Extra Light Suklaamuffini - VAIN 39 kcal !!

Valmistuu Mikrossa

Tässä superterveellinen ja -kevyt herkullinen suklaamuffiniresepti joka valmistuu mikrossa minuutissa.

3 kpl Extra-Light Suklaamuffinia

* 1 dl vehnäleseitä
* 1 tl sokeroimatonta kaakaojauhetta
* 1/2 tl leivinjauhetta
* 1 omegamuna
* 2 rkl vettä
* reilusti makeutusainetta
---------------
- Kalorit: 117 (39 kcal / muffini !! )
- HH 3,6
- Prot 10,1
- Rasva 6,9

Sekoita leseet, kaakao ja leivinjauhe keskenään. Lisää kananmuna, vesi ja makeutusaineet ja sekoita kunnolla. Jaa kolmeen paperiseen amerikanmuffinivuokaan, laita mikroon ja lämmitä täydellä teholla minuutti (itse lämmitän 1min 20s., sillä tykkään kun pinta on vähän rapeampi).

Muffinista voi tehdä myös suolaisen. Mainio leivänkorvike!! Leseen ja kaakaon suhteita voi muuttaa, kannattaa kokeilla mm. pellavasiemeniä, kookoshiutaleita, mantelirouhetta, vaniljasokeria, raejuustoa, marjoja.. Kaikki edellämainitut lisäävät kalorimäärää huomattavasti. Variaatioita on kymmeniä!!

Tämä on mahtava proteiinin, kuidun ja hyvän rasvan lähde. Itse syön tälläisen joka aamu ja aina kun makeanhimo iskee.. Vaatii itsekuria olla syömättä kaikkia kolmea kerralla - mutta jos syö, EI HAITTAA!! :)

4

1449

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yrjö muffinsi

tein tätä ohjeesi mukaan...... muffinsien maku oli kertakaikkiaan KAMALA! hyi olkoon. tein ihan ohjeiden mukaan. paljon laitat makeutusainetta?

• Muunnelma

Ei pelkistä leseistä saa kelvollista leivonnaista. Hiilari kuormaa voi vähentää normaali muffinsista korvaamalla yli puolet jauhoiosta leseillä ja sokerin sijaan laittaa hedelmäsokeria ja steviaa vähäsen. Paistaminen uunissa ei mikrossa.

• kokemusta on

On vähän mauton näillä suhteilla ainakin suklaata pitäisi olla paljon enemmän. Ehdoton suosikkini on mutakakku karppaus infon sivuilta 200 g voita 200g 80 % sulaa suklaata makeutus ja 1-2 rkl jauhoja. VHHssahan rasvalla ei ole merkitystä paino vain putoaa...

• Karppi09

Makeutusaine, varsinkin aspartaami, hidastaa aineenvaihduntaa. Lisäksi tutkimusten mukaan se tekee insuliinille suurin piirtein yhtä paskasesti kuin sokerikin. Ja jokaisen karppaajanhan tulisi tietää, mitä osaa insuliini näyttelee tässä karppaajan laihduttamisessa. Eri asia toki on, jos ei halua laihduttaa ja haluaa pitää vain hiilarit poissa elimistöstään (miksi haluaisi, go figure).

Stevia lienee ookoo koska sitä määrällisestikin tarvitsee niin vähän, mutta kitkerä on maku.

Koittakaas herkkukarppaajat jo tajuta, että lähes aina makeapeppuisuus tarkoittaa laihtumisen estämistä :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      85
      4960
    2. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      43
      2756
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      95
      2724
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      198
      2390
    5. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      28
      1953
    6. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      133
      1949
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      178
      1560
    8. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1471
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      358
      1279
    10. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1249
    Aihe