yhtä ainoaa tärkeätä paperia.
Laitoin sen varmasti jemmaan josta löydän kun tarviin. Miksi se ei ole siellä?
Kaiken maailman muita tärkeitä on tullut vastaan joita en löytänyt silloin kun niitä tarviin.
Ärsyttää.
Ja joka kerran päätän että nyt alan keräämään kaikki tärkeät paperit varmaan paikkaan ja alankin. Aina olen alkanut, kunnes olen jälleen samassa tilassa. Tukka pystyssä pään raapimisesta ja kaikki paikat sekasin.
No olen löytänyt päiväkirjoja jotka menee illan myötä rovioon, sitä tuskaa en enään jaksa lukea eikä kenekään muunkaan tarvitse.
Olen löytänyt paljon papereita joilla en enää koskaan tee mitää ne menevät rovioon menneen tuskani kanssa.
Ja yksi asia minkä löysin tämän aamupäivän aikana on että olenpa onnellinen nainen kun se tuska on takana, ja kun sen poltan niin toivottavasti ei tarvi enää ajatellakaan.
mutta se paperi joka sai kaiken tämän alkuun on kateissa edelleen, täytyy keittää päiväkahvit ja miettiä miettiä, mikä paikka on vielä käymättä.
Hauskaa sunnuntaita teille!!!
Etsii ja etsii
63
584
Vastaukset
- paapuuri
Terveiset siipikorjaamolta ;)))
Kyllä se paperi löytyy, jos kerran olet sen talteen laittanut.
Minäkin olen oppinut kantapään kautta, että tärkeät paperit pitää
korjata talteen. Reseptit omaan kansioon, ettei niitä tarvitse etsiä muitten
seasta. Maksetut laskut omaansa jne.
No, täytyy tunnustaa, että joskus joku jostain kumman syystä katoaa ;(
Hyvä idea, päiväkahvit, sunnuntain jatkoja sinullekin!- Meriläinen
enkeli:)
Kiva kun korjautit siipes kas, kun kävin kahvin röpötellessä yhtä asiakirjamappia uudestaan kun sen piti olla siellä. Arvaa mitä????? se oli siellä, ihan kuin illkunut ois minulle.
Kyllä kahvi on hyvvvväääää. - paapuuri
Meriläinen kirjoitti:
Kiva kun korjautit siipes kas, kun kävin kahvin röpötellessä yhtä asiakirjamappia uudestaan kun sen piti olla siellä. Arvaa mitä????? se oli siellä, ihan kuin illkunut ois minulle.
Kyllä kahvi on hyvvvväääää.mutta nyt lennetään taas ;))
Kiva, että löytyi, joskus tosiaan etsii saman paikan moneen kertaan ja sieltä se kadonnut kuitenkin esiin ilmestyy jossakin vaiheessa.
Minulla on täällä neljä ämpärillistä puolukoita putsattavana, pientä askaretta sadepäivän ratoksi.
Kahvi nyt on yleensä aina hyvää. - Heikunkeikku
Meriläinen kirjoitti:
Kyllä kahvi on hyvvvväääää.Joooo, kyllä kahvi on hyvää. Justiinsa kaadoin kuppiin. Tuossa se jäähtyilee ja kun on prikulleen ihan, presiis, sopivan lämpöstä, niin kaapasen sen kouraani ja talsin tonne ulos sitä juomaan.
Hyvä, kun löysit etsimäsi.
Mulla on semmosessa monilokeroisessa kansiossa paperit. Ihan kamalan tärkeät paperit pistän kassakaappiin, sieltä ei mene hukkaan, eikä turmellu, vaikka syttyis tulipalo tai mitä vaan.
Asiasta toiseen, eikö enää voi esilukea omaa tekstiä, ennen lähettämistä? Aika inho juttu, teen kamalasti virheitä, kun kirjotan niin nopiaan, että kirjaimet välillä lentelee veks. Esiluvun yhteydes olen niitä kirjaimia lisäillyt ja ylimääräisiä poistellut. - Meriläinen
paapuuri kirjoitti:
mutta nyt lennetään taas ;))
Kiva, että löytyi, joskus tosiaan etsii saman paikan moneen kertaan ja sieltä se kadonnut kuitenkin esiin ilmestyy jossakin vaiheessa.
Minulla on täällä neljä ämpärillistä puolukoita putsattavana, pientä askaretta sadepäivän ratoksi.
Kahvi nyt on yleensä aina hyvää.alkoi minun nyt tehdä mieleni.Hmmm
- HTZA
Meriläinen kirjoitti:
alkoi minun nyt tehdä mieleni.Hmmm
Hiilihydraattia.
- Meriläinen
Heikunkeikku kirjoitti:
Joooo, kyllä kahvi on hyvää. Justiinsa kaadoin kuppiin. Tuossa se jäähtyilee ja kun on prikulleen ihan, presiis, sopivan lämpöstä, niin kaapasen sen kouraani ja talsin tonne ulos sitä juomaan.
Hyvä, kun löysit etsimäsi.
Mulla on semmosessa monilokeroisessa kansiossa paperit. Ihan kamalan tärkeät paperit pistän kassakaappiin, sieltä ei mene hukkaan, eikä turmellu, vaikka syttyis tulipalo tai mitä vaan.
Asiasta toiseen, eikö enää voi esilukea omaa tekstiä, ennen lähettämistä? Aika inho juttu, teen kamalasti virheitä, kun kirjotan niin nopiaan, että kirjaimet välillä lentelee veks. Esiluvun yhteydes olen niitä kirjaimia lisäillyt ja ylimääräisiä poistellut.paljon nyt huonontunut.
Alussa kun en muistanut ottaa tota ruksia pois tuolta sähköposti hommelista niin oli posti täynnä turhaa tavaraa.
No nyt taas alotan laittaa tärkeät paikoilleen. niin kuin sukat pareittain koneeseen :)) - Meriläinen
HTZA kirjoitti:
Hiilihydraattia.
en laskeskele.
Mie en polta enkä juo viinaa, mutta mie syön mitä haluun. - Puurot ja vellit
HTZA kirjoitti:
Hiilihydraattia.
Halua sekantua jokaiseen keskusteluun
- Heikunkeikku
paapuuri kirjoitti:
mutta nyt lennetään taas ;))
Kahvi nyt on yleensä aina hyvää.Ruismarjapuuro on hyvää. Korjaan, Tosi hyvää.
Minä en ole vielä kerännyt puolukoita, annan niiden kypsyä vielä ainaskin viikon. Saattaa olla, että ens viikonloppuna meen keräämään.
Putsaatko ne marjat käsin? Onko sulla semmosta "konetta", joka tökätään imuriin ja imuri sitten kahmasee roskat suuhunsa ja puhtaat marjat klopajaa ämpäriin. Neljän ämpärin putsaukseen kuluu aikaa, hmmmm.... jotain 20 minuuttia jos sitäkään. Ellei sulla ole semmosta "putsaria", niin menehän ostamaan semmonen. - paapuuri
Heikunkeikku kirjoitti:
Ruismarjapuuro on hyvää. Korjaan, Tosi hyvää.
Minä en ole vielä kerännyt puolukoita, annan niiden kypsyä vielä ainaskin viikon. Saattaa olla, että ens viikonloppuna meen keräämään.
Putsaatko ne marjat käsin? Onko sulla semmosta "konetta", joka tökätään imuriin ja imuri sitten kahmasee roskat suuhunsa ja puhtaat marjat klopajaa ämpäriin. Neljän ämpärin putsaukseen kuluu aikaa, hmmmm.... jotain 20 minuuttia jos sitäkään. Ellei sulla ole semmosta "putsaria", niin menehän ostamaan semmonen.osa jo pehmenneitä.
Käsin putsaan, siinä saa rauhassa mietiskellä omiaan, ja kuitenkin on tekevinään töitä ;))
Mitä pitempään putsaus kestää, sen enemmän ehtii funtsailla.
Tuollainen vekotin on ihan liian nopea, ehdi yhtä asiaa miettimään valmiiksi.
Ruismarjapuuro olisi hyvää, harmi, etten voi sitä syödä.
josko joskus eläkkeellä ollessasi teet kirjan muistiinpanoistasi..olet lahjakas kirjoittaja...sanon vaikken tiijjä kirjoittamisesta sen enempää..
P.s. aina on kaikki tärkeät paperi häveissä :(- Meriläinen
hyvä ketju ku löysin paperin melkein heti kun kirjoitin tämän.
Tai sitten porukalla on voimaa ja olitte heti kaikki mun tukena, kiitos:))
Tuskat joita ei tarvi läheisten lukea ne hävitän.
Paljon on hyviä päiväkirjoja ja kirjoituksia ne saa jäädä.
Ostin eilen taas uuden vihon kun olen kaikenlaista taas innostunut ylös kirjaamaan. - Pirre*
Meriläinen kirjoitti:
hyvä ketju ku löysin paperin melkein heti kun kirjoitin tämän.
Tai sitten porukalla on voimaa ja olitte heti kaikki mun tukena, kiitos:))
Tuskat joita ei tarvi läheisten lukea ne hävitän.
Paljon on hyviä päiväkirjoja ja kirjoituksia ne saa jäädä.
Ostin eilen taas uuden vihon kun olen kaikenlaista taas innostunut ylös kirjaamaan.hyvää materiaalia, sijoitat tuskan fiktiiviselle henkilölle - kirjoitat vaikka Maijasta ja hänen elämästään..
- Korppis
Kun luin ketjua ajattelin samoin, että päiväkirjat ovat aineisto, joka olisi hyvä säilyttää. Ikävätkin muistot jälkeenpäin luettuna asettuvat oikeisiin mittasuhteisiin. Ihminen ymmärtää, että kaikella on ollut tarkoituksensa eikä yksikään kokemus ole tarpeeton.
- Meriläinen
Korppis kirjoitti:
Kun luin ketjua ajattelin samoin, että päiväkirjat ovat aineisto, joka olisi hyvä säilyttää. Ikävätkin muistot jälkeenpäin luettuna asettuvat oikeisiin mittasuhteisiin. Ihminen ymmärtää, että kaikella on ollut tarkoituksensa eikä yksikään kokemus ole tarpeeton.
näin että on kirjoja ja on kirjoja.
Olen aina ollut kova kirjoittamaan tunteitani ulos. johtuu pitkält siitä että ihmisten joukossa olen yleensä kuuntelija.
Kirjoittaminen on toiminut minulle terapiana ja ajatusten selventäjänä. Suurimpina vaikeusien aikoina olen kirjoittanut tuskaani ulos nimenomaan kirjoihin joita voisin sanoa tuskakirjoiksi ja olen hävittänyt niitä ennemminkin.
Siellä on myös paljon vihaa jota aikoinaa tunsin, kait koko maailmaa vastaan.
Ne ovat minusta tehtävänsä tehneet ja joutavat pois.
Ne asiat eivät ole ajankohtaisia enään, mutta ovat kyllä muistoissa koska sieltä niitä ei hävitetä niin kuin kirjoitettu sana voidaan hävittää.
Kyllä näissä tavallisissakin päiväkirjoissani on samoja asiita mutta ei niin karrikoituna kun vain sillä hetkellä kun sattuu niin voi olla.
Ja koska olen kaiken menneen antanut anteeksi niin miksi jättää enään kenekään nähtäväksi vanhoja? - Meriläinen
Pirre* kirjoitti:
hyvää materiaalia, sijoitat tuskan fiktiiviselle henkilölle - kirjoitat vaikka Maijasta ja hänen elämästään..
miettinyt että kyllä aikamoisen tarinan saisin aikaiseksi jos elämästäni romaanin kirjoittaisin.
Sitä paitsi siitä tulisi jatkoromaani koska koen että olen saanut elää monta elämää, nytkin elän jatkoajalla :)) - Pirre*
Meriläinen kirjoitti:
miettinyt että kyllä aikamoisen tarinan saisin aikaiseksi jos elämästäni romaanin kirjoittaisin.
Sitä paitsi siitä tulisi jatkoromaani koska koen että olen saanut elää monta elämää, nytkin elän jatkoajalla :))kirjoittamaan, sinulla on aarre siellä lipaston laatikoissa :)
- Korppis
Meriläinen kirjoitti:
näin että on kirjoja ja on kirjoja.
Olen aina ollut kova kirjoittamaan tunteitani ulos. johtuu pitkält siitä että ihmisten joukossa olen yleensä kuuntelija.
Kirjoittaminen on toiminut minulle terapiana ja ajatusten selventäjänä. Suurimpina vaikeusien aikoina olen kirjoittanut tuskaani ulos nimenomaan kirjoihin joita voisin sanoa tuskakirjoiksi ja olen hävittänyt niitä ennemminkin.
Siellä on myös paljon vihaa jota aikoinaa tunsin, kait koko maailmaa vastaan.
Ne ovat minusta tehtävänsä tehneet ja joutavat pois.
Ne asiat eivät ole ajankohtaisia enään, mutta ovat kyllä muistoissa koska sieltä niitä ei hävitetä niin kuin kirjoitettu sana voidaan hävittää.
Kyllä näissä tavallisissakin päiväkirjoissani on samoja asiita mutta ei niin karrikoituna kun vain sillä hetkellä kun sattuu niin voi olla.
Ja koska olen kaiken menneen antanut anteeksi niin miksi jättää enään kenekään nähtäväksi vanhoja?Tehdessäni muuttoa löysin kellarin kätköista vanhoja päiväkirjojani. Eräänä iltana selailin niitä, ihmetytti, nauratti, ilahdutti, hävetti kaikkea elämän varrelta. Osa jo unohtuneita sattumia joita kaivoin muistilokeroista.
Aina on asioita, jotka haluaa unohtaa kokonaan sillä aika ei suinkaa aina kultaa muistoja.
Ensimmäinen oikea päiväkirjani on vuodelta 1963. Onhan tosin ns. muistikirjoja kansakoulun alaluokilta, joihin ystävät ovat kirjoitelleet pieniä runoja ja muistokirjoituksia.
Sisareni teki meille muille sisaruksille kotitaloni jäämistöstä löydetyistä äidin säästämistä kirjeistä ja korteista lahjakansiot. Ihana joululahja. Äitienpäiväkortteja, joita olin tehnyt alle kouluikäisenä. Ensimmäisen poikaystävän kirje ja paljon muistojen kätköistä jo unohtuneita pieniä tähtihetkiä.
Yhteen aikaan kirjoitin unikirjaa. Silloin elin ristiriitaisuuksien keskellä. Unet olivat voimakkaita tunnemyrskyjä. Nyt kun luen niitä tajuan niiden merkityksiä erilailla etäisyyden selkeyttämänä.
- HTZA
On kaksi ulkoista kovalevyä, DVD-asema, skanneri ja kahdeksan mappia.
Jokainen paperi skannataan ja tallenetaan molemmille kovalevyille.
Tallennuksen jälkeen tehdään hakemistosta kopio DVD: lle. DVD: tä tehdään kaksi kappaletta, ne kopioidaan viiden vuoden välein.
Toinen DVD on kotona ja toinen tallelokerossa tai lähisukulaisen luona.
Skannatusta paperista tulostetaan kopio, alkuperäinen ja kopio talletetaan eri mappeihin.
Laskut ja kuitit mappeihin joiden nimenä on: ao. vuosiluku.
Tänä päivänä pitää tavallisen tallaajan tallettaa kaikki 5 1 vuotta.ei tänäkään päivänä voi skannata!! esim. auton rekisteriotteen luovutusosa!!
Aina hukassa jos tarvii! En nytkään tiedä, missä nykyinen. P;- PimuF.
tulostettua tiliotteena tarvittaessa....Minäkin vuosia säilytin kaikki maksetut kuitit aina. Mutta en enää. Muuten meillä jokaisella omat kansiot missä tärkeät säilytettävät paperit..Ei sovi hukata. Laitan heti kansioon, kun en tarvitse. Väliin sitten tyhjentelen näitä kansioita...kun katson etten sitäkään dokumenttia sitten tule ehkä enää tarvitsemaan..jos, kaikki säilyttäisin..niin hukuisimme paperiin;))
Ja paperia meillä tulee. Yksin kundin ja miehen papereita kun tarpeeksi. Mutta, välttämättömiä säilyttää...paperimuodossa riittää vielä hyvin. Enpä ole muuta säilytystapaa edes harkinnut. CV- ainut mitä tuolla tietokannassa pidän..sitä helppo muokata tilanteen mukaan...jos, tarvitsee...
t.Pimu - Meriläinen
varmaan on vaan kun minä en ole nörtti, omistan kyllä koneen jota kaikki nörtit joita olen joutunut soittamaan (kun en ole nörtti) ovat ihailleet.
!No on sulla kunnon kone", silmät suurena ovat kattoneet.
Mie vaan menin silloin kauppaan ja vähän aikaa myyjän kanssa juttelin, se ehdotteli jotain jolle sanoin ei. Sitten kysyi haluatko kunnollisen koneen, minä vastasin että joo, hän minulle tämän näytti. Katsoin että näyttö on sopivan kokoinen ja niin me tehtiin kaupat kun hintakin sopi.
Tyytyväinen olen ja tiedän että paljon enemmän tällä pystyisi tekemään koska sivuissa on jos minkäkinlaista reikää, joihin saa varmasti liitettyä, lakujeni mukaan ainakin yhdeksän erilaiasta juttua.
Mutta kuten autot ovat vain kulkua varten niin pieni on minun käyttötarpeeni tällä koneella, toistaiseksi. - ..,.
Net ei ole alkuperäisiä. Vaikea todistuttaa oikeaksi jälkeenpäin, jos alkuperäinen hävinnyt. Itellä noit työtodistukset melkolailla sementoituina. Monta firmaa ei ole olemassakaan enää, parikin entistä pomoa kuollut, uutta ei saisi mistään. En luullakseni niitä enää ikinä tarvitsekkaan, mutta parempi, että ovat tallessa, yllättävien tilenteiden varalle.
=DW= - PimuF.
..,. kirjoitti:
Net ei ole alkuperäisiä. Vaikea todistuttaa oikeaksi jälkeenpäin, jos alkuperäinen hävinnyt. Itellä noit työtodistukset melkolailla sementoituina. Monta firmaa ei ole olemassakaan enää, parikin entistä pomoa kuollut, uutta ei saisi mistään. En luullakseni niitä enää ikinä tarvitsekkaan, mutta parempi, että ovat tallessa, yllättävien tilenteiden varalle.
=DW=CV:een teko. Kun kaikki dokumentit pitäisi olla muka tallessa jokaisessa työsuhteesta sieltä 15v...lähtien. Ja sitten ne pitäisi vielä aikajärjestetyksessä pystyä laittamaan. Ja alkuperäisillä työtodistuksilla todistamaan /työvoimatoimiston mieleiseiksi...itse tuon CV...kun tuossa, pari vuotta sitten tein...uusiksi ja päivitin. Ketä työantajaa jaksaa kiinnostaa mitä olen tehnyt 18 v.? Tämä kummastuttaa...oikeesti. Ja eihän monella niitä työtodistuksia enää tallessa tai sitten työantaja on voinut ajat sitten lopettanut toimintansa? Valtion byrokraatit ihmetetyttää...vai tehdäänkö meillle 50 v...piruuttaan kiusaa? Älytöntä touhua.
Sen ymmärrän että, nuoremmilta nyt vaaditaan...mutta, joku tolkku pitäisi olla...sitähän nämä virkailijat eivät sitten ymmärrä. Heillä kun annettu jostain ministeriöistä tälläiset ohjeet....missä järki? Ja jos, sinulla sitten ei ole millä todistaa...niin saat osaksesi paheksuntaa....kuinka monella todella kaikki työtodistukset ja koko työhistoria on enää tallessa..? - .,........,
PimuF. kirjoitti:
CV:een teko. Kun kaikki dokumentit pitäisi olla muka tallessa jokaisessa työsuhteesta sieltä 15v...lähtien. Ja sitten ne pitäisi vielä aikajärjestetyksessä pystyä laittamaan. Ja alkuperäisillä työtodistuksilla todistamaan /työvoimatoimiston mieleiseiksi...itse tuon CV...kun tuossa, pari vuotta sitten tein...uusiksi ja päivitin. Ketä työantajaa jaksaa kiinnostaa mitä olen tehnyt 18 v.? Tämä kummastuttaa...oikeesti. Ja eihän monella niitä työtodistuksia enää tallessa tai sitten työantaja on voinut ajat sitten lopettanut toimintansa? Valtion byrokraatit ihmetetyttää...vai tehdäänkö meillle 50 v...piruuttaan kiusaa? Älytöntä touhua.
Sen ymmärrän että, nuoremmilta nyt vaaditaan...mutta, joku tolkku pitäisi olla...sitähän nämä virkailijat eivät sitten ymmärrä. Heillä kun annettu jostain ministeriöistä tälläiset ohjeet....missä järki? Ja jos, sinulla sitten ei ole millä todistaa...niin saat osaksesi paheksuntaa....kuinka monella todella kaikki työtodistukset ja koko työhistoria on enää tallessa..?Itsellä tosin ratkaisee tehdyt duunit, niistä on dokumentaatiota kymmeniltä vuosilta. Portfolio on tiivistetty, mutta tärkeimmät duunit on näkyvissä. Se on mun tärkein mappi.
CV.ssä olen ottanut linjan, että pitää mahtua yhdelle A4 lle.
Opinnot, tutkinnot, näyttelyt, tms, tärkeimmät työpaikat. Ei muuta.
CV:a tarvitsee kahdessa tapauksessa. Töitä hakiessa ja muistokirjoituksen laatijalle.
Noin työnhakemisen kannalta tärkein aina on itse hakemus, CV ja mahdollisesti erikseen pyydettävät työnäytteet jne ovat vain liitteitä. Ne katsotaan vain, jos hakemus kiinnostaa. En nyt mitenkään vähättele ansioluetteloa, mutta hakemus on tärkein.
Tää perusjuttu on hukassa nykyisin. Hah, joku nuori tytteli koitti mua oikein opettaa ansioluetteleon tekemiseen, jäi vähän epäselväksi, miksi kuva tai värejä olisi pitänyt olla. Sekoitti niin monta asiaa, että sellaisen ansioluettelon jos itse näkisin, pistäisin välittömästi hakemuksen roskakoriin. Se on tuo nuoriso laistaan, ei ne tiedä, millaista jollain sihteerillä on kun työpöydällä on pari sataa hakemusta, joista pitäisi puolenkymmentä valita haastatteluun rekrytoijalle.
No pikkasen olen itsekin päivitellyt aikanaan ansioluetteloani hakemani paikan mukaan. Mutta kuten jankutettu, hakemus on tärkein, siihen pitää panostaa. Toisekseen duunin hakemiseen liittyy sitten ennakkotiedustelut, perseitten nuoleminen, suhteet, suosittelijat jne, ja ne on yleensä ne tärkeimmät asiat. CV on sitten vaan pieni osa prosessia, tärkeä toki, muttei niin valtavan ratkaiseva-
Kato mieluummin malleja netistä, kun alat jonkun tukityällistetyn työkkärin pätkätyöläisen hypytettäväksi.
No mulla on koko työhistoria tallessa, en käyttänyt kaikenmaailman nuorena tehtyjä hanttihommia ikinä ansioluettelossa. Ehkä maininta tyyliä "Erilaisissa työpaikoissa vuosina xxxx-xxxx.
Kyllä työkkäri on samanlaimnen kaikille, iästä riippumatta. - Meriläinen
.,........, kirjoitti:
Itsellä tosin ratkaisee tehdyt duunit, niistä on dokumentaatiota kymmeniltä vuosilta. Portfolio on tiivistetty, mutta tärkeimmät duunit on näkyvissä. Se on mun tärkein mappi.
CV:a tarvitsee kahdessa tapauksessa. Töitä hakiessa ja muistokirjoituksen laatijalle.
Noin työnhakemisen kannalta tärkein aina on itse hakemus, CV ja mahdollisesti erikseen pyydettävät työnäytteet jne ovat vain liitteitä. Ne katsotaan vain, jos hakemus kiinnostaa. En nyt mitenkään vähättele ansioluetteloa, mutta hakemus on tärkein.
Tää perusjuttu on hukassa nykyisin. Hah, joku nuori tytteli koitti mua oikein opettaa ansioluetteleon tekemiseen, jäi vähän epäselväksi, miksi kuva tai värejä olisi pitänyt olla. Sekoitti niin monta asiaa, että sellaisen ansioluettelon jos itse näkisin, pistäisin välittömästi hakemuksen roskakoriin. Se on tuo nuoriso laistaan, ei ne tiedä, millaista jollain sihteerillä on kun työpöydällä on pari sataa hakemusta, joista pitäisi puolenkymmentä valita haastatteluun rekrytoijalle.
No pikkasen olen itsekin päivitellyt aikanaan ansioluetteloani hakemani paikan mukaan. Mutta kuten jankutettu, hakemus on tärkein, siihen pitää panostaa. Toisekseen duunin hakemiseen liittyy sitten ennakkotiedustelut, perseitten nuoleminen, suhteet, suosittelijat jne, ja ne on yleensä ne tärkeimmät asiat. CV on sitten vaan pieni osa prosessia, tärkeä toki, muttei niin valtavan ratkaiseva-
Kato mieluummin malleja netistä, kun alat jonkun tukityällistetyn työkkärin pätkätyöläisen hypytettäväksi.
No mulla on koko työhistoria tallessa, en käyttänyt kaikenmaailman nuorena tehtyjä hanttihommia ikinä ansioluettelossa. Ehkä maininta tyyliä "Erilaisissa työpaikoissa vuosina xxxx-xxxx.
Kyllä työkkäri on samanlaimnen kaikille, iästä riippumatta.miks kaikki tekee noi jutut niin vaikeiks.
Itellä ei ole kaikenmaailman juttuja, mulla on työtodistukset ja minä.
Puhumalla ja itseäni näyttämällä olen tähän asti saanut työpaikkani.
Olen kyllä käynyt kaikenmaailman kursseja joilla noita opetetaan, mutten ole tarvinnut.
Ehkä johtuu siitä että haen tavallisia työpaikkoja.
Tänne tehtaalle jossa nyt olen kohta neljä vuotta ollut oli paljon hakijoita ja nuoria.
Muutaman soiton jälkeen pääsin työhönottajan puheille, vein työtodistukset mukanani ja keskustelimme vastakkain jonkin aikaa. Minun jälkeeni hakijoita nuoria tyttöjä oli muutama.
Minulle soitettiin parin päivän jälkeen että voin aloitta silloin. Niitä nuoria en nähnyt siellä mutta itse olen vieläkin. - -.-----.........
Meriläinen kirjoitti:
miks kaikki tekee noi jutut niin vaikeiks.
Itellä ei ole kaikenmaailman juttuja, mulla on työtodistukset ja minä.
Puhumalla ja itseäni näyttämällä olen tähän asti saanut työpaikkani.
Olen kyllä käynyt kaikenmaailman kursseja joilla noita opetetaan, mutten ole tarvinnut.
Ehkä johtuu siitä että haen tavallisia työpaikkoja.
Tänne tehtaalle jossa nyt olen kohta neljä vuotta ollut oli paljon hakijoita ja nuoria.
Muutaman soiton jälkeen pääsin työhönottajan puheille, vein työtodistukset mukanani ja keskustelimme vastakkain jonkin aikaa. Minun jälkeeni hakijoita nuoria tyttöjä oli muutama.
Minulle soitettiin parin päivän jälkeen että voin aloitta silloin. Niitä nuoria en nähnyt siellä mutta itse olen vieläkin.Siis työnhaku on pirun tiukkaa. Jos joskus oli parkymmentä hakijaa paikkaa kohden, nyt voi olla satojakin. Ite nyt kohtuullisesti aina sain töitä kun piti hakea, en muista tarkkaa duunipaikkojen määrää, luultavasti yli kolmekymmentä kaikkiaan. Hakemuksia on mullakin teidostoissa varmaan hirveitä määriä. Tietämistäni hakemuksista ennätys on yhdellä vähän itseäni nuoremmalla dippainssillä. Käsin kirjoitettujen määrää ei tiennyt, koneella oli kuulemma melkein neljäsataa hakemusta. Niin, siis ennen kuin pääsi kymmenen vuoden yrittämisen jälkeen elämänsä ensimmäiseen vakituiseen työpaikkaan.
Olen seuraillut oman alani hakijoiden määrää. Yksi paikka, hakijoita harvemmin alle kolmekymmentä, aika usein yli sata. Siis yhtä paikkaa kohden, juuri koskaan ei haeta kuin yhtä.
Jouduin nuorempana itse rekryhommiin. Nimenomaan palkkaamaan suorittavantyön tekijöitä. Aika usein tuli palkattua lapsentekoiän ohittanut nainen. Niillä ei ole enää kunnianhimoa eteenpäin, pysyvät siis talossa, ovat kiitollisia jos joku ne huolii, eivät uskalla urputtaa ja niitä saa halvalla.
Miten niin pahasti sanottu, noin se on.
Työttömiä on paljon nyt, on myös pula työntekijöistä. Vika siinä, että työttömät eivät osaa hommia, eivätkä duunipaikat enää jouda tai edes pysty kouluttamaan itse. Tulevaisuus tulee olemaan mielenkiintoinen. Maa on pieni ja ihmisiä vähän. Jos hommat menevät edelleen kokoajan vaikeammiksi, meillä ei itsellä ole ammattitaitoista työvoimaa. Mutta työttömiä tulee piisaamaan.
=DW= - Meriläinen
-.-----......... kirjoitti:
Siis työnhaku on pirun tiukkaa. Jos joskus oli parkymmentä hakijaa paikkaa kohden, nyt voi olla satojakin. Ite nyt kohtuullisesti aina sain töitä kun piti hakea, en muista tarkkaa duunipaikkojen määrää, luultavasti yli kolmekymmentä kaikkiaan. Hakemuksia on mullakin teidostoissa varmaan hirveitä määriä. Tietämistäni hakemuksista ennätys on yhdellä vähän itseäni nuoremmalla dippainssillä. Käsin kirjoitettujen määrää ei tiennyt, koneella oli kuulemma melkein neljäsataa hakemusta. Niin, siis ennen kuin pääsi kymmenen vuoden yrittämisen jälkeen elämänsä ensimmäiseen vakituiseen työpaikkaan.
Olen seuraillut oman alani hakijoiden määrää. Yksi paikka, hakijoita harvemmin alle kolmekymmentä, aika usein yli sata. Siis yhtä paikkaa kohden, juuri koskaan ei haeta kuin yhtä.
Jouduin nuorempana itse rekryhommiin. Nimenomaan palkkaamaan suorittavantyön tekijöitä. Aika usein tuli palkattua lapsentekoiän ohittanut nainen. Niillä ei ole enää kunnianhimoa eteenpäin, pysyvät siis talossa, ovat kiitollisia jos joku ne huolii, eivät uskalla urputtaa ja niitä saa halvalla.
Miten niin pahasti sanottu, noin se on.
Työttömiä on paljon nyt, on myös pula työntekijöistä. Vika siinä, että työttömät eivät osaa hommia, eivätkä duunipaikat enää jouda tai edes pysty kouluttamaan itse. Tulevaisuus tulee olemaan mielenkiintoinen. Maa on pieni ja ihmisiä vähän. Jos hommat menevät edelleen kokoajan vaikeammiksi, meillä ei itsellä ole ammattitaitoista työvoimaa. Mutta työttömiä tulee piisaamaan.
=DW=ja varmaan mutkin valittiin siksi kun sanoit, toisaalta oli syy mikä tahansa niin olen tyytyväinen:)
Mutta sitä juuri pohdin että koskaan mulla ei ole ollut mitään cv:tä ja silti oon töitä löytänyt.
Niin ja tohon viimeiseen kappaleeseen voin sanoa maapieni ja töitä vähän, omille ei ole antaa täällä meillä päin ja kuitenkin täällä haetaan ulkolaista työvoimaa.
Todella mielenkiintoisia aikoja eletään tulevaisuudessa. - PimuF.
.,........, kirjoitti:
Itsellä tosin ratkaisee tehdyt duunit, niistä on dokumentaatiota kymmeniltä vuosilta. Portfolio on tiivistetty, mutta tärkeimmät duunit on näkyvissä. Se on mun tärkein mappi.
Kyllä työkkäri on samanlaimnen kaikille, iästä riippumatta.tosin vaan määrä-aikainen. Hakijoita siihenkin oli 80. Haastattelu osuus sitten kyllä ratkaisi. Tuo itse hakemus myös sellainen että, täytyy jotenkin vastata sitä työpaikan ilmastoa. Sen aina erikseen teen... Nyt en kuitenkaan työpaikkaa edes aktiivisesti hae. Tässä kotona sellaiset kuviot..menossa.
Joo, tää on ihan totta että, työkkäri VAATII myös näitä yksilöityjä tietoja. Mutta,eihän se voi viime kädessä sitä tietää minkälaisen hakemuksen tai CV;n sitten lähetät? Toistaiseksi ei onneksi ainakaan...
ja mitä todistusarvoa on näillä 80- luvun työnantajan ATK-kursseilla;)) ei mitään...minullakin sellaisia todistuksia...näitä firmoja kuin ei edes enää olemassa. Enemmän tuo tämänhetkinen ATK-osaaminen jos, niitä kursseja on suorittanut kuitenkin painaa...Ja kilpailu sielläkin markkinoilla kiristyy 5 vuotta vanha a-kortti kun ei enää mitään. Kuka näistäkin hyötyy muutkuin nämä kaikenmaailman ATK-koulutusfirmat, kokoajan kun tuota nippeli-nappeli tietoja ohjelmiin lisätään....
Suhteet niin...ja tietenkin jos, sinulla on suosittelija..kyllä ne painavat. Eniten.
Työkkäristä itselläni jäänyt vain huono kuva;) Uskon tuon kohtelun kyllä olevan tasapuolisesti kaikille samanlaista...mutta, miellään en tuon laitoksen palveluita halusi itse käyttää..
- Nalli-Kallio
Etsin auton luovutuspaprua, käymällä läpi koko "arkiston", enkä muistanut että väri oli muuttunut entisen SYP:in väriseksi, eihän sitä siihen hätään tietenkään löytyny, no homma hoidettiin muuten.
Auta armias kun seuraavan kerran menin "arkisitolle" , niin siinähän se papru oli heti nenän edessä, mahtaa olla mr Murphyn systeemi.- Meriläinen
mua nyt kovasti ihmetyttää kun paperi oli siellä missä piti ja minkä ansimmäiseksi Tarkkaan ja vielä kaksi kertaa katsoin.
Mulla on sellainen tunne että noi paperit omaa jonkinlaisen hengen ja kiusaavat ihmistä joka ei muutenkaan tykkää tästä suomen byrokratiasta jossa papereilla on turhan suuri merkitys. olipas hyvä kun tuli puheeks!! En tasan muistanu et väri muuttunu! Punasta oisin ettiny jos nyt tarttisin.
Ja mitä Murhphyyn tulee, olemassa on!!
- -----------
olisi hyvä ratkaisu. Niitä ei enää myönnetä uusia yksityisille ihmisille. Pitäisi hankkia pieni kassakaappi, palonkestävä. Nimenomaan papereille. Noi halvat on sellaisia, että ison tulipalon sattuessa ne kuumenee niin, että kaikki käryää sisältä ja varkaan on kevyt kantaa se mukanaan rauhallisempaan murtopaikkaan. Mutta että olisi selkeästi yksi paikka, jossa tärkeät paperit ovat. Arvokamaa harvalla loppujenlopuksi on, ehkä joku arvokoru tai pirun kallis kultakello, rojuilla kuitenkin lähinnä tunnearvo. Mutta passi saattaa osoittautua joskus melkoisen arvokkaaksi.
Kaikenmaailman takuukuitit jne eivät kuulu tärkeisiin papereihin, ne voi kasata kansioihin kuten ennenkin.
Kokeile keräyspaperikasaa, itse olen sieltä useasti löytänyt kaikenlaista.
=DW=- Meriläinen
on muutenkin melko turhia. Jos ostaa jotain se kyllä yleensä kestää juuri sen ajan kun takuukin, ja kun takuu on ohi niin sitten on koneenkin kunto.
Onnekseni löysin sen paperin jo ei tarvi mennä keräyspaperi kasaa läpi.
Tosin keräykseen en koskaan heitä mitään papereita, poltan ne tuossa pihassa olevassa grillissä.
Siis ne joita en (toivottavasti) tarvitse. - X-files
minun kierrätyspaperilaatikkoni (kutsun sitä B-arkistoksi) on arvokkain säilöni. Pakkohan sekin on aina joskus tyhjentää, mutta varmuuden vuoksi käyn sen pikaisesti läpi, käännän nurin päin ja tyhjennän vain 2/3 sen sisällöstä.
- PimuF.
sellaisia kodinkansioita. Ei maksa paljon. Niillä nimillä kulkee. On muovisia lokeroita siinä kansiossa. Sellaiset pienet läpykät sit, kirjoitetaan mitä missäkin. Meillä jokaisella oma. Paperit pysyvät tallessa. Kerran vuodessa tyhjennän niitä papereita esim. Kelan päätöksiä tai verotodistuksia..ym. mitä ei enää seuraavana vuonna tarvitse..niin silppuriin. Sellaisen pienen sähkökäyttöisen silppurin hankin kirjakaupasta on kätevä...vehje. Miehen sairaala paperit sit myös siistisisti omassa muovikansiossa..missä A4 taskut. Päällimmäisemä aina viimeiset degurssit ja yhteystiedot mitä tarvitsee...Mies rauhoittui kummasti...hänen kun ei tarvitse muuta kuin tuo kansio ottaa mukaansa kun lähtee Sairaalan...näitä käyntejä kun hänellä on.
Vaikka se on kyllä sanottava että, tänäpäivänä hyvin tuo potilastiedot kyllä ovat tallessa. Juttu enemmän psykologinen...ei tarvitse muistaa mitä kokeita ja milloin on tehty...kun on oma kansio mukana..antaa sen vaan lääkärille..
Meillä tätä paperia tulee niin paljon tähän talouteen. Että, hukuisimme jos, en heti päättäisi mihin tuo paperi kuluu. Säilytettäviin vai suoraan roskiin. Onneksi olen aikanaan sairaalassa työskennyt ja joutunut näitä papereita siella käsitelämään myös arkistohoitajana kun olen ollut...jotain hyötyä siitäkin työkokemuksesta.;)) Turhia papereita ei nurkissa pyöri. Ja laskut suoraan menevät pääosin suoravelotuksena niin noita yksittäisiä maksujakaan ei paljon tule...joten paperilta vältytään...ei täysin mutta vähentää tuokin..
t.PimuF. - Meriläinen
PimuF. kirjoitti:
sellaisia kodinkansioita. Ei maksa paljon. Niillä nimillä kulkee. On muovisia lokeroita siinä kansiossa. Sellaiset pienet läpykät sit, kirjoitetaan mitä missäkin. Meillä jokaisella oma. Paperit pysyvät tallessa. Kerran vuodessa tyhjennän niitä papereita esim. Kelan päätöksiä tai verotodistuksia..ym. mitä ei enää seuraavana vuonna tarvitse..niin silppuriin. Sellaisen pienen sähkökäyttöisen silppurin hankin kirjakaupasta on kätevä...vehje. Miehen sairaala paperit sit myös siistisisti omassa muovikansiossa..missä A4 taskut. Päällimmäisemä aina viimeiset degurssit ja yhteystiedot mitä tarvitsee...Mies rauhoittui kummasti...hänen kun ei tarvitse muuta kuin tuo kansio ottaa mukaansa kun lähtee Sairaalan...näitä käyntejä kun hänellä on.
Vaikka se on kyllä sanottava että, tänäpäivänä hyvin tuo potilastiedot kyllä ovat tallessa. Juttu enemmän psykologinen...ei tarvitse muistaa mitä kokeita ja milloin on tehty...kun on oma kansio mukana..antaa sen vaan lääkärille..
Meillä tätä paperia tulee niin paljon tähän talouteen. Että, hukuisimme jos, en heti päättäisi mihin tuo paperi kuluu. Säilytettäviin vai suoraan roskiin. Onneksi olen aikanaan sairaalassa työskennyt ja joutunut näitä papereita siella käsitelämään myös arkistohoitajana kun olen ollut...jotain hyötyä siitäkin työkokemuksesta.;)) Turhia papereita ei nurkissa pyöri. Ja laskut suoraan menevät pääosin suoravelotuksena niin noita yksittäisiä maksujakaan ei paljon tule...joten paperilta vältytään...ei täysin mutta vähentää tuokin..
t.PimuF.kansio ja siellä on monta lokeroa, ensimmäisenä sen tarkastin.
Mutta kun se paperi oli väärässä välissä, ja väärien paperien joukossa.
Olin kiireissäni, hölmöyttäni, huomaamattani laittanut äidin perukirjojen kanssa samaan lokeroon. No en sitä väliä niin tarkasti kattonu.
Kolmannella kerralla katsoin ja siellä se oli, nauroi vaan.
- kawe
luonnonvara nyt jo.
Laskut ilmestyvät muistutuksella kuitattavaksi koneelle. Täällä on minun päiväkirja jota kirjoittelen kuukauden juttuina.(v 2001 aloitin) Jonain päivänä, ehkä luen v.n 2005 alusta alkanutta jaksoa, suren takiani näköjään vieläkin.........Muistais vaan tallentaa tikulle aina välillä, kun on muitakin tekstejä kertynyt.
Tallelokero minulla oli pari vuotta poikani kanssa, erään sijoituksen takia, no se on myyty ja tässä kämpässä kiinni. Suosittelen ei tarvi pelätä että jonnekin katoaa. Minun tärkeät paperit on tuossa vieressä piirongin ylälaatikossa.
Onko tämä ajassa elämistä, en tiedä ihan näppärää kuitenkin. Sanomalehti kolahtaa aamuisin sentään- Meriläinen
kynällä ja vihkoon.
Se on vielä jotenkin minua, pääsen lähemmäs itseäni siten.
Ja konettahan en käytä kuin tässä pöydällä.
Eilenkin kun kuutamoa katselin, se oli aivan upea niin jotenkin kone siinä tilassa olisi tuntunut kylmältä.
Saareen en vie mitään koneita, siellä on aikaa mietiskellä.
Kyllä vain olen kynä ja vihko ihminen. Ei siis mitään hienoa "päiväkirjaa" ihan vaan tavallinen vihko.
- henri|
paikasta se löytyy, on vaan mennyt johonkin arkin tai kirjekuoren väliin. Itselläni käynyt monesti samoin.
Sieltä se löytyy kun jaksaa plärätä. Etsimisiin.- Meriläinen
just se löyty, ihan mistä piti ja vasta kolmannella kerralla. Kolmas kerta toden sanoi jälleen.
Mutta juuri ihan väärä väli ja väärien papereiden välistä.
Olin varmaan hujauttanut sen ajattelemartta, kunhan sinne päin.
jossa säilyttelen papereitani. Kyllä hermoon ottaa monesti, ku joutuu ettimää jotain paprua, ja pengot, pengot monet kerrat, eikä vaan löydy ):
Isännällä on hienosti kaikki mapeissa, aina päätän ittekki laittaa, mut aina se vaan jää.- k/k
minkäänlaista oikeutta koskee arkistoon,jos haluun jotain tositetta sihteeri hakee ja ottaa sen penkomatta.
Olen huomannu et hyvä näin et eres toinen tietää mis mikin on,älä eres ajattele,kyl mä sukkani löyrän. - henri|
k/k kirjoitti:
minkäänlaista oikeutta koskee arkistoon,jos haluun jotain tositetta sihteeri hakee ja ottaa sen penkomatta.
Olen huomannu et hyvä näin et eres toinen tietää mis mikin on,älä eres ajattele,kyl mä sukkani löyrän.löytyy sukkalaatikosta löytyy parittomia sukkia, en tiedä nieleekö pesukone niitä sukkia.
Täytyykin tarkistaa suoratin, jos sieltä ne sukat löytyy. - Meriläinen
k/k kirjoitti:
Olen huomannu et hyvä näin et eres toinen tietää mis mikin on,älä eres ajattele,kyl mä sukkani löyrän.sukkiat parit ja?
Mulla kun on sellainen kone joka joskus tykkää syödä toisen sukan, kaks laitan koneeseen ja yks sieltä löytyy. k/k kirjoitti:
Olen huomannu et hyvä näin et eres toinen tietää mis mikin on,älä eres ajattele,kyl mä sukkani löyrän.jo paljon ku omat sukkansa löytää:)) Miullako on joskus toinen sukkaparista hukassa, eikä löydy mistään.. Sekös kismittää, ei muutako tyttöjä kuulustelemaa onks ne käyny miun sukkakorilla.
Meriläinen kirjoitti:
sukkiat parit ja?
Mulla kun on sellainen kone joka joskus tykkää syödä toisen sukan, kaks laitan koneeseen ja yks sieltä löytyy.Työkenkät on nilkkoihin asti ,ei sielt erota onko samaa väriä.
Jos taas asunnos käyres riisuu kenkät,ei emännät uskalla nauraa remonttimiehen sukille,ne on vaan suunattoman kiitollisii kun joku on tullut korjaamaan .- 17 sukan omistaja.
koti-kiusattu kirjoitti:
Työkenkät on nilkkoihin asti ,ei sielt erota onko samaa väriä.
Jos taas asunnos käyres riisuu kenkät,ei emännät uskalla nauraa remonttimiehen sukille,ne on vaan suunattoman kiitollisii kun joku on tullut korjaamaan .jos kaikki sukat ovat samanlaisia.
Talvella tummanharmaita tai mustia ja kesällä jotain vaaleeta... - Meriläinen
henri| kirjoitti:
löytyy sukkalaatikosta löytyy parittomia sukkia, en tiedä nieleekö pesukone niitä sukkia.
Täytyykin tarkistaa suoratin, jos sieltä ne sukat löytyy.täydellisen kokonaan, mulla on täällä joku bermudan kolmio, sen oon huomannut.
- Meriläinen
koti-kiusattu kirjoitti:
Työkenkät on nilkkoihin asti ,ei sielt erota onko samaa väriä.
Jos taas asunnos käyres riisuu kenkät,ei emännät uskalla nauraa remonttimiehen sukille,ne on vaan suunattoman kiitollisii kun joku on tullut korjaamaan .nurin perin se tietää onnea.
Veljen vaimo aina laitto sukkansa nurin, kun koko nuttuaan ei kehannut ja sano ettei kukaan sukkia huomaa. - Meriläinen
sasus kirjoitti:
jo paljon ku omat sukkansa löytää:)) Miullako on joskus toinen sukkaparista hukassa, eikä löydy mistään.. Sekös kismittää, ei muutako tyttöjä kuulustelemaa onks ne käyny miun sukkakorilla.
syyttelisin :(
Oon harkinnut jonkin eläimen hommaamista, jos sitä sais syyttää sitte :) Meriläinen kirjoitti:
syyttelisin :(
Oon harkinnut jonkin eläimen hommaamista, jos sitä sais syyttää sitte :)Koiraa on hyvä syyttää, nekun tykkää sukista. Elikkä ota koiranpentu:))
- Meriläinen
sasus kirjoitti:
Koiraa on hyvä syyttää, nekun tykkää sukista. Elikkä ota koiranpentu:))
mietin tänään.
Se ei karvais.
Kissa olis mun juttu mutta ei koira.
Meinaan mennä eläinkauppaan katteleen vaihtoehtoja tossa jossain vaiheessa. Meriläinen kirjoitti:
mietin tänään.
Se ei karvais.
Kissa olis mun juttu mutta ei koira.
Meinaan mennä eläinkauppaan katteleen vaihtoehtoja tossa jossain vaiheessa.Miltähä se näyttäs ko kilpikonna raahais sukkaa,,, ei, et vois sitä sit syyttää :))
- Meriläinen
sasus kirjoitti:
Miltähä se näyttäs ko kilpikonna raahais sukkaa,,, ei, et vois sitä sit syyttää :))
mut hörähtämään.
En ajatellut enää kirjoittaessani kilpikonnasta sukan katoamisia.
Oikeesti olen pohtinut koska musta nyt on tullut oikea erakko pikkuhiljaa niin elukka ois kiva. Meriläinen kirjoitti:
mut hörähtämään.
En ajatellut enää kirjoittaessani kilpikonnasta sukan katoamisia.
Oikeesti olen pohtinut koska musta nyt on tullut oikea erakko pikkuhiljaa niin elukka ois kiva.se on jos lemmikki löytyy, ainahan niistä iloa on jos murhettakin. Toivottavasti löydät sen sinun lemmikkisi:))
- Enkeli-trio
meil oli aikoinas kakkosautona simmone fiat-850 pikkuse aikaa.
mää sain käyttää sitä.enää mahtuiska sihe.
no,kerra sit menin tankkaamaa.ajoin mittarin viäree,
samoin päin,ku olin tottunu renun kans menemää.
tullu miäleenkä,et se kolo vois olla eri pualel.
ulkon sit huamasin,ettei ollu tankin korkkii ja eiku
kääntämää auto. uloa ja tankkaamaa.
kääk, ei ollu korkkii siälläkä pualel.
pari/kolme kertaa kiärsin auton ympäri tankkii etties.
kattelin ympärilleni ja ajoin suaraa päätä miähen tyämaal.
huusin jo ikkunast " kulkeeks tää tuulen kans jne "
tankki löytyski sit konepellin sisält.päätä emmää muista.etu vai taka.- 'diesel'
hauska! Päivän naurut taattu.Toivottavasti en naura vielä tuolla kadulla kun ulos tästä lähden.
Mulla vois olla sama juttu,en ole ikinä tankannut autoa vaik olenkin ajanut.Aina on joku muu tankannut valmiikksi,no -se oli kyllä silloin kauan sitten,mut kyl mä uskallan vielä ajaakin! - Heikunkeikku
Kyllä muakin rupes naurattamaan, kuten edellistä vastaajaa.
Mä olisin varmasti kans ollut Ööönä ja ihmetellyt, että mihin ihmeeseen tankki on hävinnyt :)
Mulle kävi muutama vuosi sitten niin, että hukkasin koko auton. Poikkeuksellisesti menin toisen autolla. Ajoin auton parkkipaikalle ja menin markettiin ruokaostoksille. Raahasin kauppakassia ja rupesin etsimään mustaa Saabia, olin aivan unohtanut, että olinkin harmaalla Nissanilla liikkeellä. Parkkipaikalla oli autoja pilvin pimein. Tallustelin ihmeissäni ja katselin autorivejä ja en kertakaikkisesti saanut silmiini mustaa Saabia. Olin Varma, että se oli määrätyssä suunnassa, mutta eipä ollut ei.
Tulin siihen tulokseen, että autoni on TAAS varastettu. Soitin äkkiä kaverille ja sanoin, että helkkari mun Saabini on varastettu. Kaveri ryntäs ikkunalle katsomaan ja sanoi puhelimeen, että täällähän se on pihassa.
Sitten vasta muistin, että olin toisella autolla matkassa.
Kamala tunne etsiä ja etsiä ja etsiä, eikä millään löydä. - Pirre*
hitsi siun kaa...hehe..
P.s. sinun sijassasi miulle oisi käyny samoin, että eipä tässä kannata virnuilla hihi.. - RosaLiiin
autoa miekin kerran etsin,
sairaalan parkkiin ajoin aina samaan paikkaan, kerran taas lähdin ja kuljin autolleni ja siinä matkalla, sitten totesin, että onpas samanvärinen ja samanlainen auto kun minullakin ja samoilla numeroilla alkaa rekkarikin, hauska yhteensattuma, no kun sille tutulle paikalleni tuli, niin siinä olikin jonkun muun muunlainen kulkupeli, hetken jo kauhistelin tilannetta, mutta onneksi...nolona vain pari käytävää takaisinpäin. - Meriläinen
illan nauruista, kyllä on hyvä kun ihmisellä on mielikuvitus joka pelaa.
Töissä tuli sellaisia uutisia että parhainkin ratkaisu omalle kohdalle tekee täydellisen elämäntavan muutoksen.
Mutta onneksi olette te jotka saatte suupielet ylöspäin kääntymään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4674034Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181692- 1161526
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891474Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991408Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n601375- 521316
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi981229- 441079
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa341078