Tämän ajan merkkejä

annu42

Lehti on Adventist World. Bill Knott kirjoittaa siinä maailman työstä: Hän oli Kiinassa ja istui bussissa, joka oli matkalla Shanghaista Wuxiin. Hän totesi, etteivät sanat riitä kertomaan niitä muistoja, jotka syntyivät tuolla matkalla. Tuon maan valtava laajuus ja suuret ihmismassat ympärillään he ajoivat pitkin valtatietä. Hän muisti, miten Jeesus kulki ympäri ja kertoi ympärillään oleville ihmisille hyvää sanomaa pelastuksesta. Miten kertoa näille miljoonille ympärillä oleville samaa sanomaa ? Lehti on Adventist World. Bill Knott kirjoittaa siinä maailman työstä: Hän oli Kiinassa ja istui bussissa, joka oli matkalla Shanghaista Wuxiin. Hän totesi, etteivät sanat riitä kertomaan niitä muistoja, jotka syntyivät tuolla matkalla. Tuon maan valtava laajuus ja suuret ihmismassat ympärillään he ajoivat pitkin valtatietä. Hän muisti, miten Jeesus kulki ympäri ja kertoi ympärillään oleville ihmisille hyvää sanomaa pelastuksesta. Miten kertoa näille miljoonille ympärillä oleville samaa sanomaa ?

Hän totesi, että 20 prosenttia maailman 6 miljardista ihmisestä asui 3200 km säteellä siitä paikasta, missä hän tulisi yöpymään. Ympärillä olisi vain 1 prosentti kristittyjä ja vain kaksi prosenttia heistä olisi adventisteja.

Me iloitsemme, että päivittäin 3500 ihmistä liittyy seurakuntaamme, mutta meidän tulee muistaa, että saman ajan sisällä pelkästään Kiinassa syntyy 24000 lasta. Kuinka evankeliumi koskaan saavuttaisi kaikkia niitä ihmisiä, jotka maailman väkilukuun kuuluvat? Kuinka voisi maailmanlaajuinen lähes 21 miljoonainen Adventtikirkkomme varustaa evankelioimaan edes tämän yhden valtavan kansakunnan? Kiinan.

Ei millään. Lyhyt vastaus on, ettemme pysty siihen, vaikka meillä olisi kuinka hienot ja huolelliset suunnitelmat tuon työn suorittamiseksi. Vain Jumala voi!!! Vain hänen ihmeellinen työnsä tämän maailman ihmisten hyväksi voi todella Pyhän Hengen kautta koskettaa näitä miljoonia ihmisiä.

Muistatteko Jeesuksen, mitä hän sanoi opetuslapsilleen, kun he näkivät äärettömän tehtävän ja vaalenneet elopellot ympärillään?

Matt. 9:35 - 38 ”Ja Jeesus vaelsi kaikki kaupungit ja kylät ja opetti heidän synagoogissaan ja saarnasi valtakunnan evankeliumia ja paransi kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta.
Ja nähdessään kansanjoukot hänen tuli heitä sääli, kun he olivat nääntyneet ja hyljätyt niinkuin lampaat, joilla ei ole paimenta.”
Silloin hän sanoi opetuslapsillensa: "Eloa on paljon, mutta työmiehiä vähän. Rukoilkaa siis elon Herraa, että hän lähettäisi työmiehiä elonkorjuuseensa."

Yhä Jeesus säälii tätä maailmaa. Hän odottaa toimia sen hyväksi. Ellei meillä ole mitään muuta tehtävää tässä maailmassa, meillä on tämä: ”Rukoilkaa elon Herraa!!!” Miksi,--- että hän lähettäisi työmiehiä vainioilleen. Jes. 59:1 Katso, ei Herran käsi ole liian lyhyt auttamaan, eikä hänen korvansa kuuro kuulemaan:
Me tiedämme, mitä Jaakob sanoo: Jaak. 5:16 :”Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras.”
Hän puhuu Eliasta, kuinka tämä rukoili, eikä sadetta tullut. Meidänkin rukouksemme kuullan, kun jatkamme sitkeästi, lopettamatta, taukoamatta. Elämme rukouksen hengessä. Viihdymme Kristuksen yhteydessä hiljaisessakin rukouksessa pitkiä aikoja päivittäin. Paholainen ei voi lukea rukouksiamme, kun teemme ne yksityisesti Herralle kertoen hiljaisessa sydämen kammiossa.

Mistä me tiedämme, että on aika rukoilla paljon? Maailman tilasta, uutiset tuottavat sanomia sodista, rikoksista, luonnonmullistuksista joka ainoa päivä. Olen seurannut seismistä sivua aina silloin tällöin. Sieltä löytyy päivittäin hieman alle tai yli 6 Richterin asteikolla maanjäristyksiä eri puolilla maailmaa. Useissakin paikoissa, jopa sellaisissa, joissa emme luulisi. Tänäiltana Halmaherssa Indonesiassa 5,7 Richterin asteikolla, tänä aamuna Mindanao, Philippines 5,5 R-asteikolla, Qinghai, China, 5,1 R- asteikolla, siis tämän vuorokauden puolella jo kymmenen 4-5 R-asteikon järistystä eri puolilla itäistä maailmaa ja neljän päivän sisällä neljäkymmentä. Elämme järisevässä maailmassa. Kaikkialla huudetaan Jumalaa apuun.

Ekosysteemi muuttuu, ihmisen itsekkyys saa aikaan valtavia muutoksia maailmassa. Amazon ja Afrikka menettävät metsiään ihan liukuhihnalta. Raha ratkaisee tässä maailmassa lähes kaiken.
Mietin, mitä tapahtuisi, jos meri nousisi näilläkin kulmilla. Kyrönjoen suistosta tulisi suuri lahti, joka ulottuisi kenties minne asti. Me laakealla pellolla asuvat olisimme välittömästi tulvan uhreja. Ei Kyrönjoen veden tarvitse nousta kuin n. 5 metriä, ja olemme tulvan alla.

Tällaisessa maailmassa elämme. Kaikki on epävarmaa. Ei ole ollenkaan ihme, että ihmiset pelkäävät tai sitten elävät kuin viimeinen päivä olisi menossa. Nautitaan nyt, kun kerran voidaan, huomennahan kuolemme.
1. Kor. 15: 32
”Olisiko minun kannattanut taistella Efesoksessa petoja vastaan, jos asiaa ajatellaan vain tavalliseen ihmistapaan? Ellei kuolleita herätetä eloon, niin "syödään ja juodaan, huomenna kuollaan". [Ap. t. 19:23; 2. Kor. 1:8 | Jes. 22:13; Viis. 2:6]
Paavali lainaa Jesajan kirjaa luku 22:13 Tuhosta pelastunut Jerusalem juhlii eikä muista Herraa. Sieltä kuuluu juhlintaa…vaikka oli ollut sota, vieraat maat porttien edessä. Jesaja itkee kansansa onnettomuutta: johtajat olivat vankeina, mutta kansa juhli…”Sen tähden minä nyt pyydän: -- Jättäkää minut rauhaan, antakaa minun itkeä suruani! Älkää tunkeilko minua lohduttamaan, kun murehdin kansani onnettomuutta,” sanoo Jesaja.
12. jae: ” Jumala, Herra Sebaot, kutsui sinä päivänä teitä itkiäisiin ja valittajaisiin. Hän kehotti teitä ajamaan päänne paljaaksi ja vyöttäytymään säkkivaatteeseen.”

Omia töitä, mutta ei katumusta, jota Jumala odotti kansaltaan…ilo siitä, että on aikaa juhlia ja syödä.

13.ja 14. jae: ”Mutta mitä vielä! Täällä vain iloitaan ja riemuitaan! Naudat lihoiksi, pikkukarja teuraiksi, lihaa syödään, viiniä juodaan: "Syödään ja juodaan, huomenna kuollaan!" [1. Kor. 15:32]
Niin minä sain kuulla Herran Sebaotin sanat: -- Tietäkää: tämä synti jää sovittamatta aina kuolemaanne saakka. Näin sanoo Jumala, Herra Sebaot.”

On suuri vaara, että olemme yhtä kelvottomia, meidän syntimme saattaa jäädä sovittamatta, jos nousemme vain ilakoimaan ja nautiskelemaan olosuhteiden hyvyyttä täällä kaukana pohjoisessa.
Vihollinen on ulkopuolella, meidän on tässä hyvä olla, juhlitaan…

Miten meidän kansamme voi? Miten ympäristömme voi? Miten meidän perheemme voi? ystävämme, läheisemme? Ellemme rakasta heitä, emme ole heidän apunaan. Jumala odottaa myös rakkautta meiltä, koska hän rakasti meitä ensin. (Joh. 3:16)
Meillä on mahdollisuus, rukoilkaa elon Herraa, että hän lähettäisi työmiehiä elovainiolleen?
Rukoilkaa salassa, ettei paholainen pääse tulta sammuttamaan, kun se on syttynyt. Näinhän tahtoo aina käydä. Usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan ja ojentautuminen sen mukaan.
Ojentautuminen sen mukaan, että pian Jeesus tulee, olenko valmis? Ojentautuminen sen mukaan, että olen valmis, hetkellä millä tahansa Herrani voi saapua.
Lehti on Adventist World. Bill Knott kirjoittaa siinä maailman työstä: Hän oli Kiinassa ja istui bussissa, joka oli matkalla Shanghaista Wuxiin. Hän totesi, etteivät sanat riitä kertomaan niitä muistoja, jotka syntyivät tuolla matkalla. Tuon maan valtava laajuus ja suuret ihmismassat ympärillään he ajoivat pitkin valtatietä. Hän muisti, miten Jeesus kulki ympäri ja kertoi ympärillään oleville ihmisille hyvää sanomaa pelastuksesta. Miten kertoa näille miljoonille ympärillä oleville samaa sanomaa ?

Hän totesi, että 20 prosenttia maailman 6 miljardista ihmisestä asui 3200 km säteellä siitä paikasta, missä hän tulisi yöpymään. Ympärillä olisi vain 1 prosentti kristittyjä ja vain kaksi prosenttia heistä olisi adventisteja.

Me iloitsemme, että päivittäin 3500 ihmistä liittyy seurakuntaamme, mutta meidän tulee muistaa, että saman ajan sisällä pelkästään Kiinassa syntyy 24000 lasta. Kuinka evankeliumi koskaan saavuttaisi kaikkia niitä ihmisiä, jotka maailman väkilukuun kuuluvat? Kuinka voisi maailmanlaajuinen lähes 21 miljoonainen Adventtikirkkomme varustaa evankelioimaan edes tämän yhden valtavan kansakunnan? Kiinan.

Ei millään. Lyhyt vastaus on, ettemme pysty siihen, vaikka meillä olisi kuinka hienot ja huolelliset suunnitelmat tuon työn suorittamiseksi. Vain Jumala voi!!! Vain hänen ihmeellinen työnsä tämän maailman ihmisten hyväksi voi todella Pyhän Hengen kautta koskettaa näitä miljoonia ihmisiä.

Muistatteko Jeesuksen, mitä hän sanoi opetuslapsilleen, kun he näkivät äärettömän tehtävän ja vaalenneet elopellot ympärillään?

Matt. 9:35 - 38 ”Ja Jeesus vaelsi kaikki kaupungit ja kylät ja opetti heidän synagoogissaan ja saarnasi valtakunnan evankeliumia ja paransi kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta.
Ja nähdessään kansanjoukot hänen tuli heitä sääli, kun he olivat nääntyneet ja hyljätyt niinkuin lampaat, joilla ei ole paimenta.”
Silloin hän sanoi opetuslapsillensa: "Eloa on paljon, mutta työmiehiä vähän. Rukoilkaa siis elon Herraa, että hän lähettäisi työmiehiä elonkorjuuseensa."

Yhä Jeesus säälii tätä maailmaa. Hän odottaa toimia sen hyväksi. Ellei meillä ole mitään muuta tehtävää tässä maailmassa, meillä on tämä: ”Rukoilkaa elon Herraa!!!” Miksi,--- että hän lähettäisi työmiehiä vainioilleen. Jes. 59:1 Katso, ei Herran käsi ole liian lyhyt auttamaan, eikä hänen korvansa kuuro kuulemaan:
Me tiedämme, mitä Jaakob sanoo: Jaak. 5:16 :”Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras.”
Hän puhuu Eliasta, kuinka tämä rukoili, eikä sadetta tullut. Meidänkin rukouksemme kuullan, kun jatkamme sitkeästi, lopettamatta, taukoamatta. Elämme rukouksen hengessä. Viihdymme Kristuksen yhteydessä hiljaisessakin rukouksessa pitkiä aikoja päivittäin. Paholainen ei voi lukea rukouksiamme, kun teemme ne yksityisesti Herralle kertoen hiljaisessa sydämen kammiossa.

Mistä me tiedämme, että on aika rukoilla paljon? Maailman tilasta, uutiset tuottavat sanomia sodista, rikoksista, luonnonmullistuksista joka ainoa päivä. Olen seurannut seismistä sivua aina silloin tällöin. Sieltä löytyy päivittäin hieman alle tai yli 6 Richterin asteikolla maanjäristyksiä eri puolilla maailmaa. Useissakin paikoissa, jopa sellaisissa, joissa emme luulisi. Tänäiltana Halmaherssa Indonesiassa 5,7 Richterin asteikolla, tänä aamuna Mindanao, Philippines 5,5 R-asteikolla, Qinghai, China, 5,1 R- asteikolla, siis tämän vuorokauden puolella jo kymmenen 4-5 R-asteikon järistystä eri puolilla itäistä maailmaa ja neljän päivän sisällä neljäkymmentä. Elämme järisevässä maailmassa. Kaikkialla huudetaan Jumalaa apuun.

Ekosysteemi muuttuu, ihmisen itsekkyys saa aikaan valtavia muutoksia maailmassa. Amazon ja Afrikka menettävät metsiään ihan liukuhihnalta. Raha ratkaisee tässä maailmassa lähes kaiken.
Mietin, mitä tapahtuisi, jos meri nousisi näilläkin kulmilla. Kyrönjoen suistosta tulisi suuri lahti, joka ulottuisi kenties minne asti. Me laakealla pellolla asuvat olisimme välittömästi tulvan uhreja. Ei Kyrönjoen veden tarvitse nousta kuin n. 5 metriä, ja olemme tulvan alla.

Tällaisessa maailmassa elämme. Kaikki on epävarmaa. Ei ole ollenkaan ihme, että ihmiset pelkäävät tai sitten elävät kuin viimeinen päivä olisi menossa. Nautitaan nyt, kun kerran voidaan, huomennahan kuolemme.
2. Kor. 15: 32
”Olisiko minun kannattanut taistella Efesoksessa petoja vastaan, jos asiaa ajatellaan vain tavalliseen ihmistapaan? Ellei kuolleita herätetä eloon, niin "syödään ja juodaan, huomenna kuollaan". [Ap. t. 19:23; 2. Kor. 1:8 | Jes. 22:13; Viis. 2:6]
Paavali lainaa Jesajan kirjaa luku 22:13 Tuhosta pelastunut Jerusalem juhlii eikä muista Herraa. Sieltä kuuluu juhlintaa…vaikka oli ollut sota, vieraat maat porttien edessä. Jesaja itkee kansansa onnettomuutta: johtajat olivat vankeina, mutta kansa juhli…”Sen tähden minä nyt pyydän: -- Jättäkää minut rauhaan, antakaa minun itkeä suruani! Älkää tunkeilko minua lohduttamaan, kun murehdin kansani onnettomuutta,” sanoo Jesaja.
12. jae: ” Jumala, Herra Sebaot, kutsui sinä päivänä teitä itkiäisiin ja valittajaisiin. Hän kehotti teitä ajamaan päänne paljaaksi ja vyöttäytymään säkkivaatteeseen.”

Omia töitä, mutta ei katumusta, jota Jumala odotti kansaltaan…ilo siitä, että on aikaa juhlia ja syödä.

13.ja 14. jae: ”Mutta mitä vielä! Täällä vain iloitaan ja riemuitaan! Naudat lihoiksi, pikkukarja teuraiksi, lihaa syödään, viiniä juodaan: "Syödään ja juodaan, huomenna kuollaan!" [1. Kor. 15:32]
Niin minä sain kuulla Herran Sebaotin sanat: -- Tietäkää: tämä synti jää sovittamatta aina kuolemaanne saakka. Näin sanoo Jumala, Herra Sebaot.”

On suuri vaara, että olemme yhtä kelvottomia, meidän syntimme saattaa jäädä sovittamatta, jos nousemme vain ilakoimaan ja nautiskelemaan olosuhteiden hyvyyttä täällä kaukana pohjoisessa.
Vihollinen on ulkopuolella, meidän on tässä hyvä olla, juhlitaan…

Miten meidän kansamme voi? Miten ympäristömme voi? Miten meidän perheemme voi? ystävämme, läheisemme? Ellemme rakasta heitä, emme ole heidän apunaan. Jumala odottaa myös rakkautta meiltä, koska hän rakasti meitä ensin. (Joh. 3:16)
Meillä on mahdollisuus, rukoilkaa elon Herraa, että hän lähettäisi työmiehiä elovainiolleen?
Rukoilkaa salassa, ettei paholainen pääse tulta sammuttamaan, kun se on syttynyt. Näinhän tahtoo aina käydä. Usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan ja ojentautuminen sen mukaan.
Ojentautuminen sen mukaan, että pian Jeesus tulee, olenko valmis? Ojentautuminen sen mukaan, että olen valmis, hetkellä millä tahansa Herrani voi saapua.

3

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä väärä profeetta Ellen White ja adventismi on ajan merkki:

      "Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin." (Mat 24:24)

      Ja sehän tiedetään, mitä Bill Knott, tuo adventistipappi ja kahden suurimman adventistilehden toimittaja, pitää evankelioimisena:

      “as the three angels’ messages found receptive hearts in every culture.”
      http://www.jesus-is-savior.com/Bible/clear_word.htm
      kun kolmen enkelin sanoma löytää vastaanottavia sydämiä joka kulttuurissa

      Kristityt evankelioivat ihmisiä ja iloitsevat, kun ihmiset avaavat joka kulttuurissa sydämensä Jeesukselle, mutta Bill Knott ja adventistit vievät epäraamatullista harhaoppista kolmen enkelin sanomaa.

      Niille, jotka nyt ihmettelevät, mikä on adventistien kolmen enkelin sanoma, tähän lyhyt selitys:

      Kolmen enkelin sanoma perustuu väärän ”enemmän kuin profeetan” Ellen G. Whiten näkyihin:

      1. enkeli:
      - Raamattu
      "Ja minä näin lentävän keskitaivaalla erään toisen enkelin, jolla oli iankaikkinen evankeliumi julistettavana maan päällä asuvaisille, kaikille kansanheimoille ja sukukunnille ja kielille ja kansoille. Ja hän sanoi suurella äänellä: "Peljätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia, sillä hänen tuomionsa hetki on tullut, ja kumartakaa häntä, joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja vetten lähteet." (Ilm 14:6-7)

      Ellenin mukaan tämä on viesti 22.10.1844 ja siitä, että Jeesus tuolloin meni taivaassa huoneesta toiseen ja sulki oven ja aloitti tutkivan tuomion ja taivaassa olevien uskovien syntien puhdistamisen.

      2. enkeli
      Raamattu
      "Ja seurasi vielä toinen enkeli, joka sanoi: "Kukistunut, kukistunut on se suuri Babylon, joka haureutensa vihan viinillä on juottanut kaikki kansat."(Ilm 14:8)

      Ellenin mukaan muut kirkot ja seurakunnat ovat Babylon, joka kukistuu ja Seitsemännen Päivän Adventtikirkko on pieni lauma, jäännös, joka ainoastaan pelastuu.

      3. enkeli
      Raamattu
      "Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä, niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä. Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin. Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon." (Ilm 14:9-12)

      Ellenin mukaan pedon merkki on sunnuntain vietto lepopäivänä ja lauantaisapatti on sinetti, jolla ainoastaan pääsee taivaaseen. Ja tulikivillä vaivaaminenkaan ei kestä iankaikkisesti, jolloin ei ole lepoa päivällä eikä yöllä, vaan vain hetken.

      • kerro nyt lisää

        Minkälaisia ihmeitä ja tunnustekoja adventistien väärät profeetat ovat tehneet?


      • köyhä elämä

        No, taitaa olla näin, että te ette näytä ymmärtävän näitä teille kerrottuja asioita oikealla tavalla, että te vain jatkatte tätä teidän oikeaksi katsomaanne toimintaa, vaikka me ihmiset kyllä hyvinkin usein tulemme tehneeksi näitä virheitä, ja, kun on olemassa näitä oikein kirjoihin kirjoitettuja virheitä, joihin voi aina käydä käsiksi, että, jotka ovat kiinnostuneet olemaan armottomia, niin heillä kyllä riittää tälläistä virheiden etsintää täällä tämmöisessä maailmassa, jossa me ihmiset niitä kasapäin teemme. Mutta, että, oletteko te huomanneet tämän asian, että meistä jokainen tulee niitä tekemään, että emme voi niiltäkään kokonaan säästyä, vai onko teillä tämä virheiden teko jäänyt elämänne aikana täysin nollaan ?

        Näyttääpä siltä, että teillä tämä touhu on mennyt tämmöiseen pakkomielteiseen, että ette voi toimintaanne oikein lopettaa, että siltä se nyt näyttää, että tälläinen toiminta näyttää olevan tämän netissä kirjoittelun yksi piirre, että vainoojiahan on myös täällä maailmassa, ja eikö Raamatussakin kerrota, että yksi suurimmista ainakin näin hän itse asian ilmaisi oli tämä Saulus, joka puuskui uhkaa, ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan.
        Mutta, hän kohtasi matkallaan Jeesuksen: hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä; ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: >> Saul, Saul, miksi vainoat minua ? >> Hän sanoi: >> Kuka olet, herra ? >> Hän vastasi : >> Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat. mutta nouse ja mene kaupunkiin, niin sinulle sanotaan, mitä sinun pitää tekemän. >> Ja, miehet, jotka matkustivat hänen kanssansa, seisoivat mykistyneinä: he kuulivat kyllä äänen, mutta eivät ketään nähneet. Niin Saulus nousi maasta; mutta kun hän avasi silmänsä, ei hän nähnyt mitään, vaan he täluttivat häntä kädestä ja veivät hänet Damaskoon. Hän oli kolme päivää näkemätönnä, ei syönyt eikä juonut.
        Ja, Damaskossa oli eräs opetuslapsi, nimeltä Ananias. Hänelle Herra sanoi näyssä: >> Ananias ! >> Hän vastasi: >> Katso, tässä olen, Herra >>. Niin Herra sanoi hänelle: >> Nouse ja mene sille kadulle, jota sanotaan Suoraksi kaduksi, ja kysy Juudaan talosta Saulus nimistä tarsolaista miestä. Sillä katso, hän rukoilee; ja hän on nähnyt näyssä miehen, Ananias nimisen, tulevan sisälle ja panevan kätensä hänen päällensä, että hän saisi näkönsä jälleen.>> Mutta Ananias vastasi: >> Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa; ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat >>. Mutta Herra sanoi hänelle: >> Mene; sillä hän on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen. Sillä minä tahdon näyttää hänelle, kuinka paljon hänen pitää kärsimän minun nimeni tähden. >> Niin Ananias meni ja astui huoneeseen, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: >> Veljeni Saul, Herra lähetti minut - Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit - että saisit näkösi jälleen ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä >>. Ja heti putosivat hänen silmistään ikäänkuin suomukset, ja hän sai näkönsä ja nousi ja otti kasteen. Ja kun hän nautti ruokaa, niin hän vahvistui. Ja hän oli opetuslasten seurassa Damaskossa jonkun aikaa. Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika. Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: >> Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat ? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin ? >> Mutta Saulus sai yhä enemmän voimaa ja saattoi Damaskossa asuvat juutalaiset ymmälle näyttäen toteen, että Jeesus on Kristus. Ja pitkän ajan kuluttua juutalaiset pitivät keskenään neuvoa tappaaksensa hänet. Mutta heidän salahankkeensa tuli Sauluksen tietoon. Ja he vartioivat porttejakin yöt päivät, saadaksensa hänet tapetuksi. Mutta hänen opetuslapsensa ottivat hänet yöllä, päästivät hänet muurin aukosta ja laskivat alas vasussa. Ja kun hän oli tullut Jerusalemiin, yritti hän liittyä opetuslapsiin; mutta he kaikki pelkäsivät häntä, koska eivät uskoneet, että hän oli opetuslapsi. Mutta Barnabas otti hänet apostolien tykö ja kertoi heille, kuinka Saulus tiellä oli nähnyt Herran, ja että Herra oli puhunut hänelle, ja kuinka hän Damaskossa oli rohkeasti julistanut Jeesuksen nimeä. Ja niin hän kävi heidän keskuudessaan sisälle ja ulos Jerusalemissa ja julisti rohkeasti Herran nimeä. Ja hän puhui ja väitteli hellenistien kanssa; mutta he koettivat tappaa hänet. Kun veljet sen huomasivat, veivät he hänet Kesareaan ja lähettivät hänet sieltä Tarsoon. Niin oli Juudeassa ja Galileassa ja Samariassa rauha; ja se rakentui ja vaelsi Herran pelossa ja lisääntyi Pyhän Hengen virvoittavasta vaikutuksesta.

        No, tuossa oli Apostolien teot 9:stä LUVUSTA kirjoitusta, että näin on Jumalalla mahdollista herättää Jeesuksen vainoajista Hänen sanansa julistajia, että Raamatun Jumalalla on omat tarkoituksensa vaikka me ihmiset täällä eläisimmekin miten pahasti, että, kun kohtaamme Jeesuksen, niin elämämme voi muuttua täysin Hänen sanansa mukaisiksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      138
      1688
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      113
      1315
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1212
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      88
      1137
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      188
      922
    6. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      83
      875
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      94
      837
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      829
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      768
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      137
      702
    Aihe