Pizzapohjassa kananmunaa

Ex-pizzanpyörittäjä

Halusin vain tuoda tämän asian esille, jos ei joku vielä tiennyt. Useimmissa pizzerioiden pizzapohjissa on käytetty kananmunaa, eli jos olet täysin vege ja tilaat kasvispizzan ilman juustoa, syöt silti kananmunaa. Jos pizzan kohdalle on merkitty ve, ei pohjassa ainakaan pitäisi olla kananmunaa. Kannattaa aina tarkistaa kysymällä työntekijöiltä, jos on epävarmuutta!

12

1301

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ziisus taas tätä

siihenhän se herkkä vege ottaa ja kuolla kupsahtaa jos sattuu kananmunaa nielasemaan.
      Ai että tää palsta on kyllä maailman naurettavin, ei voi muuta sanoa.

No ekanakin- pizzapohjassa EI ole kananmunaa, täytteessä on jos sitä itse siihen pyytää.
      ei muuten. Siis bulls eye keskellä pizzaa, njam.

Itse tuhannet ja tuhannet pizzat vääntäneenä voin sanoa että kananmunaa ei pohjaan laiteta.
      Mutta arvele---- siihen tulee ÖLJYÄ ! Mistä sinä vegeparka voit sitten tietää että kyseessä on
      sata varmasti pelkkä kasviöljy, no nyt meni yöunet monelta heinähatulta.

Voi hyvän tekemä teidän niuhojen kanssa, jos kerta on karmea epäilys asiasta niin miksipä mennä
      pizzalle ollenkaan, eiks nyt oisi vaan paempi pysyä siellä oman jääkappin ääressä puremassa porkkanaa
      hamppuvaatteet päällä.

• ......

Voi hyvän tekemä teidän ennakkoluuloisten kanssa. Jos kerta ajatukset vegaaneista ja veganismista on tuollaiset, niin miksipä luet palstaa ollenkaan? Eikö olis parempi pysyä vaan siellä lihapatojen äärellä turkisnahkatakkeinesi tappamassa jyrsiöitä?

• -ed
        ...... kirjoitti:

Voi hyvän tekemä teidän ennakkoluuloisten kanssa. Jos kerta ajatukset vegaaneista ja veganismista on tuollaiset, niin miksipä luet palstaa ollenkaan? Eikö olis parempi pysyä vaan siellä lihapatojen äärellä turkisnahkatakkeinesi tappamassa jyrsiöitä?

Joo olet ihan oikeessa, siellä sentään on järkevää juttuseuraa.
        Tämä palsta on naurettavista naurettavinta nirinää alusta loppuun.

• jfhssff

Eiköhän sinunkin sitten kannattaisi pysyä metässä kallionkolossa järsimässä pelkkiä lihoja, jos muiden rehuilu noin kovasti pelottaa ja ärsyttää.

• ....................
        jfhssff kirjoitti:

Eiköhän sinunkin sitten kannattaisi pysyä metässä kallionkolossa järsimässä pelkkiä lihoja, jos muiden rehuilu noin kovasti pelottaa ja ärsyttää.

mutta kun siellä on niin paljon viherpipertäjiä ettei mahdu paistin kanssa sekaan.
        Kaikki ruohokin on kaluttu kivien välistä ja aggressiivinen vegaani saattaa hyökätä
        EVR- huutojen kanssa esiin minkä männyt takaa hyvänsä.
        ei oikein hyvä idis siis.

Jospa säästetäsisi ne metsiköt teille jotka oikein kuulutte sinne luontoon syömään
        koirankusemia heiniä ja lenkkeilijän tallomia marjoja sädekehä pään päällä hehkuen.

• menee naurettavaksi
        -ed kirjoitti:

Joo olet ihan oikeessa, siellä sentään on järkevää juttuseuraa.
        Tämä palsta on naurettavista naurettavinta nirinää alusta loppuun.

Ja vieläkin vaan täällä iniset. Mene nyt ihmeessä sinne järkevän juttuseuran pariin, saat takuulla enemmän sisältöä elämääsi kuin rypemällä täällä vegaani-inhoissasi.

• Josefiina21

niin siis se asia että onko pizzapohjassa kananmunaa vai ei. Olen itskin törmännyt siihen, että jotkin pizzeriat laittavat kananmunaa pizzapohjataikinaan. Toisaalta laitetaanhan sitä pullataikinaankin yleensä kananmunaa.

Jokaisella pizzerialla on oma tapansa tehdä asiat, sama juttu myös tuon pohjan suhteen. Aloittajalla taisikin olla pointti siinä, että jos nyt ei välttämättä sitä kananmunaa halua syödä niin kannattaa kysyä asiasta pizzeriassa.

• MuuMuuu

Onko pizzasas liivatetta? : D

• Pizzataikinaan tulee jauhoja, vettä, hiivaa, oliiviöljyä ja suolaa. Mitenkä ajattelevaksi aineeksi hiivasieni lasketaan on sitten jokaisen itse tulkittavissa - silmiä sillä ei ole, ei isommin liikukaan enkä aivoista ole kuullut. Tunne-elämä ei ole tiedossa, mutta kovasti se kyllä kuohuaa kun antaa sille sokeria, joskus jopa ääntelee vaikka sanoja ei pystyköön erottamaan.

Sitävastoin useimmissa tuorepastoissa on kananmunaa . kuivapastoissa ei taasen ole.

Pizza on muuten eri ruoka kuin pasta - listallakin kirjoitetaan ihan eri kirjaimilla.

• Unohdin kertoa, että pizzassa ei ole liivatetta ja haluaisin kysyä, että miksiköhän siinä sitä mielestäsi olisi - ei se ole mikään hillo eikä hyytelö - se on leivonnainen.

• ---
        crudo kirjoitti:

Pizzataikinaan tulee jauhoja, vettä, hiivaa, oliiviöljyä ja suolaa. Mitenkä ajattelevaksi aineeksi hiivasieni lasketaan on sitten jokaisen itse tulkittavissa - silmiä sillä ei ole, ei isommin liikukaan enkä aivoista ole kuullut. Tunne-elämä ei ole tiedossa, mutta kovasti se kyllä kuohuaa kun antaa sille sokeria, joskus jopa ääntelee vaikka sanoja ei pystyköön erottamaan.

Sitävastoin useimmissa tuorepastoissa on kananmunaa . kuivapastoissa ei taasen ole.

Pizza on muuten eri ruoka kuin pasta - listallakin kirjoitetaan ihan eri kirjaimilla.

Minäkin kyllä olen tietoinen näistä pizzataikinaan todellisuudessa tarvittavista aineksista, mutta olen hämmästyksekseni törmännyt samaan ilmiöön kuin aloittaja, eli useissa pitserioissa siihen taikinaan todellakin tungetaan kananmunaa . En tiedä miksi. Eli uskotaan nyt ihan suosiolla että hän todella puhui pizzasta eikä pastasta.

• Vegeilijänä tellukse

Mulla meni aikoinaan vegetiedostamiseni kanssa liian pitkälle, kun yritin olemassaoloni mitätöntä arvoa vasten peilata oikeuttani käyttää ravintona toisten eläinten olemisen kautta syntyvää ainesosaa, jotain E-lisäaineviidakosta - eli jotain niin pientä osaa eläimestä tai sen tuottamista eritteistä, ettei sen ahkerakaan käyttö tukisi eläintaloutta kärpäsenpaskan vertaa.

Hyvin omantunnoin söin valmisvegaanipitsaakin kunnes paljastui sen sisältävän maitoproteiinia, sai sekin jäädä.

Nyt kun pahin tiedostamistarpeeni luomakunnassa on ohitettu annan itselleni luvan, lisäaineiden lisäksi, ravita itseäni maidolla ja munilla, jopa liivatemuodossa lihana karamellissa jos huvittaa, useimmiten ei.
      Enkä katumuksenoloisesti vegaanipäätteestäni luovu kasvispitsan vuoksi, joku muu saa luvan haukkua semipescovegaaniksi jos huvittaa.

Mulle mahdollisimman vähän kärsimystä eläimille aiheuttavan elämäntavan vaaliminen on kuitenkin tärkeämpi asia kuin lisäainetarkkuutta vaativan veganismiaatteen vaaliminen - no en tieteskään ketään siitä tuomitse.:)

Mä näköjään omaan kyvyn ankeaan tiukkapipoisuuteen, joten vältän sekä ravinnon, että elämäntapani suhteen turhia tiukkapipoisuuksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      63
      2132
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      5
      1785
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      236
      1278
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      950
    5. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      87
      935
    6. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      21
      855
    7. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      112
      762
    8. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      38
      708
    9. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
      Ähtäri
      19
      706
    10. Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun

mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?
      Sinkut
      93
      689
    Aihe