


      • FÄT PIPE
        Pexi- kirjoitti:

        olen muuten nähnyt Yhdysvaltojen college-liigassa ilmaveivi maalin

        No ootpa kova ku oot nähny ilma veivi maalin mä oon nähny varmaa sata veivi maalii!!!!:D


      • erkki6999
        FÄT PIPE kirjoitti:

        No ootpa kova ku oot nähny ilma veivi maalin mä oon nähny varmaa sata veivi maalii!!!!:D

        Salibandys ei tost ilmaveivist oo paljoo hyötyy ku ei paljoo aikaa alkaa veivamaa sitä sitku vähä tonäsee ni pallo karkaa heti...


      • Kelmutin
        erkki6999 kirjoitti:

        Salibandys ei tost ilmaveivist oo paljoo hyötyy ku ei paljoo aikaa alkaa veivamaa sitä sitku vähä tonäsee ni pallo karkaa heti...

        Vittu täälä on kaikki maailman kersat kirjoottelees!
        Menkää vittu muualle valittamaan, jos ei oo muuta tekemistä!
        Ja te kaks homoo ootte muutenki 5vuotta myöhäs valituksillanne !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      173
      9253
    2. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      69
      7198
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      60
      3625
    4. Valkeakosken sekopää murhaaja.

      Itselläni on 3 teini ikäistä tytärtä ja tämä tapaus on herättänyt minussa tosi paljon surua ja vihaa. On käsittämättömän
      Valkeakoski
      94
      1348
    5. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      58
      1332
    6. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      347
      1283
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      21
      1199
    8. Naiset pysyy sinkkuna ja ottavat mieluimmin koiran

      Nykynainen ei halua jakaa elämäänsä miehen kanssa, vaan elää yksin ja ottaa koiran tai koiria. Ja pikkuvähemmistö eli in
      Sinkut
      228
      1178
    9. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      1003
    10. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      921
    Aihe