Tässä superterveellinen ja -kevyt herkullinen suklaamuffiniresepti joka valmistuu mikrossa minuutissa.
3 kpl Extra-Light Suklaamuffinia
* 1 dl vehnäleseitä
* 1 tl sokeroimatonta kaakaojauhetta
* 1/2 tl leivinjauhetta
* 1 omegamuna
* 2 rkl vettä
* reilusti makeutusainetta
---------------
- Kalorit: 117 (39 kcal / muffini !! )
- HH 3,6
- Prot 10,1
- Rasva 6,9
Sekoita leseet, kaakao ja leivinjauhe keskenään. Lisää kananmuna, vesi ja makeutusaineet ja sekoita kunnolla. Jaa kolmeen paperiseen amerikanmuffinivuokaan, laita mikroon ja lämmitä täydellä teholla minuutti (itse lämmitän 1min 20s., sillä tykkään kun pinta on vähän rapeampi).
Muffinista voi tehdä myös suolaisen. Mainio leivänkorvike!! Leseen ja kaakaon suhteita voi muuttaa, kannattaa kokeilla mm. pellavasiemeniä, kookoshiutaleita, mantelirouhetta, vaniljasokeria, raejuustoa, marjoja.. Kaikki edellämainitut lisäävät kalorimäärää huomattavasti. Variaatioita on kymmeniä!!
Ultra Light Suklaamuffini - Vain 39 kcal !!!
vähähiilihydraatt
6
1753
Vastaukset
- jj
Heh, miten voit väittää ruokaa superterveelliseksi jos ohjeessa on "reilusti makeutusainetta"?
- muffiniii
niin voiko tuon muffinin tehdä uunissa, jos niin miten pitkään paistetaa?
- Buddy chef
Jokin pro-ana vai mista tollanen resepti? On jotenkin skitson oloinen.
- Silvi
Minun makuhermojani eivät oikein hieroneet nämä muffinssit. Leipänä voisi hyvinkin toimia.
- fhehahtaut
paljonko ootte pistäny tota makeutusainetta? (montako lusikallista..?)
olis kiva tietää kun huomenna aijon ehkä tehä noita :)
- diu diu
petyin, aika aneemisia, mielummin syön vähemmän ei niin keveitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 315753
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus135175- 1972449
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1661820Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan801813Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike361509En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761457Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141395viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2241234- 941205