alan tulla hiljaiseksi ja yksinäiseksi - - Suomi24 Keskustelut"/>

"Kaverit" vittuilee --> alan tulla hiljaiseksi ja yksinäiseksi

Syrjitty

Aina esim. ruokailussa tai muualla kun avaan suuni he heti rupevat sanomaan negatiivisia asioita minusta. Tämä on jatkunut vitos luokasta yläasteelle. Ennen olin puhelias ja osasin puhua nokkelasti (omasta mielestäni) ja avoimesti, mutta nyt olen hiljainen ja ujo. Ajattelen aina 2 kertaa ennen kuin sanon mitään. Myös aina kun rupean kertomaan esim. eilisiä tapahtumia, rupean änkyttämään koska pelkään että he rupevat haukkumaan minua. Olen ruvennut agressiiviseksi ja kiroilen entistä useammin. Olen lyönyt kavereitani ja ne menevät siitä kyllä hiljaiseksi, mutta se ei helpota ollenkaan. Nyt he puhuvat selkäni takana kuinka saan "raivokohtauksia" kokoajan ja kuinka ärsytävää se on. He myös levittävät väärää tietoa minusta mikä johtaa haukkumiseen ja tönimiseen. Omasta mielestäni osaan hillitä itseni melko hyvin mutta "kaverini" osaavat olla niin vittumaisia, että tekisi mieli lyödä heltä kaikilta nenärusto päähän. He myös aina puhuvat pahaa yhdessä, esim. kun sanon jotain, he rupevat puhumaan negatiivisia asioita minusta --> sanon joitain vastaan --> he -->kaikki

21

3857

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aikoinaan syrjitty myös

      Onko teidän luokalla joku toinen jota syrjitään? Tai rinnakkaisluokilla?

      Lyöttäydy sellaisen kanssa yhteen, niin kumpikaan ei ole yksin ja molemmilla on joku joka ymmärtää. Parhaassa tapauksessa saat hyvän ystävän.

    • Been there

      Tuttu tilanne. Onneksi koulu loppuu joskus ja pääset lukioon tai amikseen eroon niistä mänteistä. Älä ala lintsaamaan, siitä saat vain itsellesi harmia. Etsi käsiisi oppilashuoltoryhmä tai millä nimellä se nyt sinun koulussasi kulkeekaan. Kouluterkka voi olla hyvä. Jos et saa siellä sanottua asiaa, onhan sinulla tuo yllä oleva kirjoituksesi. Kopioi se ja anna käteen. Tietysti siinäkin voi kynnystä olla.

      Ymmärrän oikein hyvin, että tulet aggressiiviseksi tuollaisesta kohtelusta, mutta kannattaa silti yrittää hillitä itsensä. Sinä nimittäin olet pulassa, jos ne keksivät kannella esim. rehtorille sinun "raivokohtauksistasi".

      Yksin on paha tapella isoa porukkaa vastaan. Ne todistavat kaikki toistensa puolesta ja sinua ei uskota. Eikö ole ketään, joka olisi sinun puoltasi sen verran, että uskaltaisi sanoa rehellisesti aikuisille, että sinä olet se, joka puhuu totta?

      Kannattaa myös kertoa vanhemmillesi. He voivat ottaa yhteyttä kouluun ja vaatia viime kädessä lakiteitse, että sinä saat koulurauhan.

    • nwofrl

      eikä väkivalta ratkaissut ongelmaa.

      Kannattaa olla vaan ihan cool:sti.

      Jos joku vittuilee, niin heitä pahemmin takaisin. Mikäli et osaa niin harjoittele. Ei se kovin vaikeaa ole. Opit sen varmasti muutamassa hetkessä. Paneudu kuitenkin asiaan kunnolla. Voi olla että se tuntuu typerältä (ja olet oikeassa, sitä se on.). Kuitenkin, maassa maan tavalla.

      Ihmisten tyhmyys tiivistyy joukossa, joten yritä heittäytyä mukaan - kuittaile hyväntahtoisesti takaisin. (vaikka toiset solvaisivat sinua tosissaan.)
      Harjoittele, vaikka sitten peilin edessä. Tämä on varmasti typerän tuntuista, mutta siitä voi olla paljonkin hyötyä.

      Voi tietenkin olla että ns. kaverisi eivät kaipaa seuraasi tai käyttäydyt heidän mielestään sopimattomasti.
      Tämä on lauma-käyttäytymistä. Itse valitsin yksinäisen tien, se mitä sinä päätät tehdä on sinun asiasi.

      • Vittuilevat

        Itselläni on sellainen tilanne että kukaan luokallani ei oo yksin ja 4 on liittoutunut ja esittää itseään vanhempia jote yksin on hankalaa väittää vastaan mutt kertoo vanhemmille nii ottaa reksiin yhteyt ja meillä on selllqnen kivatiimi nii sinne he kaikki ovat estolla ja vsnhempienkibpuhelimest ku niitki rupee ärsyttää ... Koulus tehtii sopimus jossa ei saa kiusata ne laitto nimensä siihe mut se on jatkunu oon kesälomal ja silti ne vaa jatkaa kiusaamista


    • Iltapala..

      Tietäisitpä vain mitä leijona karjahduksillaan häkissään tarkoittaa, niin tuskimpa välittäisit enään sen jälkeen mitä ääniä kaverisi päästävät suustaan.

      • Syrjinnän täytyy loppua nyt heti!

        Tämä leijona-setti jäi minulle arvoitukseksi, mutta ei se mitään.
        Olet Iltapala varmaankin samaa mieltä kanssani, että syrjiä ei saa,
        oli leijona tai ei.


      • Nyt loppu toi vittui
        Syrjinnän täytyy loppua nyt heti! kirjoitti:

        Tämä leijona-setti jäi minulle arvoitukseksi, mutta ei se mitään.
        Olet Iltapala varmaankin samaa mieltä kanssani, että syrjiä ei saa,
        oli leijona tai ei.

        Sitä varmaan, että jos ymmärtää leijonan vihjeen "varohan kun täältä pääsen, syön sut ELÄVÄNÄ!!!" sekä kaikki muut murahdukset, kavereiden vittuilupuheet on pientä verrattuna iltapala PUUHIIN.

        Olethan huomannut, että jos pedolle kääntää selän, ne käyttävät tilaisuuden hyväksi ja hyökkäävät. Pitää osoittaa olevansa rohkea, pelkäämätön, utelias ja ystävällinen, rakastava, päättäväinen ja hyökkäävä - siis pedoille. Näin mutuna.


    • Syrjinnän täytyy loppua nyt heti!

      Jokaisella on oikeus saada käydä koulua rauhassa kenenkään häiritsemättä.
      Ketään ei saa syrjiä yhteiskunnassamme, ei aikuisiakaan työpaikoilla.
      Meillä on sellainen laki.

      Nyt tuon syrjinnän täytyy loppua!

      Monissa kouluissa on kiusaamisen suhteen nollatoleranssi. Kiusaamisesta tulee
      välittömästi ilmoittaa opettajalle tai rehtorille, joka huolehtii siitä, että kertomisesta ei aiheudu
      kertojalle harmia
      ja koulussa ryhdytään VÄLITTÖMÄSTI toimenpiteisiin kiusaamisen lopettamiseksi.

      Kuinka sinun koulussasi?
      Kenelle voit kertoa?

      Sinunkin koulussasi asian voi ratkaista, kun löytyy oikea aikuinen!

    • koko peruskoulun ajan

      Aina, sekä koulussa että vapaa-ajalla, kyläni silloiset "kaverit" puhuivat negatiivisia asioita minusta. Ennen peruskoulua oltiin parhaita kavereita, mutta heti ensimmäisestä koulupäivästä lähtien jouduin yksinäiseksi syrjityksi. Kun seisoin välituntisin koulun seinän vieressä, kuulin heiltä ohimennessä negatiivisia asioita ja puhtaita fiktioita itsestäni.

      Myös äitini pitää edelleen huolen, etten avaa suutani. Kun juttelen hänen tietämättään muiden ihmisten kanssa, puhenuotissani on arkuutta. Kun äiti on näkö- tai kuuloetäisyydellä, en avaa suutani. Myös hymy ym. sanaton, perusilmeestä eroava viestintä on kielletty äidin nähden.

      Ota yhteyttä rehtoriin ja koulukuraattoriin välittömästi. Kokeile rinnakkaisluokan kavereita. Tarvittaessa vaihda eri yläasteelle. Kunnalla/kaupungilla on velvollisuus välttää koulukiusaamista ja puolustaa syrjittyjä!

    • miksvittuiletteaina!

      Minuakin vituttaa aina kun ruokapöydässä "bestikseni" jonka pitäisi olla bestikseni.... aina vain haukkuu ja vittuilee ja jos en puhu mitään hän sanoo minua tylsäksi ja jos puhun hän väittää aina vastaan ja sanoo minua vammaiseksi tai oudoksi! VITUTTAAA mutta vapaa ajalla hän muuttuu täysin hän taitaa vain esittää koulussa jotenkin kovaa. Tämä ei varmaan auttanut mutta ymmärrän sinua täysin.

    • j.o.k.u.

      Yksinkertaisesti, jos joku vittuilee, hymyile...Sellainen vahingoniloinen, välinpitämätön hymy, tehoaa takuuvarmasti paremmin, kuin nyrkinheiluttaminen, sillä se saa kiusaajat vain pilkkaamaan sinua lisää...Siihen he todennäköisesti jopa pyrkivät.
      Kohtele heitä muuten, kuin ilmaa, etsi ihmisiä, joiden kanssa voit jutella normaalisti, ja esitä mahdollisimman positiivista ja iloista aina, kun nämä kiusaajat ovat lähettyvillä...
      Pikkuhiljaa he kyllästyvät...Ehkä ennemmin, kuin arvaatkaan.

    • tiinau5

      Itse olen samanikäinen..tosi kurjaa tuo tuollainen ..minusta joku aina "jengissä" joutuu tuollaisen kohteeksi ja niin...itselläni on aika laaja kaveripiiri että jos joku kaveri alkaa vituttamaan niin vaihtaa vaan porukkaa..toisaalta nyt lomalla huomaan facebookissa että ketkä juttöevat lommallakin .-...jne. aijon ajaa tätä kiusaamis prosessia eteenpäin koska olen luokkani oppilaskunnan jäsen ja tukioppilas !


      ps.Sori näin myhässsä vastaus ;)

    • paskaahan se on..

      Itse muutin syksyllä ja menin uuteen paikkakuntaan yläasteelle ketään tuntematta.
      Sain sopivan kokoisen kaveripiirin ja kaikki meni hyvin joulukuuhun asti..
      tammikuussa eräs kaverini möläytti noloja yksityisasioitani siinä kavereiden kesken ja siitä se sitten lähti. Minua kiusattiin 2 kk putkeen aluksi samasta aiheesta,aina kun avasin suuni nii paskaa niskaan vaan. sitten minulla kerran paloi hermot ja huusin heille käytävällä ja menin ulos etten olisi lyönyt ketään. noh sitte aloin pyöriä siitä porukasta vain 2 kaverin kanssa, jätin kiusauksen aloittajat pois ja kun opettajat puuttuivat asiaan siitä tuli vain pahempaa. koska ne 2 kiusaaja pyörivät myös niiden kaverieni kanssa myös he tietysti puhuivat vaikka mitä kavereilleni ja pikkuhiljaa myös kaverini alkoivat ärsyttää hiukan. nykyään suunnilleen puolikoulua luulee minua homoksi ainaisen paskan puhumisen takia. kaverini ovat siitä erikoisia että joskus saattavat vittuilla todella paljon ja taas joskus saattaa olla viikko ilman mitään. silloin olen hyvin puhelias ja rento. muuten taas minusta on tullut erakoitunut, hiljainen ja vainoharhainen. onneksi pian on kesä. koska kaverini ovat ihan eri ihmisiä vapaa ajalla..

      • kakku1

        Mulla on justiin sama mut kaverit ei muutu lomalla miksikää


    • en_kerro1

      Aihe on vanha. Mut ihme hommaa kun pittää muihin ihmisiin keskittyä.. Ei vissiin pystytä itestään ajattelemaan mitään niin sitten sen takia pitää muihin ihmisiin keskittyä. Ajattelisivat omia asioita. Mitään oikeutta oo alkaa sillain purkamaan muihin. No saavatpaha hupia elämään josta on niille itsellensä lopulta oikeasti aika helevetin palio hyötyä. !

    • en_kerro1

      Kunn minähän oon itse ainaski sellainen joka ei tahalteen ala "naljailemaan".. koska mitä se mitään hyövyttää. Näin ajattelen. Silti pittää sitä muitten vittuilua aina katella. Se sitte vituttaa. Mulla tulee aina sillain sellanen mieleen että "No voin mää tappaakki itteni" Niin tajuaa itekki jo että mite se homma on menny sinne "vitutuksen puolelle itelläkin pikkuhilijaa..." ! :O

    • paskojakavereita

      Mulla on kaks "kaveria", mitkäesittää jtn tosi kivoja tyyppejä vaikka ne ei oikeesti oo. Mulle ne on tosi ikäviä, mut meijän koulun kuuluisimmile tytöille tosi kivoja mikä vituttaa mua suuresti! Mitä teen. Ite oon ajatellu olla ens vuonna famous. Mut miten se tehään?

    • oivoilapsellisia:l

      Vaiha kaveripiirii mut ala hakkaa vaik säkkii/mee salille ku ei porukka kauheest tykkää jos turpii vetelee pienist syist :D
      Ne on varmaan kateellisii. Mun mielest yläasteel otti jokane hermoo ku ne oli nii vitu lapsellisii,kkäytä toi agressio hyvään ja näytä niille et oot niie yläpuolel, kouluttaudut paremmmi, hankit paremmat frendit jne, eiköhä ne sillo jo ala ruikutella su perääs vaik tuskin tommosii frendei enää sit kaipaatkaa : ) tsemppii yläaste on hirveet aikaa jopa sellaselle jotai ei "kiusattu" ja voin vaa kuvitel sun tilannet :/

    • pewkele

      mitä vittua mul on ihan sama juttu ku sul, kiroilen enemmän, käytän väkivaltaa enemmän, ja en oo puhelias. Tosiaan kaverit ei puhu negatiivisesti mun edessä mut ne on niin vitun tyhmii ja luulee etten tiiä et ne puhuu paskaa mun selän takan.

    • leke

      haluisin nähdä sut.ju7tellaam jos uhkaat
      en jaksa edes kuunnella sun paskan jauhamista.tee testi missä ollaan mä tiedän

    • Anonyymi

      tapa se

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1827
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1524
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1213
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1156
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1129
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe