Tuli vain mieleen ja haluaisin tietää miten eri ihmiset ajattelee pettämisestä. Pettääkö toista vasta sit kun harrastaa jonkun toisen kanssa seksiä, vai alkaako se jo vain suudelmalla? Ilman että pari on sovinnu mitään.
Missä on teille pettämisen raja?
Mikä on pettäminen?
7
588
Vastaukset
- Emmatätäi
Niin pettämiseksi voi lukea kaikki se, mikä pitää tehdä kumppanilta salassa.
Pahin pettäminen on tietty ihan fyysinen uskottomuus.
Toisaalta jokainen kokee eriasteiset pettämiset eri tavalla ja parasta oliskin, että kumppanit sopivat kekskenään missä se raja kulkee.
Silloin ei tarvii sen koommin pähkäille eikä kysellä toisilta. - aulaitkahvi
Jokaisella pariskunnalla on sääntöjä,joiden rikkominen on pettämistä.En usko että saatösuhdetta tai irtosuhdetta voidaan luokitella niin lujaksi,etteikö siinä "saisi pettää".Sori.
- Körde-bönari
Mielestäni se on jo aika lailla jo pettämistä kun rupeaa miettimään että miten lähelle pääsen seksuaalisessa mielessä jotain toista kuin omaani, ilman että se mun oma pahastuu tai huomaa. Toisin sanoen, jos mietin miten pysyn lähellä tai pääsisin lähemmäksi omaa kultaani, silloin olen uskollinen.
mutta halusin vain kuulla mielipiteitä :) Minusta itte tietää sen rajan ihan hyvin että mistä se pettäminen sitten alkaa. Ja jos ei ole kumppanin kanssa samaa mieltä, tai ei tiedä, kannattaa kysyä ihan mielipidettä häneltä ennen kun tekeekin väärin.
Kiitoksia vastauksista!
- ex-mustis
Pettämistä on parisuhteeseen kuuluva intiimi läheisyys ulkopuolisen kanssa. En lähtis suukottelemaan vieraiden kanssa, ellei olis pyrkimys saada jotain parempaa tai enemmän kuin mitä minulla jo on. Pettämistä ovat ne asiat, joita ei haluais seurustelukumppaninsa näkevän tai kuulevan.
Vaan eipä tuo seurustelu silloin sitä vakavasti otettavaa olekaan, jos tarvii jollain lailla asioida vieraissa. Pettäjähän ottaa tietoisen riskin jäädä kiinni ja minusta on kyllä väärin omaa seurustelukumppania kohtaan ottaa seurustelu niin kevyesti. Se kaikki, mikä on yhdessä sovittu sopimattomaksi. Tai jos ei ole mitään sovittu, niin siinä tapauksessa kaikki mikä toista osapuolta loukkaa. Suosittelen ensimmäistä vaihtoehtoa, vakaassa ja luottavaisessa suhteessa se sallii yleensä enemmän.
Minusta pettämistä on suutelu, kädestä pitäminen, posken silittäminen, hiuskiehkuran sormeilu ja kaikki muut vastaavat eleet joiden tarkoitus on välittää hellyyttä vastakkaiselle sukupuolelle (heterosuhteessa, homosuhdetta ei ole pohtinut niin tarkasti) poissulkien erinäiset tilanteet joissa voi esimerkiksi kädestä pitäen ystävää lohduttaa ja tukea sukupuoleen katsomatta. Puhuminenkin voi olla puolison pettämistä, jos puhuu asiattomia tai flirttailee tavalla jota ei olla yhdessä puhuen tai kokemuksen myötä sanattomasti soveliaaksi todettu. Edellä mainittuihin liittyen valehtelu ja kertomatta jättäminen lasketaan myös pettämiseksi, viatonkin keskustelu muuttuu vialliseksi jos siitä ei uskalla puolisolle mainita.
Esimerkiksi entinen "poikakaverini" ajalta kun olin 13-vuotias soitti minulle ex tempore kahdeksan vuotta myöhemmin. Ei siinä mitään, juteltiin, kuulumiset vaihdettiin, ja myöhemmin illalla hämmästelin ääneen puhelua miehelleni. Jos olisin jättänyt kertomatta, olisin miettinyt miksi ja tuntenut itseni petolliseksi. Toki jos on tapana ja yleisesti tiedossa että olet yhteyksissä erinäisiin immeisiin niin ei joka puhelua tms. tarvitse tilittää erikseen.- meidän suhteessa
Onko tanssiminen, vieraan kanssa, pettämistä. Joku voi pitää sitä hauskanpitona tai hyvänä liikuntana, mutta jos musiikkia ei olisi, niin kyllä se voisi myös vaikuttaa kiihkeältä esileikiltä? Kuuluuko flirttauseleet viattomana osana tanssiin. Minä en oikein voi sitä ymmärtää, vaikka en olekaan muuten mustasukkainen.
Luotin vaimooni täysin ennen erästä tanssijuttua, ja luotan varmaan vieläkin, mutta olen kyllä nähnyt tuon illan jälkeen erinäisiä unia, jolloin hän paneskelee milloin kenenkin kanssa. Tuota ennen en nähnyt noita, minulle, painajaisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833852
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t332746Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä952174Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian201687Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?261608Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261508- 281481
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71454- 271446
Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu731443