Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ashramiin Intiaan

ashram

Olen menossa kuukaudeksi asumaan ashramiin etela-Intiaan ja opiskelemaan joogaa. Kuukauden paatyttya saa joogaopettajan tittelin eli voin aloittaa pitaa omia tunteja. Onko kellaan kokemusta? Tulee varmaan aika mieleenpainuva kuukausi.

6

1948

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • epäpätevä

      Kokemusta ei ole, mutta haluaisin kysyä eikö tuohon joogaopettajan titteliin vaadita aikaisempaa kokemusta, kun tuo kuukausi on kuitenkin ihan harrastajallekin lyhyt aika? Minkähän hintainen kurssi mahtaa olla?

      • ashram

        Menen etela-Intiaan Samvit Sagar joogakurssille. Ashramin nimi on niin vaikea etten sita kopioimatta osaa kirjoittaas, enka jaksa nyt alkaa etsimaan ja lunttaamaan... ihan netista loysin, saksalaissivun kautta.

        Etukateiskokemusta joogasta ei vaadita vaikkakin se on tietysti eduksi, myos itsellesi. Olen itse harrastanut joogaa parin vuoden verran, perusjutut siis tiedossa.

        Kuukauden koulutuksesta maksan 1100 euroa, sisaltaa asumuksen (6 hlon dormi), ruoat, ja kaksi unoformua. Sinansa siis kaiken tarvittavan kuukauden ajaksi.

        Intensiivista se on:
        DAILY SCHEDULE:
        · 05.30am Wake-up
        · 06.00am Asanas & Pranayama
        · 08.00am Morning tea
        · 08.30am Meditation & Lecture
        · 10.00am Brunch
        · 11.00am Self study or Seva
        · 12.00noon Chanting class or different topic on Yoga
        · 01.30pm Tea / Fruits
        · 02.00pm Asanas & Pranayama „how to teach“
        · 04.00pm Vedanta Main Lecture
        · 06.00pm Dinner
        · 08.00pm Meditation, question and answers

        Mutta onpa sitten jotain mita kiikkustuolissa muistella.

        Lisaisin viela etten suinkaan mene kurssille vain siksi etta ikuinen toiveeni olisi olla joogaopettaja. Aion palattuani jatkaa normaalia paivatyotani toimistossa. Katselen ihan rauhassa millainen olo kurssin jalkeen on, onko heti uskallusta opettamaan, vai odottelenko viela. Kenties aloitan esim viikonloppuna pitamaan tunteja jossakin salilla ensin, hankkimaan kokemusta. Paasyy kurssille menossa on itse kokemus: kuukausi ashram-elamaa, kaukana kaikesta normaalista elamasta, aikaa itselleen, saa opiskella joogaa joka varmasti auttaa tulevaisuudessa, opin meditoimaan kunnolla, koen jotain todella uutta...

        Ihanaa!


    • materialistisaddhu

      No sitten sinusta tulee riistokapitalistimaterialisti, koska jooga on aina kallista.

      Luulen tietäväni mihin kouluun. Olen tavannut joitakin, jotka ovat valmistuneet sieltä. Ei se liian lyhyt ole, koska se on niin intensiivistä. Sinulla on kuitenkin kokemusta jo. Mieleenpainuva se on ja ne jotka tiedän, ovat oikein hyviä opettajia.

    • lootus

      Hei,itsekin olen kiinnostunut joogasta ja harrastanut myös n.pari vuotta ja unelmani olisi pääsätä jonnekin intiaan oppimaan lisää.Matkasi antaa varmasti paljon.Olisi kiva kuulla lisää kokemuksestasi.jos jaksat joskus kirjoitella niin laitan tähän os. [email protected]
      Toivotan sinulle hyvää matkaa sisimpääsi!!!

    • myös joogailija

      kirjoittaisitko tänne kokemuksiasi tuolta Intian reissulta viimeistään kun palaat takaisin?
      Olisi kiva kuulla kokemuksiasi ja tuntemuksiasi jne.
      Mukavaa matkaa! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2267
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1516
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1407
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1374
    8. 52
      1268
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1210
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe