Mitä on kermamaito?

Kokkikolmonen

Moi!

Olisi tarkoitus tehdä joku päivä kaalikääryleitä, joita en ole koskaan valmistanut. Nyt ihmettelen ohjetta, jossa lukee että tarvitaan 1 dl kermamaitoa? Mitä ihmettä se on?

10

5971

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tosissasi, vai

Trollaatko vain?

• adgdfgggdf

kermamaito ei ole elävää ravintoa - ei muuten kaalikääryleetkään, jos ne paistat tai niihin jotain kuollutta laitat

• Lähes elävää ravintoa

Kun jätät kääryleet viikoksi pariksi keittiöön, huoneen lämpöön. Niissä suorastaan vilisee erilaisia ryömiviä, käveleviä, kiemurtelevia, jopa lentäviä elukoita, eli kaalikääryleistakin saa hyvinkin eläviä, vaikka olet ne täyttänyt kuolleen eläimen lihalla. MOT.

• Lähes elävää ravintoa kirjoitti:

Kun jätät kääryleet viikoksi pariksi keittiöön, huoneen lämpöön. Niissä suorastaan vilisee erilaisia ryömiviä, käveleviä, kiemurtelevia, jopa lentäviä elukoita, eli kaalikääryleistakin saa hyvinkin eläviä, vaikka olet ne täyttänyt kuolleen eläimen lihalla. MOT.

ei laita kaalikääryleisiin eikä muihinkaan liharuokiin kuolleen eläimen lihaa. Kyllä se on aina teurastettu ennen käyttöä.

• murmeli-

Voi olla vaikkapa sitä, että laitat 1/2 dl maitoa, 1/2 dl kermaa.

• kysäsen, että

mihin sitä kermamaitoa tarvitaan kaalikääryleissä??

• kermaista

Kermamaito on vähän rasvaisempaa kuin maito, mutta ohuempaa tai vähärasvaisempaa kuin kerma. Kermamaitona menee vallan hyvin esim. kahvikerma. Se on sellaista "lirukermaa"

Tai kermamaitoa saat, kun lisäät tilkan kermaa tavallisen maidon sekaan. Kun ennen kotona ollessa tonkasta otettiin maitoa, niin kerma siihen päällekertyi, ja siitä kun koukkasi maitoa, se maito oli enemmän kermamaitoa. Ei siis vatkaannu vaahdoksi koska on kermaksi liian lurua.

Ja kaupoissa taitaa olla nykyisin nimella RUOKAKERMA. En ole näitä erikoisuuksia ostanut, mutta pistänyt silmään vain nuo nimitykset.

• niin kermamaidolla

tarkoitetaan maitoa joka on lypsetty lehmästä ennenkuin kerma on siitä erotettu. Se on sitä itteensä.

• äitemuori

että kermamaito tulee siihen täytteeseen mehukkuutta ja makua antamaan. Eli puoli desiä kermaa ja puoli desiä täysmaitoa. Noita ruokakermoja koitan välttää, koska ne ei ole mitään kermoja. Nimi on harhaanjohtava.

Nykysin aitoa kermamaitoa ei saa ostettua mistään, sillä maidosta on kerma separatoitu meijerissä lähes täysin (rasvaton maito, kevytmaito jne.) Vanhan ajan kermamaito oli just lypsettyä käsittelemätöntä maitoa. Ja siihen aikaan kotona separoitiin kerma ja siitä yleensä kirnuttiin voita. Jäljelle jäi kurria, joka juotettiin vasikoille.

• Keisari Suuri

Kermamaito on 50:50 - suhteessa kermaa ja maitoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      82
      3450
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3137
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3012
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2671
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      62
      1754
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1705
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1689
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1628
    Aihe