Pyöräilykengät, joilla voi myös kävellä?

ssrr

Täällä suositeltiin minullekin niitä lukkopolkimia melkein välttämättöminä, niin mietin josko semmoiset pitäisi hankkia. Kenkien pitäisi vain olla sopivat myös kävelyyn, osaako joku suositella jotain hyvää polkimet kengät yhdistelmää? Tulevat lyhyehköille n. 20km pyörälenkeille sekä kaupunkiajoon ja kävelyynkin siis pitäisi pystyä.

7

1456

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdfdsfdsfdsfsdf

Riittääkö että pääsee muutaman sata metriä vaiko joku pidempi rundi?? Kunnon/kalliilla kengillä ei paljoa tee mieli kävellä. Osta esim. maastopyöräilyyn tarkoitettu kengät niin niillä nyt voi vähän matkaa kävelläkkin, esim. Shimano MT76 budget sportissa tarjouksessa olen nähnyt näitä hintaan 69€, joka tapauksessa noita ei ole tarkoitettu kävelyyn, kyllä noilla just jonkun kauppareissun voi kävellä mutta eipä enempää.. pohjat noissa on kovia eivätkä jousta ja se klosski kolisee kivipinnoilla. Maastopyöräily kenkä sopii hieman paremmin kävelyyn kuin oikea maantiepyöräkenkä.

• Pomppukeppi

On noita olemassa useitakin malleja joilla kävelee ainakin jonkin verran. Katso esim. Shimano SH-MT41 jossa kuvauksen mukaan klossi jää hieman pohjan reunoja ylemmäs jolloin se ei kolise kävellessä. Myös monet muut "ei niin kilpamallit" ovat enemmän peruskengän näköisiä ja soveltuvat näinollen paremmin jokapäiväiseen käyttöön.

• cyclox

Komppaan, eli Shimano MT40 ja MT41 ovat hyvät pyöräilykengät, joilla voi hyvin kävellä. Mulla on ollut pitkään MT40:set (maksoi 39,- Suomen Urheilupyörässä!!). Niillä on tullut ajettua kaikkea maaston ja maantien väliltä. Mulla on myös spesiaali maasto- ja maantiepopot, mutta ei ne pyöräilyssä niin kovin paljon MT40:iä parempia ole.

MT40:ssä on hyvänä piirteenä se, että siinä on yksi kiristystarraremmi. Sen alle jäävät nauhat hyvin suojaan, eivätkä pääse vahingossa rattaiden väliin.

• MT-31
        cyclox kirjoitti:

Komppaan, eli Shimano MT40 ja MT41 ovat hyvät pyöräilykengät, joilla voi hyvin kävellä. Mulla on ollut pitkään MT40:set (maksoi 39,- Suomen Urheilupyörässä!!). Niillä on tullut ajettua kaikkea maaston ja maantien väliltä. Mulla on myös spesiaali maasto- ja maantiepopot, mutta ei ne pyöräilyssä niin kovin paljon MT40:iä parempia ole.

MT40:ssä on hyvänä piirteenä se, että siinä on yksi kiristystarraremmi. Sen alle jäävät nauhat hyvin suojaan, eivätkä pääse vahingossa rattaiden väliin.

Itselläni on MT-31 kengät ja niillä on myös helppo kävellä pieniä matkoja esim. kaupassa, ei lennä seljälleen kuten tapahtui kun oli maantiekengät jalassa. Toi MT-40 on sen tarranauhan takia lievästi parempi kenkä kun MT-31.

• atlatl

...suositeltiin,niin älä välttämättä usko.

Jos ajat vain työmatkoja,joilla on paljon pysähdyksiä valoihin tms niin turhaa hankkia klosseja/kenkiä.

Mutta jos ajat pidempiä lenkkejä ja haluat parantaa kuntoasi pyöräillen,niin sitten asia muuttuu toiseksi.
      Ja jos esim ajat retki-ajoa,tarvitsen nimenomaan käveltävät kengät.

Paras keino selvittää on käydä alan liikkeissä,koska joka tapauksessa joudut sovittamaan.
      Kaikkien kenkien lesti kun ei sovi kaikkiin jalkoihin.
      Noissa kun on hyvinkin kapeita...

• alkup. Maantiepyöräilijä

Matkan pituus ratkaisee. Muutaman kilometrin ajaa ilmankin, mutta eihän kukaan lukkiksia kokeillut viitsi ajaa ilman niitä pidempiä matkoja. :D Ne lukot muuten saa auki valoissa ;)

On olemassa ihan hyvin käveltäviä kenkiä, mutta jos tarvitsee sellaiset, joilla pitäisi pystyä juoksemaan, niin silloin täytyy katsoa jotain seikkailu-urheiluun suunniteltuja kenkiä. Osa maastokengistä on kohtuullisesti käveltäviä, mutta trekkingkengät aika hyvinkin.

• Börje 321

Harvoja kenkiä, jotka on varustettu kunnon pitävällä pohjalla. Pohjan on valmistanut Vibram ja pohja on muutenkin hieman joustavampi kävelyyn.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      7820
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      61
      4380
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      3993
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3912
    5. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3310
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3218
    7. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      3205
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      2933
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2731
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2484
    Aihe