Onko teillä hyviä vinkkejä omenan säilöntään? Säilyykö esimerkiksi pakastettuna kuutioina tai viipaleina, pitääkö olla esikeitettynä tai muuten käsiteltyinä? Muita vinkkejä. Hilloksi en halua niitä keittää, koska entisetkin hillot ovat vielä syömättä. Kiitos avustanne.
Omenan säilönnästä
2
412
Vastaukset
- 0712
Omenoita voi kyllä pakastaa paloina ilman keittämistä. Onhan ne hieman vetisen makuisia ja pehmeitä sulatettuina, mutta kyllä niitä puuroihin, piirakoihin tai esim. omena-kaurapaistokseen voi käyttää talvella. Itse teen omenoista erilaisten hillojen lisäksi myös mehua mehumaijalla.
- Panhandle
Omenista tulee herkkua, kun ne kuivattaa ohuina viipaleina. Ne mahtuvat pieneen tilaan ja säilyvät ilmatiiviisti pakattuina hyvin, jos ne on kuivattu riittävän kuiviksi. Sähkökäyttöinen kuivuri on paras, siinä tulos on varmin ja tasaisin. Uunissa on vaikea saada riittävän matalaa lämpötilaa.
Tuoreita omenia olen käyttänyt myös ruuanlaitossa ja tehnyt niistä piirakkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1024457Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743821178- 1861052
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091032Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna83913Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47901- 64891
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk10847- 64846
Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64816