Kanttarelli pizza

Vulgaari

Jos joku nyt sanoo että kanttarelli kuuluu kirjoittaa yhdellä t:llä, niin se on sellainen sivuseikka joka ei makuaistia haittaa.

Tehdään pizzataikina, itse laitoin sellasen 300g vehnäjauhoja, 15g hiivaa, pikkasen suolaa ja vettä sopivasti. Annetaan kohota 1-2 tuntia.

Täyte
pieniä kanttarelleja 400-500g
2 valkosipulinkynttä hienonnettuna
oliiviöljyä ja voita
1 mieto tuore punainen chili viipaloituna
vähän pinaattia

Kastike
300g tuoreita tomaatteja
1 valkosipulinkynsi
10 basilikan lehteä revittynä
suolaa, mustapippuria

Kuulota silputtua valkosipulinkynttä, ennen kun se ruskistuu lisää silputut tomaatit kattilaan sekä basilanlehdet. Hauduttele sitä miedolla lämmöllä kunnes kastike saostuu.

Pannulle öljyä ja voita, lisää valkosipuli ja chili pannuun ja sekoita. Lisää kanttarellit ja hauduta niitä pannussa noin 10 minuuttia. Lisää vielä ryöpätyt, silputut pinaatit joukkoon.

Tee pizzapohja
Isoon paistinpannuun pohjalle kunnolla öljyä, kun se kuumenee pyöräytä pizzataikinasta halkaisijaltaan 20cm pyörylöitä (taikinasta tulee 3 ohutta tai 2 paksua)
Laita pyörylä pannulle ja paista toinen puoli ruskeaksi, käännä lastalla ja tee sama toiselle puolelle.
Levitä pizzalle tomaattikastike ja sen päälle sienet. Juustoa ei tässä pizzassa käytetä, se vain sotkisi liikaa sienten makua.

2

1018

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • h.moilanen

      "Jos joku nyt sanoo että kanttarelli kuuluu kirjoittaa yhdellä t:llä, niin se on sellainen sivuseikka joka ei makuaistia haittaa."

      Kyllä se ihan kahdella t:llä kirjoitetaan, mutta kanttarellipizza on yhdyssana.
      Fail!

      • herranperse

        sun kanssa etkös huomannut että tämä oli täky onko sinulla molemmat puoliskot pepussa ilman väliviivaa....ilman hajuhaittaa...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      453
      4907
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1752
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1488
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1369
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1367
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1248
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1085
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1020
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      905
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      904
    Aihe