Helppoja skedetemppuja aloittelijalle? (+laudan kasausta...)

supargirl

Olen skeittauksen aloittanut tyttö (=en tunne ketään harrastajaa, jolta kysyä neuvoa. Siksi olen täällä.), ja ainoa temppu jonka osaan teoriassa on ollie. Sitä oon nyt ahkerasti yrittänyt treenata ja menee se melkein.

Mutta mitä muita helppoja skeittitemppuja on olemassa, joita kannattaisi lähteä seuraavaksi harjoittelemaan? Jos joku heittää edes jotain temppujen nimiä, niin voin sitten youtubesta tai jostain katsella ohjeita =).


Niin ja sitten vielä sellainen, että jos lähtee kasaamaan omaa lautaa, niin mitä merkitystä dekin leveydellä tai pyörien koolla (ja mitä muuta niitä nyt onkaan?) yms. on? Eli mitä nyt siis käytännössä kannattaa ottaa huomioon kun alkaa omaa lautaa kasata.

38

5801

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Skedetyttö93

      Olen myös tyttö ja aloitin skedauksen kesän alussa. Nyt on tullut opittua ollie ja poppari. Kickflip menee joskus muttei läheskään aina. Sulle suosittelen Pop Shove It-nimistä temppua eli popparia. You tubesta löytyy. Jos käyt skeittiparkilla kannattaa harjoitella erilaisista paikoista menemistä ja slaidausta tai gridiä.
      Ostin oman lautani Laminasta: Aste-dekin ( 7.75) ja grippi
      Thunderin trukit
      Speedemonsin renkaat ja laakerit sekä ruuvit ja mutterit

      Dekin koko riippuu koostasi ja jalan koosta. Mun jalka on 39 ja tykkään skeitata 7.75 levysellä dekillä. Voit kokeilla erilaisia dekkejä. Se joka tuntuu sopivalta on sitten oikea. Ja skeittikengät kannattaa myös hommata. Itellä on niken jotku kengät.Renkaitten koko riippuu siitä missä aiot skedata. Jos skeittaat parkilla ehkä 52-54mm renkaat ois sopivat.

      Toivottavasti saat tästä neuvoja skeittauksen aloittamiseen!

      • suparg

        Mulla on saman kokoinen jalka kuin sulla, että toi vois varmaan passata sitten mullekin dekin leveydeksi =).

        Skeittaan lähinnä kadulla ,että millaset renkaat mun kannattaisi hommata koon ja kovuuden suhteen?


      • jormis1
        suparg kirjoitti:

        Mulla on saman kokoinen jalka kuin sulla, että toi vois varmaan passata sitten mullekin dekin leveydeksi =).

        Skeittaan lähinnä kadulla ,että millaset renkaat mun kannattaisi hommata koon ja kovuuden suhteen?

        Katso Laminan sivuilta neuvoja trukkien valintaan ja muuhunhttp://www.lamina.fi/PublishedService?frontpage=true


      • temeraka

        tiiättekö te mitään hyvää skeittihallii tai parkkii turun tai raisoin lähel


      • ASDSA
        temeraka kirjoitti:

        tiiättekö te mitään hyvää skeittihallii tai parkkii turun tai raisoin lähel

        Turus on ainaki Cube [http://www.turku.fi/cube] ja monta, monta hyvää parkkii esim. Kupittaan ja H-salon.


      • skedeman
        suparg kirjoitti:

        Mulla on saman kokoinen jalka kuin sulla, että toi vois varmaan passata sitten mullekin dekin leveydeksi =).

        Skeittaan lähinnä kadulla ,että millaset renkaat mun kannattaisi hommata koon ja kovuuden suhteen?

        99a vois olla sopiva kovuus .... koko vois olla 52-54


      • Anonyymi
        temeraka kirjoitti:

        tiiättekö te mitään hyvää skeittihallii tai parkkii turun tai raisoin lähel

        Skeittihalli Cube Turussa


    • jokfinfuiwfwdfw

      jos kasaat omaa, kannattaa mennä kauppaan, ostaa tyyliin jalalleen sopiva dekki, hyvin kääntyvät truckit (streettiin) ja pienet kovat pyörät. temppuja on kickflip ja heelflip. muista että se taili pitää potkasta kunnolla maahan asti eikä pelkkä töytäisy riitä.

    • on

      helppo. ite opin ennen olliee. kannattaa myös lähtee pyöritteleen flippejä iha ländäämättä.harjottelemalla oppii

    • skedeboy00

      Joo toi krindi voisit opetella, se on helppo. Itekki alotin kesäloman alus. Ollie, krindi, boardslide ja 360 flip sujuu. Varial kicflipin haluisin laudan pääle

      • sadfsgsfgfg

        Jossain Turussa on CUBE Skeittihalli mut en oo varma missä siel.


      • sdfgbh
        sadfsgsfgfg kirjoitti:

        Jossain Turussa on CUBE Skeittihalli mut en oo varma missä siel.

        cuube o hirvesalos


    • skedekki

      joo osaan itte tehä ollen ja ku yritän kick flippii ni siitä tulee poppari

      • Sk8erGirl

        Kickflipis sun pitää työntää sitä etujalkaa samal taval ku ollies, mut vaa niiku viistoon. Jos yrität suoraa siit laudan keskelt taakse työntää nii lähtee poppariin. (sekava oli toi viimene lause :d)


      • Sk8erGirl
        Sk8erGirl kirjoitti:

        Kickflipis sun pitää työntää sitä etujalkaa samal taval ku ollies, mut vaa niiku viistoon. Jos yrität suoraa siit laudan keskelt taakse työntää nii lähtee poppariin. (sekava oli toi viimene lause :d)

        siis ei taakse työntää vaa.... kyl sää tiiät :D


      • Sk8erGirl
        Sk8erGirl kirjoitti:

        siis ei taakse työntää vaa.... kyl sää tiiät :D

        nii lähtee fs poppariin jos veät suoraa taakse sitä etujalkaa
        helvetin paljo jäi tuota asiaa sanomatta tuossa ekassa viestissä :d


    • Enjoisk8

      No ite opettelin ollien kunnolla sit aloin harjotteleen pop shuvittia

      • DC

        kickflip on helppo kun sitä harjoittelee jos joka päivä viien viikon ajan osaat kickflipin helposti


    • greg--

      moi

    • helsingirl

      harjottelin vuoden ajan kickflippiä ja nyt alkaa meneen, pitää olla pitkäpinna.

    • ?????

      mä sain tehtyy tänää kickflipin

    • skeittaaaaaaaaaaaaaa

      Jos Teet paljon temppuja osta kovat renkaat, jos taas haluut päästä kovaa ja tasasesti niin ettet tökkää kivee osta pehmeet.

    • sadeeeem

      Poppari on vaikee tehä ku mun lauta lähtee alta .......

    • flippari

      mäsaan varialin flipin hiilin poparin 180filp ni niitä vois harjotella ps.mätilaan decit mic maci:stä

    • manual skate

      mic mac on surkee skede valmistaja muuten sil on hyvät farkut ja kauppaki on aika huono jos asutte seinäjoel siel on manual market sielt on yleensä deckini ps kannattaa harjotella ollie ainaki yhe deki yli ennen kui alottaa muita trickkei

      • skedespede

        asun sjoella ja manual on mun sponsori p.s oon skedenny 3 vuotta


    • Ville991
    • veteraanijape
    • 3 vuotta rullannu

      kickflippi ja heeli olis semmosia joista voisit alottaa .... mut treflipit ja hardit on sitte vähä myohemmin .......!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • joku

      No itteltä menee kickflip ja poppari ja varial kickflip mut en pääse ländää siihe laudalle ku teen ton varial kickflipin!!!!!nii osaisitteks kertoo lisää temppuja??

    • rullalauta

      ite alotin 8v oon nyt 10v poika en osaa flippiä tai muitakaan ollie lähtee 5\5 :DD
      mut en osaa muita nyt kuukausi sitten opin nollien harjotelen tulevalla kesällä 2012
      pop shove it eli poppari temppua aion oppia sen kyllä todennäkösesti :))
      mut onnea harjotteluun paljon kyllä sä sen opit.

    • rullalauta
    • lollero

      en oo viel alottanu skeittausta mut pitäskö koota ite vai ostaa kokonaisena

      • Turku on suomen piip

        Osta stadiumist Warpin complete sil pääsee alkuun


      • !!!!!!
        Turku on suomen piip kirjoitti:

        Osta stadiumist Warpin complete sil pääsee alkuun

        warpit on paskoja!!


    • WARP!>3

      Warp on hyvä merkki älä hauku sitä merkkiä! Minäkin aloitin juuri skeittaamisen minä en osaa ollieta vaikka yritän kuinka neuvokaa mua kunnolla oppimaan se ollie?:)

    • Anonyymi

      😀?

    • Anonyymi

      Mä suosittelisin ollien jälkeen switch ollieta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4449
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe