Tulin tänne enkä vegaaniliittoon kysymään, kun tahdon eri näkekulmaa lihansyöntiin.
Olen ekologisista syistä lähes kasvissyöjä, lukuun ottamatta riistaa.
Minua ei varsinaisesti kiinnoosta yksittäisten eläinten kuolema, tai se, että syödäänkö lihaa vai ei, vaan laajempi luonnonmukaisuus.
Eli kannattaako riistaa jättää syömättä ekologisista syistä vai voiko sitä popsia?
Miten vaikuttaa ympäristön hyvinvointiin, jos riistaa ei metsästettäisi (en puhu mistään hirvikolareista!) esim. ovatko kuinka haitallisia kasveille/muiden lajien selviämieselle? Mikä on tällä hetkellä metsästyksen vaikutus ekologisuudelle kokonaisuudessaan?
Yksi esimerkki tässä:
Tänään luin ylen sivuilta Ylä-lapissa olevasta ekokatastrofista, jotka artikkelin mukaan johtuvat ilmastonmuutoksesta ja poroista.
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/08/yla-lapissa_kytee_ekokatastrofi_942312.html?origin=rss
Onko metsästäminen iloinen asia? Vegaanit riistauksen suhteen ajattelemattomia vai ei?
deepecology
1
861
Vastaukset
- Ja vielä kerran
ON!!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 987063
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj524826- 764477
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?664139- 1324138
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️263158Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan82878- 392438
- 472337
- 2092248