Pitäisi saada juoksukengät vanhojen Asicsien tilalle. Pääasiassa kävelen reippaasti ja otan mäkispurtteja hiekalla tms. Vaimennusta pitäisi olla reilusti, painoa on painoharjottelun myötä n.100kg. Tässä on muutama malli, ajattelin tilata suoraan netistä koon tiedän jo. Mikä näistä malleista olisi sopivin käyttötarkoitukseeni ja painolleni? Kiitos jo etukäteen!
http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=484632&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10006&compartmentId=10047&categoryId=10455
http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=460470&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10006&compartmentId=10047&categoryId=10455
http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=459891&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10006&compartmentId=10047&categoryId=10455
http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=447536&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10006&compartmentId=10047&categoryId=10455
http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=457071&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10006&compartmentId=10047&categoryId=10455
http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=449956&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10006&compartmentId=10047&categoryId=10455
Juoksukengät 100kiloselle??
15
2393
Vastaukset
- hdfgdf
Mene kunnon urheiluliikkeseen ja osta sielta. Noissa kengissä ei todellakaan ole tarpeeksi vaimennusta.
- alle 100kg
Niinkuin itsekin kirjoitit niin vaimennusta pitää olla reilusti. Jos et tarvitse pronaatiotukea niin ehkä tuo olisi hyvä http://www.juoksija-lehti.fi/Default.aspx?tabid=3006 ja tuolta katsot Nike Zoom Vomero.
Jos löydät jostaki kevään mallin niin saanee alle 100€:lla koska uudet syksyn mallit on jo myynnissä.
Tuttu osti juuri samaiset kengät kun palauttelee vuosien jälkeen taas hölkkäharrastusta mieliin ja kehuja on kenkä kyllä saanu.
Niken Pegasus on sitte toinen hyvä jota itse käytän mutta tuota Vomeroa sanotaan viä pehmeämmäksi.- etsivälle
Vomerot on hyvät, mutta pegasukset on menny piloille liiallisen jäykkyyden takia. Eikä vaimennuskaan ole kovin hyvä. Aika tönköt kengät verrattuna mitä olivat muutama vuosi sitten.
- zippö
Jos haluat parhaan iskunvaimennuksen, hanki Niken Vomerot. Uusi malli maksaa noin 140, vanha on halvempi, mutta eipä ole tullut viidessä kaupassa vanhaa enää vastaan.
- Kuriiri ?
Juoksukenkien vaimennustarve on usein liioiteltua. Painan 97kg, juoksua olen harrastanut 4v, pääasiallinen alusta on asfaltti, vuodessa juoksen 2-3 maratonia. Käytän pääasiassa Karhun M10 tai M2:sta (molempien myynti lopetettu), molemmissa hyvin kevyt vaimennus.
Ensin heivasin pronaatiotuetut kengät mäkeen, sitten heivasin vaimennetut.
Älkää uskoko kauppiaiden satuihin vaimennuksista ja pronaatiotuista.
Useimmat ns. "asiantuntijat" urheilukaupoissa ei ymmärrä mitään juoksusta, myyvät kalleimmat mahdolliset kengät alottelijoille.- Kiljukaula
Kaikki kuvittelevat tarviivansa huippu(kalliita)tossuja. Itse painan myös satkun nurkille ja liian suurilla vaimennusmateriaaleilla meno on vain huojuvaa ja raskasta. Sama kuin juoksisi juuri kunnostettua pururataa melkein.
Samoin liika pronaatiotuki (joka tuli muotiin joskus aikanaan ja sen jälkeen sitäkin muka kaikki ovat oleet vailla automaattisesti) on myrkkyä polville, kun jalka vääntyy sivulle.
Bisnestähän se on kenkäkauppakin.
Ja mitä nyt itse havainnut, niin parempi ostaa usein halvat kuin harvoin kalliit. Se vaimennus on ihan riittävä kaikissa uutena, mutta kalliitkin supervaimennukset menevät länään samassa ajassa massan alla. Kevyillä hipsuttajilla asia voi olla ihan toisin. - kuiteskin...
Kiljukaula kirjoitti:
Kaikki kuvittelevat tarviivansa huippu(kalliita)tossuja. Itse painan myös satkun nurkille ja liian suurilla vaimennusmateriaaleilla meno on vain huojuvaa ja raskasta. Sama kuin juoksisi juuri kunnostettua pururataa melkein.
Samoin liika pronaatiotuki (joka tuli muotiin joskus aikanaan ja sen jälkeen sitäkin muka kaikki ovat oleet vailla automaattisesti) on myrkkyä polville, kun jalka vääntyy sivulle.
Bisnestähän se on kenkäkauppakin.
Ja mitä nyt itse havainnut, niin parempi ostaa usein halvat kuin harvoin kalliit. Se vaimennus on ihan riittävä kaikissa uutena, mutta kalliitkin supervaimennukset menevät länään samassa ajassa massan alla. Kevyillä hipsuttajilla asia voi olla ihan toisin.Kyllä minä ostan mieluiten kalliimmat kengät harvemmin kuin halvat kengät useammin. Ei ne kuitenkaan niin paljon maksa ne hyvätkään tossut, itse asiassa näin syksyllä saa huippukenkää puoleen hintaan lähes joka kaupasta!
Itse sijoitin juuri 85 euroa Adidaksen Adistar Ride kenkään, ovh 160 euroa :) Hinta oli mielestäni halpa ja kenkä taas on erittäin hyvä.
Jos juoksee paljon asvaltilla, on hyvä vaimennus erittäin tärkeä ominaisuus. Se on asia mistä itse en tingi tuumaakaan. - mie myös
kuiteskin... kirjoitti:
Kyllä minä ostan mieluiten kalliimmat kengät harvemmin kuin halvat kengät useammin. Ei ne kuitenkaan niin paljon maksa ne hyvätkään tossut, itse asiassa näin syksyllä saa huippukenkää puoleen hintaan lähes joka kaupasta!
Itse sijoitin juuri 85 euroa Adidaksen Adistar Ride kenkään, ovh 160 euroa :) Hinta oli mielestäni halpa ja kenkä taas on erittäin hyvä.
Jos juoksee paljon asvaltilla, on hyvä vaimennus erittäin tärkeä ominaisuus. Se on asia mistä itse en tingi tuumaakaan.Ehkä jokainen ei sitä vaimennusta tartte mutta kyllä minä ainakin.
Ja vanhan mallin kun ostaa puoleen hintaan niin ei se silloin oo NIIN kallis että paluuta enää halpislenkkareihin tulee.
Jokainen kehuu tietysti omaa merkkiään mutta niin se onkin ettei kaikille sovi sama kenkä joten aluksi pitää vähä hakea ehkä että se sopiva löytyy. kuiteskin... kirjoitti:
Kyllä minä ostan mieluiten kalliimmat kengät harvemmin kuin halvat kengät useammin. Ei ne kuitenkaan niin paljon maksa ne hyvätkään tossut, itse asiassa näin syksyllä saa huippukenkää puoleen hintaan lähes joka kaupasta!
Jos juoksee paljon asvaltilla, on hyvä vaimennus erittäin tärkeä ominaisuus. Se on asia mistä itse en tingi tuumaakaan.löysin myös Adistarit kuudellakympillä. Myöskin Asics DS-Trainereita näytti olevan(uutta mallia!!) hintaan 99€.
- kullakin on
mie myös kirjoitti:
Ehkä jokainen ei sitä vaimennusta tartte mutta kyllä minä ainakin.
Ja vanhan mallin kun ostaa puoleen hintaan niin ei se silloin oo NIIN kallis että paluuta enää halpislenkkareihin tulee.
Jokainen kehuu tietysti omaa merkkiään mutta niin se onkin ettei kaikille sovi sama kenkä joten aluksi pitää vähä hakea ehkä että se sopiva löytyy.... omanlaisensa jalka. Ite oon juossut Adistar Cushioneja pari paria, Sauconya, ja viimeksi Vomerot. Kaikki olleet erinomaisia kenkiä, kukin omanlaisensa.
Nyt juoksen New Balancen 1063 neutraaleilla ja nekin toimii mainiosti. Näiden kenkien sisäänajo kesti tosin paljon kauemmin kuin noilla edellisillä, mutta nyt kenkä pelaa hienosti. Ja kaapissa odottaa jo Adistar Ride alekengät vuoroaan.
Yksiäkään kenkiä en ole ostanut normaalihinnalla ja kaikkiin olen ollut tyytyväinen omalla tavallaan. Jostakin syystä kuitenkin tuo Adidas vaan vetää puoleensa... - edellinen huuhaa
"Useimmat ns. "asiantuntijat" urheilukaupoissa ei ymmärrä mitään juoksusta, myyvät kalleimmat mahdolliset kengät alottelijoille. " Just joo, ja teitä HC-Pantapäitä sattuu aina tasaisin väliajoin piipahtamaan liikkeeseen pätemään tästä asiasta. Varmin tapa saada rasitusvamma tai luupiikki on juosta vaimentamattomalla kengällä asfaltilla. Jos tälläinen on epäselvä asia niin olet joko täysi aloittelia tai provoilija.
Treenaa enemmän niin ymmärrät sen vaimennuksen tärkeyden. - Kiljukaula
edellinen huuhaa kirjoitti:
"Useimmat ns. "asiantuntijat" urheilukaupoissa ei ymmärrä mitään juoksusta, myyvät kalleimmat mahdolliset kengät alottelijoille. " Just joo, ja teitä HC-Pantapäitä sattuu aina tasaisin väliajoin piipahtamaan liikkeeseen pätemään tästä asiasta. Varmin tapa saada rasitusvamma tai luupiikki on juosta vaimentamattomalla kengällä asfaltilla. Jos tälläinen on epäselvä asia niin olet joko täysi aloittelia tai provoilija.
Treenaa enemmän niin ymmärrät sen vaimennuksen tärkeyden.Mistäs löydät vaimentamattoman juoksukengän? Jos puhutaan ns. merkkikengistä...
Kantavaimennus riittää aika pitkälle ja usein sellainen kallis tossu on joko ns. pintakova tai löllyvä. Varsinkin kun on tätä painoa päällä. Ja vaimentaahan se "vaimentamatonkin" jo jotakin; vai onko se jotakin terästä se pohja?
Ja tuskin kukaan paljon juokseva säästyy vammoilta vaikka juoksisi jouset jalkapohjissa. Jo pelkästään "supervaimennettujen" tossujen korkea päkiä saa jalan virheasentoon verrattuna siihen oikeasti ihmiselle luontaiseen paljasjalkajuoksuun/ -kävelyyn!
- NETISTÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!
koska sun pitää itse kok sitä kenkää! Puoli nr liian iso tai pieni aiheuttaa ongelmia.Sitä paitsi tossu venyy hieman käytössä.Tossua on kok ihan paikan päällä että tulee HYVÄT!! Usko vaan,näin se on!
Kayano, Nimbus ja Kinsei ovat vaimennuksiltaan sitä luokkaa, että toimivat sinullakin.
- mutta Vomeroa...
... paremmin vaimennettua en ainakaan minä ole päässyt kokeilemaan. Lisäksi hinta/laatu -suhde paljon parempi kuin Asicseissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202343Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2381746Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3071277- 65959
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53925- 39844
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53825J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e35747Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273683Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh35671