Kysymys muisteista

Eli olen pihalla noista muisteista ja konekin on vanha ja hieman tarvitsisi vielä sinnitellä tällä. Ongelma on että olen miettinyt Ram-muisteja halvalla.

1.Voiko esimerkiksi ddr3 muistin pistää emolevyyn joka tukee vain ddr1. (Toimiiko muisti silti vaikka ei täysiä tehoja siitä saa.) Lähinnä ajatuksena että ne sopisi myös uudempaan koneeseen.

2.Sama Kysymys mutta jos näytönohjain tukee ddr2 teknologiaa toimiiko myös kammat ddr1-3 edes ddr2 tehoilla.

5

190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei...

      käy. Sellasia emoja on kyllä johon saa sekä ddr3 ja ddr2 muisteja muttei yhtaikaa ja myöskin joskus oli sellasia johon kävi ddr ja ddr2 muistit.
      Se mitä muistia näyttis käyttää ei kuulu pätkäkään emolle ja päin vastoin.
      luulempa että tapauksessasi on fiksuinta ostaa uusi emo prossaa muistit ehkä näyttis eli koko kone.

      • Kiitokset niin vähän ajattelinkin kun huomasin että ei ole muutenkaan kaksinen ja ääni on kuin betonimyllyssä.

        Emolevyssä ei ole kuin kaksi paikkaa muisteille. Ja molemmis 512mt ddr, eipä ihme että kone alkaa jo hyytymään senkin takia.


      • kaasuperse
        sfinski80 kirjoitti:

        Kiitokset niin vähän ajattelinkin kun huomasin että ei ole muutenkaan kaksinen ja ääni on kuin betonimyllyssä.

        Emolevyssä ei ole kuin kaksi paikkaa muisteille. Ja molemmis 512mt ddr, eipä ihme että kone alkaa jo hyytymään senkin takia.

        2x512 riittää vistaa vanhemmille windowseille ja linuxeille oikein hyvin! Sun windowsisi pitäis asentaa uudelleen, se tässä on hyytynyt ja hyytyy ajan mittaan uusissakin koneissa jos käyttäjä ei oikein osaa.


      • --------------
        sfinski80 kirjoitti:

        Kiitokset niin vähän ajattelinkin kun huomasin että ei ole muutenkaan kaksinen ja ääni on kuin betonimyllyssä.

        Emolevyssä ei ole kuin kaksi paikkaa muisteille. Ja molemmis 512mt ddr, eipä ihme että kone alkaa jo hyytymään senkin takia.

        1 Gt riittää kirkkaasti kaikille muille käyttöjärjestelmille, paitsi Vistalle.
        Tapauksessasi ei ole kyse muistin puutteesta lainkaan.
        Onko sitä puhdisteltu edes millään ohjelmalla?
        Tai aja aluksi vaikka tuo:

        http://onecare.live.com/site/fi-fi/tryscanner.htm?mkt=fi-fi


      • -------------- kirjoitti:

        1 Gt riittää kirkkaasti kaikille muille käyttöjärjestelmille, paitsi Vistalle.
        Tapauksessasi ei ole kyse muistin puutteesta lainkaan.
        Onko sitä puhdisteltu edes millään ohjelmalla?
        Tai aja aluksi vaikka tuo:

        http://onecare.live.com/site/fi-fi/tryscanner.htm?mkt=fi-fi

        On eheytetty ja muutenkin katsottu mm. mcafee.

        Käyttöjärjestelmänä xp. Selvisi jo että tarvin uuden koneen:) Ongelmani ei ole käyttöjärjestelmän hyytyminen vaan oikeastaan muiden ohjelmien vaatimukset. Katsoin että suositus ko. ohjelmiin on 2 gikaa ja kun vielä oma prosessorikin alkaa jo olemaan 3v.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      171
      1549
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1166
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      49
      1002
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      186
      875
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      769
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      740
    7. 60
      658
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      32
      630
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      624
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      77
      568
    Aihe