mikä meni pieleen?

El toro

Tein hedelmärahkaa, laitoin siihen kiiviä, banaania ja tuoretta ananasta. Muina raaka-aineina oli kerma, rahka, sokeria ja vanilijasokeri. Heti tehtyä rahka lusikalla maistettaessa maistui hyvältä, mutta kun se seisoi jääkaapissa 10min. niin koko rahka oli pilalla ja maistui karvaalle ja pistävälle. Mikä aines ei sopinut joukkoon, osaako joku sanoa?

9

5109

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Olen jostakin lukenut jo aikaisemmin, että kermakakun pinta menee huonoksi, jos laittaa kiiviä päälle. Sama homma varmaan tossa salaatissa.

• sortunut.

Kuten jo edelllä kerrottiin, niin 99 %:n varmuudella kiivi on syyllinen pahaan makuun.

Minä olen joskus hamassa nuoruudessa pilannut hedelmäsalaatin lisäämällä kiivin samaan aikaan kuin muutkin ainekset. Minulla ei ollut silloin tietoa kiivin sisältämistä entsyymeistä ja niiden vaikutuksista muihin ruoka-aineisiin. Kiivi on hyvää, mutta se lisätään vasta juuri ennen tarjoilua vaikkapa koristeeksi, onhan se näyttävää ja kauniin väristä.

• El toro

kiitos tiedoista, itsekkin tuota kiiviä vähän ajattelin. Täytyy jättää ensi kerralla kiivit laittamatta.

• elliivo
        El toro kirjoitti:

kiitos tiedoista, itsekkin tuota kiiviä vähän ajattelin. Täytyy jättää ensi kerralla kiivit laittamatta.

Minulle kävi myös aikoinaan samoin kiivin kanssa.
        Rahka ja maitoruokiin ei sovi. Hapannuttaa ne pilalle.

• .
        elliivo kirjoitti:

Minulle kävi myös aikoinaan samoin kiivin kanssa.
        Rahka ja maitoruokiin ei sovi. Hapannuttaa ne pilalle.

ananas aiheuttaa samoja reaktioita kuin kiivi.. esim hyytelöihin ei kannata laittaa kiiviä tai ananasta.

• ANanas oli

Ei ollut kiivi vaan oli ananas. TUORE ananas ei sovi rahkaan, purkkiananas sen sijaan sopii koska se on kuumennettua.

• emssu821

Veikkaisin kiiviä.Itse tein tänään kiivstä,mandariinista ja omenasta rahkaa.Maku oli ensin taivaallinen,puolen tunnin päästä ihan kaamean pistävä,hyh.Roskiin meni ne rahkat....

• Kiivimies

Se oli se kiivi.:)

• Kiwik

Liivin pienet mustat siemenet rikkuessaan luovuttavat kirpeää makua. Entsyymiensä vuoksi saattaa estää myös hyytymisen. Myös smoothissa voi tulla sama ongelma pistävän maun kanssa blenderissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      42
      2822
    2. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      354
      2596
    3. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      56
      2325
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      35
      2204
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      25
      1733
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1639
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1526
    8. Sokea "ystävälle"

Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1449
    9. En ymmärrä käytöstäsi

Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      139
      1405
    10. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1299
    Aihe