Eläen

Pieni hento ote
tuo suven tuulahdus oli välillämme
kun syliimme silloin uinahdimme

yön kultaisessa lehdossamme
kosketimme kätkyeessämme
sisäistä pikkulastamme

jotka seilasivat tunteittemme
viidakoissa sen harjanteilla
ja syvänteissä hippusina aaltoillen

kuin salaa päivällä koskettamatta
kaipuumme avattua vuodettamme

joka palaen yön tunteina kipinöiden
tyydytti rauhattomuuden tyrskeemme

tämä sisäinen lapsemme lipui
suven kehdossaan hiljaa
haipuen tähän tyveneen

tämän syys yön huomaan
aamun tunneille herämään

hellää kuin toisiaan koskematta
suudelmien tuulilla

taivaan ja maan särkyviä pisaroita
tuulen pauhuissa pudoten

paljon suuria tunteita samoaa
päivissämme ilmavirtojen
saatossa maailmojen äärille

kestääkö tyvenet että myrskyt
mielenaaltojemme pikkulapsemme
joka sykkien lainehtii
elämänvirtojemme ulapoilla

satamaansa etsien

- Eläen !

6

175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minanoita

      Sisäinen kakara
      minussa
      herättää silkkaa
      kauhua

      täällä kaukana
      viidakossa
      olen turvassa
      leijonien luona

      satamassa on laiva
      valmiina
      seilatakseen
      kymmeniä paluumatkoja

      tälläkertaa taidan
      kuitenkin
      ne kaikki yksitellen
      missata

      Tällaisen leikkimielisen vastarunon sai runosi minussa aikaan:)

      Hyvin olet kirjoittanut:)

      • Yritin tällä kirjoituksellani luoda parisuhteen
        molempien osapuolien sisäisiä pikkulapsia
        kuin niiden liikehdintää ajan saatossa
        mielenmaailmojen tunnelmoinnissa.

        Suoraan sanottuna eräänlainen "pakkopulla"
        runo kuin väkisin väsätty kun yritin sommitella
        sanoja että sanamuotoja ja suhteen tunnelmilla
        luoda jotain... tälläiseksi se lopulta muodostui.

        Kuin yön rajatilojen että unien välimaastoissa
        ottamassa päivien askareista mittaa jota yöntunteina
        kuin lähentymällä toisiaan syliinsä että kuinka tärkeitä
        sittenkin - toinen toiselleen - voivat kuitenkin olla.

        Tuo - pieni hento ote - alkuna ehkä osoitus tämän
        runoni sisällöstä,enkä oikein osaa sanoa että onnistuinko
        osoittamaan sitä mikä oli ehkä lopullinen tarkoitukseni.
        Kuin ehkä tiivistäminenkin olisi ollut paikallaan.

        Sinulle - Kiitos - kommentistasi ja olkoot syksysi värikäs.


    • Olla kahden sylikkäin
      syvissä tunteissa lähekkäin
      kaivaten -
      ja löytäen rauhan sataman

      sisäinen pieni olemus
      herää huomaamaan
      tunteiden suuruuden
      sen syvyyden ja tärkeyden aistimaan

      etsien -
      ja varmaan myös, löytäen?

      Runosi oli, hmmm... en tiedä, mutta hyvä oli kuitenkin!

      • Tämä kuin suhteen karikko ja vahvuus - kun koettelemus - astuu
        sisään ottamaan mittaa sen kestävyydestä arjesta kuin kuvioista,
        jota valve/-unitilojen levollinen tunne kuin osoittaisi että kaikki
        ei ole menetetty,vaan syli joka pyytää toistaan syliinsä sitomaan
        vahvuuden : entistä vahvemmaksi kestämään Rakkauden arjen.

        Yritin tarkoituksella luoda tunnelman tällä tavalla ehkä vain liian
        vaikealla tavalla mikä ei aukea helpolla lukijoille että useinkin minä
        tämän vaikeimman kautta näitä yritän tehdä.

        Kiitos Sinulle tästä kommentistasi kuin paljon lämpöä sydämeesi
        kuin mieleesi tässä syksyssä.


    • Kiitos kauniista runostasi.
      Syyspäiviä ihanis sinne jonnekin.

      • Hei Margi - Kiitos sanoistasi ja syyspäivissä on monenlaisia
        tunnelmia niin arkeen kuin Juhlaankin,vähän kuin runoni
        tunnelmaltaan elämän eri tiloissa vaihdellen kestävyyden rajoilla.

        Lämpimiä syys hetkiä koleudesta huolimatta Sinulle
        eväsreppu täydeksi niitä ammentaa - Kiitos Sinulle !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      958
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      78
      694
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      694
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe