Ansiosidonnainen pois kokonaan

nuoriso vaatii

Ansiosidonnainen suosii kovapalkkaisia paperimiehiä. Pitkäaikaistyöttömille, tai nuorille pätkätyöläisille siitä ei ole samaa hyötyä, kuin ahneille ja suuripalkkaisille paperimiehille.

Nuorten työttömien kannalta parasta on jos koko SDP:n kehittämä ansiosidonnaisjärjestelmä puretaan ja ainoa mitä saa on työttömyyskorvaus.

Kyllä paperimiehillä on vuosien aikana ehtinyt jo sukan varteenkin sen verran hilloa että ei siinä ihan puille paljaille joudu, mitä nyt saattaa joutua myyn yhden kesämökeistään.

Sitäpaitsi miksi veronmaksajien olisi kustannettava ahneen ay-demarin turvatakuu nimeltä ansiosidonnainen. Maksakoon demari itse omat vakuutuksensa.

Ansiosidonnainen pois!

4

422

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielestäni tuo järjestelmä toimii kyllä hienosti.....ei joudu heti ongelmiin asioittensa kanssa se että onko omaisuutta kertynyt kuinka paljon ei liene ratkaisevaa. jos paperimiestä ajattelet niin vuorotyö ja tehtaassa vietetyt vuodet eivät välttämättä ole yhtä "mielyttäviä" kuin jossakin muussa työssä ei sillä rahalla saa kaikkea.
      Jos ansiosidonnainen poisttettaisiin kokonaan niin en minä haluaisi nähdä/kokea sivuvaikutuksia joita jo nyt "kriisin" aikana" on alkanut ilmenemään.
      Se että ahneesta ay-demarista puhutaan niin eiköhän ne suurimmat ahnehtijat ole siellä yritysmaailmassa ja lieneekö tuo ihme jos yritysmaailmassa vallitseva toiminta/kohtelu aiheuttaa sen että se ay-demarikin vaatii kärsimyksistään lisää liksaa.
      Olisikos paikallaan se mitä "Sekoomuskin" mainostaa --> yhteistyö ja mietintä rakentavasti.? toivoisin vaan että toteuttaisivat puheitaan myös itse.
      Nuorison työllistymiseen ja työelämässä olemiseen voisi vaikuttaa miettimällä ne nuorten työt yrityksissä paremmin ja ennenkaikkea opastaa/kouluttaa paremmin. jotta viihtyisivät ja kokisivat kannustavana.
      Itse kauhulla katselen yt-neuvottelu uutisia joita tulee tasaisella virralla. Olen kuitenkin vakuuttunut että noilla yrityksissä käytävillä neuvotteluilla on myös positiivista vaikutusta siihen että saadaan "ns jämähtäneet/nukahtaneet" tekijät tajuamaan että työelämässä pitää antaa itsestään irti jotakin ei riitä että tullaan töihin ja juodaan kahvia/puhutaan sitä itteään. Antakaa nuorille esimerkkiä töiden teosta.........
      "niin metsä vastaa kuin sinne huutaa"

      • 12457d

        sidonnainen toimii OIKEILLa työttömillä.

        Mutta esim raksalla on noita "suunnitelmatyöttömiä"
        esim elementtisaumaajat, en väitä että kaikki.
        Jätkät painaa kesän töitä ja syksyn tullen ansiosidonnaisille kevääseen asti!
        Tätä jatkuu vuodesta vuosikymmenestä toiseen.
        Onko nää työttömiä? jotka tietää varmasti olevansa talvet "työttöminä"

        Pikkusen väärinkäyttöö!!!


      • 12457d kirjoitti:

        sidonnainen toimii OIKEILLa työttömillä.

        Mutta esim raksalla on noita "suunnitelmatyöttömiä"
        esim elementtisaumaajat, en väitä että kaikki.
        Jätkät painaa kesän töitä ja syksyn tullen ansiosidonnaisille kevääseen asti!
        Tätä jatkuu vuodesta vuosikymmenestä toiseen.
        Onko nää työttömiä? jotka tietää varmasti olevansa talvet "työttöminä"

        Pikkusen väärinkäyttöö!!!

        tuo liene ongelma kyllä jos näin toimitaan, mutta ihmettelen itse lomautettuna sitä miksi moinen on mahdollista koska TE-toimisto kyllä pistää opiskelemaaan/kurssille..ei ainakaan tämänhetkisellä kokemuksellani pitäisi olla mahdollista koska ei elementtisaumaajalla ole varmaankaan koko talvea ammattisuojaa.
        Toinen asia on se mikä tämänhetken päättäjiä leimaaa...päättäjät uutisissa kerrotuilla tavoilla enemmän tai vähemmän "oikeuden-/lainmukaisesti" junailevat asioita ja toteuttavat "ns harmaan alueen keplottelua" niin onko noihin uutisiin nähden väärin se errä nuo "suunnitelmatyöttömät" käyttävät systeemiä hyväksi? Ei mielestäni koska minulla ja muilla on täysi oikeus käyttää järjestelmää "väärin" mikäli haluan. Ei se ole ainoastaan korkeamman tahon oikeus.
        Ja onhan se työnantajien etukin että voi moista tehdä.


      • 1247d
        kirjoitti:

        tuo liene ongelma kyllä jos näin toimitaan, mutta ihmettelen itse lomautettuna sitä miksi moinen on mahdollista koska TE-toimisto kyllä pistää opiskelemaaan/kurssille..ei ainakaan tämänhetkisellä kokemuksellani pitäisi olla mahdollista koska ei elementtisaumaajalla ole varmaankaan koko talvea ammattisuojaa.
        Toinen asia on se mikä tämänhetken päättäjiä leimaaa...päättäjät uutisissa kerrotuilla tavoilla enemmän tai vähemmän "oikeuden-/lainmukaisesti" junailevat asioita ja toteuttavat "ns harmaan alueen keplottelua" niin onko noihin uutisiin nähden väärin se errä nuo "suunnitelmatyöttömät" käyttävät systeemiä hyväksi? Ei mielestäni koska minulla ja muilla on täysi oikeus käyttää järjestelmää "väärin" mikäli haluan. Ei se ole ainoastaan korkeamman tahon oikeus.
        Ja onhan se työnantajien etukin että voi moista tehdä.

        onnistuu tiedän pari varmaa tapausta!
        Ei tarvi mennä talvella töihin jos ei ole elementtisaumausta!!

        Näin se vaan menee.

        En ole katkera mutta kuitenkin veronmaksaja!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8955
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2390
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1507
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1257
    Aihe