Karviaissose

napostelija

heipä hei!

kylmiössä olisi vielä 10-litrabn sanko täynnä punaisia ihania karviaisia säilömistä odottamassa. olen jo tehnyt köyhän miehen lakkahilloa karviaisista sekä marmeladia kesäkurpitsan kanssa, mutta nyt alkaa lasipurkit ja kylmiön säilytystila loppua kesken. ajattelinkin, että jos keittäisi sosetta lopuista ja laittaisi pakastimeen, mutta sitten jäin miettimään, tuleeko keitetystäkin karviaissoseesta pahanmakuista pakastimessa?. onkohan kukaan kokeillut tätä? olisin hyvin kiitollinen, jos joku kertoisi kokemuksistaan :) kiitos kaunis!

2

6887

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elliivo

Olen pakastanut kokonaisena karviaisia ja sitten kun olen ottanut ne käyttöön olen soseuttanut niitä taikka keittänyt kiisseliä tai vispipuuroa.
      Eivät inakaan siten pakastettuna muuta makuaan ollenkaan.

• japan san

Hei, vastaus tulee vähän myöhässä, mutta tässä jotain vinkkiä ensi syksylle.
      Pihallamme on kaksi karviaispensasta, joista tulee punaisia karviaisia.
      Mitä myöhempään ne saavat olla pensaassa, niin sitä makeampia marjoja.
      Joka syksy tulee n. 1-1,5 ämpärillistä karviaisia.

Ennen valmistin karviaishilloa niin, että puhdistin joka karviaisesta kannan ja sen toisen
      kuivan pään irti ja hillosokerin kanssa keitin ja säilöin lasipurkkeihin.

Nyt olen parina syksynä säilönyt karviasia niin, että harvan siivilän läpi pursottanut
      hedelmälihan ja kuoret roskineen on jääneet siivilään.
      Sen jälkeen keitin hillon hillosokerin kanssa ja säilöin lasipurkkeihin.

No sitten siihen karviaishillon pakastukseen.... En ole aiemmin säilönyt karviaishilloa pakastamalla.
      Toissa syksynä kuitenkin laitoin karviaishilloa pakastimeen, kun naapuri oli valmistanut karviasihilloa
      ja toi meille maistiaisiksi ja osan pakastimme.
      En kysynyt ohjetta, mutta todella herkullisen makuista hilloa, voisin sanoa, että
      karviasihillo on maultaan ehdottomasti parasta hilloa mitä voi olla pakastettuna.
      Hillo oli pyremäistä eli se oli valmistettu siivilän läpi puristamalla, koska ei ollut kuoria mukana.
      Hillon rakenne oli notkeaa, hieman marmeladimaista ja se oli luultavasti keitetty hillosokerin tai
      marmeladisokerin kanssa.
      Maku oli mielestäni vielä parempi tuossa pakastetussa karviais hillossa, kuin
      niissä karviaishilloissa, joita ei ollut pakastettu.

Kokeilehan seuraavan kerran tehdä karviaispyreetä ja omenahilloa keskenään.
      Älyttömän herkullista on karviaismarja omenahillo.
      Ensi kesänä on melkein pakko istuttaa muutama karviasipensas lisää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      147
      2455
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      176
      1694
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1578
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1533
    5. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      79
      914
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      875
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      851
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      59
      825
    9. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      798
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      152
      745
    Aihe