eli kenelläkään kokemusta ricotta juustosta? onko maku pehmeä vai mitä?
löysin aivan ihanan juustosuklaa kakku ohjeen, johon tulee ricottaa (joka hieman epäilyttää). voisikohan ricottan tilalle laittaa jotain muuta?
jos joku osaisi viellä kertoa omia kokemuksia kyseisestä juustosta.
ricotta juusto
4
9489
Vastaukset
Ricotta-juustoja on muutamaa lajia, mutta meillä yleisemmin myytävä ricotta on juustoherasta keittämällä valmistettua pehmeää "tuorejuustoa". Itse asiassa ricotta ei ole juusto, koska siinä ei ole maidon kaseiinia vaan se on tehty pelkästään herasta keittämällä. Sen maku on kirpeän-makean-hapan, jota on aika vaikea korvata muulla.
Voisi kai ricottan koettaa korvata vaikka lisäämällä maustamattomaan tuorejuustoon Creme Fraichea vähäsen, mutta ei niin paljon, että siitä tulisi kovin juoksevaa. Miksi muuten haluaisit korvata ricottan jollain muulla - eihän lopputulos ole enää se "ihana juustosuklaa kakku ohje", jos muutat reseptiä näin oleellisen raaka-aineen osalta?
Ricottaa käytetään Italiassa yleisesti tortellinien, raviolien yms. pastojen täytteenä sekä juuri erilaisissa jälkiruoissa. Näin käytettynä ricottaa maustetaan yleensä jollain muulla raaka-aineella.- ricotta
en tiennyt yhtään minkä makuista ricotta on, niin siksi mietin jos korvaisin sen jollain.
olen tekemässä kakkua 20w juhliin ja epäilin olisiko maku liian "vahvaa" ja erikoista. kun ovat pojat varmaan tottuneet tavalliseen mansikkakakkuun.
et sattuisi tietämään mistä kyseistä tuotetta (juustoa) saa? saisiko isoista kaupoista vai pitääkö mennä erikoisliikkeisiin?
kiitos kamalasti vastauksesta, auttoi paljon. ricotta kirjoitti:
en tiennyt yhtään minkä makuista ricotta on, niin siksi mietin jos korvaisin sen jollain.
olen tekemässä kakkua 20w juhliin ja epäilin olisiko maku liian "vahvaa" ja erikoista. kun ovat pojat varmaan tottuneet tavalliseen mansikkakakkuun.
et sattuisi tietämään mistä kyseistä tuotetta (juustoa) saa? saisiko isoista kaupoista vai pitääkö mennä erikoisliikkeisiin?
kiitos kamalasti vastauksesta, auttoi paljon.Ricotta on melko mietoa ja itse asiassa jopa kevyttä tällaisissa kakuissa. Jos sitä koettaa korvata vaikka tuolla tuorejuustolla, on loputulos helposti liian rasvainen.
Ricfottaa on kyllä hyvin myytävänä - löytyy hyllystä purkissa samoilta nurkilta, missä on muita tuorejuustoja, mascarponea yms.
- Anonyymi
Ricottajuustoa ei ole minun kaupanhyllyssä viimeksi oli yksi purkki 2 päivää vanhaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1107217- 475026
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa562831Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän52328Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101348Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j1861269Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell921063Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai284955Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30886Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?182858