Kauhistuttava ihmisten lammastarha.
Kuinka ketään voi johdattaa tiettyyn suuntaa.
Me, kellä on lapsia, pitäs hiukan harkita.
Lapuan, tms. Sunnuntaiseurat
26
196
Vastaukset
niillä niitä lapsia vasta onkin!
- ainakaan ..
kukaaan viinasta päihdy, eikä tappele verissäpäin.
.- voi, mitä
minttupuu kirjoitti:
tietty niissä seuroissa!! Kotona voi ollakin jo toinen komento.
mieleen juolahtaa.
Toiset käyvät kapakassa, toiset seuroissa. Tuskin siihen mitään sen mystisempää mahtuu. Ihmisiä kaikki.
Ei ainakaan minun tietämissäni lestaperheissä kärsitä viinan haitoista.
. - -.-----------------------
voi, mitä kirjoitti:
mieleen juolahtaa.
Toiset käyvät kapakassa, toiset seuroissa. Tuskin siihen mitään sen mystisempää mahtuu. Ihmisiä kaikki.
Ei ainakaan minun tietämissäni lestaperheissä kärsitä viinan haitoista.
.Mutta selittäisitkö, miten pari tonnia kuussa tienaava mies elättää muijan ja viistoista lasta. Tätä olen ihmetellyt. Vissiin kala ja leipä riittää joillain paremmin kuin toisilla.
=DW= - henri|
-.----------------------- kirjoitti:
Mutta selittäisitkö, miten pari tonnia kuussa tienaava mies elättää muijan ja viistoista lasta. Tätä olen ihmetellyt. Vissiin kala ja leipä riittää joillain paremmin kuin toisilla.
=DW=kuin lestaariolainen, itse en ole kumpikaan, mutta kymysykseesi on helppo vastata.
Lapsi tuo leivän tullessaan. - kyseisen
Mutta selittäisitkö, miten pari tonnia kuussa tienaava mies elättää muijan ja viistoista lasta. Tätä olen ihmetellyt. Vissiin kala ja leipä riittää joillain paremmin kuin toisilla.
=DW=suuntauksen ekonomian erikoisasiantuntija.
Suomessa maksetaan lapsilisiä, melkoinen summa kertyy kuukaudessa, kun on paljon alaikäisiä.
Halutessaan sen voi tarkistaa Kelan sivuilta. Lapsettomana en osaa arvioida, kuinka paljon lapsilisät lapsen todellisista kustannuksista vastaavat.
Jos heissä on parin tonnin kuukausiansiollisia, on heissä kyllä kaikkia muitakin yhteiskuntaluokkia.
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/020708161610HL?OpenDocument
. - -.--------------
henri| kirjoitti:
kuin lestaariolainen, itse en ole kumpikaan, mutta kymysykseesi on helppo vastata.
Lapsi tuo leivän tullessaan.No olen peruskörtti noin sukujeni puolesta. Tässä puhuinkin tuosta kilpailevasta seuratoiminnasta ;D
En kuulu yhtään mihinkään, en kirkkoonkaan, mutta körtit tuli mulle tietenkin tutummiksi ja siellä on mun munmielestä asiallinen meininki, verrattuna moneen muuhun lahkoon.
Lapset ei tuo rikkautta. Mutta lapset voi maksattaa muilla kun itellä ei oo varaa. Tässä yhteiskunnallinen epäkohta erittäin kärjistettynä. Veroilla nekin "rikkaudet" maksetaa. Lestafaija ei eläissään maksa veroja edes yhden jälkikasvunsa kasvattamiseksi. Katos kun on lapsivähennyksiä...
Koko yhtälö on mahdoton yhteiskunnasta siivestys yhden lahkon lisääntymiseksi. Mutta se on mahdollista, ihme on tapahtunut.
=DW= - RIMMIR
-.-------------- kirjoitti:
No olen peruskörtti noin sukujeni puolesta. Tässä puhuinkin tuosta kilpailevasta seuratoiminnasta ;D
En kuulu yhtään mihinkään, en kirkkoonkaan, mutta körtit tuli mulle tietenkin tutummiksi ja siellä on mun munmielestä asiallinen meininki, verrattuna moneen muuhun lahkoon.
Lapset ei tuo rikkautta. Mutta lapset voi maksattaa muilla kun itellä ei oo varaa. Tässä yhteiskunnallinen epäkohta erittäin kärjistettynä. Veroilla nekin "rikkaudet" maksetaa. Lestafaija ei eläissään maksa veroja edes yhden jälkikasvunsa kasvattamiseksi. Katos kun on lapsivähennyksiä...
Koko yhtälö on mahdoton yhteiskunnasta siivestys yhden lahkon lisääntymiseksi. Mutta se on mahdollista, ihme on tapahtunut.
=DW=Kyllä kait sitä menee valtava määrä valtion verokirstuun sellaisen suurperheen viikottaisissa ruokaostoksissa ym välttämättömäsä tarvikkeessa jota lapsiperheessä täytyy olla. Paljonkos lastenvaipatkin nykyään maksavat.?
- oli mulla
henri| kirjoitti:
kuin lestaariolainen, itse en ole kumpikaan, mutta kymysykseesi on helppo vastata.
Lapsi tuo leivän tullessaan.körtti, mummu lesta. Itse en ole kumpikaan.
Voisihan täällä kukin alkaa tehtailemaan lapsia, jos luulevat lestojen niin suuria seteleitä ansaitsevan.
Onhan hyvä, että suomenkin suku jatkuu.
. - oumaigaad!
No olen peruskörtti noin sukujeni puolesta. Tässä puhuinkin tuosta kilpailevasta seuratoiminnasta ;D
=DW=aivojesi paikalla...
"Mutta lapset voi maksattaa muilla kun itellä ei oo varaa"
muistappa itte kuka sulle ne monot kustansi kun isäs joi rahat, kuntapa kunta!
Otappa se hirsi pois omasta silimästä jotta näkisit paremmin, ja ajattele laajemmin! - Silminnäkijä
=DW=Laestadiolaisuus onkin hyvinvointivaltioiden lahko.
Kuolisivat sukupuuttoon jos joutuisivat harjoittamaan uskoaan köyhissä oloissa. - Kuuluvat
Silminnäkijä kirjoitti:
Laestadiolaisuus onkin hyvinvointivaltioiden lahko.
Kuolisivat sukupuuttoon jos joutuisivat harjoittamaan uskoaan köyhissä oloissa.kirkkoon.
- Silminnäkijä
Kuuluvat kirjoitti:
kirkkoon.
lahko, vaikka kuuluvat ja menevät ehkä kirkkoon jos siellä saarnaa laestadiolainen pappi.
En ole teologi, mutta olen sen verran läheltä seurannut heidän toimintaansa ja tullut siihen tulokseen että oppinsa ja elämäntyylinsä ovat ahtaita ja elitistisiä. - myös ..
Silminnäkijä kirjoitti:
lahko, vaikka kuuluvat ja menevät ehkä kirkkoon jos siellä saarnaa laestadiolainen pappi.
En ole teologi, mutta olen sen verran läheltä seurannut heidän toimintaansa ja tullut siihen tulokseen että oppinsa ja elämäntyylinsä ovat ahtaita ja elitistisiä.tietämään ja tuntemaan kyseiseen suuntaukseen kuuluvia. Olen täysin neutraali. Anoppini aikoinaan kuului heihin, kuin moni muukin köyhä mökinmummu.
Ihan vain terminä, lahko on eronnut virallisesta valtionkirkosta.
Itse olen loukkaantunut, vaikkapa heidän suhtautumiseensa naispappeihin.
. - Silminnäkijä
myös .. kirjoitti:
tietämään ja tuntemaan kyseiseen suuntaukseen kuuluvia. Olen täysin neutraali. Anoppini aikoinaan kuului heihin, kuin moni muukin köyhä mökinmummu.
Ihan vain terminä, lahko on eronnut virallisesta valtionkirkosta.
Itse olen loukkaantunut, vaikkapa heidän suhtautumiseensa naispappeihin.
.varmasti ihan oikeassa miten lahko määritellään.
Muutama vuosikymmen taaksepäin suunnittelivat lessutkin kirkosta eroamista.
Itse olen täysin menettänyt kiinnostukseni uskontoihin. Naispappeus tai ei...ei kiinnosta.
Mutta uskonnon nimissä harrastettu julmuus saa minutkin ottamaan kantaa moisiin oppeihin. - henri|
=DW=onhan niitä muitakin arvoja kuin raha. Oikiasti lapsiperheiden asema on vedetty aika tiukille nykyään, ei ole mitään lapsi verovähennyksiä, viime laman aikaan lapsiperheet laitettin kykkyyn, esim päivähoitomaksut nousi pilviin.
http://www.youtube.com/watch?v=O8Xwjjcql4Y&feature=related - näin on
Silminnäkijä kirjoitti:
varmasti ihan oikeassa miten lahko määritellään.
Muutama vuosikymmen taaksepäin suunnittelivat lessutkin kirkosta eroamista.
Itse olen täysin menettänyt kiinnostukseni uskontoihin. Naispappeus tai ei...ei kiinnosta.
Mutta uskonnon nimissä harrastettu julmuus saa minutkin ottamaan kantaa moisiin oppeihin.jos henkilö A tekee vääriä tekoja B ja väittää samalla seuraavansa uskoa / uskontoa C niin eihän tästä vielä seuraa se että C on väärin, vaan ehkäpä että A tekee väärin...
- ö,.,ö.,,,,,,,,,,,,,,
Lumijoella on 2012 suviseurat. Ei siinä mitään, ainahan niitä on. Mutta LUmijoki on pieni maalaiskylä merenrannalla pp:lla. Yksi kapea pikitie, mutkanen ja ahdas, parit kärripolut sen lisäksi.
Meinaan vaan, että käypäs kattelemassa miten Limingan poliisi hoitaa liikennejärjestelyt. Seuraväkeä tulee yli kummenkertaisesti paikkakunnan asukaslukuun verrattuna, asuntovaunuineen ja grillikatoksineen.
Niin tämä on lähinnä logistiikkapoliittinen kommentti. Eikös jossain lapissa, käsivarressa olisi enenpi tilaa? Tai vaikkapa siperiassa???
=DW=- handek
Herrahan heidät ohjastaa, nämä maailman kauneimmemmat/suurimmat asuntovaunut Jumalan luo...
- oumaigaad!
toimii yhteistyö ja avunanto, sitä sietäisi lisätä meikäläisillekin!
Tiedätkö kuinka paljon rahaa he jättävät paikkakunnalle...luultavasti muutaman euron ainakin!
Onko se sulta pois! - Minämaalta
muistaakseni ole ensi kesänä Liperissä. Voisin mennä uteliaisuuttani tutustumaan ilmapiiriin. Lestadiolaisuus on aika merkillinen yhteisö. Toisaalta vankkaa yhteenkuuluvuutta, turvaa, rakkautta, toisaalta tiukat säännöt aiheuttavat mielenterveysongelmia ja yhteisöstä poispyristeleminen tietää usein hylkäystä.
Olen ihan mielenkiinnosta lukenut silloin tällöin lestapalstoja suomi24:ssa. Liike näyttää olevan voimakkaassa käymistilassa. Nuoret kaupungistuneet opiskelleet äidit eivät niin vain nielekään tulevaisuudenkuvaa, jossa lapsia pitäisi suoltaa henkensä uhalla, kunnes kuolee 18:nnen synnytykseen.
Vanhojen äijien valta (josta heti laitokselta pukille-kulttuuri on peräisin) näyttää olevan murenemassa.
Lestadiolaiset eivät nykyään ole Hymy-lehden 70-luvun ryysyläiskansaa, vaan keskimääräisesti hyvin toimeentulevia suuresta lapsiluvusta huolimatta. Tämä selittyy raittiudella, ahkeruudella ja myös lestaverkostolla. Lestaenemmistöisissä kunnissa työpaikat voivat välittyä pitkälti tuttavankauppaa. Uskonveljet auttavat toisiaan.
On lestadiolaisuudessa paljon arvostettavaakin, yhden lestatytön tunsin aikoinaan, säteilevä, hieno tyttö.
Mutta körttiläisyys on minustakin aika järkevää, körtit mm. eivät jahtaa homoja, vaan näkevät ne tasaveroisina jumalanluomina. - harvinaisen ..
Minämaalta kirjoitti:
muistaakseni ole ensi kesänä Liperissä. Voisin mennä uteliaisuuttani tutustumaan ilmapiiriin. Lestadiolaisuus on aika merkillinen yhteisö. Toisaalta vankkaa yhteenkuuluvuutta, turvaa, rakkautta, toisaalta tiukat säännöt aiheuttavat mielenterveysongelmia ja yhteisöstä poispyristeleminen tietää usein hylkäystä.
Olen ihan mielenkiinnosta lukenut silloin tällöin lestapalstoja suomi24:ssa. Liike näyttää olevan voimakkaassa käymistilassa. Nuoret kaupungistuneet opiskelleet äidit eivät niin vain nielekään tulevaisuudenkuvaa, jossa lapsia pitäisi suoltaa henkensä uhalla, kunnes kuolee 18:nnen synnytykseen.
Vanhojen äijien valta (josta heti laitokselta pukille-kulttuuri on peräisin) näyttää olevan murenemassa.
Lestadiolaiset eivät nykyään ole Hymy-lehden 70-luvun ryysyläiskansaa, vaan keskimääräisesti hyvin toimeentulevia suuresta lapsiluvusta huolimatta. Tämä selittyy raittiudella, ahkeruudella ja myös lestaverkostolla. Lestaenemmistöisissä kunnissa työpaikat voivat välittyä pitkälti tuttavankauppaa. Uskonveljet auttavat toisiaan.
On lestadiolaisuudessa paljon arvostettavaakin, yhden lestatytön tunsin aikoinaan, säteilevä, hieno tyttö.
Mutta körttiläisyys on minustakin aika järkevää, körtit mm. eivät jahtaa homoja, vaan näkevät ne tasaveroisina jumalanluomina.fiksu kirjoitus.
. - näin on
Minämaalta kirjoitti:
Mutta körttiläisyys on minustakin aika järkevää, körtit mm. eivät jahtaa homoja, vaan näkevät ne tasaveroisina jumalanluomina.vielä siitä, että homot Jumalan luomia... toki ovat, mutta käsittääkseni homoseksuaalisuus johtuu lähinnä siitä, että lapsi/nuori ei jostain syystä voi samaistua isän/äidin malliin ja esimerkkiin. Kaikki tuntemani ja tietämäni vajaa 10 homoa ovat hyvinkin katkeria isälleen, koska isä oli häntäheikki tai erosi tai muutoin kohteli tämän pojan mielestä väärin äitiä tai poikaa. Joten ei ihme että lapsi/nuori ajattelee että "tuollainen en halua olla". Kuitenkin jotenkin päin ihmsen pitäisi olla, ja kun ei voi hyväksyä olevansa heteromies ja tuleva isä, on keksittävä jotain muuta. Selibaatti, tai sitten vaikkapa homous. Ymmärtääkseni homomies lähinnä kaipaa sitä miehistä hyväksyntää ja välittämistä, mistä jäi paitsi. Ja aikuisena sitten etsii sitä miehen sylistä, vaikka tuo "auttaja" itsekin taitaa olla juuri samoista syistä avun tarpeessa.
Siis; Jumalan luoma, kyllä. Mutta se miksi maailmassa on sairautta ja syntiä ja vääriä tekoja, on taas aivan jotain muuta kuin Jumalan tahto. Jos ei tässä yhteydessä hyväksy luomiseen ja syntiinlankeemukseen pohjautuvaa selitystä, onkin aivan ymmällään miksi maailmassa on pahuutta huonoutta ja sairautta.
- henri|
sielä lauletaan Siioninvirsiä, ja luetaan mooseksenlakia. Lopuksi nautitaan lihasoppaa, kahvia ja pullaa .
- handek
Numero alle 42000, olen se mustempi lammas...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4674034Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181692- 1161526
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891474Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991408Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n601375- 521316
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi981229- 441079
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa341078