Mässäilypäivä kerran viikossa

ellinooraaaa

Moii.

Oon tässä miettinyt, et oon juuri sopivan painonen (55 kg/176 cm) itseni mielestätällä hetkellä enkä haluis enää lihota. Mut jos kerran viikossa mässäilee oikeesti todella pajon, mut muuten syö normaalisti ja liikkuu n. 4 kertaa viikossa hyötyliikuntaa, niin voiko tuo päivän mässäily lihottaa ihan hirveesti?

Esimerkki normi päiväst ja mässypäiväst.

Normipäivän aamupalaks puuroo. Päivällä kouluruokailu. Mulla paljon salaattii vähemmän ns. perusruokaa. Iltapäiväl sama juttu, mut ite tekemää kotiruokaa ja salaattia. Illalla pari omenaa tai muuta hedelmää.

Mässypäivän esimerkki. Aamulla puuroa ja hedelmii. Päivällä monta palaa (n.5 kpl) ite tehtyy pizzaa. Iltapäivällä kävin pikaruoka ravintolassa, ranskikset ja hamppari. Illalla sit tuli naposteltua pari kakun palaa, suklaata varmaa yks levyllinen, sipsejä, karkkii ja siiderii. Ja kaverin kaa tehtiin vielä iltapalaksi nakkisämpylät, jota oli sit pakko syödä kolme..

Mua vaan ahdistaa, kun joskus tulee syötyy ihan hirveest kaikkee epäterveellist, et miten paljon tälläset vaikuttaa?

6

1082

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fasdfsdfsdf

... sairautta tuo mässyllelypäivä - eiko kohtuutta voisi harrastaa tässäkin.
      Jos tätä jatkat, niin varmasti tulee ongelmia painon ja terveyden kanssa.

• Vanha Jojo

Pikemminkin lähentelee sairautta huolestuminen lihomisesta, kun painoindeksi on 17,6.

Tyttö hyvä, sinulla on ihan oikeasti varaa mässytellä kerran viikossa mielin määrin IHAN MITÄ TAHANSA. Jos haluat välttää mässyttelyä eli ylenpalttista epäterveellisten herkkujen mättämistä, suosittelen, että syöt enemmän sitä oikeaa, tavallista, terveellistä ruokaa. Usein juuri liiallisesta syömisen rajoittamisesta tulee hinku syödä paljon, koska nälkää vastaan on mahdoton tapella. Elimistö tarvitsee tietyn määrän energiaa ja ravintoaineita toimiakseen kunnolla.

• Enjoy...

Ei toi nyt vielä kuulosta ikäisellesi mitenkään mässäilyltä, kun kuitenkin kulutat paljon.
      Näin aikuisempana tätinä sanoisin, että pidä semmonen "tasaisesti kaikkea" -linja, päivään voi mahtua myös makea juttu, mieluiten tietysti ei, mutta ihan hyvin jonkun sweetin voi välillä vetäistä. Noita mässypäiviä en ymmärrä ollenkaan, kuten en myöskään lasten karkkipäiviä. Miksi se kaikki nautinto pitää keskittää yhteen päivään, kun kohtuudella voi nauttia kaikesta koko elämän.

• jkhiytfgluyh

Oon myös sitä mieltä että ennemmin jokapäivä pikkusen, kun kerralla liikaa. Luulisi että tollaisista määristä tulisi maha niin sekaisin että olotila lähentelisi jo krapulaa :)
      Lisäksi kun syö jokapäivä jotain pientä hyvää ei tule kamalaa himoa ja huonoa omatuntoa jos lipsuu syömään muulloin kuin karkkipäivänä. Ja sit voi vielä miettiä, että esim siitä mäkkiateriasta saa helpostikkin vähän liikkuvan koko päivän energiatarpeen. Mä ainakin mietin tosi tarkkaan syönkö sellaista ollenkaan!

• Rust In Peace

Minulla täysin sama ongelma, tosin ole 15-vuotias poika. Viikolla en syö oikein mitään herkkuja, korkeintaan lasillisen kevytlimua jos on tarjolla. Mutta viikonloppuna ahmin herkkuja, välillä vähän liikaakin. Pizzaa, karkkia limua yms. Olen muuten huomannut, että monet koululaiset litkivät limuja sekä mättävät karkkia ja pullaa pitkin arkipäiviä. Olisiko tuollainen terveellisempää herkkujen nauttimista?

Painoni on 67kg ja pituutta löytyy 180cm. Yritän liikkua joka päivä edes vähän, ja n. 3 kertaa viikossa kunnolla hengästyttävää liikuntaa vielä hyötyliikunnat (kouluun yhteensä edestakaisin 2,8 km pyörällä joka päivä).

• Problem Officer?

Itse harrastin tätä yltiömässäilyä kerran viikossa vielä pari kuukautta sitten. Vaikka viikolla elin hyvin terveellisesti, viikonloppuna retkahdin ahmimaan, joka ei tietenkään ole tervettä. Varsinkin suklaat ja makeiset olivat heikkouteni.

Vapun jälkeen kyllästyihin näihin ahmimiskohtauksiin, ja laitoin täyden stopin karkinsyönnille. Muita herkkuja kyllä sallin itselleni, kohtuudella, eli enintään se yksi pala kakkua tjms.

Nyt on paljon parempi olo, rasvaprosenttikin on pienentynyt kun ei tule enää sitä 2000 ylimääräistä kaloria perjantain ahmimisista. Osaan kontrolloida syömistäni jo paljon paremmin. Joskus harvoin annan itselleni vielä luvan syödä navan täyteen karkkia, mutta se on tehtävä yhdeltä istumalta eikä montaa kertaa päivässä kuten ennen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      181
      7637
    2. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      90
      3660
    3. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      66
      2509
    4. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      72
      1589
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      375
      1513
    6. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      20
      1406
    7. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      57
      1393
    8. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      17
      1101
    9. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      79
      1040
    10. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      1038
    Aihe