Tämä ahdistus meinaa kuristaa minut....
On niin paha olla.
En ole kyennyt elämään omien moraalisääntöjen ja ihanteiden mukaan. Olen ollut uskoton. Molemmille elämäni rakkauksille. Olen lähtenyt pakoon, kun asiat ovat menneet pieleen ja MINUN tarpeet ja toiveet eivät ole saaneet vastakaikua parisuhteessa. Olen ollut täysin kyltymätön huomion, läheisyyden ja hellyyden suhteen. Kukaan mies maailmassa olisi tuskin tarpeideni tyhjiötä pystynyt täyttämään.
Olen niin Itsekäs.
Meinaan tukehtua tähän olooni.
Tiedän, että itseni ehjäksi saamisen edellytyksenä on ainakin anteeksianto itselle. Menneisyyden hyväksyminen.Miten voisin antaa itselleni anteeksi?????
Millä ihmeellä tästä selviydyn. En enää jaksa voida näin huonosti. Koko aikuisikäni olen elänyt jonkinlaisessa valheessa.
Nyt ei tule selkeämpää tekstiä...on niin paha olla...
Itseaiheutettu masennus
18
1093
Vastaukset
- diiba
Hei.Tekstisi kuulostaa niin kovin tutulta. Minulla myös niin paha olla, että henkeä tässä joutuu haukkomaan elääkseen,huh huh...
- diiba
Itseaiheutettu masennus; sinänsä aika mielenkiintoinen. Miksi masentaa itseään vai hakeeko sitä hetken lohtua muualta...Minulla myös samankaltainen ongelma kuin sinulla. Ja ahdistus on jotain ihan hírveää ja itsesyyttely ei ainakaan paranna oloa..mutta kun tietää tehneensä väärin toista kohtaan. Oletko sinä myöntänyt kumppanillesi pettäneesi häntä? Minä en.
- Miten ehjäksi?
Koen, että omilla teoillani, jotka ovat olleet ristiriidassa arvojeni ja moraalini kanssa ovat ajaneet minut tähän masennuksen syöveriin.
Ensimmäisessä suhteessani kerroin miehelle pettäneeni. Jatkoimme kuitenkin yhdessäö oloa. Myöhemmin tulin itse petetyksi siinä suhteessa.Tämä uskottomuusasia ei kuitenkaan kaatanut suhdettamme lopulta vaan sen asian hyväksyminen, että haluamme eri asioita elämässämme. En kyennyt sitoutumaan sillä tavalla, kun kumppani olisi toivonut jne... ero oli mielestäni hyvä ratkaisu silloin.
Toisessa suhteessani meillä oli ollut seksitöntä aikaa n. 1,5 v. ja paljon sellaisia ongelmia, jotka vaan kertakaikkiaan väsyttivät meidät. ajauduin seksisuhteeseen. Halusin erota. Ja muutin pois. En ole kertonut asiasta miehelle. Eroon oli niin paljin muitakin syitä. Enkä halua tuottaa enää yhtään enempää tuskaa.
Tämä itsensä ehjäksi saaminen on seuraava haasteeni tässä elämässä. En pysty elämään tämän itseinhoin, syyllisyyden ja pahan olon kanssa enää.
Mistä niitä rakennuspalikoita löytäisi, että oppisi antamaan anteeksi ja hyväksymään menneet asiat. Ja osaisi katsoa sinne tulevaisuuteen enemmän, kuin kipeään menneisyyteen....??
Olemme siis jotakuinkin samassa veneessä "diiba".
kerro omasta tilanteestasi? - diiba
Miten ehjäksi? kirjoitti:
Koen, että omilla teoillani, jotka ovat olleet ristiriidassa arvojeni ja moraalini kanssa ovat ajaneet minut tähän masennuksen syöveriin.
Ensimmäisessä suhteessani kerroin miehelle pettäneeni. Jatkoimme kuitenkin yhdessäö oloa. Myöhemmin tulin itse petetyksi siinä suhteessa.Tämä uskottomuusasia ei kuitenkaan kaatanut suhdettamme lopulta vaan sen asian hyväksyminen, että haluamme eri asioita elämässämme. En kyennyt sitoutumaan sillä tavalla, kun kumppani olisi toivonut jne... ero oli mielestäni hyvä ratkaisu silloin.
Toisessa suhteessani meillä oli ollut seksitöntä aikaa n. 1,5 v. ja paljon sellaisia ongelmia, jotka vaan kertakaikkiaan väsyttivät meidät. ajauduin seksisuhteeseen. Halusin erota. Ja muutin pois. En ole kertonut asiasta miehelle. Eroon oli niin paljin muitakin syitä. Enkä halua tuottaa enää yhtään enempää tuskaa.
Tämä itsensä ehjäksi saaminen on seuraava haasteeni tässä elämässä. En pysty elämään tämän itseinhoin, syyllisyyden ja pahan olon kanssa enää.
Mistä niitä rakennuspalikoita löytäisi, että oppisi antamaan anteeksi ja hyväksymään menneet asiat. Ja osaisi katsoa sinne tulevaisuuteen enemmän, kuin kipeään menneisyyteen....??
Olemme siis jotakuinkin samassa veneessä "diiba".
kerro omasta tilanteestasi?Niinpä niin,pitäisi osata kantaa vastuu teoistaan...Mutta näkisin kuitenni niin, että olemalla itselleen armollinen ja antamalla anteeksi itselleen voisi olla askel eteenpäin?! Ja sitähän tässä nyt niin kovasti pitäisi yrittää,mennä eteenpäin.Minä kans kipuilen kovasti kaikilla vanhoilla asioilla mitä elämääni on kerennytkään sattua ja niitä tapahtumia kyllä piisaa...Minulla myös tavoitteena saada itseni tuntemaan oloni ehjäksi ja se vaatii kovaa työtä ittesä kans ja välistä kyl tuntuu et ei jaksa...Mä luulen,et omalla kohdallani kaikki pettämiset on jotain ihan muuta ku sitä fyysistä kosketusta. Tyhjä olo ja ei-rakastettu pistää tekemään kaikkee tyhmää,mutta me olemme vain ihmisiä ja haluamme rakkautta ja olla rakastettuja..En tiiä,mutta ylpeä ei kyl voi olla itestään,se on varma. Mutta nyt kai pitää vaan sit jotenki yrittää ymmärtää itteesä..Voimia sinulle ja toivon,että kipuilu hellittää ainakin välillä. Ei kait täällä muuten jaksa...Kirjottelehan taas :)
- fakuriko
Itse miettiny mitä sitä tekisi, joka päivä samaa paskaa. Vaikka ymmärtääkin tän oravanpyörän, siihen välii pitäs keksiä jtn hyviä hetkiä, itse en niitä näe en siis niistä kommentoi :D
- diiba
Niin ja monesti se vaan on niin,että vaikka keksiski jotai mukavampaa tekemistä niin ei se kalvava ja ahdistava tunne katoa,ainakaan mulla. Tuntuu,että se on koko ajan läsnä ja minä en ole läsnä missään itseni enkä muiden ihmisten kanssa. Mitä nyt olen yleensäkään tekemisissä muiden ihmisten kaa,meinaan,että sitä jotenki välttelee muita ihmisiä kun ei oikeen siedä edes itseään...Vaikka järki sanoo,että näe muita äläkä erakoidu,mutta kun ei yksinkertaisesti jaksa eikä ole voimia. Niin silloin annan luvan itselleni olla juuri näin. Kuinka monesti sitä miettiikään tätä omaa kohtaloa täällä maanpäällisessä elossa,paljon pitää jaksaa....Hohhoijjaa...
- fakuriko
diiba kirjoitti:
Niin ja monesti se vaan on niin,että vaikka keksiski jotai mukavampaa tekemistä niin ei se kalvava ja ahdistava tunne katoa,ainakaan mulla. Tuntuu,että se on koko ajan läsnä ja minä en ole läsnä missään itseni enkä muiden ihmisten kanssa. Mitä nyt olen yleensäkään tekemisissä muiden ihmisten kaa,meinaan,että sitä jotenki välttelee muita ihmisiä kun ei oikeen siedä edes itseään...Vaikka järki sanoo,että näe muita äläkä erakoidu,mutta kun ei yksinkertaisesti jaksa eikä ole voimia. Niin silloin annan luvan itselleni olla juuri näin. Kuinka monesti sitä miettiikään tätä omaa kohtaloa täällä maanpäällisessä elossa,paljon pitää jaksaa....Hohhoijjaa...
No sanon että et yksin ole näis olotilois :DD
- fakuriko
fakuriko kirjoitti:
No sanon että et yksin ole näis olotilois :DD
Ja siksi en tänne muuta kirjota kun tänne on jo kirjotettu pitkin suomi24 eri olotiloista niihin mun tarvtse lisää selittää :P
- Miten ehjäksi?
diiba kirjoitti:
Tänään on taas huono päivä....Heräilen joka aamu kauheaan hikeen. Nukuttua sain muutaman tunnin, mutta eipä ole sellaista virkeänä ja voimaantuneena heräämistä tapahtunut aikoihin.
Nuo kuvailemasi asiat ovat kuin suoraan omasta ajatusmaailmastani. Miten voi olla täällä pallolla noin samalla tavalla ajattelevaa ihmistä?? 8-O
Katselin netistä tänään erilaisia vaihtoehtoja ryhmistä, joissa pääsisi purkamaan tätä kuormaansa. Laitoin yhdelle taholle kyselyä, josko ryhmä alkaa ja pääsisikö siihen mukaan.... Ja heti aloin miettimään, että voi kökkö. En minä siellä kykene avautumaan niin, että saisin selkeästi kerrottua mikä tässä sisimmässä oikein riepoo...Noh, turha sitä nyt on stressata.
Tuo, että kun saa itsestään irti edes sen verran, että kykenee ulkoilemaan, tai käymään "ihmisten ilmoilla", tuntuu jotenkin niin "näyttelemiseltä". Tsemppaa itseänsä, että pystyy katsomaan vastaantulijoita silmiin yms..kyllä on ihmispolo kummalliseksi mennyt...ei voi muuta sanoa. Ja itse olen aina ollut sellainen hymyilevä ja rohkea ihminen. Ujo kenties, mutta kyllä minä ihmisiä olen uskaltanut katsoa! Kaipa tässä sekoamassa sitten ollaan...tervemenoa hullulandiaan... - fakuriko
Tänään on taas huono päivä....Heräilen joka aamu kauheaan hikeen. Nukuttua sain muutaman tunnin, mutta eipä ole sellaista virkeänä ja voimaantuneena heräämistä tapahtunut aikoihin.
Nuo kuvailemasi asiat ovat kuin suoraan omasta ajatusmaailmastani. Miten voi olla täällä pallolla noin samalla tavalla ajattelevaa ihmistä?? 8-O
Katselin netistä tänään erilaisia vaihtoehtoja ryhmistä, joissa pääsisi purkamaan tätä kuormaansa. Laitoin yhdelle taholle kyselyä, josko ryhmä alkaa ja pääsisikö siihen mukaan.... Ja heti aloin miettimään, että voi kökkö. En minä siellä kykene avautumaan niin, että saisin selkeästi kerrottua mikä tässä sisimmässä oikein riepoo...Noh, turha sitä nyt on stressata.
Tuo, että kun saa itsestään irti edes sen verran, että kykenee ulkoilemaan, tai käymään "ihmisten ilmoilla", tuntuu jotenkin niin "näyttelemiseltä". Tsemppaa itseänsä, että pystyy katsomaan vastaantulijoita silmiin yms..kyllä on ihmispolo kummalliseksi mennyt...ei voi muuta sanoa. Ja itse olen aina ollut sellainen hymyilevä ja rohkea ihminen. Ujo kenties, mutta kyllä minä ihmisiä olen uskaltanut katsoa! Kaipa tässä sekoamassa sitten ollaan...tervemenoa hullulandiaan...On tää elämä yhtä helvettiä välillä mutta tää olo menee kuulemma tosi lieväks jossain vaihees saattaa kyl olla että seuraavat 10v joutuu kitkuttelee :D
- Poika113
Tuo, että kun saa itsestään irti edes sen verran, että kykenee ulkoilemaan, tai käymään "ihmisten ilmoilla", tuntuu jotenkin niin "näyttelemiseltä". Tsemppaa itseänsä, että pystyy katsomaan vastaantulijoita silmiin yms..kyllä on ihmispolo kummalliseksi mennyt...ei voi muuta sanoa. Ja itse olen aina ollut sellainen hymyilevä ja rohkea ihminen. Ujo kenties, mutta kyllä minä ihmisiä olen uskaltanut katsoa! Kaipa tässä sekoamassa sitten ollaan...tervemenoa hullulandiaan...Niin, siis itse asiassa on ihan turha "ihmetellä", miksi ihminen on yhä useammin masentunut, ja tekee enemmän itsemurhia:
1. Maapallo on niin ylikansoitettu ja täyteen tungettu ihmisillä, että täällä eivät yhden ihmisen tarpeet erotu whatsoever. Toista oli silloin kun elettiin laumayhteisöissä 20000 EkR.
2. Yhteisöissä kuten koulu ja päiväköti yms: jäät aina yksin ellet sovi juuri kyseisten ihmisten kaavoihin ja oletuksiin, tai ellet ole helvetin hyvä esittämään ja miellyttämään muita ihmisiä. Itse en näe/koe syytä alkaa miellyttämään ihmisiä saadakseen huomiota/sopeutuakseen porukkaan. Jos yksilö ei uskalla/voi olla oma itsensä, niin on yhteisö täysin vääristynyt ja persellään. Esimerkiksi suomalainen peruskoulu.
3.Jos olet yksin ja masentunut, tuskin kenenkään "tarvitsee" olla huolestunut sinusta, koska ei näin suuri väestö kärsi yhden pulliaisen menetyksestä, joten et todellakaan saa ihmisten apua, ellet lähde sitä vaihde 4 silmässä hakemaan. Taas vertaus 20000EkR. ihmisryhmiin, joissa jokainen yksilö oli tärkeä ja välitetty, koska ei ollut varaa menettää yhtäkään yksilöä laumasta tai tulevaisuus olisi perseellään.
Loppujen lopuksi mielestäni ongelma yhä useampien ihmisten yksinäisyyteen lienee ylikasvanut väestö. Hassua, luulisi että jokaiselle löytyy kaveri kun on niin paljon valinnan varaa, mutta kappasvain kun ihmiset ovat aina vaan yksinäisempiä kun mennään isompiin yhteisöihin. Mielestäni nyky yhteiskunta on monilta osin perseellään ja vääristynyt, eikä yhteiskunnassa ihmisille synny tunnetta siitä, että kuuluisi johonkin tai että elämällä olisi jokin tarkoitus. Surullista ei voi muuta sanoa. - poik112
Poika113 kirjoitti:
Niin, siis itse asiassa on ihan turha "ihmetellä", miksi ihminen on yhä useammin masentunut, ja tekee enemmän itsemurhia:
1. Maapallo on niin ylikansoitettu ja täyteen tungettu ihmisillä, että täällä eivät yhden ihmisen tarpeet erotu whatsoever. Toista oli silloin kun elettiin laumayhteisöissä 20000 EkR.
2. Yhteisöissä kuten koulu ja päiväköti yms: jäät aina yksin ellet sovi juuri kyseisten ihmisten kaavoihin ja oletuksiin, tai ellet ole helvetin hyvä esittämään ja miellyttämään muita ihmisiä. Itse en näe/koe syytä alkaa miellyttämään ihmisiä saadakseen huomiota/sopeutuakseen porukkaan. Jos yksilö ei uskalla/voi olla oma itsensä, niin on yhteisö täysin vääristynyt ja persellään. Esimerkiksi suomalainen peruskoulu.
3.Jos olet yksin ja masentunut, tuskin kenenkään "tarvitsee" olla huolestunut sinusta, koska ei näin suuri väestö kärsi yhden pulliaisen menetyksestä, joten et todellakaan saa ihmisten apua, ellet lähde sitä vaihde 4 silmässä hakemaan. Taas vertaus 20000EkR. ihmisryhmiin, joissa jokainen yksilö oli tärkeä ja välitetty, koska ei ollut varaa menettää yhtäkään yksilöä laumasta tai tulevaisuus olisi perseellään.
Loppujen lopuksi mielestäni ongelma yhä useampien ihmisten yksinäisyyteen lienee ylikasvanut väestö. Hassua, luulisi että jokaiselle löytyy kaveri kun on niin paljon valinnan varaa, mutta kappasvain kun ihmiset ovat aina vaan yksinäisempiä kun mennään isompiin yhteisöihin. Mielestäni nyky yhteiskunta on monilta osin perseellään ja vääristynyt, eikä yhteiskunnassa ihmisille synny tunnetta siitä, että kuuluisi johonkin tai että elämällä olisi jokin tarkoitus. Surullista ei voi muuta sanoa.Eselliseen vielä lisäten. Nykyään kun ihmisten oletetaan olevan helvetin sosiaalisia ja puheliaita sekä mukavia kaikin puolin, niin ei sellaiset ihmiset jotka eivät täytä näitä yhteisöjen tuottamia raameja pärjää tässä maailmassa ja jäävät yksin. Kyllä on muuten mullakin suoraan sanottuna helvetin paljon kalavelkaa sitten paratiisissa/helvetissä niille median/yhteisöjen esikuville, jotka saavat aikaan tällasen perkeleen "katoa sinä sosiaalisesti taidoton paska maanrakoon" efektin xD..
- Suvituuli61
Jotain tuttua on... Mites olisi terapiassa asioiden käsittely? Saattaisi selkiyttää kummasti elämäntilannettasi.
- Miten ehjäksi?
Niin...olen menossa kriisin takia ensi viikolla psykogin luokse. Hieman epäluottamusta tuli jo puhelimessa, kun soitin aikaa...juuu."mä olen lähinnä noiden lapsiperheiden asioilla"...ja aika venähti toooosi pitkälle.
sama se, ehkä kuitenkin mun on pakko tää elämäni kertomus jollekin avata. Se on liikaa tänne nettiin. En pysty.
Entinen sosiaalinen. Ja työnsä puolesta niiiin tarpeellinen ja hoitava.
Nykyään ihan täysi käytetty rukkanen.
- nwofrl
ei sinun tarvitse elää ihanteittesi mukaan. Ei niistä saa lisäpisteitä. Tosin sanoen; elämä ei ole kasa sääntöjä. Eikä ihmiskunnan kehittämien näkemysten mukaan tarvitse elää - tätä tarkoitan.
Ymmärrän hellyyteesi tarpeen - se on kaiketi normaalia. Tavallista ei ole kyltymättömyytesi, eikä se ole sinun vikasi - " Näin vaan on kohdallasi". Elimistösi ei ikään kuin pysty rekisteröimään asiaa tavalliseen tapaan.
Kannattaa harkita lääkkeitä, vaikka tuntuisi huonolta ajatukselta - niistä voi olla odottamatonta apua.
Sivuvaikutuksiakin on luvassa, valitettavasti. - nwofrl
ole olemassa. On vaan sisäsyntyistä masennusta. Se että et pysty hillitsemään ja hallitsemaan itseäsi jonkinlaisen moraali- koodiston perusteella ei tee sinusta huonoa ihmistä. Se tekee sinusta ihmisen.
Kannattaa muistaa että käytöksemme on huomattavasti vähemmän hallinnassamme kuin yleisesti kuvitellaan. On hyvin valitettavaa että meidät opetetaan uskomaan ns. vapaaseen tahtoon. Tahtomme on kaikkea muuta kun vapaa. Olemme viettiemme armoilla.
Paras neuvo mitä pystyn antamaan; unohda menneet. Se on varmasti vaikeaa, mutta yritä jatkaa eteenpäin - ota uusi alku. Älä katso taaksepäin, älä mieti menneitä. Elä päivä kerrallaan. Mutta, älä toista vanhoja virheitä... - Normaali
Lakkaa jo elämästä satumaassa! Masennusta ei ole olemassa vaan olet, niinkuin itse otsikossasi sanot, aiheuttanut sen itse itsellesi!
Jos kerran aiheutit itse "masennuksen" itsellesi, voit yhtähyvin lähteä siitä pois. Älä ole heikko ihminen äläkä sorru menemään lääkäreille/psykologeille koska ne vain haluavat kylvää lisää paskaa päähäsi ja saada sinut syömään stimulaatteja jotka vain edesauttavat pääsyäsi laitoshoitoon, jossa ei ole mukavaa!
Lopeta leikkiminen ja ota järki käyttöön.- sunflower 79
Kunpa kaikki olisi noin yksinkertaista kuin annat ymmärtä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221691
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161372- 61980
Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329972- 65826
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen78816- 1770
- 46741
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9671Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta62658