Osa-aikaisen lomapäivien kertyminen

Työn ohella opiskeleva

Hei!

Olen ollut töissä nykyisessä firmassa helmikuun lopusta lähtien opiskeluiden aikaan osa-aikaisesti ja kesällä täysipäiväisesti. En ole saanut täyttä selvyyttä kuinka paljon lomapäiviä minulle on kertynyt kyseiseltä ajanjaksolta, joten voisiko joku auttaa?

Olen ollut töissä seuraavasti:
helmikuu 2pv
maaliskuu 13pv
huhtikuu 8pv
toukokuu 11pv
kesäkuu 15pv
heinäkuu 23pv
elokuu 21pv
syyskuu 19pv

Muistelisin lukeneeni, että myös alle 14pv:n työkuukausista kertyisi lomapäiviä (jollain kaavalla), mutta töistä väitettiin ettei kerry mitään. Onko näin? Olen töissä varastomiehenä.
Eikö 1.4. eteenpäin kerry muutenkin ensi vuoden lomat, eli mikäli helmi-maaliskuulta jotain kertyi, ne olisivat sitten tämän vuoden puolelle?

Nykyisin myös työskentelen 4pv työviikkoa, ja tiedossa olisi normaalista poikkeavasti yksi lauantai, jolloin pitäisi mennä töihin. Saanko kyseiseltä päivältä 150% palkkaa, vaikken 5pv:n työviikkoa olekaan tehnyt? Kai sentään jotain lauantaikorvausta saan vapaan menetyksestä?

6

1200

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ota selvää

Niistä kuukausista, joissa on 14 työpäivää, kertyy vuosilomaa. Opiskele vuosilomalakia, niin ei tarvitse uskoa kaikkia. Vuosilomalaki pitää löytyä työpaikalta. www.vuosoilomaopas.fi
      Lauantaityöstä on määräykset tessissä. Opiskele alasi työehtosopimusta. Sen löydät työpaikaltasi. Jos se on yleissitova, löydät sen täältä www.finlex.fi

Liity ammattiliittoon, niin saat luottamusmieheltä tai liitosta asiantuntijan neuvot sekä vuosiloma- että työaika-asioissa.

• virheen korjaus

• 35 tuntia

Mun mielestä tähän sovelletaan sitä, että vuosilomaa kertyy niistä kuukausista, joissa on vähintään 35 työtuntia.

• palkanlaskija

Tuo varastotyönteko, onko kyseessä kaupan tes vai mikä on yrityksen toimiala / työehtosopimus jota noudatetaan.

• arghh
    • tarkkana...

Vuosilomaa kertyy kuukaudesta joko... 35 tunnin säännöllä, tai 14 työp. säännöllä, jompikumpi valitaan.

Muusta maksetaan joko 9 tai 11 prosentin, tms. mukaan...
      Pidä puolesi, näyttäisi että osasta kuukausia on kertynyt lomaa, itseasiassa kaikista muista paitsi ensimmäisestä. Lue vuosilomalaki.
      Esitä se pomollesi, jos ihan tietämätön yrittää olla, mutta pomojen pitää olla perehtynt näihin... koittaakohan kusettaa sinua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      76
      1454
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      251
      1358
    3. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      155
      1132
    4. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      255
      1108
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      51
      805
    6. 65
      784
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      62
      757
    8. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      39
      738
    9. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      711
    10. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      30
      657
    Aihe