Lastenruokapurkit kaikenikäisille

anonyymi

Vaikka lastenruokapurkit ovat useimmiten suunnattu lapsille, toki aikuisetkin tykkäävät syödä niitä! Syöjät eivät tarvitse olla aina lapsia vaan sopii kaiken ikäisille, melkein vauvasta vaariin. Purkkien täytteet voidaan käyttää myös leivonnassa. Itse ostin sellaisen kaupassa kokeiltavaksi ja se oli älyttömän hyvää! ;P

5

669

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itsekkin

soseita varsinkin mango on superhyvää! kuinkahan noi purkkiruuat, onko "väärin" syöttää niitä vaikka 5v pojalle?? onko niissä kaikki tarvittavat aineet vai miksi niissä on toi 1-3v kirjoitus...

• anonyymi

Kyllä voit ruokkia lapsesi tätä kyseistä ruokaa, vaikka hän on 5 v. Uskon siihen että jotkut koululaisetkin tykkäävät syödä niitä!

• tarkennan...
        anonyymi kirjoitti:

Kyllä voit ruokkia lapsesi tätä kyseistä ruokaa, vaikka hän on 5 v. Uskon siihen että jotkut koululaisetkin tykkäävät syödä niitä!

tarkoitin näitä peruna-liha-vihannes purkkeja... meillä pitäis kyllä pian lämmittää tupla-annos kun niin iso ruokahalu 3v tytöllä =D, hyvä kun maistuu!

• hedelmäsose=kiisseli

Toi jako 1-3 johtuu esim. ruoan koostumuksesta, pienten ruoka on ihan mössättyä, isompien ruoassa on jo ruoka-aineen palasia, tai vaikka pieniä lihapullia, enemmän mausteita ja taitaa olla jo rippunen suolaakin?
        Myös ruokapurkin koko antaa osviittaa, vaikka hedelmäsosepurkki vois aina olla iso, siitä riittää hyvin pariksi päiväksi puuron päälle tai vaikka aikuiselle välipalaksi tai koululaisen evääksi pitkänä koulupäivänä.
        Meillä 12-vuotias on välillä halunnut hedelmäsosepurkin kouluun evääksi, nyt on kyllä mennyt myös mehukatin uusi täyshedelmäjuttu.
        Noissa hedelmäsoseissa on puolet hedelmää, sitten on sokeria, vettä, perunajauhoa tai muuta sakeuttavaa tärkkelystä, kysehän on kiisselistä, joka on tehty tavallista paksummaksi tärkkelyksen avulla.

• ei niin ihastunut

Hedelmäsoseista taidat puhua jos hyvää olet saanut. Kiisseleitähän ne ovat niinkuin tuossa jo joku sanoikin, niiden marja/hedelmäpitoisuus ei välttämättä ole kovin kummoinen. Mutta käyväthän ne johonkin leivontaan yms. Sokeria niissä on, ja hyviä ne kai sitten ovat jos makeasta tykkää.

Varsinaiset ruokapurkit sitten ovat minusta aika vastenmielisiä. Mössättyä säilykeruokaa. Minusta ne nyt lähinnä on suunnattu helpottamaan vauva-arkea siinä vaiheessa kun vauva ei vielä syö samaa ruokaa kuin muut, tai tarvitsee reissussa ruokaa eri aikaan kuin muut. En näe mitään järkeä syöttää niitä enää isommille.

Itse en ole enää toisen lapsen kanssa nähnyt mitään tarvetta purkkiruuille, kun ruokaa kerran joka tapauksessa valmistetaan muulle perheelle säännöllisen ruokarytmin mukaan. Puolitoistavuotiaaksi tyttö nyt on kasvanut ilman ensimmäistäkään vauvanruokapurkkia, eikä niitä varmaan tästä eteenpäinkään meille kanneta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      92
      5278
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      56
      4111
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      25
      2219
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2048
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1805
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1454
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      28
      1270
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1056
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      1000
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      991
    Aihe