atkins dieetti kauppalista

14+9

Olen aloittelemassa Atkins dieettiä.

Katselin netistä mitä siinä saisi syödä, niin ymmärsinkö oikein, että näitä lihoja joita aijon ostaa saa syödä dieetin aikana lähes rajattomasti?

Kalkkunaleike
Kana
jauheliha
pekoni
kebabliha
katkarapu
kirjolohi

Entä missä kasviksissa olisi vähän hiilihytraatteja, että niitä voisi lisätä lihojen lisukkeeksi?
Mitä muuta kannattaa syödä dieetin aikana?

Missä olisi netissä hyviä atkins dieettiin sopivia reseptejä?

7

1965

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pekoni-Ekoni

No ainakin kesäkurpitsa, kurkku,avokado, parsa- ja kukkakaalit ovat hyviä kasviksia. Tomaattia ja paprikaakin voi syödä kohtuudella.

Syö myös munia ja juustoa.

Finelin sivuilta voit tsekata, kuinka paljon mikäkin elintarvike sisältää hiilareita: http://www.fineli.fi/

Onnea dieetille. Vähähiilarinen ruokavalio on ehdottomasti paras.

• ärtee

"Katselin netistä mitä siinä saisi syödä, niin ymmärsinkö oikein, että näitä lihoja joita aijon ostaa saa syödä dieetin aikana lähes rajattomasti?"
      -no,en minä kyllä rajattomasti lihoja söisi.Proteiinin ei pitäis varmaan ylittää kuitenkaan 2grammaa/painokilo päivässä.Noin suurinpiirtein.
      Rasvaa voit kyllä aluksi syödä rajattomasti(voi,oliiviöljyt,kookosöljyt jne).

Eikä kasviksien hiilihydraateista kannata stressata,mikäli et atkinsin induktion ja ketoosin kautta meinaa aloittaa.Mutta se tuskin on tarpeen.Kaaleja(kukka,parsa,ruusu)reilusti erilaisina lämpiminä ruokina reilulla rasvalisällä.Salaattia reilusti,eikä niitä värikkäitäkään kannata arastella,vakka punainen paprika tai porkkana HH pitoiselta äkkiseltään näyttääkin.

Mutta lyhyesti sanottuna.Kehottaisin lukemaan ennen aloitusta jonkun kirjan(Antti Heikilää,Atkinsiä,Varpu Tavia jne--> hae googlella vaan Hiilhydraaatti tietoista kirjallisuutta)ettei taas saataisi yhtä lisää joka haukkuu "atkinssonin",vaikka ei toteuta sitä lähellekkään oikein.Aloittaa kannattaa kerralla kunnolla.

Suurimmat kompastuskivet aloittelijoilla on yleensä liika proteiini,liian vähäinen rasva ja liika friiikkiys hiilihydraatteja kohtaan ajattelematta sitä,että "entiseen elämään" nähden jo hiilihydraattien rajoitus vaikka 100grammaan/päivä tekee ison eron,ja valtaosa perushöttöä syöneistä alkaa laihtumaan ja tervehtymään jo tuolla.

Ja rasvan kanssa kannattaa melkein aluksi käyttää voipaketin mittaviivoja tai keittiö vaakaa.Aluksi tuntuu,että syönpä rasvaa,mutta itse hivenen pisempään VHH:ta kokeneena voin kertoa,että se 120 gramman päivittäinen kokoonsaaminenkaan ei ole aina helppoa ilman tosi yrittämistä(riippuen tietysti päivän muista ruoista ja lisukkeista).Ja jos sitä rasvaa ei tule,niin alkaa väsymys,päänsäryt ja ummetus,kun kroppa ei saa energia(yhdistettynä aloittelijan usein tekemään liian rajuun hiilarirajotukseen)tarpeeksi.
      Sit itketään "ätkinssonin" huonoutta ja älyttömyyttä(mm.eeva wahlsten jossain naisten lehdessä;kertoi kärsineensä ummetuksesta ja päänsärystä vuoden ajan sillä "ätkinnsonin" älyttömällä proteiinitankkauksella).

Eli alusta asti oikein,kokeneimpien ohjein(kirjallisuus),niin ei tule näitä "ätkinssoneja"

Itse olen hoikka ja pieni.171/59.Ja vedän rasvaa ja ruokaa hurjat määrät.Suosittelen.Terveyskin kohentunut.Vaikka en sairas ikinä ole ollutkaan,mutta tarkoitan lähinnä näitä,että ennen luuli,että finnit ja ihon kuivuminen kuuluu elämään,ennen luulin,että ruokaliun jälkeen kuuluu väsyttää.Ennen luulin,että vatsan väänteet ja piereminen kuuluu elämään.Enää en luule.

• peeveli73

Mä olen katsonut syömisteni perään tässä about neljä viikkoa. Tosin viikonloppuisin on tieltä poikettu, kun anopin laittamiin sapuskoihin ei parane sylkeä :) tai olutta on joutunut maistamaan.

Ei mitään ruokanatsismia tarvitse silti harjoittaa, sekin on paljon kun jättää sokerin, leivät ja perunat pastat riisit pois. Kun osan "epäkelvosta" hötöstä heivaa lautaseltaan, ei tule ehkä syötyäkään niin paljon kuin yleensä ja toisaalta enemmän vihreää.

Mun tämän päiväinen menu:
        -aamulla maustamatonta jogurttia ja sokeritonta omenahilloa "tuopillinen"
        -lounaalle kun en ehtinyt, kävin paikallasen CM:n valmistiskiltä hakemassa kunnon pätkän rasvaista pitkään kypsynyttä grillikylkeä. (slurps, söin autossa parkkipaikalla)
        -pari kourallista suolapähkinöitä
        -iltasella kotona mega-annos salaattia jossa jäävuorisalaattia, kurkkua, maustekurkkua, tomaattia, kinkkukuutioita, koskenlaskijaa, sipulia ja töräys majoneesia. Ja siinä sivussa kourallinen voissa paistettuja sieniä. Mukava dietti kun saa syödä hyvin.

Paino on laskenut lähtötilanteesta 7-8kg, vatsavaivat ovat historiaa ja ruokalepo muuttui tuntemattomaksi tarpeeksi. Suosittelen kokeilemaan, mutta tutustumaan aiheeseen ensin kunnolla.

• ärtee
        peeveli73 kirjoitti:

Mä olen katsonut syömisteni perään tässä about neljä viikkoa. Tosin viikonloppuisin on tieltä poikettu, kun anopin laittamiin sapuskoihin ei parane sylkeä :) tai olutta on joutunut maistamaan.

Ei mitään ruokanatsismia tarvitse silti harjoittaa, sekin on paljon kun jättää sokerin, leivät ja perunat pastat riisit pois. Kun osan "epäkelvosta" hötöstä heivaa lautaseltaan, ei tule ehkä syötyäkään niin paljon kuin yleensä ja toisaalta enemmän vihreää.

Mun tämän päiväinen menu:
        -aamulla maustamatonta jogurttia ja sokeritonta omenahilloa "tuopillinen"
        -lounaalle kun en ehtinyt, kävin paikallasen CM:n valmistiskiltä hakemassa kunnon pätkän rasvaista pitkään kypsynyttä grillikylkeä. (slurps, söin autossa parkkipaikalla)
        -pari kourallista suolapähkinöitä
        -iltasella kotona mega-annos salaattia jossa jäävuorisalaattia, kurkkua, maustekurkkua, tomaattia, kinkkukuutioita, koskenlaskijaa, sipulia ja töräys majoneesia. Ja siinä sivussa kourallinen voissa paistettuja sieniä. Mukava dietti kun saa syödä hyvin.

Paino on laskenut lähtötilanteesta 7-8kg, vatsavaivat ovat historiaa ja ruokalepo muuttui tuntemattomaksi tarpeeksi. Suosittelen kokeilemaan, mutta tutustumaan aiheeseen ensin kunnolla.

kaikki kunnia onnistumisestasi.Mutta sanoisin,että tuossa sinunkin kavalkadissa on vielä rasvaa ihan liian vähän,noin niinkuin pidemmän päälle ajateltuna.Hyvä jos olet ollut virkeä ja jaksanut,eikä ole päänsärkyjä ollut.Se voi olla,että tuon laihtumisen aikana on omat rasvavarastot olleet teho-käytössä.Mutta pidemmän päälle siis,kun laihtuminen hidastuu.Täytyy tulla "ulkoa" enemmän rasvaa polttoaineeksi.Esimerkiksi tuohon jugurttiin kermaan kovalla kädellä.Ja salaattiin öljyä kovalla kädellä.Tosin enhän minä tiedä sinun kokoa ja aktiivisuutta.
        mutta itellä,on pieni ihminen 171/59,saa kyllä tarkkaan kattoa,että sen 120-150gr(eli n.1000kcall) lisää rasvaa ,ellei sit perussyömiset ole poikkeuksellisen rasvaisia.

• peeveli73
        ärtee kirjoitti:

kaikki kunnia onnistumisestasi.Mutta sanoisin,että tuossa sinunkin kavalkadissa on vielä rasvaa ihan liian vähän,noin niinkuin pidemmän päälle ajateltuna.Hyvä jos olet ollut virkeä ja jaksanut,eikä ole päänsärkyjä ollut.Se voi olla,että tuon laihtumisen aikana on omat rasvavarastot olleet teho-käytössä.Mutta pidemmän päälle siis,kun laihtuminen hidastuu.Täytyy tulla "ulkoa" enemmän rasvaa polttoaineeksi.Esimerkiksi tuohon jugurttiin kermaan kovalla kädellä.Ja salaattiin öljyä kovalla kädellä.Tosin enhän minä tiedä sinun kokoa ja aktiivisuutta.
        mutta itellä,on pieni ihminen 171/59,saa kyllä tarkkaan kattoa,että sen 120-150gr(eli n.1000kcall) lisää rasvaa ,ellei sit perussyömiset ole poikkeuksellisen rasvaisia.

Mies 92kg/175cm, tavoite olisi tuossa 80-85kg. Lähtötilanne noin 100kg, ei sentään yli. Funtsin pyrkiä sarjaan

• peeveli73
        peeveli73 kirjoitti:

Mies 92kg/175cm, tavoite olisi tuossa 80-85kg. Lähtötilanne noin 100kg, ei sentään yli. Funtsin pyrkiä sarjaan

Pitää vielä lisätä, että kovasta kasvismäärästä huolimatta ketoosi on ollut taas pari päivää päällä jälkeen viime sunnuntain hiilaritankkauksen. Eli ei kasviksetkaan ole no-go mun näkökulmasta.

• ärtee
        peeveli73 kirjoitti:

Pitää vielä lisätä, että kovasta kasvismäärästä huolimatta ketoosi on ollut taas pari päivää päällä jälkeen viime sunnuntain hiilaritankkauksen. Eli ei kasviksetkaan ole no-go mun näkökulmasta.

joo.ei kasviksia kannata pelätä,tai ketoosia pitää minään ehdottomana päämääränä.
        Usein se päänsärky on kovasti tuttu hiilihydraatti-polttoisuuteen tottuneille ihmisille,kun ei yksinkertaisesti ole helppoa polttoainetta,joka pitäisi verensokerit tasaisina.Kroppa pitää vaan opettaa rasvapolttoiseksi,ja se tehdään syömällä paljon(jopa ylettömästi)rasvaa.

Katsoppa mahdollisuuksiasi tilata netistä kookosöljyä(löytyy ihan suomenkielisiä nettikauppoja);maksaa jonkin verran,mutta on erittäin monikäyttöistä;ihovoiteeksi,aurinkorasvaksi,paistamiseen,kahvin sekaan,kaakaon sekaan mausteeksi.Ja on nopeaa pitkäketjuista rasvaa,jonka käyttö energiaksi on helppoa.Suorastaan hittituote kehon "opettamiseen" kädestä pitäen,että tämä on nyt sit se ensisijainen polttoaine;keksiä ja pullaa ei enää ole saatavilla.

Aluksi vaan varovaisesti,ettei mene maha ihan löysälle.Mutta on käyttöön tottumisen jälkeen hyvä apu laihduttamisessa,ruokailun edellä,tai ruoassa pari ruokalusikallista.Tai sit vaan sekoittaa johonkin jossain vaiheessa päivää.Kun siihen tottuu,niin ei enempää voisi kehossa olla tuntemusta "rasvapolttoisuudesta" kuin sen kanssa on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      360
      3085
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      302
      1482
    3. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      84
      1302
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1301
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1285
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1245
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      48
      1145
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      1052
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      24
      941
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      847
    Aihe