Minkä pituinen lenkki 13-vuotiaalle?

jokujokakaipaavastausta

Olen suht hyväkuntoinen liikkuva 13-vuotias nuori ja tahtoisin kysyä minkä pituinen lenkki sopii ikäiselleni? 10km tuntuu aika rankalta. Tahtoisin aloittaa lenkkeilyn ihan kunnon ja liikunnan vuoksi.

10

2471

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitten

      lyhempiä ja siltä miltä tuntuu. Juokse sellaiseia lenkkejä kuin huvittaa.

    • adfada

      Olen 14v ja juoksen 3-5,5 pituisia lenkkejä. ne on ihan sopivia, ei kannata rääkätä itteään puhki, koska sillon kyllästyy.

    • fdsgdsd

      ku olin itse 13v. niin vedin ihan miltä tuntui jos hyvä olo niin vedin 20km mutta huonolla tunnolla vedin noin 5km, eli mee kokeilee miltä tuntuu ja vedä semmosia että tuntuu hyvältä ja lisäile aina tarpeen mukaan lenkin pituutta

    • Aktiiviliikkuja 14

      Mä sanoisin että 2-4 km, ei mitään kymmentä. Jos jaksaa koko matkan hölkätä niin se on hyvä. Muista lepopäivät

    • jokkeripukki

      täytyy muistaa että kysyjä on nykyään jo 18v eli varmaan sujuu pitkiksetkin

    • Anonyymi

      Itse juoksen 10-13 km ja olen siis 13

    • Anonyymi

      Oon 13 ja juoksen yleensä vähintään kerran viikossa vähintään 10km:n lenkin muiden treenien lisäksi ilman että tuntuu missään vaikka reipasta vauhtia menen. Juoksuharrastusta aloittaessa alkuun kaikki lenkit tuntuvat enemmän tai vähemmän raskailta. Sanoisin että jos kunto riittää niin kannattaa aloittaa 6km:n lenkeillä kevyellä vauhdilla ja kun se ei enää tunnu missään niin voi lisätä pikkuhiljaa matkaa.

    • Anonyymi

      Riippuen talon pituudesta juokse poika juokse.

    • Anonyymi

      Olen 13-vuotias ja juoksen noin viiden kilsan lenkkejä joka päivä, juoksen siis koko matkan. Viikonloppuisin kun on aikaa niin voin vetää vaikka 15km lenkin. :D

    • Anonyymi

      Kovin on yksilöllistä minkä pituinen lenkki sopii nuorelle. Sellainen joka menee kevyesti hymyssä suin tuskin on liian pitkä. Irvistää ei pidä kuin kovimmissa harjoituksissa, ja ne voivat olla lyhkäisiä vetoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1402
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1275
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe