Melkein uusi, jo kerran korjattavana käynyt krossari kolisee edelleen. Mistä moinen?
Onko ko laitteen kolina tuttua jollekin toiselle käyttäjälle? Kyseessä ei ole mikään naksunta vaan aivan selvä koliseva ääni.
Tunturi C35 -crosstrainer kolisee?
3
4634
Vastaukset
- Lissu D
mikä pakko on ajaa epätasaisessa maastossa.
- crossailija
Mistä kolina kuuluu? Omassa C60:ssä kolisi toinen poljin sieltä mistä poljin on vauhtipyörässä kiinni. Toiseksi myös liikkuvat "sarvet" natisivat jonkin verran. Käytin laitetta takuuhuollossa ja laittoivat polkimen kiinnityskohtaan yhden ylimääräisen mutterin/prikan. Natiseviin "Sarviin" olivat laittaneet jotain rasvaa. Nyt crossari on taas niin hiljainen, ettei kuulu mitään natinoita ja kitinöitä. Sain neuvoksi tuolta takuuhuollosta, että laitteen ruuveja ja muutereita on syytä kiristää aina noin 50 käyttötunnin välein. Tällöin on syytä myös rasvata liikkuvat osat, esim. liikkuvat "sarvet" kiinnityskohdastaan jollain öljyllä, esim. polkupyöräöljyllä. Lisäksi kannattaa tarkastaa laitteen alla olevat ruuvattavat jalat, ja säätää niitä tarpeen mukaan, jotta laite seisoo suorassa alustaa vasten. Itse huomasin myös tämän vaikuttavan laitteen äänettömyyteen. Olen äärettömän tyytyväinen omaan ostokseeni ja myös palveluun, jota sain takuuhuollosta. En usko, että ostoksesi on höpö ;-)
- Plöso crossailija
Onko kyseessä uusi etuvetoinen C35? Itselläni on vanha takavetoinen C35 joka kolisi ja naksui siirrettäessä painoa jalalta toiselle. Paikallistin äänen lähteeksi poljinkammen laakeroinnin vauhtipyörän akseliin. Sinne oli tungettu Taiwanin edullisemman pään laakerivalmistajan TPI:n laakerit, jotka vaihdoin SKF:n vastaaviin laatulaakereihin. Laakeripesät olivat hullun tiukat uunin ja uusien laakereiden pakastinkäsittelystä huolimatta. Uusia laakereita sai takoa hullun lailla paikoilleen, yksi uusi laakeri menikin pilalle hutilyönnin takia :(. Kolina ja naksuminen kuitenkin loppui vaikka homma ei mennytkään ihan putkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921413Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841370Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761165- 891106
- 82951
- 81945
- 39922
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66865Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v61835Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5831