Minut irtisanottiin jokunen aika sitten tuotannollisista ja taloudellisista syistä ilman mitään Yt-neuvotteluja.
Firmassamme oli yli 40 henkilöä töissä, joten heidän olisi täynyt pitää neuvottelut, vaikka asia koskikin vain meidän osaston porukkaa (alle 10 ja yhden piti lähteä).
Nyt kun olin liiton kautta firmaan yhteydessä, niin he yllättäen myöntävätkin virheen, mutta pitävät sitä vähäisenä rikkeenä vedoten rikkeen tahattomuutteen ja lain tulkintavirheeseen. Tarjoavat vain 2kk liksaa vastaavaa hyvitystä nopeasta asian sopimisesta.
Näyttää siltä, että oikeuteen mennään, mutta onko kellään mitään näppituntumaan siitä, mitä tälläisessä tapauksessa voisi/tulisi saada korvauksena? Olin kuitenkin firmassa yli 7 vuotta töissä ilman mitään huomautuksia ja eikös tuo Yt-neuvotteluiden pitämättäjättäminen ole kuitenkin kaikista härskein teko?
Irtisanottiin ilman Yt-neuvotteluja
Hämmentynyt irtisanottu
2
645
Vastaukset
- vääryyttä kärsineelle.
Jos/kun korvauksia tulee niin muutaman kuukauden palkka, vähennettynä työttömyysajan työttömyyskorvaukset. Mitään tolkuttomia summia sieltä ei ole tulossa, jotakin pientä.
- Niin...
Luulisi, että maksaisivat mieluummin vanhalle työntekijälle sen rahan, minkä maksavat nyt lakimiehelleen eli 10-15t€.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1302956- 2182927
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791876Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va761512Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2381393- 471118
- 991021
- 111929
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6863- 46853