Unohdin tuossa puoleksitoista tunniksi jääkaapin oven raolleen vahingossa. Onkohan ruoat nyt pilalla? Mulla ei oo jääkaapissa mittaria niin en tiedä paljonko lämpötila oli, mutta ainakin margariini oli aika pehmeää ei kuitenkaan vetelää, mutta tuntui sentään kädessä viileältä se rasia ja muutkin tuotteet.
Jääkaapin ovi jäi auki
3
7626
Vastaukset
- Arvio maalaisjärjellä
mitään katastrofaalista tapahdu. Kypsentämättömässä lihassa, ja majoneesipohjaisissa salaateissa ja muissa nopeasti pilaantuvissa elintarvikkeissa bakteeripitoisuus tietenkin kasvaa, ja ne vanhenevat tavanomaista säilytysaikaa nopeammin Ne kannattaa käyttää nopeasti, ettei niiden vanheneminen pääse etenemään kriiittisen rajan yli. Jos ruuat ovat olleet suljetuissa astioissa, niin sekin suojaa. Margariinista kannattaa kaapia ilmn kanssa kosketuksissa ollut pinta pois, varsinkin, jos se on muuttanut väriä. Kun kasoissidokset hapettuvat, niin silloin rasva on mennyt huonoksi. Rasva menee huonoksi jääkaapissakin, jos seisoo pitkään sen jälkeen, kun se on kerran avattu.
Ruokaloissakin margariini- ja voipaketit seisovat pitkiä aikoja huoneenlämmössä. Kannattaa myös muistaa, että jääkaappeja ei ole aina ollut, ja ruokia on säilytetty ei niin kylmissä kellareissa ja huoneenlämmössä. Säilytys aika siitä tietenkin lyhenee. Näppituntuman ja päättelyn perusteella arvioit tilanteen.- Vanha kokki
Trolli. Ei kai kukaan ole noin tietämätön? Eikö ihmisillä ole hajuaistia, tai muita hoksottimia todeta pilaantuminen. Ei lyhytaikainen pieni lämpeneminen tee ruuasta suinkaan käyttökelvotonta. Ajatelkaapa sapuskan kuljettamista mökille, käsi ylös, monellako on autossaan pakastin tai jääkaappi? Jokainen mökkireissu olisi siis terveysriski.
Voisivat nuo terveysviranomaisetkin hieman valottaa tavalliselle tallaajalle todelliset riskit.
Edellä oleva kirjoitus oli mielestäni erinomaisen asiallinen ja valotti hieman todellisuutta ilman hysteriaa! - oppia ikä kaikki
Vanha kokki kirjoitti:
Trolli. Ei kai kukaan ole noin tietämätön? Eikö ihmisillä ole hajuaistia, tai muita hoksottimia todeta pilaantuminen. Ei lyhytaikainen pieni lämpeneminen tee ruuasta suinkaan käyttökelvotonta. Ajatelkaapa sapuskan kuljettamista mökille, käsi ylös, monellako on autossaan pakastin tai jääkaappi? Jokainen mökkireissu olisi siis terveysriski.
Voisivat nuo terveysviranomaisetkin hieman valottaa tavalliselle tallaajalle todelliset riskit.
Edellä oleva kirjoitus oli mielestäni erinomaisen asiallinen ja valotti hieman todellisuutta ilman hysteriaa!Voi kirjoittaja olla myös nuori koululainen, joka ei ole vielä kertaakaan käynyt itse kaupassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961896- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693