Ansiosidonnainen pois kokonaan

nuoriso vaatii

Ansiosidonnainen suosii kovapalkkaisia paperimiehiä. Pitkäaikaistyöttömille, tai nuorille pätkätyöläisille siitä ei ole samaa hyötyä, kuin ahneille ja suuripalkkaisille paperimiehille.

Nuorten työttömien kannalta parasta on jos koko SDP:n kehittämä ansiosidonnaisjärjestelmä puretaan ja ainoa mitä saa on työttömyyskorvaus.

Kyllä paperimiehillä on vuosien aikana ehtinyt jo sukan varteenkin sen verran hilloa että ei siinä ihan puille paljaille joudu, mitä nyt saattaa joutua myyn yhden kesämökeistään.

Sitäpaitsi miksi veronmaksajien olisi kustannettava ahneen ay-demarin turvatakuu nimeltä ansiosidonnainen. Maksakoon demari itse omat vakuutuksensa.

Ansiosidonnainen pois!

4

463

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielestäni tuo järjestelmä toimii kyllä hienosti.....ei joudu heti ongelmiin asioittensa kanssa se että onko omaisuutta kertynyt kuinka paljon ei liene ratkaisevaa. jos paperimiestä ajattelet niin vuorotyö ja tehtaassa vietetyt vuodet eivät välttämättä ole yhtä "mielyttäviä" kuin jossakin muussa työssä ei sillä rahalla saa kaikkea.
      Jos ansiosidonnainen poisttettaisiin kokonaan niin en minä haluaisi nähdä/kokea sivuvaikutuksia joita jo nyt "kriisin" aikana" on alkanut ilmenemään.
      Se että ahneesta ay-demarista puhutaan niin eiköhän ne suurimmat ahnehtijat ole siellä yritysmaailmassa ja lieneekö tuo ihme jos yritysmaailmassa vallitseva toiminta/kohtelu aiheuttaa sen että se ay-demarikin vaatii kärsimyksistään lisää liksaa.
      Olisikos paikallaan se mitä "Sekoomuskin" mainostaa --> yhteistyö ja mietintä rakentavasti.? toivoisin vaan että toteuttaisivat puheitaan myös itse.
      Nuorison työllistymiseen ja työelämässä olemiseen voisi vaikuttaa miettimällä ne nuorten työt yrityksissä paremmin ja ennenkaikkea opastaa/kouluttaa paremmin. jotta viihtyisivät ja kokisivat kannustavana.
      Itse kauhulla katselen yt-neuvottelu uutisia joita tulee tasaisella virralla. Olen kuitenkin vakuuttunut että noilla yrityksissä käytävillä neuvotteluilla on myös positiivista vaikutusta siihen että saadaan "ns jämähtäneet/nukahtaneet" tekijät tajuamaan että työelämässä pitää antaa itsestään irti jotakin ei riitä että tullaan töihin ja juodaan kahvia/puhutaan sitä itteään. Antakaa nuorille esimerkkiä töiden teosta.........
      "niin metsä vastaa kuin sinne huutaa"

• 12457d

sidonnainen toimii OIKEILLa työttömillä.

Mutta esim raksalla on noita "suunnitelmatyöttömiä"
        esim elementtisaumaajat, en väitä että kaikki.
        Jätkät painaa kesän töitä ja syksyn tullen ansiosidonnaisille kevääseen asti!
        Tätä jatkuu vuodesta vuosikymmenestä toiseen.
        Onko nää työttömiä? jotka tietää varmasti olevansa talvet "työttöminä"

Pikkusen väärinkäyttöö!!!

• 12457d kirjoitti:

sidonnainen toimii OIKEILLa työttömillä.

Mutta esim raksalla on noita "suunnitelmatyöttömiä"
        esim elementtisaumaajat, en väitä että kaikki.
        Jätkät painaa kesän töitä ja syksyn tullen ansiosidonnaisille kevääseen asti!
        Tätä jatkuu vuodesta vuosikymmenestä toiseen.
        Onko nää työttömiä? jotka tietää varmasti olevansa talvet "työttöminä"

Pikkusen väärinkäyttöö!!!

tuo liene ongelma kyllä jos näin toimitaan, mutta ihmettelen itse lomautettuna sitä miksi moinen on mahdollista koska TE-toimisto kyllä pistää opiskelemaaan/kurssille..ei ainakaan tämänhetkisellä kokemuksellani pitäisi olla mahdollista koska ei elementtisaumaajalla ole varmaankaan koko talvea ammattisuojaa.
        Toinen asia on se mikä tämänhetken päättäjiä leimaaa...päättäjät uutisissa kerrotuilla tavoilla enemmän tai vähemmän "oikeuden-/lainmukaisesti" junailevat asioita ja toteuttavat "ns harmaan alueen keplottelua" niin onko noihin uutisiin nähden väärin se errä nuo "suunnitelmatyöttömät" käyttävät systeemiä hyväksi? Ei mielestäni koska minulla ja muilla on täysi oikeus käyttää järjestelmää "väärin" mikäli haluan. Ei se ole ainoastaan korkeamman tahon oikeus.
        Ja onhan se työnantajien etukin että voi moista tehdä.

• 1247d
        kirjoitti:

tuo liene ongelma kyllä jos näin toimitaan, mutta ihmettelen itse lomautettuna sitä miksi moinen on mahdollista koska TE-toimisto kyllä pistää opiskelemaaan/kurssille..ei ainakaan tämänhetkisellä kokemuksellani pitäisi olla mahdollista koska ei elementtisaumaajalla ole varmaankaan koko talvea ammattisuojaa.
        Toinen asia on se mikä tämänhetken päättäjiä leimaaa...päättäjät uutisissa kerrotuilla tavoilla enemmän tai vähemmän "oikeuden-/lainmukaisesti" junailevat asioita ja toteuttavat "ns harmaan alueen keplottelua" niin onko noihin uutisiin nähden väärin se errä nuo "suunnitelmatyöttömät" käyttävät systeemiä hyväksi? Ei mielestäni koska minulla ja muilla on täysi oikeus käyttää järjestelmää "väärin" mikäli haluan. Ei se ole ainoastaan korkeamman tahon oikeus.
        Ja onhan se työnantajien etukin että voi moista tehdä.

onnistuu tiedän pari varmaa tapausta!
        Ei tarvi mennä talvella töihin jos ei ole elementtisaumausta!!

Näin se vaan menee.

En ole katkera mutta kuitenkin veronmaksaja!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      974
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      812
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe