Vegaanina käytin taikinaan Apron maustamatonta jogurttia, sen voi korvata myös samalla määrällä normijogurttia tai piimää (tällöin piirakasta saa hiukan kevyemmän). Piirakkaa tulee uunipellillinen.
n 500g soijajogurttia
3dl fariinisokeria
n. 60g Keijun kevyttä laktoositonta margariinia
3dl grahamjauhoja
3dl kaurahiutaleita (suosittelen Nalle neljänviljan seosta)
2tl ruokasoodaa
3tl kanelia
1tl kardemummaa
Päälle: n 3-4dl mustikoita, 2rkl peruna jauhoja ja 2rkl sokeria (tietysti voit korvata mustikat millä tahansa marjoilla tai esim omenalla lohkoilla)
Vatkaa sekaisin jogurtti ja sokeri, lisää yhdistetyt kuivat ainekset. Kaada leivinpaperilla vuoratulle tai voidellulle uunipellille. Piirakasta saa paksumman käyttämällä pienempää pelliä, ½taikinan voi myös paistaa irtopohjakakkuvuoassa.
Sekoita kulhossa päälliset ja ripottele pinnalle marjat (suurin osa jauhoista ja sokerista jää kulhoon ja piiraalle ei tule ylimääräistä seosta)
Paista 200asteessa noin 40min.
Tällä ohjeella raaoista aineksista laskettuna kalorimäärä on noin 187kcal/100g, eli noin 130kcal per annos (70g)
Kevyehkö vegaaninen mustikkapiirakka
Heljä
0
826
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1898603
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264738- 504238
- 593792
- 513216
- 502980
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262676- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.412218Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382203