nenäkoru...

jensku

ajattelin ottaa itselleni nenälävärin...semmosen pienen napin. sattuuko se paljon? mulla ei ole muita lävistyksiä... ja kuinka kauan kestää että se parantuu? miten pitää hoitaa?
voisko joku vastata...
kiitti jo etukäteen avusta :)

163

55201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttö90

      Mul se ei sattunnu ku se ammuttii:).Ja oma nenäkoru kesti 2-viikkoo parantuu.Ja mä hoidin sitä niin et puhistin sen joka ilta ja aamu lämpimällä vedellä.Toivottavasti autto ja ymmärsit jotain..:)

      • ampuja

        joo mä otin ampumalla hetken mielijohteestä oli just kauhee kiire ja sit näin juostessani ilmon jossa luki että nenäkorun laitto 10e. ja ajattelin että se vois olla ihan kiva :D no mä hyppäsin penkille ja sit siinä meni alle sekuntti ku ne ampu sen ja siinä se oli :) nätti kun mikä! mulla se vaan kuumotti hetken mutta ei kyllä sattunut yhtään.. ihme juttu.. enkä ole ymmärtänyt tota kysymystä että kauanko meni että se parani..? ei mulle tullu mitään onkelmia.. se oli niinkuin ennen mutta siinä oli kaunis koru.. tässä nyt mun kertomus omasta nenu korusta! se on mulla ollut joku 2 vuotta


      • Kitsaaa

        Mä saan nenäkorun ihan lähiaikoina. Tiedän jo että miten korua hoidetaan normisti. Miten hoidan korun, kun on nuha? Uskoisin, että tulehdusvaara on silloin aikamoinen... Vastaa pian!


      • eiampumalla
        ampuja kirjoitti:

        joo mä otin ampumalla hetken mielijohteestä oli just kauhee kiire ja sit näin juostessani ilmon jossa luki että nenäkorun laitto 10e. ja ajattelin että se vois olla ihan kiva :D no mä hyppäsin penkille ja sit siinä meni alle sekuntti ku ne ampu sen ja siinä se oli :) nätti kun mikä! mulla se vaan kuumotti hetken mutta ei kyllä sattunut yhtään.. ihme juttu.. enkä ole ymmärtänyt tota kysymystä että kauanko meni että se parani..? ei mulle tullu mitään onkelmia.. se oli niinkuin ennen mutta siinä oli kaunis koru.. tässä nyt mun kertomus omasta nenu korusta! se on mulla ollut joku 2 vuotta

        Mut lävistyksiä (niin paitsi korvat ennen rustoa) ei ikinä saisi ottaa ampumalla... joten on ollut tosi ammattitaidoton paikka!


      • kommentti apinoinnista
        eiampumalla kirjoitti:

        Mut lävistyksiä (niin paitsi korvat ennen rustoa) ei ikinä saisi ottaa ampumalla... joten on ollut tosi ammattitaidoton paikka!

        otetaas uusiksi:
        -"meni alle sekuntti ku ne ampu sen ja siinä se oli"
        lävistämällä olis kestäny minuutteja, pahimmoillaan tunninkin
        -"nätti kun mikä!"
        lävistämällä olis saanu tod. näk. sonninrenkaan
        -" ei kyllä sattunut yhtään"
        lävistämällä paljon kivuliaampi, kun neulan jälkeen ruvetään ronkkimaan vielä korua nenuun...
        -"ei mulle tullu mitään onkelmia"
        lävistämällä niitä tuleekin:
        http://www.wormz.org/symbioosi/index.php?topic=323.0
        "...Sitten nenäkoru hankki naapurin. Siihen korun/lävistyksen viereen alko pikkuhiljaa kasvamaan patti, joka ei ollu kipee, mut se töni vähä nappia syrjään, eikä tää yhdistelmä patti nappi toiminut. Patti kasvoi ja kasvoi.. Kasvoi ja kasvoi. Se oli isompi kun nappi..." ja muuta vielä rajumpaa tekstiä
        -" se on mulla ollut joku 2 vuotta"
        niin, niin, 2 vuotta ilman ongelmia...mieti sitä.

        .. sitten säkin selität jotain "ammattitaidottomuudesta"...vituisko sen olis pitäny mennä, että "ammattitaidon" kriteerit olis täyttyny?
        ampumalla noi nenälävistykset pitäiskin ottaa. vain yksinkertaiset, aivopestyt, höynäytetyt työntävät lävistäjälle tuosta hommasta fyrkkansa...


      • Yx3
        kommentti apinoinnista kirjoitti:

        otetaas uusiksi:
        -"meni alle sekuntti ku ne ampu sen ja siinä se oli"
        lävistämällä olis kestäny minuutteja, pahimmoillaan tunninkin
        -"nätti kun mikä!"
        lävistämällä olis saanu tod. näk. sonninrenkaan
        -" ei kyllä sattunut yhtään"
        lävistämällä paljon kivuliaampi, kun neulan jälkeen ruvetään ronkkimaan vielä korua nenuun...
        -"ei mulle tullu mitään onkelmia"
        lävistämällä niitä tuleekin:
        http://www.wormz.org/symbioosi/index.php?topic=323.0
        "...Sitten nenäkoru hankki naapurin. Siihen korun/lävistyksen viereen alko pikkuhiljaa kasvamaan patti, joka ei ollu kipee, mut se töni vähä nappia syrjään, eikä tää yhdistelmä patti nappi toiminut. Patti kasvoi ja kasvoi.. Kasvoi ja kasvoi. Se oli isompi kun nappi..." ja muuta vielä rajumpaa tekstiä
        -" se on mulla ollut joku 2 vuotta"
        niin, niin, 2 vuotta ilman ongelmia...mieti sitä.

        .. sitten säkin selität jotain "ammattitaidottomuudesta"...vituisko sen olis pitäny mennä, että "ammattitaidon" kriteerit olis täyttyny?
        ampumalla noi nenälävistykset pitäiskin ottaa. vain yksinkertaiset, aivopestyt, höynäytetyt työntävät lävistäjälle tuosta hommasta fyrkkansa...

        Ite oon kans ottanu ampumalla nenäkorun noin 5 vuotta sitten ja ikinä ei oo mitään ongelmaa sen kanssa ollut. Joten olen samaa mieltä edellisen kanssa, suksikaa suolle jotka väitätte että ampuminen olisi jotenki huonompi vaihtoehto ku lävistäminen. Kiitos nam :)


      • Angel Snow White
        kommentti apinoinnista kirjoitti:

        otetaas uusiksi:
        -"meni alle sekuntti ku ne ampu sen ja siinä se oli"
        lävistämällä olis kestäny minuutteja, pahimmoillaan tunninkin
        -"nätti kun mikä!"
        lävistämällä olis saanu tod. näk. sonninrenkaan
        -" ei kyllä sattunut yhtään"
        lävistämällä paljon kivuliaampi, kun neulan jälkeen ruvetään ronkkimaan vielä korua nenuun...
        -"ei mulle tullu mitään onkelmia"
        lävistämällä niitä tuleekin:
        http://www.wormz.org/symbioosi/index.php?topic=323.0
        "...Sitten nenäkoru hankki naapurin. Siihen korun/lävistyksen viereen alko pikkuhiljaa kasvamaan patti, joka ei ollu kipee, mut se töni vähä nappia syrjään, eikä tää yhdistelmä patti nappi toiminut. Patti kasvoi ja kasvoi.. Kasvoi ja kasvoi. Se oli isompi kun nappi..." ja muuta vielä rajumpaa tekstiä
        -" se on mulla ollut joku 2 vuotta"
        niin, niin, 2 vuotta ilman ongelmia...mieti sitä.

        .. sitten säkin selität jotain "ammattitaidottomuudesta"...vituisko sen olis pitäny mennä, että "ammattitaidon" kriteerit olis täyttyny?
        ampumalla noi nenälävistykset pitäiskin ottaa. vain yksinkertaiset, aivopestyt, höynäytetyt työntävät lävistäjälle tuosta hommasta fyrkkansa...

        Lävistämössä meni kymmenen minuuttia, minsa siihe et koru laitettiin ja yheksän siihe, että sain hoito-ohjeita. Sekunnissa hoito-ohjeet jää olemattomiks.

        Lävistämössä saa ite valita korun, ei siihe mitää rengasta laiteta, jos ei haluu.

        Lävistämine ei todellakaan sattunu, ampumisen voin kuvitella sattuvan, ja se koru vedetään neulan mukana läpi. Sitä mitää ronkita.

        Se patti voi tulla myös ampumalla, mikää ei estä et se tulis siihe jos koru on ammuttu. Ja se muute tulee helpommi, jos koru ammutaan.

        "Vain yksinkertaiset, aivopestyt, höynäytetyt työntävät lävistäjälle tuosta hommasta fyrkkansa". Ei, vaan vain yksinkertaiset, aivopestyt, höynäytetyt työntävät "ampujalle" tuosta hommasta fyrkkansa.

        Toi koskee iha yhtä lailla nenäkoruja: http://keskustelu.suomi24.fi/node/9598151

        Ihan oikeesti, jos et tiiä vittuakaan jostain asiasta, nii älä ala selittää jotai paskaa.


      • Syn
        kommentti apinoinnista kirjoitti:

        otetaas uusiksi:
        -"meni alle sekuntti ku ne ampu sen ja siinä se oli"
        lävistämällä olis kestäny minuutteja, pahimmoillaan tunninkin
        -"nätti kun mikä!"
        lävistämällä olis saanu tod. näk. sonninrenkaan
        -" ei kyllä sattunut yhtään"
        lävistämällä paljon kivuliaampi, kun neulan jälkeen ruvetään ronkkimaan vielä korua nenuun...
        -"ei mulle tullu mitään onkelmia"
        lävistämällä niitä tuleekin:
        http://www.wormz.org/symbioosi/index.php?topic=323.0
        "...Sitten nenäkoru hankki naapurin. Siihen korun/lävistyksen viereen alko pikkuhiljaa kasvamaan patti, joka ei ollu kipee, mut se töni vähä nappia syrjään, eikä tää yhdistelmä patti nappi toiminut. Patti kasvoi ja kasvoi.. Kasvoi ja kasvoi. Se oli isompi kun nappi..." ja muuta vielä rajumpaa tekstiä
        -" se on mulla ollut joku 2 vuotta"
        niin, niin, 2 vuotta ilman ongelmia...mieti sitä.

        .. sitten säkin selität jotain "ammattitaidottomuudesta"...vituisko sen olis pitäny mennä, että "ammattitaidon" kriteerit olis täyttyny?
        ampumalla noi nenälävistykset pitäiskin ottaa. vain yksinkertaiset, aivopestyt, höynäytetyt työntävät lävistäjälle tuosta hommasta fyrkkansa...

        no etteks te ihmiset tajuu että "kommentti apinoinnista" kirjotti sarkasmil ton jutun............c'mon..


      • kapteeni kaihi
        kommentti apinoinnista kirjoitti:

        otetaas uusiksi:
        -"meni alle sekuntti ku ne ampu sen ja siinä se oli"
        lävistämällä olis kestäny minuutteja, pahimmoillaan tunninkin
        -"nätti kun mikä!"
        lävistämällä olis saanu tod. näk. sonninrenkaan
        -" ei kyllä sattunut yhtään"
        lävistämällä paljon kivuliaampi, kun neulan jälkeen ruvetään ronkkimaan vielä korua nenuun...
        -"ei mulle tullu mitään onkelmia"
        lävistämällä niitä tuleekin:
        http://www.wormz.org/symbioosi/index.php?topic=323.0
        "...Sitten nenäkoru hankki naapurin. Siihen korun/lävistyksen viereen alko pikkuhiljaa kasvamaan patti, joka ei ollu kipee, mut se töni vähä nappia syrjään, eikä tää yhdistelmä patti nappi toiminut. Patti kasvoi ja kasvoi.. Kasvoi ja kasvoi. Se oli isompi kun nappi..." ja muuta vielä rajumpaa tekstiä
        -" se on mulla ollut joku 2 vuotta"
        niin, niin, 2 vuotta ilman ongelmia...mieti sitä.

        .. sitten säkin selität jotain "ammattitaidottomuudesta"...vituisko sen olis pitäny mennä, että "ammattitaidon" kriteerit olis täyttyny?
        ampumalla noi nenälävistykset pitäiskin ottaa. vain yksinkertaiset, aivopestyt, höynäytetyt työntävät lävistäjälle tuosta hommasta fyrkkansa...

        Ei saatana onko joku oikeasti näin tyhmä?

        Lävistämällä kestää minuutteja joo. Mulla kesti noin kymmenen minuuttia. Kolme minuuttia valmisteluun, pari sekuntia lävistämiseen ja loppu aika meni hoito-ohjeiden kuuntelemiseen.

        Lävistämällä pelkkiä sonninrenkaita? Salli mun nauraa paskat housuuni. Se lävistys joka mielletään sonninrenkaaksi on nimeltään septun ja sitä ei oikein voi ottaa ampumalla. Lävistämällä mulle tehtiin kyllä nenänsivuun ihan nätti pieni tappi.

        Eikä sattunut mullakaan yhtään. Se koru laitetaan osittain neulan sisään ja sitten kun neula vedetään pois koru tulee heti perässä. On todella ammattitaidotonta, jos ensin tehdään reikä ja sitten aletaan ronkkimaan korua perässä!

        Eikä ole mullekkaan tullu mitään ongelmia. Parani kuukaudessa niin, että pystyin ottamaan sen pois aina judoharjoitusten ajaksi.

        Se että tuleeko patteja on omakohtaista, eikä se liity mitenkään siihen tapaan, millä lävistys on tehty. Ton tekstin kirjottajahan itekki sano, että hänelle todettiin arpikudostaipuvuus.

        Ei ole mullakaan ollu ongelmia, vaikka vasta vuoden päivät oon eläny tän kanssa.

        Pidä sinä kommentti apinoinnista se turpas kiinni ja lopeta väärän infon jakaminen.


      • Lävistysaddikti
        eiampumalla kirjoitti:

        Mut lävistyksiä (niin paitsi korvat ennen rustoa) ei ikinä saisi ottaa ampumalla... joten on ollut tosi ammattitaidoton paikka!

        Vanha ketju mutta uusille vierailijoille sanonpahan vaan ettei edes korviin saisi pyssyllä ampua


      • Anonyymi
        Yx3 kirjoitti:

        Ite oon kans ottanu ampumalla nenäkorun noin 5 vuotta sitten ja ikinä ei oo mitään ongelmaa sen kanssa ollut. Joten olen samaa mieltä edellisen kanssa, suksikaa suolle jotka väitätte että ampuminen olisi jotenki huonompi vaihtoehto ku lävistäminen. Kiitos nam :)

        Missä tehdään nenäkoruja ampumalla kun kaikkialla tehdään vaan pyssyllä? Kun mä haluisin sen ampumalla


      • Anonyymi
        kapteeni kaihi kirjoitti:

        Ei saatana onko joku oikeasti näin tyhmä?

        Lävistämällä kestää minuutteja joo. Mulla kesti noin kymmenen minuuttia. Kolme minuuttia valmisteluun, pari sekuntia lävistämiseen ja loppu aika meni hoito-ohjeiden kuuntelemiseen.

        Lävistämällä pelkkiä sonninrenkaita? Salli mun nauraa paskat housuuni. Se lävistys joka mielletään sonninrenkaaksi on nimeltään septun ja sitä ei oikein voi ottaa ampumalla. Lävistämällä mulle tehtiin kyllä nenänsivuun ihan nätti pieni tappi.

        Eikä sattunut mullakaan yhtään. Se koru laitetaan osittain neulan sisään ja sitten kun neula vedetään pois koru tulee heti perässä. On todella ammattitaidotonta, jos ensin tehdään reikä ja sitten aletaan ronkkimaan korua perässä!

        Eikä ole mullekkaan tullu mitään ongelmia. Parani kuukaudessa niin, että pystyin ottamaan sen pois aina judoharjoitusten ajaksi.

        Se että tuleeko patteja on omakohtaista, eikä se liity mitenkään siihen tapaan, millä lävistys on tehty. Ton tekstin kirjottajahan itekki sano, että hänelle todettiin arpikudostaipuvuus.

        Ei ole mullakaan ollu ongelmia, vaikka vasta vuoden päivät oon eläny tän kanssa.

        Pidä sinä kommentti apinoinnista se turpas kiinni ja lopeta väärän infon jakaminen.

        tulin tänne kattoon että kumpi om parempi ampumalla vai lävistämällä? Kun mun täti boka Otti 20 vuotta sitter nenäkorun sanoi että "lävistäminen olika ihan kamalaa ja että mä itkin kunna sen ampumisen jälkeen yritettiin väsätä sitä kourua siihe" olika sillee joo okei mutta se olika kakskyt vuotta sitte ja se sanoi että "on parempi ampua" mina lön kyllä enemmän lävistämisen kan alla kun luin netistä liten se tehdään nykyajassa eikä Dillon ja se dig ole ollenkaan mitä tätini sanoi


    • *Henna*

      oma lävistäjäni kertoi uuden eu-säädöksen mukaan, että nenään laitettavan "alkukorun" on oltva rengas, mm. ilmanvaihdon ja puhdistuksen takia!

      Itselleni laittoi asinatunteva lävistäjä renkaan nenuun, ja koska ite mielymmin pidän "tapista" niin vaihdoin sen n. 2 viikon kuluttua sellaiseksi!
      Suosittelen ennemminkin lävistys neulalla tehtyä toimenpidettä. Ampuminen kuulostaa epäilyttävältä, sillä rustoonhan ei koruja saisi ampumalla laittaa. ja nenähän on rustoa...??

      Ota ihmeessä yhteyttä paikalliseen lävistäjään ja keskustele hänen kanssaan!! :D

      • Duppis

        Älä missään tapauksessa laita nenäkoruu ampumalla. Siin pitää tosiaanki olla se rengas, koska se saattaa turvota aika melkosesti ja ei oo kiva jos koru jää puristuksiin sinne. Nii ja ei ikinä desinfiointiainetta, pelkästään lämmintä vettä. Mulla ei sattunu paljoo, pikkasen silmät vuos. Laita ihmeessä, musta ehkä kaikkein kaunein lävistys =)


      • sonja
        Duppis kirjoitti:

        Älä missään tapauksessa laita nenäkoruu ampumalla. Siin pitää tosiaanki olla se rengas, koska se saattaa turvota aika melkosesti ja ei oo kiva jos koru jää puristuksiin sinne. Nii ja ei ikinä desinfiointiainetta, pelkästään lämmintä vettä. Mulla ei sattunu paljoo, pikkasen silmät vuos. Laita ihmeessä, musta ehkä kaikkein kaunein lävistys =)

        ei kyllä ainakaan mulla turvonnut yhtään ja otin sen reiítyksen ampumalla ja parani tosi nopeasti, eikä tarvi rengasta jos ei sitä halua.


      • Duppis
        sonja kirjoitti:

        ei kyllä ainakaan mulla turvonnut yhtään ja otin sen reiítyksen ampumalla ja parani tosi nopeasti, eikä tarvi rengasta jos ei sitä halua.

        Se SAATTAAA turvota niinku sanoin, ja jos turpoo nii kumman valitset mieluummin. Renkaan joka antaa tilaa vai sen tapin joka jää puristuksiin. Ite ottasin ton ekan, mutta mielipiteensä kullakin...Ei mullakaa turvonnu, mut tiiän monta jolla turvonnu, ja useimmat ottanu ampumalla...


      • Duppis
        Duppis kirjoitti:

        Se SAATTAAA turvota niinku sanoin, ja jos turpoo nii kumman valitset mieluummin. Renkaan joka antaa tilaa vai sen tapin joka jää puristuksiin. Ite ottasin ton ekan, mutta mielipiteensä kullakin...Ei mullakaa turvonnu, mut tiiän monta jolla turvonnu, ja useimmat ottanu ampumalla...

        On muutenki turvallisempi ottaa sillä "neulalla" koska sen saa paremmin puhtaaks. Ampumiskonetta ei saa niin steriiliks. Anteeks jos vaikuta jotenki kaikkitietävältä horolta, mut tykkään ottaa asioist kunnol selvää enneku laitan lävistyksii...


      • Tietäjätaitaja
        Duppis kirjoitti:

        On muutenki turvallisempi ottaa sillä "neulalla" koska sen saa paremmin puhtaaks. Ampumiskonetta ei saa niin steriiliks. Anteeks jos vaikuta jotenki kaikkitietävältä horolta, mut tykkään ottaa asioist kunnol selvää enneku laitan lävistyksii...

        " Anteeks jos vaikuta jotenki kaikkitietävältä horolta, mut tykkään ottaa asioist kunnol selvää enneku laitan lävistyksii..."
        Kyl sä vaikutat,ikävä kyllä.Sun "tiedoilla" mä en panis sua ostamaan edes maitolitraa lähikaupasta,sorry! Yritä ikääs uudelleen...


      • Lauuuuuraaaaaa
        sonja kirjoitti:

        ei kyllä ainakaan mulla turvonnut yhtään ja otin sen reiítyksen ampumalla ja parani tosi nopeasti, eikä tarvi rengasta jos ei sitä halua.

        ai ei satu?:) mie oon ottamassa 5/4/2006 nenäkorun:/ se ammutaan.. siis se ei turpoa..no onko se kipeä sen jälkeen kun sen on saanut? mua jännittää ihan pirusti! kerro kannattaako sitä hirveesti jännittää?


      • sjehjhdk
        Duppis kirjoitti:

        Se SAATTAAA turvota niinku sanoin, ja jos turpoo nii kumman valitset mieluummin. Renkaan joka antaa tilaa vai sen tapin joka jää puristuksiin. Ite ottasin ton ekan, mutta mielipiteensä kullakin...Ei mullakaa turvonnu, mut tiiän monta jolla turvonnu, ja useimmat ottanu ampumalla...

        mulla mun nenäkoru laitettiin neulalla ja lävistäjä kerto, että missään nimessä ei saisi ampua.kun sen pistää neulalla, se ei edes satu..mulla laitetttiin kyllä heti nappi, koska pidän siitä enemmän.pistin eilen niin ei oo vielä parantunu:D


      • Brunettes
        Duppis kirjoitti:

        Se SAATTAAA turvota niinku sanoin, ja jos turpoo nii kumman valitset mieluummin. Renkaan joka antaa tilaa vai sen tapin joka jää puristuksiin. Ite ottasin ton ekan, mutta mielipiteensä kullakin...Ei mullakaa turvonnu, mut tiiän monta jolla turvonnu, ja useimmat ottanu ampumalla...

        Moips..! mä aion ottaa nenäkorun kummalla se kannattaa ottaa pistämällä vai ampumalla ...? Mut eiks sen pitäis mennä ohi jos se turpoo ..?? Tappi vai rengas kumpi on parempi teiän mielestä ja onko jotain ikärajaa et kuinka vanha saa ottaa nenäkorun ...??


      • jennnnnna

        nii sitä vaa että eihän nenän tossa sivulla ole mun tietääkseni mitään rustoa, eikö se rusto ole siinä kohalla mihin septum laitetaan?


      • asioista selvää ottanut
        Tietäjätaitaja kirjoitti:

        " Anteeks jos vaikuta jotenki kaikkitietävältä horolta, mut tykkään ottaa asioist kunnol selvää enneku laitan lävistyksii..."
        Kyl sä vaikutat,ikävä kyllä.Sun "tiedoilla" mä en panis sua ostamaan edes maitolitraa lähikaupasta,sorry! Yritä ikääs uudelleen...

        En todellakaan suosittele ottamaan minkäänäköistä lävistystä ampumalla. Tässä muutamia syitä, jotka kannattaa lukea HUOLELLA ja miettiä sitten:

        - Lävistyspyssyä ei voi steriloida. Sterilointi tapahtuu autoklaavissa, jossa välineet steriloidaan kuumuuden ja paineen avulla. Lävistyspyssyssä on muoviosia, jotka eivät kestä kuumuutta, vaan sulavat. Desinfiointiaineella pyyhkimällä pyssystä ei saa täysin puhdasta, joten teoriassa voit saada siitä vakavankin tartunnan, esim. hepatiitti C:n.

        - Korujen laatu ja malli. Ammuttavat korut ovat usein hyvin huonolaatuista materiaalia (kuten hinnastakin voi olettaa), jotka eivät ole lähelläkään optimaalista vaihtoehtoa ensikoruksi. Korut saattavat sisältää huomattavia määriä nikkeliä, joka voi aiheuttaa allergisen reaktion. Nykyään titaanikorut ovat onneksi korvaamassa vanhat nikkelihirvitykset, mutta titaanilaaduissakin on suuria eroja. Korut ovat usein liian lyhyitä, jolloin niissä ei ole turpoamisvaraa ja ne kiristävät, joten paraneminen pitkittyy. Pahimmassa tapauksessa koko koru voi upota reiän sisään.

        - Lävistysmetodi. Oikeassa lävistyksessä tehdään kudokseen viilto terävällä neulalla. Ammuttaessa tylsä harjoituskoru runnotaan voimalla kudoksen läpi, jolloin se vaurioituu huomattavasti enemmän neulaan verrattuna. Parantuminen on hitaampaa ja arpikudospattien ilmestyminen todennäköisempää. Pahimmassa tapauksessa tämä voi johtaa keloidiin, arpikudoksen ylikasvusta johtuvaan pattiin, joka voi kasvaa jopa golfpallon kokoiseksi.

        Tämän takia edes korvakoruja ei pitäisi koskaan hankkia ampumalla. Hyvä lävistäjä osaa tehdä reiän vähemmällä kivulla ja aivan yhtä nopeasti kuin ampumalla. Tietenkään kaikille ei ongelmia ammutuista koruista tule, mutta kannattaako ottaa riski?

        JA LUKEKAA LISÄÄ, MISTÄ NÄITÄ KOPIOIN:

        http://www.wormz.org/pyssyt.html


      • ElLLü

        mun äiti haluis nenäkorun, mutta sitä vaivaa yksi kysymys.

        "entä jos on flunssa, eikö nenäkoruun jää räkää tai tulehtuuko se jos on flunssa?"
        voitte lähettää mun sähköpostiin jotain nenäkoruista

        S-posti: [email protected]


      • miimu
        jennnnnna kirjoitti:

        nii sitä vaa että eihän nenän tossa sivulla ole mun tietääkseni mitään rustoa, eikö se rusto ole siinä kohalla mihin septum laitetaan?

        ajattelin ottaa nenään korun mutta ajattelin entäs jos neula menee väärään paikkaan ja sit mun naamasta puolet levahtaa.. iiik.


      • ...
        ElLLü kirjoitti:

        mun äiti haluis nenäkorun, mutta sitä vaivaa yksi kysymys.

        "entä jos on flunssa, eikö nenäkoruun jää räkää tai tulehtuuko se jos on flunssa?"
        voitte lähettää mun sähköpostiin jotain nenäkoruista

        S-posti: [email protected]

        haha aika fail , sun äitis on 96? , kiva


      • neulalla
        Duppis kirjoitti:

        On muutenki turvallisempi ottaa sillä "neulalla" koska sen saa paremmin puhtaaks. Ampumiskonetta ei saa niin steriiliks. Anteeks jos vaikuta jotenki kaikkitietävältä horolta, mut tykkään ottaa asioist kunnol selvää enneku laitan lävistyksii...

        jep totta puhut ja ainakin ku kävin ottamassa nenäkorun, niin lävistäjä sanoi, että käyttävät aina kertakäyttöneuloja


      • kertojakertoi
        neulalla kirjoitti:

        jep totta puhut ja ainakin ku kävin ottamassa nenäkorun, niin lävistäjä sanoi, että käyttävät aina kertakäyttöneuloja

        "että käyttävät aina kertakäyttöneuloja"
        ampukorut on ainaki kertakäyttösiä.ne saa aina mukaan.kertaakaan en oo saanu kertakäyttöneulaa mukaan,joten tiedä niitten kertakäyttösyydestä.varmaan vois pistää seuraavallekkin lävistettävälle?toivottavasti ainaki pyyhkii sen ennen seuraavaa,vaikkei se mitään auta.


      • fdghfdh
        ... kirjoitti:

        haha aika fail , sun äitis on 96? , kiva

        tos kyl lukee et voitte lähettää MUN sähköpostiin


      • Anonyymi

        nenä on rustoa


      • Anonyymi
        Tietäjätaitaja kirjoitti:

        " Anteeks jos vaikuta jotenki kaikkitietävältä horolta, mut tykkään ottaa asioist kunnol selvää enneku laitan lävistyksii..."
        Kyl sä vaikutat,ikävä kyllä.Sun "tiedoilla" mä en panis sua ostamaan edes maitolitraa lähikaupasta,sorry! Yritä ikääs uudelleen...

        Öö mitä vittua


    • jensku

      kiitti kaikista vinkeistä :)
      mä otan siihen sitten sen renkaan niin ku te neuvoitte... toivotaan ettei se kauheasti satu... :)
      kiitti vielä!

    • Sanzux

      Ei se satu paljoakaan... Pikkusen aikaa ehkä kuumottaa ja se on punainen.... Mutta itsellä oli ensin se ei olluut yhtään kipee... Mut viikon pääst se meni pikkusen kipeemmäks.... Kannattaa pyöritellä sitä korua siin ja puhdistaa vaikka veden kans... Itse puhdistin sitä jollain aineella, jotain puhdistus ainetta se oli... Ei siin kestä kauan oarantua....

    • siili

      Nyt pomppas! Ne jotka ottaa nenälävärin ampumalla ei tiiä kyl asiasta yhtään mitään!!!! Nenäläväriä EI SAA OTTAA AMPUMALLA!!!!!!! Ampumakonetta ei saa steriiliks, ja se ruhjoo nenän kudokset, joten paraminen kestää kauemmin. Neulalla reiästä tulee "siisti", eli kudokset ei vahingoitu sen kummemmin, ja paraneminen on siten nopeampaa. EI IKINÄ MUUHUN KUIN KORVAN RUSTOTTOMAAN OSAAN AMPULLA!

      • roosa

        mä oon joskus aikoinani laittanu nenäkorun ja ei mulla ollu edes mitn tietoo et se laitettais neulalla..näin ollen en oo myöskään tienny et siinä on joyn riskejä.onneks mitää ei tullu ja ei se kyllä muistaakseni ollu edes kipee---;)


      • AnonymousAfro

        Jos totta puhutaan, ei MITÄÄN lävistystä ole suositeltavaa ottaa ampumalla. Ampuma korut ovat yleensä tylppiä; ne kirjaimellisesti AMMUTAAN ihon/ruston läpi. Toimenpide runnoo kudoksen täysin muussiksi ja paraneminen yleensä hidastuu. Toiseksi, 'aseet' joilla korut ammutaan, on mahdoton puhdistaa 100% paine tai kuumuus (tai miten tahansa) sterilisaatiolla sillä 'aseissa' on muovi osia jotka sulaisivat/menisivät pilalle sterilisaation aikana.

        En suosittele otettavan MITÄÄN lävistystä ampumalla: maksakaa sitten vaikka hiukan enemmän, menkää lävistäjälle ja antakaa ammattilaisten (asiaan perehtyneiden) hoitaa lävistäminen.


    • iie^

      moijh! onks mitää ikärajaa et millon saa ottaa nenäkorun??

      • mo

        no mä haluisin nenäkorun ja näinnn ajattelin ottaa sen ampumalla ???? sehä sattuuu tosi paljon ku jollain neulal sen tunkee,kokemusta on niin ja ei siitä mitään tule kuulkaass... kun osa väittää että ei eees tullu kipeeeks ja näin RIIPPUU KATTOKAAS LÄVISTÄJÄSTÄ (=


      • Kokenut lävistetty

        Yleinen ikäraja on 16v, mut lupalapun ja puhelinnumeron kanssa voi saada alle 16v (:


    • minä86

      Otin nenäkorun hiljattain. Ei se kovin kipeää ota. Ainut missä kohtaa rupeaa vähän tulemaan vettä silmistä on se ku neula menee läpi, mutta se on ihan normaali juttu.Mulle sanottiin että pitää puhdistaa 2kk:den ajan puhdistusaineella ja syödä e-vitamiinia niin se parantuu nopeammin. Pari päivää on pientä punotusta mutta menee kyllä ohi.

      • SusQ

        Kertokaa mulle että sattuuko se ihan oikeesti vai sanotteks te vaan? Onko se ku laittas korviksen vai onko se pahempi? Vastatkaa rehellisest, kiitos !!!


      • annu
        SusQ kirjoitti:

        Kertokaa mulle että sattuuko se ihan oikeesti vai sanotteks te vaan? Onko se ku laittas korviksen vai onko se pahempi? Vastatkaa rehellisest, kiitos !!!

        moikka! just eilen kävin laittamassa nenälävistyksen. pelkäsin ihan hitosti et se sattuu, yllätyksekseni ei tullu edes itku, vaikka oon ihan älyttömän herkkä. mulle laitettiin neulalla ja tappi (joka on normaalia pidempi jos alkaa turpoamaan). ei se satu oikeesti!


      • nimetön
        annu kirjoitti:

        moikka! just eilen kävin laittamassa nenälävistyksen. pelkäsin ihan hitosti et se sattuu, yllätyksekseni ei tullu edes itku, vaikka oon ihan älyttömän herkkä. mulle laitettiin neulalla ja tappi (joka on normaalia pidempi jos alkaa turpoamaan). ei se satu oikeesti!

        itse haluaisin ottaa kans nenukorun mutta kun vanhemmat ei anna laittaa... :(


      • BulLaVa
        nimetön kirjoitti:

        itse haluaisin ottaa kans nenukorun mutta kun vanhemmat ei anna laittaa... :(

        Jos haluatte kunnollista tietoa nenäkoruista/muista nii menkää sivulle www.wormz.org
        Sielt löytyy kaikkee tarpeellista tietoa..
        Sivut on tehny ammattilainen lävistäjä


      • zinsq
        BulLaVa kirjoitti:

        Jos haluatte kunnollista tietoa nenäkoruista/muista nii menkää sivulle www.wormz.org
        Sielt löytyy kaikkee tarpeellista tietoa..
        Sivut on tehny ammattilainen lävistäjä

        mä meen tänää laittaa nenäkorun. Kiva, et monet on sanonu ettei se satu, mul ei nimittäin itelläni oo mtn lävistyksii, mul on vaa 4 reijät korvis. Mut, toivottavasti ei satu :D


      • jööps
        SusQ kirjoitti:

        Kertokaa mulle että sattuuko se ihan oikeesti vai sanotteks te vaan? Onko se ku laittas korviksen vai onko se pahempi? Vastatkaa rehellisest, kiitos !!!

        itelä on ollut nenäkoru nyt joku yli kuukauden ja ei mun mielestä sattunut ainakaan yhtään vaihoin eilen hoitokorun pois ja nyt ehkä vähän välillä nipistää :D


    • roosa

      Kun täällä kinastellaan että ei saa ottaa ampumalla että pitää ottaa neulalla. Tottakai on turvallisempaa ottaa neulalla. Mun kaveri otti neulalla ja se sattu enemmän ku mulla. Mun kaverille se tunki sitä neulaa hiljattain siihe nenukkaa. Useimman sekunnin juttu. tai no ei se varmaa kestä ku jotai2-3. Mutta mä laitoin ampumalla. Tiesin hyvin riskit ku ottaa ampumalla. Mutta se ei kestä kun yksi silmän räpäys niin sulla on koru nenässä. Ja sekään ei satu! ei mulla ainakaan. Paraneminen kesti 2 viikkoa. Se riippuu ihan ihmisestä. Sattuuko vai eikö. Mulla oli sitte illemmalla kauheet tuskat. Ja mun kaverilla sattu laittaessa mut sen jälkee ei mitää tuskia. Eiköhän se oo oma valinta ottaako renkaan vai tapin. Vai ampumalla tai neulalla. Ja on olemassa semmosii tappeja jotka on normaalia pitempiä että jos se tupoo. Mutta mulla ei turvonnu. Eli ihan ihmisestä on kiinni! Älkää ottako nyt nokkiinne. Mutta tää on mun mielipide.

      • pipa

        Mä laitoin ite nenäkoruni :/ Se oli joskus syyskuussa. Desinfioin tietty kaiken kunnolla, mulle ei tullu siitä mitään tulehduksii kummemmin. Silti EI KANNATA laittaa itse!! Olihan se vähän punanen. Korukin on hopeaa(ei mitään kovin puhdasta siis). No välillä sinne jää jotain meikin jämiä tms, kun se on nappikoru, eikä mikään laadukas... Mulla on sellanen "huono" koru, missä on pallo pitämässä sitä paikallaan siellä takana, silti se on joskus tippunut ku oon koskenu siihen vahingossa. Luin vasta äskettäin että sellanen pallo "varmasti" repii sitä haavaa auki aina ku ottaa pois sen, mutta en mä kyllä muista siinä mitään kipua tunteneeni. Nyt kyllä ajattelin vaihtaa renkaaseen, kun välillä toi nappi on aika ärsyttävä! ://


      • pipa
        pipa kirjoitti:

        Mä laitoin ite nenäkoruni :/ Se oli joskus syyskuussa. Desinfioin tietty kaiken kunnolla, mulle ei tullu siitä mitään tulehduksii kummemmin. Silti EI KANNATA laittaa itse!! Olihan se vähän punanen. Korukin on hopeaa(ei mitään kovin puhdasta siis). No välillä sinne jää jotain meikin jämiä tms, kun se on nappikoru, eikä mikään laadukas... Mulla on sellanen "huono" koru, missä on pallo pitämässä sitä paikallaan siellä takana, silti se on joskus tippunut ku oon koskenu siihen vahingossa. Luin vasta äskettäin että sellanen pallo "varmasti" repii sitä haavaa auki aina ku ottaa pois sen, mutta en mä kyllä muista siinä mitään kipua tunteneeni. Nyt kyllä ajattelin vaihtaa renkaaseen, kun välillä toi nappi on aika ärsyttävä! ://

        Niin ja siitä että sattuuko, mulla se ei sattunu niin paljon ku odotin, sattuhan se tietty jonku verran. En oikeestaa ees muista :D. mutta se kesti aika kauan ku mua vähän pelotti laittaa se neula läpi. Ja ite kun laittaa niin varmaa hankalampaa kun se jos joku muu laittaisi.


      • Saa niitä nappi
        pipa kirjoitti:

        Niin ja siitä että sattuuko, mulla se ei sattunu niin paljon ku odotin, sattuhan se tietty jonku verran. En oikeestaa ees muista :D. mutta se kesti aika kauan ku mua vähän pelotti laittaa se neula läpi. Ja ite kun laittaa niin varmaa hankalampaa kun se jos joku muu laittaisi.

        korujaki ihan taivutettavalla/valmiiksi taivutetulla varrella.. ei tarvi olla se pallopää (joka on oikeest huono) tai rengas.. vaihtoehtoja on monia.. :)


    • Miettelijäs

      Olen miettinyt nenäkorun ottamista jo jonkin aikaa enkä tiedä paljoakaan sen ottamisesta ja sen kotihoidosta. Eli on siis turvallisempaa ottaa neulalla ja sellainen koru joka on turvallisempi turpoamisen kannalta? Niin ja kannattaako nenäkoru ottaa?

      • hessupelle

        kertokaa mistä saa hyviä nenälävistyksiä! mieluiten jostain henlingistä tai lohjasta... kertokaa myös paljon maksaa.. ja kannattaako ottaa mielummiin neulalla vai ampumalla? ja mikä koruuu??????? kertokaa pliis! ja samalla voitte kertoo miten nenäkoru muutti elämänne ;D kiitos jo etukäteen


      • hessupelle
        hessupelle kirjoitti:

        kertokaa mistä saa hyviä nenälävistyksiä! mieluiten jostain henlingistä tai lohjasta... kertokaa myös paljon maksaa.. ja kannattaako ottaa mielummiin neulalla vai ampumalla? ja mikä koruuu??????? kertokaa pliis! ja samalla voitte kertoo miten nenäkoru muutti elämänne ;D kiitos jo etukäteen

        mitä voisisin sanoo äidille? kattokaas kun se oli antamassa mun ottaa nenäkorun mut just sinäpäivänä meille tuli vieraita ja ne rupes pelotella äitiä sillä että setulehtuu ja halvaantuu.. ja äiti tietenkin uskoi sitä.. ;( niin miten voisisin uskotella äitiä antamaan mulle luvan ottaa nenäkorun?? kiitos vielä kerran


      • 5 vuotta nenässä.
        hessupelle kirjoitti:

        mitä voisisin sanoo äidille? kattokaas kun se oli antamassa mun ottaa nenäkorun mut just sinäpäivänä meille tuli vieraita ja ne rupes pelotella äitiä sillä että setulehtuu ja halvaantuu.. ja äiti tietenkin uskoi sitä.. ;( niin miten voisisin uskotella äitiä antamaan mulle luvan ottaa nenäkorun?? kiitos vielä kerran

        Äidin pelot haihtuu sillä, kun menet ammattilaisen rei'itettäväksi.


      • 4346
        5 vuotta nenässä. kirjoitti:

        Äidin pelot haihtuu sillä, kun menet ammattilaisen rei'itettäväksi.

        Tää ei kyll vastaus ole mutta.. Kun ottaa nenäkorun saako 2 päivän päästä uida uimahallissa vai onko se kloorivesi jotenkin haitaksi??


    • Epione

      Ensinnäkin mitä tahansa lävistystä on AINA hoidettava niinkuin avohaavaa, eli huuhtelu lämpimällä vedellä ja puhdistusaineeksi vaikka Aseptia (ei kirvele) ja pesu vähintään kaksi kertaa päivässä (mieluusti vaikka useamminkin). Puhdistusaineen käytössä kannattaa olla varovainen, jos viikon-kahden käytön jälkeen iho lävistyksen ympärillä rupeaa kuivumaan niin sitten pelkkää vettä. Jos lävistys alkaa kehittämään rupea, suihkuta sitä haalealla vedellä ja poista rupi varovasti.

      Paras alkukoru uuteen lävistykseen on ehdottomasti rengas koska se helpottaa lävistyksen puhtaanapitoa huomattavasti enemmän kuin tappi tai muu (rengasta voi ja pitää pyöritellä että lävistys saa ilmaa mikä myös edistää parantumista ja myös puhdistaessa kannattaa pyöräyttää että vesi menee kunnolla läväriin ja puhdistaa sen). Tappia tai muuta "liikkumatonta" korua ei suositella aloituskoruksi juuri tuon puhdistuksen ja ilmansaannin takia. Ja renkaassa on myös pelivaraa jos nenä turpoaa lävistyksen oton yhteydessä/jälkeen.

      Virallisesti nenälävistyksen paranemiseen menee 6-9 viikkoa että kannattaa ottaa rauhallisesti ja hoitaa lävistys kunnolla "terveeksi" ettei myöhemmin tule turhia komplikaatioita (ja myös korun vaihtaminen helpottuu kun lävistys on hoidettu hyvin ja on annettu parantua rauhassa)

      Uimista ja saunomista pitää välttää 2 viikkoa lävistyksen ottamisen jälkeen tulehdusriskin vuoksi.
      Jos lävistyksessä ilmenee punoitusta tai turvotusta, älä ota korua pois, koska se ei aiheuta ärsytystä, uusi lävistysreikä voi umpeutua jopa tunnissa-kahdessa ja tulehdus jäädä ihon sisäpuolelle.
      Ja älä käytä lävistyksen hoitoon rasvaisia voiteita, jotka voivat estää ilman pääsyn lävistysreikään.

      Sitten tämä iänikuinen ampuminen vastaan neulalla väittely, lävistys kannattaa ehdottomasti teetättää ammattilaisella joka tekee sen neulalla.

      http://www.wormz.org/pyssyt.html

      linkistä enemmän tietoa miksi lävistystä ei pitäisi tehdä ampumalla.

      Sitten nämä sattuuko eikö satu kysymykset. Jokaisella yksilöllä on oma henkilökohtainen kipukynnyksensä, toiset tuntee kipua herkemmin kun toiset. Sattuuhan se lävistyksen otto aina kun kyseessä on kuitenkin ihmisen iho ja neula. Ammattilainen kun tekee lävistyksen se on ohi niin nopeasti ettei välttämättä kerkeä edes tuntemaan mitään.
      Kannattaa kysyä ammattilaiselta jos jokin asia epäilyttää.

      • kimzey

      • Outi

        Mun nenässä on joku omituinen pienen pieni patti !!!! rustopatti ? ja sit se ei kestä yhtään korun vaihtoo !!!! hoitonappi ollu nyt jtn. 3 kk !! APUA !!!


    • Henuzki

      Mäkii haluisin ottaa nenäkorun mut vanhemmat ei anna. äiti sanoo et se on joku periaatekysymys xD . Mite te saitte vanhempanne suostumaa siihe korun ottamisee. mä haluun niin paljon sen. must ois kiva jos joku vastais. Kiitos

    • Henuzki

      Mäkii haluisin ottaa nenäkorun mut vanhemmat ei anna. äiti sanoo et se on joku periaatekysymys xD . Mite te saitte vanhempanne suostumaa siihe korun ottamisee. mä haluun niin paljon sen. must ois kiva jos joku vastais. Kiitos

    • ...

      Mä otin nenäkorun viikko sitte ja se on suunnillee jo parantunu. noihi sattuukose kysymyksii ei oikee voi vastata ku joillai sattuu ja joillai taas ei . mä kyl suosittelen lämpimästi sen korun ottoo koska se on mun mielest kaunein lävistys.

      • nervukka

        Moi! Onko nenäkorussa ikärajaa? Olen 12v ja haluaisin nenäkorun, mutta vanhempani eivät suostu.


      • Quicki2007
        nervukka kirjoitti:

        Moi! Onko nenäkorussa ikärajaa? Olen 12v ja haluaisin nenäkorun, mutta vanhempani eivät suostu.

        Sitten sun täytyy odottaa että täytät 18 vuotta. Yritä nyt kuitenkin keskustella vanhempiesi kanssa. Kypsästi ja kärsivällisesti.


    • ^^^^

      Itse otin viime lokakuussa nenäkorun. Laitto sattui hieman, mutta neula ei tuntunut yhtään vain se pihtien puristus. Puristuksesta jäi myös pieni mustelma. Hoidin korua n. viikon. Tiedän että se on liian lyhyt aika, mutta koru alkoi jo parantua eikä kyllä muutenkaan ole laiton jälkeen vuotanut mtn "mätää" tai tullut verta. (:

      • korurakas

        Moi, oon 12v ja haluisin nenäkorun, mut vanhemmat ei anna. Mikä on ikäraja?


      • So^^
        korurakas kirjoitti:

        Moi, oon 12v ja haluisin nenäkorun, mut vanhemmat ei anna. Mikä on ikäraja?

        Ikä rajaa ei sinänsä ole, mutta 15 vuotiaana sen saa ottaa ilman porukoitten lupaa eli (allekirjotusta)


      • Quicki2007
        So^^ kirjoitti:

        Ikä rajaa ei sinänsä ole, mutta 15 vuotiaana sen saa ottaa ilman porukoitten lupaa eli (allekirjotusta)

        Alle 18 vuotiaana lapsi on edelleen vanhempiensa holhouksen ja ohjauksen alainen. Eikä mikään lävistyspaikka saisi tehdä alaikäiselle lävistystä ilman vanhempien lupaa.. Näin minun mielestäni.


    • Kitsaaa

      Mun äiti antaa mun ottaa nenäkorun, mut mitä mä teen, kun joskus kuitenkin tulee nuha? Mahtaa olla tosi ongelmallista. Eli miten se koru silloin hoidetaan??? :/ Vastaa heti, jos mahdollista! Mahdollisimman nopeesti!!!

      • prettygirl

        Oon 13 wee aion ottaa neniksen vanhemmatki suostu, mut mua pelottaa et se sattuu, oon kuullu et siin voi jopa PYÖRTYY! onko totta? sattuukse paljon enemmän ku korvisten laitto mulla on 4 korva reikää, ja musta korvis reiän otto ei satu! sattuuks nenäkorun otto?, vai sanotteks vaa et sattuu..? Onks siihin pakko ottaa rengas must ne on rumia ne renkaat pieni nappi on nätti. Kiitos jos vastaatte!!!!


      • heikuli
        prettygirl kirjoitti:

        Oon 13 wee aion ottaa neniksen vanhemmatki suostu, mut mua pelottaa et se sattuu, oon kuullu et siin voi jopa PYÖRTYY! onko totta? sattuukse paljon enemmän ku korvisten laitto mulla on 4 korva reikää, ja musta korvis reiän otto ei satu! sattuuks nenäkorun otto?, vai sanotteks vaa et sattuu..? Onks siihin pakko ottaa rengas must ne on rumia ne renkaat pieni nappi on nätti. Kiitos jos vastaatte!!!!

        Kipu on täysin ykilöllitä, joten turha uskoa, että sattuu paljon. Jokaisella on oma kipukynnys ja joillekin voi sattua paljon, joillekin ei ollenkaan. Toki joku voi pyörtyä, mutta itse en ole kuullut ainuttakaan tapausta. En osaa sanoa, koskeeko se enempi vai vähemmän kuin korvikset, mutta jos ampumalla otat, sattuu se mitä luultavimmin. Älä kokaan ota missään koruliikkeessä tms. korua, vaan mene lävistäjälle. Rengasta ei ole pakko ottaa, eikä se kovin suositeltavakaan ole ensikoruksi. Voit huoletta ottaa napin. Ja jotta kaikki tajuaisivat ampumisen riskin, lukekaa:
        http://www.wormz.org/pyssyt.html


      • Milla;>
        heikuli kirjoitti:

        Kipu on täysin ykilöllitä, joten turha uskoa, että sattuu paljon. Jokaisella on oma kipukynnys ja joillekin voi sattua paljon, joillekin ei ollenkaan. Toki joku voi pyörtyä, mutta itse en ole kuullut ainuttakaan tapausta. En osaa sanoa, koskeeko se enempi vai vähemmän kuin korvikset, mutta jos ampumalla otat, sattuu se mitä luultavimmin. Älä kokaan ota missään koruliikkeessä tms. korua, vaan mene lävistäjälle. Rengasta ei ole pakko ottaa, eikä se kovin suositeltavakaan ole ensikoruksi. Voit huoletta ottaa napin. Ja jotta kaikki tajuaisivat ampumisen riskin, lukekaa:
        http://www.wormz.org/pyssyt.html

        Laitoin nenäkorun tuossa pari päivää sitten.
        Ensin se laittoi merkin mihin kohtaan sen haluan ja sitten sen otti pihdit. Pihdit sattui ihan sairaasti kun se puristi ja venytti. Sitten se vain työnsi sen neulan ja laittoi korun. Neulaa en edes huomannut. Olen 12 vuotias ja vanhempi piti olla mukana. Omani maksoi 48.50e mutta sen kyllä siitä maksaa en ole yhtään katunut ottoa. Olen tosi tyytyväinen ja hyvin on lähtenyt parantumaan. Ja muistakaa ottaa huoltaja mukaan alle 18v. Ja ei missään tapauksessa ampumalla! Vaikka neula sattuu ehkä enemmän ja on kalliimpaa ottakaa se silti, koska muuten nenä saattaa tulehtua ja mennä huonoksi. Tässä oma kokemus nenälävistyksestäni. ♥


      • Heidi_Hannele
        Milla;> kirjoitti:

        Laitoin nenäkorun tuossa pari päivää sitten.
        Ensin se laittoi merkin mihin kohtaan sen haluan ja sitten sen otti pihdit. Pihdit sattui ihan sairaasti kun se puristi ja venytti. Sitten se vain työnsi sen neulan ja laittoi korun. Neulaa en edes huomannut. Olen 12 vuotias ja vanhempi piti olla mukana. Omani maksoi 48.50e mutta sen kyllä siitä maksaa en ole yhtään katunut ottoa. Olen tosi tyytyväinen ja hyvin on lähtenyt parantumaan. Ja muistakaa ottaa huoltaja mukaan alle 18v. Ja ei missään tapauksessa ampumalla! Vaikka neula sattuu ehkä enemmän ja on kalliimpaa ottakaa se silti, koska muuten nenä saattaa tulehtua ja mennä huonoksi. Tässä oma kokemus nenälävistyksestäni. ♥

        Itse otin eilen nenäkorun, maksaa ei tarvinnut kuin 15€:n labret koru, laitettiin helpon puhdistuksen vuoksi ensikoruksi, koska en rengasta halua ja tapin saaminen just siihen hetkeen oli niin hankalaa.
        Vaihtuu kyllä sitten ihan renkaaseen tai nenä tappiin kunhan on parantunut.

        Sattuhan se, muutamat perkeleetkin lensi ilmoille kun työnnettiin julmetunpaksua ( 2 ) neulaa nenästä läpi ( harvinaisen isolla jouduttiin tekemään kun 1,6 neulaa ei ollut ).
        Verta tuli kiitettävästi, kuten voi neulan koosta päätellä.
        ( kuva neulasta: http://www.warthog.fi/agfanistania/mvfilmi/apuvaelineitae/neulapaketti.JPG )

        Nyt yön jälkeen nenä ei ole edes kipeä, jonkin verran tulee vielä pesun jälkeen verta tuohon reijän ympärille.

        Vaikkei ollut ensimmäinen lävistys niin kyllä jännitti. Viimeiseksi koruksi tämä kuitenkin jää enempää en naamaani tule koskaan reijittämään, en viitsi enää naamaanni yksinkertaisesti reijittää. Kulmakorunkin joutuu ottamaan pois uloskasvamisen takia, vuodenhan tuo kerkesi tuossa kulmassa maailmaa nähdä. :D

        Suurin osa paikoista ei edes tee alle 18 vuotiaille minkään valtakunnan lävistyksia ilman vanhempien lupia.
        Mikä on paras vaihtoehto ettei ala-ikäiset sitten typeryyksissään lävistele itseään kohtuuttomia määriä.
        Minusta alle 15 vuotiaille ei pitäisi edes vanhempien luvalla tehdä lävistyksiä.
        Lapsen ei tartte leikkiä aikuista, kuitenkin lävistykset on enemmänkin varttuneen väen juttu.

        Lävistykset EHDOTTOMASTI neulalla!
        Edelleenkin se pyssy on epähygienisempi laite kuin se yksittäispakattu lävistys neula.
        Neulasta, joka on yksittäispakattu ja steriili, on todella hankala saada hepatiitti C:tä.

        Turhahan se on asioista väitellä mutta omaa terveyttä ei paljon ajatella jos joku pitää saada lävistettyä naamaansa ampumalla.
        Mitähän tauteja te saatte sitten vanhemmuuden kun noin huolettomia olette?


      • .
        Heidi_Hannele kirjoitti:

        Itse otin eilen nenäkorun, maksaa ei tarvinnut kuin 15€:n labret koru, laitettiin helpon puhdistuksen vuoksi ensikoruksi, koska en rengasta halua ja tapin saaminen just siihen hetkeen oli niin hankalaa.
        Vaihtuu kyllä sitten ihan renkaaseen tai nenä tappiin kunhan on parantunut.

        Sattuhan se, muutamat perkeleetkin lensi ilmoille kun työnnettiin julmetunpaksua ( 2 ) neulaa nenästä läpi ( harvinaisen isolla jouduttiin tekemään kun 1,6 neulaa ei ollut ).
        Verta tuli kiitettävästi, kuten voi neulan koosta päätellä.
        ( kuva neulasta: http://www.warthog.fi/agfanistania/mvfilmi/apuvaelineitae/neulapaketti.JPG )

        Nyt yön jälkeen nenä ei ole edes kipeä, jonkin verran tulee vielä pesun jälkeen verta tuohon reijän ympärille.

        Vaikkei ollut ensimmäinen lävistys niin kyllä jännitti. Viimeiseksi koruksi tämä kuitenkin jää enempää en naamaani tule koskaan reijittämään, en viitsi enää naamaanni yksinkertaisesti reijittää. Kulmakorunkin joutuu ottamaan pois uloskasvamisen takia, vuodenhan tuo kerkesi tuossa kulmassa maailmaa nähdä. :D

        Suurin osa paikoista ei edes tee alle 18 vuotiaille minkään valtakunnan lävistyksia ilman vanhempien lupia.
        Mikä on paras vaihtoehto ettei ala-ikäiset sitten typeryyksissään lävistele itseään kohtuuttomia määriä.
        Minusta alle 15 vuotiaille ei pitäisi edes vanhempien luvalla tehdä lävistyksiä.
        Lapsen ei tartte leikkiä aikuista, kuitenkin lävistykset on enemmänkin varttuneen väen juttu.

        Lävistykset EHDOTTOMASTI neulalla!
        Edelleenkin se pyssy on epähygienisempi laite kuin se yksittäispakattu lävistys neula.
        Neulasta, joka on yksittäispakattu ja steriili, on todella hankala saada hepatiitti C:tä.

        Turhahan se on asioista väitellä mutta omaa terveyttä ei paljon ajatella jos joku pitää saada lävistettyä naamaansa ampumalla.
        Mitähän tauteja te saatte sitten vanhemmuuden kun noin huolettomia olette?

        otin mun nenäkorun suunnilleen puoli vuotta sitte, se sattu ehkä eniten kaikista lävistyksistä. neulalla se laitettiin.
        mutta ku sen piti parantua kaks viikkoo sillee että ei saa koskee siihen, eikä räplätä sitä millään.
        sitte ekana iltana ku se oli nii tulin suihkusta ja rupesin kuivaamaan naamani nii sitte siinä samassa huomasin että riuhtasin sen siitä paikoiltaan irti ja sitte se törrötti siinä, sitte kesti jotaki kaks tuntia että sain sen paikoilleen ja oli vielä nii arkana ku eka ilta oli.
        nii sitte entiiä että onko tässä korussa siitä se patti kerta sillon ei kerenny parantua kunnolla.
        siinä on sellanen patti joka märkii ja aika isoki, kipiä se on.
        en oo varma mutta otetaanko se koru pois silleen että se pallukka ruuvattaan siitä pois ? :o ku oon koittanu mutta ei se liiku kumpaakaan suntaan.
        ihan tavallinen koru se on että ei mikään rengas tai tommonen. en oo kertaakaa vaihtanu sitä korua siitä.
        voisko joku kertua että miten sen saa pois ? 8-------)

        ps. tällä viikolla labret tohon keskelle. :ppp


    • ozcu

      Todellinen riski on verikontakti (hepatiitit ja HIV). Pyssyä on verrattu usein tatuointikoneeseen. Kumpaakaan vempelettä ei steriloida. Todellisuudessa koneen ei ole tarkoitus koskea rikkoutunutta ihoa. Pyssy ei tee reikää vaan pyssyyn asetettu steriili koru lävistää korvan tai nenän ruston,

      Neulalla tehdyssä lävistyksessä suurin riski liittyy neulan steriiliyteen, jota asiakas ei välttämättä pysty todentamaan. Olen jopa kuullut kertakäyttöisten neulojen uusiokäytöstä.

      Neulalla lävistettäessä asiakkaan lävistänyt neula saattaa pistää lävistäjää. Näin syntyy verikontakti asiakas --> lävistäjä neulaa pois vedettäessä lävistäjä --> asiakas. Tämän tapaisista onnettomuuksista raportoidaan lukuisia vuosittain Suomessakin.

      Pyssyn tekniikka on taas hiottu "idioottivarmaksi" eikä sitä tarvitse steriloida. Et voi tumpeloida turvallisuusasioissa. Ammuttaessa verta ei edes näy. Toimenpide on kivuton ja turvallinen sekä edullinen hinnaltaan.

      Valitse turvallinen ja riskitön vaihtoehto, valitse pyssyllä tehty

      • hellu_

        aika kaukaa haettu toi saattaa pistää lävistäjää....ensinnäkin lävistyskohdasta yleensä pidetään pihdeillä kiinni.ja toisekseen itse ainakin lävistystä tehdessäni säilytän neulan alkuperäispakkauksessa tekoon asti ja avaan paketin asiakkaan nähden.


      • ozcu
        hellu_ kirjoitti:

        aika kaukaa haettu toi saattaa pistää lävistäjää....ensinnäkin lävistyskohdasta yleensä pidetään pihdeillä kiinni.ja toisekseen itse ainakin lävistystä tehdessäni säilytän neulan alkuperäispakkauksessa tekoon asti ja avaan paketin asiakkaan nähden.

        "aika kaukaa haettu..." juu, juu, eihän noita neulanpisto-onnettomuuksia satu, kuin vain terveydenhoidon ammattilaisille. Lävistäjäthän ovat eri kastia. Tämähän näkyy jo tilastoista, joissa lävistäjien osuus on 0 %. Elikäs siellä on vain hoitsuja ja lääkäreitä. Lävistäjillekin noita onnettomuuksia tapahtuu, mutta vain ulkomailla, ei Suomessa lainkaan, jotta kaukaahan se on haettu tuo mahdollisuus.

        Valitse se turvallinen vaihtoehto, ota nenäkoru pyssyllä!


    • jeeeeeee

      elikkä kun on ottanut nenäkorun, niin saako sen kanssa mennä suihkuun ihan normaalisti vai pitääkö se ottaa aina pois tms? ja vastauksia:D

      • fsadfkjdfsaf

        miksei nenäkorua saa ottaa ampumalla?;o laitetaahan sillä korviksetkin..?


      • ihku7djdksk
        fsadfkjdfsaf kirjoitti:

        miksei nenäkorua saa ottaa ampumalla?;o laitetaahan sillä korviksetkin..?

        Niin ihan samaa asiaa mietin :OOOO miks ei saa ottaa ampumalla?
        ja sitten jos nenä turpoaa, niin paljonko se turpoaa?


      • ninni--
        ihku7djdksk kirjoitti:

        Niin ihan samaa asiaa mietin :OOOO miks ei saa ottaa ampumalla?
        ja sitten jos nenä turpoaa, niin paljonko se turpoaa?

        Mulle on laitettu nenälävistys ampulla joskus 8 vuotta sitte ollessani 12-vuotias. Kyllähän se nenä hieman turposi siltä puolelta minne koru tökättiin, mutta se turvotus laski kyllä jo viikossa. Taisi yhden kerran tulehtua ensimmäisen puolen aikana kun olin flunssassa. Korun viereen tuli sellainen pieni "mätäpaise" tai ainaki se näytti sellaselta. Se katosi kuitenki muutamassa päivässä ja sen jälkeen ei oo ollu mitään ongelmia. Joskus ollu viikkojaki ilman korua, kun niitä tippuu ja katoaa silloin tällöin eikä niitä aina muista tilata tarpeeksi varalle. Niin ja tuosta ampumisesta, sitä ei varmaan enää tehdä niin paljoa ku niihin aikoihin ku ite otin ton korun, mutta jos nyt menisin ottamaan, niin tyytyisin kyllä ampumalla laittoon, ei siksi että se on halvempi, vaan koska kokemukseni mukaan siitä ei ollut minkaanlaista haittaa.


    • sssssssssssssss

      ei oikeesti voi ihmiset olla näin vitun tyhmiä?!!?
      Siis kysymys: miks nenään ei saa ottaa pyssyllä otetaanhan KORVAANKIN? Ei VOI olla totta!! Kyllä taas sain kunnon naurut,kiitos siitä! Siis,ensinnäkin,joku idiootti sano,ettei koskaan oo saanu kertakäyttöneulaa mukaansa liikkeestä,mutta korun kyllä,no ootko saanu sitä paskasta pyssyä sieltä mukaan?? Et varmasti! Ja neulaa ei saa,koska sillonha sä voit tehä itelles sillä likasella neulalla uuen reiän!
      Ja korva,ei rustoo,on periaatteessa aivan sama että mitä sille tehään,mutta rustot,huulet,kulmat,aivan kaikki tommoset ne on jumalauta eriasia!!
      Mulla ainakin lävistäjät on avannu neulapaketin mun silmien eessä,ja laittanu sen viel roskiinkin mun silmien eessä yms..

      MUTTA ompahan on asianne =)

      • Verijuotikas

        ...ei oikeesti voi ihmiset olla näin vitun tyhmiä?!!? ...
        Olet itse oivana esimerkkinä siitä. Lisäksi sairaalloisen asenteellinenkin.

        Kirjoituksesi on niin sekava, ettei siitä välity kuin agressiivinen ja ahtaasti kanavoitu raivo.

        Yritin kuitenkin tulkita: väität, että nenän sivu on rustoa? Väite ei pidä paikkaansa.
        Kun olet (jos olet) joskus rauhoittunut, kysele seuraavan kerran lääkäriltäsi asiaa.
        Oikeastaan olisit jo sen pikaisessa tarpeessa.


      • ssssssssssssssssss
        Verijuotikas kirjoitti:

        ...ei oikeesti voi ihmiset olla näin vitun tyhmiä?!!? ...
        Olet itse oivana esimerkkinä siitä. Lisäksi sairaalloisen asenteellinenkin.

        Kirjoituksesi on niin sekava, ettei siitä välity kuin agressiivinen ja ahtaasti kanavoitu raivo.

        Yritin kuitenkin tulkita: väität, että nenän sivu on rustoa? Väite ei pidä paikkaansa.
        Kun olet (jos olet) joskus rauhoittunut, kysele seuraavan kerran lääkäriltäsi asiaa.
        Oikeastaan olisit jo sen pikaisessa tarpeessa.

        sehän on hyvä,että jollakin on asennetta,toisin kun eräillä muilla ei..!

        Joo o.. Kyllä mie itseasiassa oon huomannu olevani lääkärin tarpeessa,kiitos muistutuksesta,onki taas muisti vähä pätkiny viime aikoina =)
        Kai sitä vähemästiki suuttuu,ku porukalla ei enää tunnu olevan minkäänlaista ajatus enää? Mutta,kuten sanoin,jokainen turmelkoon omaa naamaansa niinkuin haluaa,enkä suinkaan väitä,että pyssyllä tulisi aina huonoa,enenenenen,mutta olen kovasti neulan kannalla,enkä nää minkätakia pyssyllä otetaan lävistyksiä? Jos hinnasta on kyse,ni ostaa apteekisa neulan,selviää vielä halvemmalla kun pyssyn kanssa,ja ite saa neulan jopa puhtaammaksi kuin pyssyn

        Noh,täytyy myöntää että mun asenne ehkä vähä rakoili,kun kirjotin että nenä on rustoa,mutta näin olen saanut kuulla muilta.. Voi anteeeksi tämä pilkunnussia,sillä omasta mielestäni kirjotin myös: huulet,kulmat,rustot on eriasiaa,kun korvan osa,joka ei ole rustoa,joten näin ollen myös nenä,olisi mitä paskaa tahansa,on eriasia kun tuo korvan pieni osa joka ei ole rustoa...


    • :)

      nenäkorun laitto saattaa nippaista mutta ei hätää se ei satu ei ainakaan mulla se on vain lähellä kyynel kanavaa niin saattaa tulla kyyneliä.Hoito on helppoa lämpimällä vedellä voi esim huuhdella sitä ja suosittelen lohjan tommys tattoo paikkaa:) mukavaa et oot päättäny ottaa nenä korun ;)

      • pahvi

        Itselleni on tässä lähiaikoina tullut kauhea nenäkorukuume, ja sellaisesta haaveilenkin. vanhemmat vaan on vähän sillä kannalla että se on ruma, ja en kuitenkaan pitäisi siitä aikuisena yms. olen 14 v. joten enköhän osaa jo itse päättää mistä tulen vanhempanakin pitämään ja mistä en. ja jos nyt saan nenäkorun otattaa, niin otan sen ehdottomasti eräällä lävistäjällä sekä tietysti lävistysneulalla.


    • ook

      ite en tiijä miten hoitaa jne. just ITSE lävistin neulalla. :) onnellinen oon eikä kukaa tiijä mitää tästä meijän perheessä. :D

      • rinleeeeeex

        haluun samanlaisen nenäkorun kun Miley Cyruksella... napakoru ja tatuointi on ollut myös pitkään haaveena, mutta ikää vasta 13-w. Napakoru rippilahjaksi ehkä


      • Juliiih
        rinleeeeeex kirjoitti:

        haluun samanlaisen nenäkorun kun Miley Cyruksella... napakoru ja tatuointi on ollut myös pitkään haaveena, mutta ikää vasta 13-w. Napakoru rippilahjaksi ehkä

        oon 14 v. ja kävin ottaas 13 vuotiaana napakorun.. vähän tunnahti lävistäessä ja on älyttömän ihana! nyt pari kuukautta sitten nenäkoru LÄVISTÄMÄLLÄ.. eikä siihen mitään rengasta tarvittu aluks! vedet tuli silmiiin ja törkeesti vertahan siittä tuli mut ei sattunu ollenkaan.. (ainakaan mulla) kaunishan tuo on (: ja haaveena tatuointi.. porukatkin vain ilmoitti että omapahan on vartalos joten semmone sitten vuoden-parin päästä


    • nenäkoru <3

      Diih.. Aattelin ottaa kesällä et
      a) paljon on hintaa?
      b) sattuuko paljonki ?
      c) kuinka helposti voi tulla patti korun vieree ?
      vastatkaa mun sähköpostiin

      [email protected]

      Kiitti :)

      • Melzku

        Mä saisin kyl ottaa nenäkorun, itseasiassa mun äiti jopa kehottaa mua ottaan semmosen! No mähän olin sit niin onnellinen, että edes jotain bling blingiä sain. Mutta sitten mä löysin tän sivuston.. prkl pakko pelotella viattomia ihmisiä noilla kaiken maailman "golf pallon kokosilla" pateilla ja hepatiitti C eellä jajaja kaikenlaisilla hulluuksilla..! Hei haloo, te saatte vaikuttaan jonkun niin yksinkertasen asian, niinku nenäkorun laittaminen, et se ois niinku joku helvetin jumbojetin rakentaminen! Järki käteen, ei ampumisella oo ees paljoo vaaraa. Kaikessahan on riskinsä, sähän voit vaan kävellä suojatietä yli ja sit auto ajaa sun päältäs, sit sä kuolet tosta noin vaa. Niijoo ja se on iha sama et otaksä sen korus ampumalla vai neulalla, joka tapauksessahan sää sen reiän saat. Ja ihan niinku se ampuminen auheuttais jo jotain syöpää, kuniin jo kritisoitte jyrkästi. Mä en oo IKINÄ nähny et jollakulla olis jotain noin traumaatisia kokemuksia nenäkorusta. Mut kyllä mua potuttaa, sen mä sanon, sillä nyt mä en uskalla enää mennä pistään sitä nappia tai rengasta tai jotain saatanan norsua tohon mun nenään, ku te järkytitte mut ihan kokonaan! Nii joo ja en oo mkn wnb lissu, en ees kiroile ikinä. Paitsi nyt. Ja ikäähän mulla oli 12, mut älkää iän perusteella tuomitko. Hei kiitos nyt iha kauheesti, ku te vaan kritisoitte nenäkorua, ja vaikuttaa siltä että se koko juttu ois jotenki negatiivinen..! Hei voisitteko hieman selventää, että miten niiiiin monta ihmistä on ottanu nenäkorun, tietämättä tästä koko "ampuMinen on väärin" jupakasta. Ja niillä on kaikki alright sen korunsa kanssa. Hei jos joku neulalla lävistäjä/koruliikkeen lävistäjä voisi nähdä tämän kiukunpuuskani, ja valottaa tätä asiaa minulle hieman..?


    • Historiaan

      Karstulan Kirsti tai jotain...Kyösti Kauppisen sisarpuolet, Pakarisen "vitusta", helsinkiläisittäin?

    • Diddiddii

      Anteeksi, mutta oli suhteellisen huvittavaa lukea näitä teijän kirjotuksia :D Siis itsellänihän ei ole korua. Joku vuosi sitten haaveilin siitä mutta päädyin lopulta tulokseen, etten ota sitä. Kauniitahan ne on niillä, ketkä niitä oikeasti hoitaa.. Mutta voi niitä pieniä lapsukaisia, joiden mielestä se on vaan siistiä kun se on itse tehty ja siinä se killuu.. Ja luuletteko te oikeasti, että joka ikiselle tulee ongelmia siitä ampumisesta? Ei tule.. Terveellisintähän se on kun jättää korun kokonaan ottamatta. Eikö kukaan teistä muka ole kuullut niistä ihmisistä, jotka ovat ampumalla ottaneet läväreitä ja rauta on sitten levinnyt koko naamaan aiheuttanut myrkytyksen.. Itteeni ainakin ällöttää ajatuskin tuosta.. Ja äläkää nyt alkako selittää, et "Ei mulla ainakaa tullu mitää tommosta".. Harvallehan sitä sattuu, tosin useampi katuu myöhemmin sitä että tuli otettua koru, sillä kyllähän se kudoksiin vaikuttaa. Myöskään työnantajat eivät hirveästi arvosta ihmisiä jotka ovat täyttäneet kauniit kasvonsa raudalla..

      • 11+1

        Hahahaha!! rauta levinny koko naamaan ja aiheuttanu myrkytyksen :DD kaikkia urbaanilegendoja ei kannata mennä uskomaan


    • hihhulihei!

      Sain eilen nenäkorun !! (: Ihana! Ei sattunu, suosittelen ! :))

    • silmaaa

      Mooooooooooooooi sain just synttärilahjaks nenäkorun ja tää on älyttömän ihana!! :------) luin täält näit tekstei jo aikasemmin ja en meinannu uskaltaa ottaa ku tääl puhutaa kaikenmaailman pateist ymsyms. MUt JOS SITÄ OIKEESTI HOITAA ni ei siihe mitää tule... kävin ottamassa la chicassa ja se laitettii neulalla mut ei se sattunu paljoo mitää :)))). vähän kyl tyhmä tää alkutappi ku tää on niin pitkä mut onhan se hyvä et jos se vaik turpoo..mut oikeesti tää näyttää tosi söpöltä ja suosittelen kaikille jotka harkitsee :--)!! ei kannata lueskella näit juttui ja ssit päättääkki et ei ota ku pelkää et siihen tulee jotain.. mut kunha hoitaa sitä ohjeiden mukaa ni siihen ei tuu mitää ja näyttää ihanalta!! :--)

      • vdvb bnhjmh,

        Joo sama, tykkään tästä mun nenäkorusta kovasti:) n. viikko sitte otin.


    • omppu_

      Itselläni on nenäkoru, melkein jo vuoden ollut, ja ei se sattunut lähes ollenkaan, luulin aluksi että sattuu kun neulalla läpi, mutta ei, itse pihdit nipisti vähän ja koru olikin jo muka paikoillaan :O Nopeaa toimintaa.
      Parantuminen kävi jo, oisko parissa kuukaudessa jopati, ei ole ollut ongelmia, ei tulehduksia yms. paitsi se että nenäkoru jää joskus kiinni paitaan kun laittaa vaatetta niskaan :D
      Hoitona oli vaan että vedellä huuhdella aamuin illoin hyvin :)

    • kirli

      Mitä te vauhkootte jostain patista....

      Itellä on ollu nenäkoru jo muutaman vuoden laitto ei sinänsä sattunu ku se lävistäjä puristi pihdeillä tunnon pois pieni nipistys vaan tuntui kun neulalla laitettiin, vesi tuli silmistä mutta se tuli sen takia koska oli niin lähellä kyynelkanavaa näin lävistäjä kertoi.
      Silloin kun otin 2006-2007 vuonna (ei muista tarkkaa aikaa) niin ikäraja oli 16 mutta nyt tänäpäivänä on nostettu se sinne 18 vuoteen ainakin kyseisellä lävistäjällä millä itse kävin, sen muistan että oli hintava jtn. 70€ tais maksaa mutta oli se odotusten mukainenkin, olin halunnut jo jonku vuoden nenäkorua ja vihdoin rohkenin mennä ottamaan.

      Viikon verran joka päivä keitetyllä vedellä ja pumpulipuikolla putsasin reikää ja korua. Toki oli paisunut vähän aikaa mutta ei se kauaa kestänyt. Ja nykypäivänä reikä tulehtuu (eli tulee se patti) helposti jos menee likaisin käsin ottamaan korun pois eli apteekista saatava puhdistus aine on hyvä keksintö!

      se huono puoli nenäkorussa on ette jos on muutaman tunninkin ilman korua niin reikä menee umpeen tosi helposti.

      Itse olen luullut että vain korviin laitetaan ampumalla korvikset ihme juttu että joku laittaa nenäänkin....

      olen asiakas palvelu työssä jo jotkun asiakkaatkin on kehuneet että on hieno nenäkoru, äitini eka kommentti oli että otanu pois ;D olin 16 vuotias kun otin nenäkorun ja en kyllä kadu hetkeäkään. =)

    • elmopossu

      ammutaanko kultasepänliikkeessä nenään ihan tavallinen korvakoru, vai onks siel jtn nenäköruja..? :0 voikohan sinne mennä takas et ne tyypit vaihtais sen korun jos ei ite osaa ._. (jos NE ees osaa..)

    • cofffee

      Itelle ammuttiin ihan tavallinen koru mutta sitä taustaa ei tietenkään laitettu.. melki samantien vaihdoin siihen nenäkorun.. Tuosta on nyt jo kymmenisen vuotta aikaa mutta eiköhän ne vielä samalla lailla laiteta. Minkäänlaisia ongelmia ei ole ollut ja siistin näköinen on :) nenäkoru on helppo vaihtaa itse mutta eivätköhän ne siellä neuvo jos ongelmia tulee..

      • norsunluu

        lol ei ne sua sen paremmin siellä auta ku jossai K-citymarketissakaa, enkä usko että puolissakaan kultasepänliikkeistä osataan vaihtaa se koru - että.


    • ETTÄ NÄIN MINULLA

      mä otin nenäkorun joskus 25 vuotta sit.Laitettiin ampulla,en tienny mistään neulalla laitosta.Pidin sitä noin 2 viikkoo,oli sairaan kipee ku siihen koski.Tuntu et toinen puoli päästä räjähtää ku putsatessa sitä pyöritin.Aaargh.Pakko ottaa pois.Sisäpuolelle nenää taisi joku patti kasvaa,siellähän on,ei häiritse.

      Mieleni tekis laitattaa uudestaa...vähän arkailen mennä.Muistaa elävästi vieläkin kivun =(

      • pedari

        just just.. harmi. toi on hyvä esimerkki että joillekkin (huom JOILLEKKIN) ei tapahdu mitään pahaa ampumisesta, mutta toisilla, kuten ehkäpä sinulla, on juuri se saatanan asia että ota vitun lutka neulalla saatanan ämmä JA HYVÄ VAA ETTÄ SATTU


    • lkdjxksldij

      Sattuu ihan vitusti eikä parane millään, itsellä tuntui kuin olisi revitty nenä päästä irti :/ ei todellakaan mikään kiva kokemus ja jouduin ottamaan sen melki heti pois ku se oli laitettu :S
      En suosittele!!11

      • höpönpöpö

        aprillia aprillia, syö silliä ja juo kuravettä päälle! (: ei se nyt niin paljoa sattunut!^^


    • entiiämitätekisin

      AAAAAAAPUA!! otinn tossa pari kuukautta sitte nenäkorun ja vaihoin sen sitte toisee koruu.. aluks oli iha normaali mut sit halusin taas toisenlaisen ni nyt ku räpläsin sit reikää ni siihen on tullu sellai patti ;o!! mitä pitäis tehä!?!??!? tähä mennes vaa putsannu sit tarkemmin ja laittanu desinfiointi ainetta..

      • höpönpöpö

        ääliö :D nenään ei tosiaan pistetä mitään desinfiointi ainetta, sehä kuivattaa sitä reikää! njoo, osta sitä.. mikä se ny oli.. se joku tee-juttu-uute niin se auttaa varmaan.. :D Itellä ei oo tullu sitä pattii mut en oo kyl vaihtanukkaa sitä minkää 2 kk jälkee.. -.-' :D


      • entiiämitätekisin
        höpönpöpö kirjoitti:

        ääliö :D nenään ei tosiaan pistetä mitään desinfiointi ainetta, sehä kuivattaa sitä reikää! njoo, osta sitä.. mikä se ny oli.. se joku tee-juttu-uute niin se auttaa varmaan.. :D Itellä ei oo tullu sitä pattii mut en oo kyl vaihtanukkaa sitä minkää 2 kk jälkee.. -.-' :D

        no siis se oli semmost jtn juttuu minkä sain silt lävistäjält ja sano et sit voi laittaaa... ja mun mielest se 2 kk oli iha hyvä ku se laittajaki sano et jonku 2 kk päästä ja se oli jo iha parantunu..............


      • höpönpöpö
        entiiämitätekisin kirjoitti:

        no siis se oli semmost jtn juttuu minkä sain silt lävistäjält ja sano et sit voi laittaaa... ja mun mielest se 2 kk oli iha hyvä ku se laittajaki sano et jonku 2 kk päästä ja se oli jo iha parantunu..............

        mmmhh.. nojoo riippuu ihmisestä että kuinka nopeesti se paranee - mut pistä vaan se joku yks koru äläkä vaihda sitä, kyl se patti siitä häipyy ;)


      • entiiämitätekisin
        höpönpöpö kirjoitti:

        mmmhh.. nojoo riippuu ihmisestä että kuinka nopeesti se paranee - mut pistä vaan se joku yks koru äläkä vaihda sitä, kyl se patti siitä häipyy ;)

        joo niin mä aattelin tehä enkä oo nyt kosketellu enkä tehny mitää ylimäärästä ja näyttää jo vähä parantunu ni ehk se koht lähtee ;)


    • love <3

      mäki oon ajatellu ottaa nenäkorun :o :) sattuuko neulalla lävistäminen paljon, ku oon kuullu, et jos ottaa ampumalla, nii siihe voi kasvaa semmone arpikudospatti :P I

      • booringg

        noh, toisilla sattuu kuin repisi pihdeillä sielua irti, mutta joillakin - kuten minulla, ei tuntunut kuin pikku nipistys. oikeestaan otin tän joku 3kk sitte eikä oo varmaa iha parantunu viel.. kai. njoo mut se puhdistus on tosi tylsää. . . ei vaadi paljoo.. ehkä siks just niin älyttömän tylsää. mutta hyvin kaunis on! ikää mullaki 12 (: ^


    • katsuriina

      kannattaako se ottaa ampumalla vai lävistämällä?

      • pIRULAI.NEN

        Jaa,hirvikö? Mieluiten autolla pääle ajettuna


    • katsuriina

      ookoo..

    • pumpumpumÖ_ö

      Otin tänää ampumalla ihan, ja sain kunnon hoito-ohjeet:) Oli tosi mukava se nainen joka sen laittoi, ja toivon et tää tästä nopeesti paranis. Kaikille jotka sen haluu, ni ottakaa ihmeessä, ei satu paljoo, nipistyksen luokkaa! Tietysti kaikil eri kipukynnys.

    • Se joka tietää

      Ampumal kannattaa ottaa, otin vuos sitte ja parantu tosi nopee ilma mitää ongelmii! Suosittelen enemmä ku neulaa, neula sattuu vitusti enemmä ja kestää kauemmi!

      • fagatto

        ei kestä kauemmin, mieti vaikka itse kumpi parantuu nopeammin;
        ampumalla tehty eli korvis runnottuna kudoksen läpi
        vai neulalla tehty siisti viilto

        voin luvata että se viimeinen vaihtoehto.


      • Muna vaiko kana?
        fagatto kirjoitti:

        ei kestä kauemmin, mieti vaikka itse kumpi parantuu nopeammin;
        ampumalla tehty eli korvis runnottuna kudoksen läpi
        vai neulalla tehty siisti viilto

        voin luvata että se viimeinen vaihtoehto.

        Viiltohaavassa oleva pyöreä koru venyttää haavan päitä. Lääketieteen kannalta lupasit väärin.
        Noista kudokseen tulevista vaurioista on ihan tieteellistäkin tutkimusta tehtynä.
        Siinäkin kohdassa väitit väärin.
        Ei pitäisi puhua, kun ei ole tietoa...


    • lolleDkkkk

      sanon tähän vaan että kun on niin paljon noista molemmista vaihtoehdoista kinasteltu että molemmissa on huonot ja hyvät puolensa.

    • yllättynyt

      hih, täältä nyt ei oikein ota selvää että kannattaako ottaa neulalla vai ampumalla... No jos voitte sanoa kumpi toimenpide on parempi niin sanokaa suoraa ja sit vähän jotain selvennystä. On ihan turha alkaa kellekkää vittuileen siitä että toinen ku ottaa ampumalla ja toinen neulalla (: Paljonko tällä on sitte hintaa yleensä?

    • katsuriina

      No uskon että kannattaa ottaa neulalla koska siihen ei jää niin pahaa arpea tai jtn sinne ppäin

    • 13-vuotias

      mä otin lävistämällä , ei sattunut juurikaan , eikä ole kipeä . parani noin kahdessa viikossa ja olen käynyt jo monta kertaa uimassa .

    • love nenäkoru

      Jooo mun mielestä noi kiistelyt ampumisesta ja neulalla lävistämisestä on iha turhia koska ihmiset yleensä pitää vaa sitä tapaa millä itelleen on tehty ni parhaimpana :) mun mielestä molemmat yhtähyviä ja mulla tehtiin neulalla :)) ja ei todellakaan sattunut ja kesti todella vähän aikaa :)

    • nenäkorun omistaja

      nenäkorua ei saa ampua koska nenässä on paljon verisuolia , ampumalla se osuisi luultavasti verisuoleen tai hermoon ja muutenkin koru menisi huonosti ja tulehtuisi helpommin
      Oikeat lävistäjät eivät puuduta koska puuduttaa saa vain lääkärit , myöskään he eivät laita koruksi mitään mikä ei ole titaania , koska se tulehtuisi.

      nenäkorun laittaminen ei satu kauheasti koska kohdassa mihin koru laitetaan EI ole rustoa vaan nahkaa .

      Kun koru laitetaan otetaan lävistys pinsetit ja tiukennetaan , nämä pinsetit sattuvat aika paljon ja silmät rupeavat vuotaan , kun piikki laitetaan nenästä läpi et edes tunne sitä koska pinsetit sattuvat niin paljon.

      • nenäkorun omistaja

        unohdin vielä että nenäkoru tehdään siis lävistys neulalla :)


    • moiloljuu

      Mulla ollu ny kaks vuotta kota nenäkoru ja laitto ei juuri sattunut ollenkaan mutta sehän on ihan ihmisestä kiinni, saattaa pari pisaraa silmist tulla kun neula menee nenästä läpi kun siinä on joku kyynelkana taij jokku en tarkkaan tiedä mutta ihan normaalia jos vesi silmistä tulee ja mulla ei kovin kauan kesätny et joku viikko ja ihan lämpimällä vedelllä .(:

      • moiloljuu

        niin siis toho äskisee tuli kirjoitusvirheitä eli on kyynelkanava taij joku sellainen ja kota niin kohta :D kesätny= kestänyt ::D::D:D


    • Pinkpinkgirl

      Kuinka paljo se maksaa ??

    • juliaaahh

      eiks se satu iha hemmetisti ku ekä tökätää neulal reikä siihe, sit aletää sörkkii sitä koruu siihe reikää. Mun kaveri sano et se korun laittaminen nenää sattuu paljo enemmä ku se pistämishetki, ajattelin ottaa parin viikon pääst, mut ampumalla vai lävistämällä? kumpi sattuu vähemmä :D

      • kokemustaonn

        Ampumalla ehdottomasti ! ei satu aluksi eikä jälkeen, ainakaan mulla. Säikähtää vain sitä pyssyn napsahusta ! :D


    • mmiltzu

      moi jensku! ite otin nenäkorun tossa kaks päivää sitten,tämmösen pienen nätin napin ja suosittelen sellasta muillekkin! valehtelisin jos väittäisin etteikö sen ottaminen sattunu,kyllä se vähän kirpas kun neula meni läpi.. :s vedet tuli silmiin mutta se lävistäjä sanoi mulle että se on täysin normaalia,nenä kun on sen verran arka paikka ihmisellä että ei ihmekkään jos vedet tulee silmiin.
      nopeesti se oli kuitenkin ohi!! vähän tuli vaan verta,ja nenä oli ekan illan vähän kosketusarka ja hieman turvonnu,mutta muuten ei tunnu missään! mulla parantunu tosi nopeesti,sen ottamisesta on kulunu vasta 2 päivää ja nenä on kun ennenkin! oon putsaillu sitä muutaman kerran päivässä ihan vaan vanupuikolla jonka pään oon kastanu lämpimään veteen,ja oon vältelly hiplailemasta tätä likasin käsin. mutta tosi nätti koru on ja vaivaton! ottaminen kyllä vähän kirpas mutta nopeesti se oli ohi ja sen kivun arvosta oli! vielä tähän loppuun,nenäkorua ei KOSKAAN saa ottaa ampumalla! aina neulalla lävistämössä!

    • kokemustaonnn

      Heei !

      Kävin just laittamassa kultasepänliikkeessä. Maksoi 10euroa, eikä sattunut yhtään !
      Eniten siinä tilanteessa säikähtää sitä korupyssyä. Mutta kannattaa käydä ottaa mieluummin koruliikkeessä :) pääsee halvemmalla ja hyvin ne osaa tehdä. Ensin puhistaa ärtsyllä desinfiointi aineella ja sitten naps koru nenussa :)

    • nenäkorutyttä

      mä oon 11 vuotias tyttö ja otan nenälävistyksen!mun äiti sano että se tuntuu samalta ku laittais korvakorun mulle laitettiin noin 7 vuotiaana korvakorut ja se ei sattunu mua melkeen yhtään,vähän ehkä kirpas..
      meinaan ottaa nenä lävistyksen ampumalla koska mä en haluu että mun nenään työnnetään mitään neulaa.kaikki väittää että kannattaa ottaa neulalla mutta ne ketkä väittää niin on ihan VÄÄRÄSSÄ nimittäin siinä kestäää tosi kauan kun ne alkaa sillä neulalla törkkii sitä sun nenää eihän siin oo mitään järkee.
      kun nenä koru laitetaan ampumalla niin se on heti ohi.!USKOKAA!:)
      meinaan ottaa sellassen tupin en rengasta.
      neulan ku tökkää siihen nenään sieltä tulee verta,kehotan kaikkia ottamaan ampumalla lävistykset EI NEULALLA!

      • 657657

        onko pakko tulla tänne pätemään ja antaa vääriä ohjeita kun on vielä pikkukakara ja ei tiedä näistä mitään? vittu milläs se nenäkoru tehään ampumisessakin kuin neulalla? kynälläkö?


    • bandahihhulijeees

      mooi,oon 12vuotias..
      äitini on luvannut minulle nenäkorun,ja olen aivan tohkeissani koska saan sen alle kuukauden päästä!
      aivan ihanaa! rohkeutta neidit ,nenäkoru on kaunein lävistys mitä tiedän.

    • Homsu987587

      voi apua olen kolmetoista älkää ihmetelkö miks kerroin mun iän, mut saisin luvan vanhemmilta ottaa nenä korun. Olen halunnut sitä siitä asti kun sain tietää että ihmisiin tehdään reikiä. Nyt kuitenkin pelottaa ihan hirveesti, kun kaikki kertoo jotain kauhu tarinoita halvaantumisesta ja pateista ährgh! Olisin kiitollinen jos joku jolla on koru ja tietää asiasta niin vastaisi näihin mun kysymyksiin:
      miten lävistystä hoidetaan?
      sattuuko niin paljon, että menee taju??
      pitääkö lävistystä hoitaa jotenkin erillailla jos tulee flunssa???
      jos tulee sellanen patti mitä pitää tehdä ja lähteekö se siitä pois?
      onko halvaantumisen riskit kuinka suuret??
      jos joskus tulevaisuudessa haluaisikin ottaa korun pois jääkö siihen arpi??
      voiko koru kasvaa ulos??
      mä en tiedä, mut joku tuolla sanoi, että siinä nenän sivussa ei ole rustoa niin onko se rustoà???
      vuotaako nenästa verta, kun ottaa lävistyksen neulalla??
      kummin mielummin ampumalla vai neulalla?
      voiko nenän puuduttaa ennen lävistyksen ottoa olisiko siitä haittaa???
      kauan nenä on lävistyksen oton jälkeen kipeä??
      nenä koru on juu kaunein lävistys minkä tiedän, mutta onko se riskien arvoinen ??
      olisi mukava jos joku myös kertoisi mm. mitä materiaalia aloitus korun pitäisi olla?, tappi vai rengas?, paljon suunnillen maksaa lävistyksen otto neulalla entäs ampumalla?, missä lävistys kannataisi ottaa (asun helsingissä)?
      :)

      • hihhuliheij

        Juu minäkin oon kolmetoista ja sain nenäkorun vuos sitte :D
        Pari vastausta kysymyksiisi..

        - Ei ainakaan itselläni sattunut
        - Kyllä vuotaa verta lävistämisen yhteydessä
        - Flunssa ei vaikuta korun hoitoon
        - Jää jonkinlainen arpi
        - Puudutus ei ole suositeltavaa..
        - Pari päivää tai viikko on kipeä
        - Jos tulee patti, niin vedellä huuhtelu vain
        - ÄLÄ KÄYTÄ DESINFIOINTIAINEITA!


    • öäöö

      Mullakin on nenäkoru ja ei sattunu yhtään, eikä mulla ainakaa paljoo verta vuotanu vaikka tehtiin neulalla : P ja oli sillonki nuha kun se tehtiin, mut ihan hyvin se silti parani ja on tullu kans sellane patti joskus ja aloin laittaa siihen teepuuöljyä, ni lähti muutamassa päivässä pois : ) Mulla ainaki oli ekana koruna siinä tappi ja kyllä varmaan neulalla kannattaa ottaa : D makso neljäkymppii : P mut kai se riippuu paikasta et mitä maksaa ... ja ota vaan ihmeessä se nenäkoru, nyt ku mullaki on ollu se jo vaikka kuinka kauan, nii en vois kuvitellakkaa, et ottasin sen pois : )

    • lävistys..

      okei kerron teille nyt oman tarinani nenäkorusta. lävistyksethän yleensä teehdään ja pitäisikin tehä neulalla. tiedä sitten minkälainen paikka on ollut jos joku ampumalla on ottanut. ei sen puoleen onhan se varmaan ihan yhtä hyvä jne.
      Mulle tehtiin koru neulalla. itse lävistäminen neulalla ei tuntunut paljoa mutta korun tunkeminen oli kivuliasta. kyyneleitä valui, koska jotenkin nenä yhteydessä kyynelkanaviin. (en tiedä tarkalleen)
      itse reikä ei ollut arka kuin viikon (en muuten paljoa puhdistellut sitä, ehkä sen ekan viikon), mutta ehkä muutaman kuukauden kuluttua siihen ilmestyi (kivuton) patti viereen. annoin sen olla ja puhdistin sitä mutta se kasvoi. lopulta sitten otin ja puhkasin sen (joo ei ehkä paras vaihtoehto). mutta patti hävis eikä tässä sen jälkeen mitään ole näkynyt ei edes arpea. nyt on nenäkoru ollut kolme vuotta eikä mitään muita ongelmia ole ollut

    • -

      Itselläni on ollut suunnilleen puoli vuotta nenäkoru, ja kyllähän tuo ottaminen sattui. Itsellänikin kyyneleet valui kun itse koru laitettiin läpi, mutta kipu oli ohi hetkessä. ''Kerran se kirpaisee''. Jälkeä päin olen ollut tähän tyytyväinen, eikä ole tuottanut suurempia ongelmia. Kun otin harjoituskorun pois ja vaihdoin epämetalliseen koruun (itselleni huono valinta..) ,kipeäksi meni ja patti kasvoi. Vaihdoin renkaaseen (kulta) ja patti hävisi, samoin kipu. En tiedä, itselläni on korvissakin ollut epämetallikoruja ja aiheuttanut jälkeenpäin kivun tunteita ja kulta-koruun vaihtoa.
      Ihan kuukausi sitten otin napakorun, ja omasta mielestäni kyllä nenäkorun otto sattui enemmän. Mutta napakoru oli sitten jälkeä päin kipeä, toisin kuin nenäkoru.Nyt olisi tiedossa ottaa joko smiley tai labret.

    • JoskusVoiKäydäNäin

      http://www.youtube.com/watch?v=ukXCwqwwRGE


      Itse suosittelen ehdottomasti lävistämistä, itselleni tehtiin nenäkoru neulalla, se, että sattuuko se on aina henkilökohtaista. Itsellänikin on neulakammo, ja tottakai se pikkuisen nipisti mutta ylpeä olen :) Nyt tosin on ollut äärettömän ilkeä flunssa viimeiset pari viikkoa ja nenä ihan punaisena. Vaihdoin tapin sijasta renkaan, mutta rustopattihan siihen kasvoi. Toivottavasti ei pahene ja kesää kohden tämä flunssa helpottaisi.

      En tunne ketään ystävää, joka olisi ampumalla korun ottanut. Vaikka se lävistäminen sattuisikin enemmän kuin ampuminen, kannatan lävistämistä. Jokaisen oma päätöshän se on, että kummalla ottaa.

      • nenis :)

        juu eli mulle laitettiin ampumalla eikä sattunut yhtään se oli aika hauskan tuntusta suosittelen ekaksi lävistykseksi nenäkorua eikä tulehdukkaan helposti ite puhdistan joka ilta nenäkoruni.SUOSITTELEN ottamaan nenäkorua


    • lululululul

      otin nenäkoruni ampumalla senkin jälkeen, mitä juttuja olin siitä lukenut :) suurin osa näyttää olevan kovasti ampumista vastaan ja kehittelee kaikenlaisia "tarinoita" pelotellakseen muita. mulla ei ainakaan ole ollut mitään ongelmia. koru laitettiin virossa, siistissä kauneussalongissa :) heti jo ajanvarauksen yhteydessä multa kysyttiin ikää ja henkkareita, eli aika asiallista meininkiä. ampuminen ei sattunut oikeastaan yhtään, nenä oli arkana muutaman päivän korun ottamisen jälkeen :) korusta ja ampumisesta ei täytynyt maksaa kuin 20€ eli halpaa oli! ainut haittapuoli oli se, ettei valikoimaa ollut runsaasti ja se ensikoru oli aika suurehko. mua ei oikeastaan kiinnosta miten ihmiset sen nenäkorunsa ottaa, kumpikin vaihtoehto on ihan ok. ampumisesta on ihan turha itkeä!
      nii ja näin vaan btw, ampumapyssyt voi olla myös metallisia ;) eli turha keksiä jotain juttuja muovin sulamisesta steriloinnissa.

    • Haisulijj

      Mooi,oon 12 (ihan kohta 13) vuotias tyttö,joka tässä toivoo kovasti nenäkorua,mutta nää ''tarinat'' täällä saa mut epävarmaksi.Yksi tuttu kyllä kehotti ottamaan ampumalla,mutta vaikea päättää.. Korviksethan mä otin joskus 7-8 vuotiaana ampumalla ja vaan kyynel tuli. Joten nenäkorun ampuminen ei ole yhtään vaarallisempaa/kivuliampaa,kun korvakorun ampuminen?? Toivottavasti osaan hoitaa sitä hyvin ja pattia,tai mitää muuta haittaa ei tulis..

      • mä vain

        moi :)
        oon 12v. tyttö ja mäkin otan nenäkorun ja SUOSITTELEN että otat neulalla. se ei satu paljoa kun se on ihan yhtä nopeeta kun ampumalla. itselläni on korvikset ampumalla mutta nenä on erilaista "ainetta" kun korvanlehti!!!


    • apina17v

      tein itse oman nenäkoruni. tiiän, ei sais itte tehä apua apua.
      oon opetellu lävistämää kavereita (10 napakoruu tehty, 5 smileyy, korviin tuhat varmaa ja nenään ennen 3 kertaa) joten uskoin että pystyn tekemää tän ittelleniki.
      no, paniikkiha siinä tuli ku pihdit ja neula nenässä, mut poikaystävän kaa kärsivällisesti työnnettii se neula vaa läpi. nyt siinä kimaltelee nätti timantti, eikä ongelmiikaa oo tullu. puhdistaminenha se tärkeintä on, ja seki tulee jo rutiinista, ku reikiä ihossa on se 12. onneks tein, koska pitkää oon tätä halunnu! :-D

    • ihanaaöl

      moi. mulla on nenäkoru . otin sen 13 v. ja hyvin meni mutta oli vähän kipee . sitä ei kannata räplätä mä parikertaa räpelsin sitä ja siihen rupes tuleen mätäpallo:P mutta parani päivässä kun laitoin nakkelia (:

    • rrotta

      minkä ikäsenää sais ottaa ? :) oon ny 12 et kannattaaks mun viel ottaa ? :)) ja kumpi on OIKEESTI parempi ehto ottaa, lävistäminen vai ampuminen ? (: ja kummal mun kantsis alottaa,renkaal vai tapil? :) Kiittoss.. HELPING FOR ME!! :))

    • rrotta

      en jotenki uskalla ottaa jos se lävistäminen sattuuki paljo .. :D ja oon 12 v , ja onks siin nenäkorus ku on se koru koru ni onks siel puol mikä tulee sinne nenän sisälle ni joku 'lukko' ? :D ja oikeeesti milt se tuntuu ku se laitetaan se neula ja kauan kestää xd hellpp!!

    • beaume

      Vain persaukiset ja teinit ottavat lävistyksiä ampumalla.

    • nenäkoru 1

      Tänne kauppaan oli tullut myös nenäkoruja ja lävistyskoruja: http://nenäkoru.fi/

    • Tietämätön

      Hei kui kaua nenäkorul kestää mennä umpee? ja voikse lähtee kilpauinnissa? ite otin nenäkorun 5pvä sitte lävistämäl, se on sellane kierre, ettei oo tappi eikä rengas:) kuinka helposti tämmöne "kierre" nenäkoru lähtee irti vai onks lähdön madollisutta ollenkaa?:)

      • nenäkäskäs

        Mulla on ollut nyt 20 vuotta nenäkoru, ei se enää umpeen mee :) Huono puoli on se näkyvä reikä nokassa jos korun ottaa pois....viimeiset 10 vuotta ollut häivekoru tai pienin mahdollinen kultapallo. Olen valehtelematta kymmeniä koruja hukannut naamapesulla viemäriin, sekä näitä kierremalleja että niiiitä, missä on pieni pallo sisäpuolella. Nykyään pidän korviksen taustaa sisäpuolella (paitsi nuhassa) niin ei enää tarvitse ostella uusia viikon välein. Helpoiten hukkaa kun jää kiinni pyyhkeeseen, epäilemättä myös uima-altaassa helppo kadottaa.


    • Nimetön

      Moijj :) oon ite menossa ottaa nenäkorua 15.3.2014 ja mua jännittää ihan hirveesti et sattuu paljo muttakun tääl jotkut sanoo että se sattuu ja jotkut ei.....yrittäkää puhua sit totta....:) tuleeks siit verta?? kauanko kestää et parantuu? ja onko siinä kauhea kipu???

    • apinankaaka

      Onko nenäkorua ottaessa tuleva kipu verratavissa korvakorun otto kipuun? Eli sattuuko nenäkorun vähemmän, yhtä paljon vai enemmän kuin korvakorusta tuleva kipu? Ps. Vastakkaa äkkiä, tieto on tarpeen

    • Anonyymi

      otin nenäkorun pari päivää sitte se laitettiin läpi paksulla neulalla ilman mitään puudutusta ja mun pitää pitää sitä 4 viikkoa ja suosittelisin ottamaan harjotuskoruksi renkaan niin mulle ainakin suositeltiin ja sattui jonkin verran koska mulla on tosi herkkäkipukynnys ja pesen sitä aamuisin vedellä koska ei saa käyttää mitään puhdistusaineita

    • Anonyymi

      Sain eilen nenäkorun ja se ei sattunu yhtään miltään oli tosi kiva lävistäjä ja sai ihan helposti jännitys oli vaa 100 ja tippu sit 0 heti ku tuntui vaa itikan pistolta jos siltäkään.oon tyytyväinen..onko site vaikeeta vaihtaa korua ni en vielä tiedä.

    • Anonyymi

      Näitä lukiessani en sitten tiedä olenko tyhmä, vai tosityhmä. Itse en käynyt missään liikkeessä ottamassa nenäkoruani, vaan tungin perus definsioidun hakaneulan nenästä läpi. Semi kivulias kokemus, mutta näin viikon jälkeen nenä on jo parantunut. Suosittelen hakemaan liikkeestä. Tämä ite tehty nenäkoru meni aika paljon vinoon, kun aineissa tätä tuli tehtyä.

    • Anonyymi

      Mä vaan mietin ku oot varmaa jo ottanu sen ni minne kannattaa mennä ottaa se nenä koru? Joku paikka joka ois Helsingis tai espoos ja paljonko se maksaa?

    • Anonyymi

      Riippuu että ampuuko vai tekeekö neulalla, mulle tehtiin neulalla ja se sattu vähä ku se neula työnnettii aika hitaasti läpi ja sain tehtyä ite tän vasta eilen mutta minulle ohjeistettiin että 2viikkoo kestää parantua mutta korun saa vaihtaa vasta 2kk jälkeen ja kannattaa ostaa apteekista keittosuolaa ja puhistaa sillä aamulla ja illalla mutta se ei ole pakollinen että pelkkä vesikin tai puhdistusaine käy

    • Anonyymi

      Mikään ei ole niin ruma kuin rengas nenässä . Kuin rengasnenä-sonni .

    • Aika hyvin on täällä vuosien saatossa muutkin kertoneet kokemuksiaan, mutta kerronpa itsekkin vuosimallia 24. Eli ei sattunut oikeastaan. Tuntuu sellainen nipistys, mutta se on aika nopeasti ohi. Silmät alkaa vuotaa vettä automaattisesti, ei sen takia että itkisit, vaan kyynelkanavien vuoksi. Alussa arka ja kosketusherkkä, mutta kun muistaa ainakin ekan viikon rutiinina putsailla sitä, niin seuraavilla viikoilla riitää vähän vähempikin, vaikka unohtelisikin. Tässä mun omaa kokemusta

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      20
      1283
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1163
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1161
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe